[O2] Zalewanie filtra paliwa po wymianie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robreg
    L&K
    • 2010
    • 1195
    • Octavia I (1U2)
    • AXP 1.4 MPI 75 KM

    #26
    Maicroft, znakomita robota! (szczególnie ten wONtek ;-) ) teraz wiem, po co jest olimpijka - ja sam tylko na UFI ganiałem
    Pozdrawiam, Robreg.
    ----
    furmanka.blogspot.com fan ;-)

    Komentarz

    • looker
      RS
      • 2008
      • 1886
      • Octavia II (1Z3)
      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

      #27
      Zamieszczone przez robreg
      Pokrywa filtra UFI jest bardzo ciasno spasowana i trzeba ją zarówno przy zdejmowaniu, stopniowo w kilku punktach po obwodzie podważać, jak i zakładając, dociągać stopniowo dokręcając poszczególne śruby ją mocujące - ja układam najpierw pokrywę swobodnie na korpusie filtra, a potem dociskam pokrywę śrubami, każdą śrubę wkręcając na krzyż (tzn bodajże 1, 3, 5, 2, 4, 1 itd.) o 1 obrót na raz, aż dociągnę wszystkie śruby do końca.
      Kilka dni temu wymieniono mi filtr paliwa w Octavii BMN. Po przejechaniu trasy 400km stwierdziłem w garażu, że paliwo sączy się po obudowie filtra i trochę go wyciekło podczas jazdy. Rozkręciłem obudowę, sprawdziłem uszczelkę. Wszystko OK.
      Tak wygląda dekielek mojej obudowy. Wg mnie jest dziwnie popodginany... Ale chyba już tak było. Wcześniej nie ciekło nic. Nie sądzę aby podczas ostatniej wymiany mechanik go tak załatwił...



      Co z tym fantem mogę zrobić ?
      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #28
        looker, obawiam się, że górę obudowy filtra masz do wymiany. Powinna być płaska i przylegać równo do dolnej części obudowy ( poza tymi przegnieceniami, które służą do podważania ). Chyba jednak ktoś przesadził z podważaniem przy wymianie wkładu filtra...
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • looker
          RS
          • 2008
          • 1886
          • Octavia II (1Z3)
          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

          #29
          Nieźle... Nie uwierzylibyście gdybym powiedział w jakiej firmie mi tak zrobiono... :evil:

          Pomyślimy co z tym zrobić...
          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

          Komentarz

          • vaz
            Elegance
            • 2010
            • 799
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #30
            wygląda to tak, jakby ktoś chciał ściągnąć górę bez wykręcenia wkrętów. Podważenie wkrętakiem płaskim w miejscu wykorbienia pokrywy nie wymaga siły zdolnej do jej odkształcenia. Pokrywa nadaje się do wymiany, może być zwichrowana.
            Antyfotoradar Valentine1
            Harry II Classic+Sirio ML145

            Komentarz

            • robreg
              L&K
              • 2010
              • 1195
              • Octavia I (1U2)
              • AXP 1.4 MPI 75 KM

              #31
              vaz, albo nie szło komuś dociśnięcie dekla i na chama dociągnął pokrywę śrubami. Ciężko uwierzyć, że ktoś, kto zawodowo para się mechaniką zrobił coś, co sugerujesz, że zrobił :-) :-) :-)
              Pozdrawiam, Robreg.
              ----
              furmanka.blogspot.com fan ;-)

              Komentarz

              • greg44
                L&K
                • 2011
                • 1198
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #32
                Generalnie, ktoś się rzeczywiście siłował z ta pokrywą filtra. Zapewne oring uszczelniający sie zwiną w pokrywie i alatego przepuszcza. Pojedz na poprawkę, do nich, chyba że chcesz sam powalczyć. Ten, który jest zamontowany już się do niczego raczej nie nadaje. Kup filtr oleju do swojego modelu silnika (jest tańszy niż filtr paliwa i przyda się na następną wymianę oleju, oring w korku może zostać stary, nie powinien cieknąć ), tam jest taki sam rozmiarowo oring, może nawet troszkę grubszy. Wymień, tylko sprawdź aby się nie zawiną, albo przypilnuj merchaniora i powinno być dobrze. Ja miałem taki sam przypadek.

                Komentarz

                • looker
                  RS
                  • 2008
                  • 1886
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  #33
                  greg44, ale ja już sam rozebrałem obudowę, obejrzałem oring i jest OK. Po złożeniu - nadal ciekło. Wyjazd na poprawkę nie wchodzi w grę - za daleko. To była nieplanowa wymiana filtra.

                  Nie do końca rozumiem co mam zrobić: kupuję filtr oleju i biorę z niego oring, tak ? A może oba zostawić w obudowie filtra paliwa ? Tam jest spory rowek na uszczelnienie. Mogłyby się zmieścić...

                  uważasz, że jest opcja, że bez wymiany dekla da się to załatwić ?
                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                  Komentarz

                  • robreg
                    L&K
                    • 2010
                    • 1195
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                    #34
                    looker, w ostatnim wierszu swojego posta zadałeś infantylne pytanie - nie ma ono sensu.

                    Co z tego, że na tym forum dwóch napisze, że uważają, że da się to uszczelnić bez wymiany dekla, a trzech napisze Ci że wymienić go musisz? Twój aktualnie eksploatowany dekiel (i pogięte bóg wie co jeszcze) mają nasze zdanie tam, gdzie im olej opałowy mogą nalać...

                    Obudowa filtra (przynajmniej w BXE) jest tak ciasno spasowana z deklem, że jeśli oring uszczelniający by się zwinął, podczas montażu jego część musiałaby zostać najprawdopodobniej ścięta (mi się udało!).

                    To, co trzeba zrobić, to sprawdzić, czy na pewno z łączenia dekla z korpusem filtra cieknie (może skądinąd).

                    Druga rzecz (to robota także dla Ciebie), to sprawdzić, czy korpus filtra nie został gdzieś wyboczony, na przykład przez krzywo wpychaną pokrywę (suwmiarka lub prosta aluminiowa linijka jako wzorzec płaszczyzny - przyłożyć do ścianki, z jednej strony świecić latarką, z drugiej patrzyć, czy światło pomiędzy ścianką filtra a linijką nie przebija. Jak przebija, korpus filtra jest najprawdopodobniej do wymiany! (biorąc pod uwagę grubość korpusu filtra byłoby to cudem, ale jak wiadomo, są kreatywni na tym świecie).

                    Trzecie zadanie, to obejrzeć stan pokrywy filtra, czy na powierzchni styku pokrywy ze ściankami filtra, pokrywa nie jest nigdzie uszkodzona, nadcięta, itp.

                    Czwarte dokładnie obejrzeć osuszony oring, czy nie nosi śladów ubytku gumy - ja swój pierwszy oring ściąłem na mniej więcej 270 st. obwodu - byłem silny, ale nie aż tak.

                    Potem daj znać, jakie są wyniki Twoich obserwacji, będziemy dalej wrózyli z fusów.
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz

                    • greg44
                      L&K
                      • 2011
                      • 1198
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez looker
                      Nie do końca rozumiem co mam zrobić: kupuję filtr oleju i biorę z niego oring, tak ?
                      Oba oringi nie wejdą w wyżłobienie, no chyba, że jesteś tak zdolny, jak ten co pogoił dekiel filtra. Wymień oring i przestanie cieknąć, ja tylko podpowiedziałem jak w prosty sposób uzyskać dobry oring do tej operacji. Powodzenia.

                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2009
                        • 10917
                        • Fiat

                        #36
                        "Nieźle... Nie uwierzylibyście gdybym powiedział w jakiej firmie mi tak zrobiono... " a dlaczego mielibyśmy nie uwierzyć ?!?....za darmo Ci spartoczyli, że ich protekcjonujesz? Przecież właśnie takie info będzie bardzo dobre, nie nawet po to, żeby od razu tam nie jeździć, tylko po to, żeby być czujniejszym i zwracać ewentualnie od razu uwagę na efekt prac lub w ich trakcie na łapki. Nie kumam takiego myślenia...- "nie powiem wam, jaki warsztat. wiem, ale nie powiem" zjedzą Cię Ci ludzie? mordkę obiją? Nie ma idealnych ludzi i może to sporadyczny błąd, ale warto wiedzieć.
                        Głupie błędy się zdarzają każdemu, może jakiś praktykant się Twoim autem zajmował i na chama kręcił/podważał....a może zaczęli tak robić masowo już. Czujność wskazana.

                        Komentarz

                        • looker
                          RS
                          • 2008
                          • 1886
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                          #37
                          robreg, podobno nie ma niewłaściwych pytań ;-) Oglądałem już ten oring dość dokładnie, macałem też po obwodzie... Nie wzbudził moich podejrzeń. To, że cieknie spod dekla jest pewne - stwierdzone organoleptycznie :-) Początkowo miałem wrażenie, że jeśli oring jest poniżej linii dekla to uszczelnienie następuje właśnie tam i idealna powierzchnia styku dekla z korpusem obudowy nie jest aż tak istotna... Ale być może jest inaczej. W najbliższym czasie wymienię jeszcze raz oring, BARDZO uważnie skręcę całość i sprawdzę ew. wycieki. Jeśli będzie nadal kupa to dekiel (ew. cały korpus) do wymiany.

                          sew1981, rozumiem Twoją dociekliwość ale nie mam PEWNOŚCI, że mechanik powyginał ten dekielek podczas tej wymiany. Wiem tylko tyle, że przed wymianą filtra wycieku nie było. Sami widzicie z tego wątku, że przyczyn może być kilka. Oczywiście nie zmienia to faktu, że usługa nie została wykonana całkiem fachowo ale czym innym jest debilne powyginanie dekla obudowy filtra a czym innym przypadkowe zawinięcie się oringu podczas rutynowej czynności wymiany. W tym pierwszym przypadku może i warto by było napiętnować młodego pracownika tej firmy ale w drugim przypadku nie byłbym zwolennikiem robienia taniej sensacyjki. Bo i po co ? Na ręce i tak warto patrzeć jeśli masz taką możliwość - to wiemy nie od dziś i nie tylko z tego forum.
                          Cytując Ciebie "czujność wskazana" ;-)

                          Stay tuned...
                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            #38
                            looker, z tym oringiem jest notoryczny problem i znam nawet duże serwisy ( robiące takie wymiany kilka razy dziennie ) gdzie na magazynie jest duży zapas tych uszczelek, bo co któraś nawet w rękach doświadczonego mechanika po złożeniu filtra przecieka ( uszkodzenie przy montażu ).
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • robreg
                              L&K
                              • 2010
                              • 1195
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                              #39
                              looker, masz rację, uszczelnia oring, ale jesli ktos tak zmasakrowal dekiel, nie wiadomo, czy np nie uszkodził korytka na oring podczas wyjmowania starego uszczelnienia.

                              Odnosnie niestosownego Twojego pytania to mialem na mysli to, ze nasze opinie nijak nie wplyna na prawdziwa przyczyne usterki w Twoim przypadku i pytanie takie brzmi idiotycznie. :-) :-) :-)

                              Jak wymiana oringu nic nie da, Sprawdz rownosc (inaczej nieplaskosc) powierzchni bocznej walca w miejscu stykania sie z oringiem tak jak Ci napisalem - moze ktos cos tam skaleczyl.
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz

                              • andrzej1962
                                L&K
                                • 2010
                                • 1306
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez looker
                                Nieźle... Nie uwierzylibyście gdybym powiedział w jakiej firmie mi tak zrobiono... :evil:
                                stawiam na ASO

                                Komentarz

                                • looker
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1886
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                  #41
                                  andrzej1962, nie, nie... Po prostu był to młody pracownik jednej ze znanych firm tuningowych...
                                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                  Komentarz

                                  • TomekM
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 127
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #42
                                    Mnie ostatnio Robekcool przeszkolił jak zakładać ten dekielek a większość rozszczelnień powstaje właśnie przez wciskanie obudowy, a powinno się ją zakładać wykonując jednocześnie ruchy obrotowe lewa-prawa i wtedy uszczelka ładnie się układa.
                                    Dokręcanie dekla na chama nierównomiernie śrubami to już samobójstwo...
                                    OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
                                    Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

                                    Komentarz

                                    • looker
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1886
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                      #43
                                      Poprawiłem własnoręcznie jeszcze raz dekielek dokładając WSZELKIEJ staranności.
                                      Efekt ? NIE cieknie :-)

                                      Chyba jest coś na rzeczy z tym pietyzmem przy tej, skądinąd prostej, czynności ;-)
                                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                      Komentarz

                                      • kamilm21
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 13

                                        #44
                                        Dobra a czemu na mojej obudowie filtra pisze: 3CO 127 400C? Pisze jeszcze UFI 55 142 03.
                                        Jaki filtr będzie dla takiej obudowy?
                                        Z góry dzięki.
                                        105KM

                                        Komentarz

                                        • Luckymen
                                          Ambiente
                                          • 2012
                                          • 172
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          #45
                                          kamilm21, jak byś odrobinkę poszukał

                                          Komentarz

                                          Pracuję...