Maicroft, znakomita robota! (szczególnie ten wONtek ;-) ) teraz wiem, po co jest olimpijka - ja sam tylko na UFI ganiałem
[O2] Zalewanie filtra paliwa po wymianie
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez robregPokrywa filtra UFI jest bardzo ciasno spasowana i trzeba ją zarówno przy zdejmowaniu, stopniowo w kilku punktach po obwodzie podważać, jak i zakładając, dociągać stopniowo dokręcając poszczególne śruby ją mocujące - ja układam najpierw pokrywę swobodnie na korpusie filtra, a potem dociskam pokrywę śrubami, każdą śrubę wkręcając na krzyż (tzn bodajże 1, 3, 5, 2, 4, 1 itd.) o 1 obrót na raz, aż dociągnę wszystkie śruby do końca.
Tak wygląda dekielek mojej obudowy. Wg mnie jest dziwnie popodginany... Ale chyba już tak było. Wcześniej nie ciekło nic. Nie sądzę aby podczas ostatniej wymiany mechanik go tak załatwił...
Note: This blog post outlines upcoming changes to Google Currents for Workspace users. For information on the previous deprecation of Googl...
Co z tym fantem mogę zrobić ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
looker, obawiam się, że górę obudowy filtra masz do wymiany. Powinna być płaska i przylegać równo do dolnej części obudowy ( poza tymi przegnieceniami, które służą do podważania ). Chyba jednak ktoś przesadził z podważaniem przy wymianie wkładu filtra...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Nieźle... Nie uwierzylibyście gdybym powiedział w jakiej firmie mi tak zrobiono... :evil:
Pomyślimy co z tym zrobić...OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Generalnie, ktoś się rzeczywiście siłował z ta pokrywą filtra. Zapewne oring uszczelniający sie zwiną w pokrywie i alatego przepuszcza. Pojedz na poprawkę, do nich, chyba że chcesz sam powalczyć. Ten, który jest zamontowany już się do niczego raczej nie nadaje. Kup filtr oleju do swojego modelu silnika (jest tańszy niż filtr paliwa i przyda się na następną wymianę oleju, oring w korku może zostać stary, nie powinien cieknąć ), tam jest taki sam rozmiarowo oring, może nawet troszkę grubszy. Wymień, tylko sprawdź aby się nie zawiną, albo przypilnuj merchaniora i powinno być dobrze. Ja miałem taki sam przypadek.
Komentarz
-
-
greg44, ale ja już sam rozebrałem obudowę, obejrzałem oring i jest OK. Po złożeniu - nadal ciekło. Wyjazd na poprawkę nie wchodzi w grę - za daleko. To była nieplanowa wymiana filtra.
Nie do końca rozumiem co mam zrobić: kupuję filtr oleju i biorę z niego oring, tak ? A może oba zostawić w obudowie filtra paliwa ? Tam jest spory rowek na uszczelnienie. Mogłyby się zmieścić...
uważasz, że jest opcja, że bez wymiany dekla da się to załatwić ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
looker, w ostatnim wierszu swojego posta zadałeś infantylne pytanie - nie ma ono sensu.
Co z tego, że na tym forum dwóch napisze, że uważają, że da się to uszczelnić bez wymiany dekla, a trzech napisze Ci że wymienić go musisz? Twój aktualnie eksploatowany dekiel (i pogięte bóg wie co jeszcze) mają nasze zdanie tam, gdzie im olej opałowy mogą nalać...
Obudowa filtra (przynajmniej w BXE) jest tak ciasno spasowana z deklem, że jeśli oring uszczelniający by się zwinął, podczas montażu jego część musiałaby zostać najprawdopodobniej ścięta (mi się udało!).
To, co trzeba zrobić, to sprawdzić, czy na pewno z łączenia dekla z korpusem filtra cieknie (może skądinąd).
Druga rzecz (to robota także dla Ciebie), to sprawdzić, czy korpus filtra nie został gdzieś wyboczony, na przykład przez krzywo wpychaną pokrywę (suwmiarka lub prosta aluminiowa linijka jako wzorzec płaszczyzny - przyłożyć do ścianki, z jednej strony świecić latarką, z drugiej patrzyć, czy światło pomiędzy ścianką filtra a linijką nie przebija. Jak przebija, korpus filtra jest najprawdopodobniej do wymiany! (biorąc pod uwagę grubość korpusu filtra byłoby to cudem, ale jak wiadomo, są kreatywni na tym świecie).
Trzecie zadanie, to obejrzeć stan pokrywy filtra, czy na powierzchni styku pokrywy ze ściankami filtra, pokrywa nie jest nigdzie uszkodzona, nadcięta, itp.
Czwarte dokładnie obejrzeć osuszony oring, czy nie nosi śladów ubytku gumy - ja swój pierwszy oring ściąłem na mniej więcej 270 st. obwodu - byłem silny, ale nie aż tak.
Potem daj znać, jakie są wyniki Twoich obserwacji, będziemy dalej wrózyli z fusów.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lookerNie do końca rozumiem co mam zrobić: kupuję filtr oleju i biorę z niego oring, tak ?
Komentarz
-
-
"Nieźle... Nie uwierzylibyście gdybym powiedział w jakiej firmie mi tak zrobiono... " a dlaczego mielibyśmy nie uwierzyć ?!?....za darmo Ci spartoczyli, że ich protekcjonujesz? Przecież właśnie takie info będzie bardzo dobre, nie nawet po to, żeby od razu tam nie jeździć, tylko po to, żeby być czujniejszym i zwracać ewentualnie od razu uwagę na efekt prac lub w ich trakcie na łapki. Nie kumam takiego myślenia...- "nie powiem wam, jaki warsztat. wiem, ale nie powiem" zjedzą Cię Ci ludzie? mordkę obiją? Nie ma idealnych ludzi i może to sporadyczny błąd, ale warto wiedzieć.
Głupie błędy się zdarzają każdemu, może jakiś praktykant się Twoim autem zajmował i na chama kręcił/podważał....a może zaczęli tak robić masowo już. Czujność wskazana.
Komentarz
-
-
robreg, podobno nie ma niewłaściwych pytań ;-) Oglądałem już ten oring dość dokładnie, macałem też po obwodzie... Nie wzbudził moich podejrzeń. To, że cieknie spod dekla jest pewne - stwierdzone organoleptycznie :-) Początkowo miałem wrażenie, że jeśli oring jest poniżej linii dekla to uszczelnienie następuje właśnie tam i idealna powierzchnia styku dekla z korpusem obudowy nie jest aż tak istotna... Ale być może jest inaczej. W najbliższym czasie wymienię jeszcze raz oring, BARDZO uważnie skręcę całość i sprawdzę ew. wycieki. Jeśli będzie nadal kupa to dekiel (ew. cały korpus) do wymiany.
sew1981, rozumiem Twoją dociekliwość ale nie mam PEWNOŚCI, że mechanik powyginał ten dekielek podczas tej wymiany. Wiem tylko tyle, że przed wymianą filtra wycieku nie było. Sami widzicie z tego wątku, że przyczyn może być kilka. Oczywiście nie zmienia to faktu, że usługa nie została wykonana całkiem fachowo ale czym innym jest debilne powyginanie dekla obudowy filtra a czym innym przypadkowe zawinięcie się oringu podczas rutynowej czynności wymiany. W tym pierwszym przypadku może i warto by było napiętnować młodego pracownika tej firmy ale w drugim przypadku nie byłbym zwolennikiem robienia taniej sensacyjki. Bo i po co ? Na ręce i tak warto patrzeć jeśli masz taką możliwość - to wiemy nie od dziś i nie tylko z tego forum.
Cytując Ciebie "czujność wskazana" ;-)
Stay tuned...OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
looker, z tym oringiem jest notoryczny problem i znam nawet duże serwisy ( robiące takie wymiany kilka razy dziennie ) gdzie na magazynie jest duży zapas tych uszczelek, bo co któraś nawet w rękach doświadczonego mechanika po złożeniu filtra przecieka ( uszkodzenie przy montażu ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
looker, masz rację, uszczelnia oring, ale jesli ktos tak zmasakrowal dekiel, nie wiadomo, czy np nie uszkodził korytka na oring podczas wyjmowania starego uszczelnienia.
Odnosnie niestosownego Twojego pytania to mialem na mysli to, ze nasze opinie nijak nie wplyna na prawdziwa przyczyne usterki w Twoim przypadku i pytanie takie brzmi idiotycznie. :-) :-) :-)
Jak wymiana oringu nic nie da, Sprawdz rownosc (inaczej nieplaskosc) powierzchni bocznej walca w miejscu stykania sie z oringiem tak jak Ci napisalem - moze ktos cos tam skaleczyl.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
andrzej1962, nie, nie... Po prostu był to młody pracownik jednej ze znanych firm tuningowych...OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Mnie ostatnio Robekcool przeszkolił jak zakładać ten dekielek a większość rozszczelnień powstaje właśnie przez wciskanie obudowy, a powinno się ją zakładać wykonując jednocześnie ruchy obrotowe lewa-prawa i wtedy uszczelka ładnie się układa.
Dokręcanie dekla na chama nierównomiernie śrubami to już samobójstwo...OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***
Komentarz
-
-
Poprawiłem własnoręcznie jeszcze raz dekielek dokładając WSZELKIEJ staranności.
Efekt ? NIE cieknie :-)
Chyba jest coś na rzeczy z tym pietyzmem przy tej, skądinąd prostej, czynności ;-)OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
Komentarz