No ja bym wolał jednak cieplejsze (w sensie bielsze) bo po dłuższym czasie jak by mi te zimniejsze świeciły to chyba dostał bym na łeb :P
ASO - Wymiana plynu hamulcowego
Zwiń
X
-
ASO - Wymiana plynu hamulcowego
Bylem w ASO wymienić plyn hamulcowy, przed wymianą zapytałem czy wymiana obejmuje rõwnież wysprzęglik, uzyskalem potwierdzenie. Po wymianie zapytałem, czy wymieniono płyn równiez w układzie wysprzęglika, bo mechanik nie odkrecał odpowietrznika przy wysprzęgliku, odpowiedziano mi' że wymiana jest dokonywana przy pomocy specjalnej maszyny i nie ma potrzeby odkręcania tego odpowietrznika. Czy jest to technicznie możliwe?
-
-
Tak. O ile ASO ma maszynę do podciśnieniowej wymiany to owszem. Po krotce to wygląda tak że wysysają płyn. Wytwarzają głęboką próżnię i wtłaczają w jej miejsce nowy płyn.
W fabryce próżniowo jest napełniany układ hamulcowy i chłodzący...
Wyobraź sobie jak w fabryce wyglądałoby odpowietrzanie układu hamulcowego tradycyjną metodą, gdy samochody idą pewnie ok. kilkudziesięciu lub 100 na zmianę...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
rodro, nie jest to technicznie możliwe. Płyn musisz wypuścić lub wyssać przez odpowietrznik wysprzęglika - NIE MA innej możliwości wymiany tego płynu. Jeśli odpowietrznik na wysprzęgliku nie był odkręcany to masz stary płyn w wysprzęgliku, przewodach doprowadzających i w pompie sprzęgła ( przy pedale ).
mkania777, a nie pomyliło Ci się z klimatyzacją?
Ta maszyna do odpowietrzania hamulców najpierw wyciąga/wysysa płyn ze zbiorniczka ( zwyczajnie przez rurkę bez uszczelniania układu - nie tworzy się w zbiorniczku ani w układzie żadnego podciśnienia ). Potem nakręca się na zbiorniczek szczelny korek z doprowadzonym wężem idącym od maszyny. Maszyna podaje tym wężem do zbiorniczka w aucie świeży płyn hamulcowy pod ciśnieniem max. 2 bar. Mechanik podpinając się 1,5 l zbiorniczkiem z wężykiem do poszczególnych odpowietrzników, luzuje je i pozwala na wypłynięcie odpowiedniej ilości płynu hamulcowego ( po ok. 0,3 l z tyłu, po 0,2 l z przodu i 0,1 l z wysprzęglika - płyn wypływa, bo maszyna podłączona do zbiorniczka podaje cały czas świeży płyn pod zadanym ciśnieniem ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002rodro, nie jest to technicznie możliwe. Płyn musisz wypuścić lub wyssać przez odpowietrznik wysprzęglika - NIE MA innej możliwości wymiany tego płynu. Jeśli odpowietrznik na wysprzęgliku nie był odkręcany to masz stary płyn w wysprzęgliku, przewodach doprowadzających i w pompie sprzęgła ( przy pedale )
Komentarz
-
-
No i przez takich ludzi jak kowal 2002, niedługo mechanicy będą nap.....li kamieniami w samochodami oblepionymi emblematami OCP.
Przyszedł taki, usiadł se z browarem przed klawiera i sie mondraluje, a człowiek w pocie czoła musi się potem w ASO gimnastykować i brudzić, bo mu jakaś ....... wytyka palcami, że źle zrobił swoją robotę!!!
piszący te słowa doszedł do takiego stopnia podłości, że sam sobie robi za warsztat, więc jest najgorszym przejawem ............... opisanej powyżej.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Enriquez, a w tylnych hamulcach to jest jakaś zaje....sta temperatura, żeby się tym przejmować? Po co w nich płyn wymieniać, skoro samochód tyłem prawie że nie hamuje...
A woda w tej ogromnej ilości płynu jaki mieszka w zbiorniczku, grzecznie sobie siedzi z boczku, wyłącznie wokół króćca zasilania sekcji sprzęgła, z dala od sekcji pompy hamulcowej i tylko tam robi syf.
Albo coś się robi dobrze, albo szkoda ruszać dupę do kanału / pod podnośnik - niepotrzebne skreślić.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezA tak praktycznie, co to za różnica jaki jest płyn w wysprzęgliku? Tam jest jakaś zaj....sta temperatura, żeby się gotowało? Już nie róbcie sobie jaj i nie przesadzajcie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robreg...
Przyszedł taki, usiadł se z browarem przed klawiera i sie mondraluje, ...
Enriquez tu bardziej chodzi o przepłukanie układu. Przy pracy pompy+wysprzęglik powstaje trochę syfu i jak się wypuszcza ten płyn to jest mocno brudny. Czasem też pojawiają się pęcherzyki powietrza ( jak pompa/wysprzęglik są już niepierwszej młodości ) więc przy wymianie od razu robisz odpowietrzenie.
Ogólnie naprawdę warto to robić - niedawno trafiło mi się Toledo ( 2,0 BKD ), w którym były problemy z płynnym ruszaniem i zmianą biegów ( "zdiagnozowano", że do wymiany jest sprzęgło ). Jak się okazało płyn w układzie sprzęgła nie był na pewno wymieniany od co najmniej 6 lat ( tyle jeździ obecny użytkownik ). Po porządnym płukaniu ( poszło 0,5 l płynu ) normalnie cud - sprzęgiełko jak nowe.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
rodro. Obawiam się, że procedura przewiduje tylko wymianę płynu w układzie hamulcowym. Wysprzęglik to inny temat ale niestety wszyscy tu mieszają te dwie rzeczy. Zgadzam się płyn w wysprzęgliku też się powinno wymienić ale nie jest to obowiązkiem ASO podczas wymiany płynu hamulcowego. Za to jest ekstra kasa.
Komentarz
-
-
Wymiana w wysprzegliku jest latwa, luzujesz odpowietrznik, pompujesz sprzeglem, dolewasz, pompujesz, po 0,5 l zakrecasz i gotowe.
Najlepiej by ktos trzymal naczynie by plyn nie bryzgal, jak pobryzga, spryskac plynem do mycia silnika szczegolnie gumy, splukac i tyle :lol:Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ceed1rodro. Obawiam się, że procedura przewiduje tylko wymianę płynu w układzie hamulcowym. Wysprzęglik to inny temat ale niestety wszyscy tu mieszają te dwie rzeczy. Zgadzam się płyn w wysprzęgliku też się powinno wymienić ale nie jest to obowiązkiem ASO podczas wymiany płynu hamulcowego. Za to jest ekstra kasa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ceed1rodro. Obawiam się, że procedura przewiduje tylko wymianę płynu w układzie hamulcowym. Wysprzęglik to inny temat ale niestety wszyscy tu mieszają te dwie rzeczy. Zgadzam się płyn w wysprzęgliku też się powinno wymienić ale nie jest to obowiązkiem ASO podczas wymiany płynu hamulcowego. Za to jest ekstra kasa.
cyt. "W opinii Specjalistów ds. Techniki VGP Sp. z o.o. płyn hamulcowy wymienia się w całym układzie, czyli w obwodzie wysprzęglika i w obwodzie hamulcowym".
Z wyrazami szacunku,
Zespół ©koda INFO
" Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
Pzdr. - 1.6 MPI
Komentarz
-
-
Witam.
Nie wiem jak w Waszych O2 ale w mojej O1 wystarczył 1 litr płynu hamulcowego (ate blue racing, zostało jeszcze ok. 0.1 litra) przy wymianie w poszczególnych kołach i wysprzęgliku. Wymieniałem sam więc to wiarygodne ilości . Płyn został dokładnie wymieniony ponieważ poprzedni był w kolorze żółtym a ten nowy jest niebieski (na odpowietrzniku był założony przezroczysty przewód więc widziałem kiedy leciał niebieski). Co do wysprzęglika to musiałem sobie radzić sam, odkręciłem delikatnie odpowietrznik i naciskałem delikatnie sprzęgło do pojawienia się niebieskiego płynu w przewodzie nałożonym na odpowietrznik. Potem z drugą osobom odpowietrzenie układu i wszystko było w porządku .
Pozdrawiamk-pax
Komentarz
-
Komentarz