ASO - Wymiana plynu hamulcowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lateralus
    Classic
    • 2011
    • 20

    ASO - Wymiana plynu hamulcowego

    No ja bym wolał jednak cieplejsze (w sensie bielsze) bo po dłuższym czasie jak by mi te zimniejsze świeciły to chyba dostał bym na łeb :P
  • rodro
    Ambiente
    • 2010
    • 238
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    ASO - Wymiana plynu hamulcowego

    Bylem w ASO wymienić plyn hamulcowy, przed wymianą zapytałem czy wymiana obejmuje rõwnież wysprzęglik, uzyskalem potwierdzenie. Po wymianie zapytałem, czy wymieniono płyn równiez w układzie wysprzęglika, bo mechanik nie odkrecał odpowietrznika przy wysprzęgliku, odpowiedziano mi' że wymiana jest dokonywana przy pomocy specjalnej maszyny i nie ma potrzeby odkręcania tego odpowietrznika. Czy jest to technicznie możliwe?

    Komentarz

    • Rosomak
      L&K
      • 2011
      • 1365
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Tak. O ile ASO ma maszynę do podciśnieniowej wymiany to owszem. Po krotce to wygląda tak że wysysają płyn. Wytwarzają głęboką próżnię i wtłaczają w jej miejsce nowy płyn.
      W fabryce próżniowo jest napełniany układ hamulcowy i chłodzący...
      Wyobraź sobie jak w fabryce wyglądałoby odpowietrzanie układu hamulcowego tradycyjną metodą, gdy samochody idą pewnie ok. kilkudziesięciu lub 100 na zmianę...
      Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
      http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
      Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        rodro, nie jest to technicznie możliwe. Płyn musisz wypuścić lub wyssać przez odpowietrznik wysprzęglika - NIE MA innej możliwości wymiany tego płynu. Jeśli odpowietrznik na wysprzęgliku nie był odkręcany to masz stary płyn w wysprzęgliku, przewodach doprowadzających i w pompie sprzęgła ( przy pedale ).

        mkania777, a nie pomyliło Ci się z klimatyzacją?

        Ta maszyna do odpowietrzania hamulców najpierw wyciąga/wysysa płyn ze zbiorniczka ( zwyczajnie przez rurkę bez uszczelniania układu - nie tworzy się w zbiorniczku ani w układzie żadnego podciśnienia ). Potem nakręca się na zbiorniczek szczelny korek z doprowadzonym wężem idącym od maszyny. Maszyna podaje tym wężem do zbiorniczka w aucie świeży płyn hamulcowy pod ciśnieniem max. 2 bar. Mechanik podpinając się 1,5 l zbiorniczkiem z wężykiem do poszczególnych odpowietrzników, luzuje je i pozwala na wypłynięcie odpowiedniej ilości płynu hamulcowego ( po ok. 0,3 l z tyłu, po 0,2 l z przodu i 0,1 l z wysprzęglika - płyn wypływa, bo maszyna podłączona do zbiorniczka podaje cały czas świeży płyn pod zadanym ciśnieniem ).
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • PrzemekS2
          Drive
          • 2011
          • 76

          #5
          Ile biorą w ASO za wymiane płynu hamulcowego ?

          Komentarz

          • obrus
            Elegance
            • 2011
            • 783
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez PrzemekS2
            Ile biorą w ASO za wymiane płynu hamulcowego ?
            Ja płaciłem 82,88 zł. Płyn był mój.

            Komentarz

            • rodro
              Ambiente
              • 2010
              • 238
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Ja zapłaciłem 120 zł, chciałem dać swój płyn, ale nie było takiej możliwości, ponieważ maszyna posiad 10- cio litrowy zbiornik, w którym jest płyn tzw. fabryczny.

              Komentarz

              • Ceed1
                Rider
                • 2012
                • 461

                #8
                Jak ja wymieniałem to też się spytałem o wysprzęglik. Gościu powiedział, że się nie wymienia bo dużo więcej roboty a poza tym wymiana płynu hamulcowego dotyczy hamulców a nie prac przy sprzęgle pomimo, że obsługuje to ten sam płyn. Zapłaciłem 120 za wszystko.

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Zamieszczone przez Ceed1
                  ... Gościu powiedział, że się nie wymienia bo dużo więcej roboty ...
                  To dokładnie odzwierciedla podejście ASO do roboty...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • rodro
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 238
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    rodro, nie jest to technicznie możliwe. Płyn musisz wypuścić lub wyssać przez odpowietrznik wysprzęglika - NIE MA innej możliwości wymiany tego płynu. Jeśli odpowietrznik na wysprzęgliku nie był odkręcany to masz stary płyn w wysprzęgliku, przewodach doprowadzających i w pompie sprzęgła ( przy pedale )
                    Jest tak jak napisał kolega kowal 2002, usługa nie została wykonana prawidłowo. Problem zgłosiłem do centrali w Poznaniu, telefon z ASO i w poniedziałek dokończenie wymiany.

                    Komentarz

                    • robreg
                      L&K
                      • 2010
                      • 1195
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                      #11
                      No i przez takich ludzi jak kowal 2002, niedługo mechanicy będą nap.....li kamieniami w samochodami oblepionymi emblematami OCP.

                      Przyszedł taki, usiadł se z browarem przed klawiera i sie mondraluje, a człowiek w pocie czoła musi się potem w ASO gimnastykować i brudzić, bo mu jakaś ....... wytyka palcami, że źle zrobił swoją robotę!!!

                      piszący te słowa doszedł do takiego stopnia podłości, że sam sobie robi za warsztat, więc jest najgorszym przejawem ............... opisanej powyżej.
                      Pozdrawiam, Robreg.
                      ----
                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        A tak praktycznie, co to za różnica jaki jest płyn w wysprzęgliku? Tam jest jakaś zaj....sta temperatura, żeby się gotowało? Już nie róbcie sobie jaj i nie przesadzajcie...
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • robreg
                          L&K
                          • 2010
                          • 1195
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                          #13
                          Enriquez, a w tylnych hamulcach to jest jakaś zaje....sta temperatura, żeby się tym przejmować? Po co w nich płyn wymieniać, skoro samochód tyłem prawie że nie hamuje...

                          A woda w tej ogromnej ilości płynu jaki mieszka w zbiorniczku, grzecznie sobie siedzi z boczku, wyłącznie wokół króćca zasilania sekcji sprzęgła, z dala od sekcji pompy hamulcowej i tylko tam robi syf.

                          Albo coś się robi dobrze, albo szkoda ruszać dupę do kanału / pod podnośnik - niepotrzebne skreślić.
                          Pozdrawiam, Robreg.
                          ----
                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                          Komentarz

                          • rodro
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 238
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Enriquez
                            A tak praktycznie, co to za różnica jaki jest płyn w wysprzęgliku? Tam jest jakaś zaj....sta temperatura, żeby się gotowało? Już nie róbcie sobie jaj i nie przesadzajcie...
                            Skoro procedura przewiduje wymianę płynu w całym układzie, łącznie z hydrauliką sprzęgła i za taką usługę ASO pobiera opłatę, wcale nie najmniejszą, to nie ma żadnego powodu żeby wciskać kit klientowi. A tak na marginesie, w moim poprzednim aucie taka wymiana płynu w wysprzęgliku nigdy nie została wykonana i po 6 latach od zakupu skończyło się naprawą hydrauliki sprzęgła za kilka setek PLN.

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #15
                              Zamieszczone przez robreg
                              ...
                              Przyszedł taki, usiadł se z browarem przed klawiera i sie mondraluje, ...
                              Z Pepsi :diabelski_usmiech

                              Enriquez tu bardziej chodzi o przepłukanie układu. Przy pracy pompy+wysprzęglik powstaje trochę syfu i jak się wypuszcza ten płyn to jest mocno brudny. Czasem też pojawiają się pęcherzyki powietrza ( jak pompa/wysprzęglik są już niepierwszej młodości ) więc przy wymianie od razu robisz odpowietrzenie.

                              Ogólnie naprawdę warto to robić - niedawno trafiło mi się Toledo ( 2,0 BKD ), w którym były problemy z płynnym ruszaniem i zmianą biegów ( "zdiagnozowano", że do wymiany jest sprzęgło ). Jak się okazało płyn w układzie sprzęgła nie był na pewno wymieniany od co najmniej 6 lat ( tyle jeździ obecny użytkownik ). Po porządnym płukaniu ( poszło 0,5 l płynu ) normalnie cud - sprzęgiełko jak nowe.
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • Ceed1
                                Rider
                                • 2012
                                • 461

                                #16
                                rodro. Obawiam się, że procedura przewiduje tylko wymianę płynu w układzie hamulcowym. Wysprzęglik to inny temat ale niestety wszyscy tu mieszają te dwie rzeczy. Zgadzam się płyn w wysprzęgliku też się powinno wymienić ale nie jest to obowiązkiem ASO podczas wymiany płynu hamulcowego. Za to jest ekstra kasa.

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  Właśnie doczytałem, że obejmuje również wymianę płynu w wysprzęgliku.
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • zsolpyw
                                    Elegance
                                    • 2012
                                    • 897

                                    #18
                                    Wymiana w wysprzegliku jest latwa, luzujesz odpowietrznik, pompujesz sprzeglem, dolewasz, pompujesz, po 0,5 l zakrecasz i gotowe.
                                    Najlepiej by ktos trzymal naczynie by plyn nie bryzgal, jak pobryzga, spryskac plynem do mycia silnika szczegolnie gumy, splukac i tyle :lol:
                                    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                    Jeżdżę w blasku
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                    Komentarz

                                    • rodro
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 238
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Ceed1
                                      rodro. Obawiam się, że procedura przewiduje tylko wymianę płynu w układzie hamulcowym. Wysprzęglik to inny temat ale niestety wszyscy tu mieszają te dwie rzeczy. Zgadzam się płyn w wysprzęgliku też się powinno wymienić ale nie jest to obowiązkiem ASO podczas wymiany płynu hamulcowego. Za to jest ekstra kasa.
                                      Ja przed wizytą w serwisie pytałem, czy procedura obejmuje wymianę również w wysprzęgliku i uzyskałem potwierdzenie, cena obejmowała całą usługę. Gdyby było inaczej, to nie byłoby powtórzenia usługi na polecenie SAP (teraz VW). Dzisiaj usługa została wykonana jeszcze raz, w całości.

                                      Komentarz

                                      • wielb
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 188
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        #20
                                        U mnie w grudniu minie 3 latka i już w serwisie mnie poinformowali że trzeba będzie wymienić płyn hamulcowy. Dajcie jakieś fotki wysprzęglika i info gdzie go znajdę żebym się mu przyjrzał przed i po wymianie.
                                        O2 FL COMBI 1.6 TDI CR CAYC[/url]

                                        Komentarz

                                        • Tatra
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 248
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Ceed1
                                          rodro. Obawiam się, że procedura przewiduje tylko wymianę płynu w układzie hamulcowym. Wysprzęglik to inny temat ale niestety wszyscy tu mieszają te dwie rzeczy. Zgadzam się płyn w wysprzęgliku też się powinno wymienić ale nie jest to obowiązkiem ASO podczas wymiany płynu hamulcowego. Za to jest ekstra kasa.
                                          Informacja z SAP
                                          cyt. "W opinii Specjalistów ds. Techniki VGP Sp. z o.o. płyn hamulcowy wymienia się w całym układzie, czyli w obwodzie wysprzęglika i w obwodzie hamulcowym".

                                          Z wyrazami szacunku,
                                          Zespół ©koda INFO

                                          " Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
                                          Pzdr. - 1.6 MPI

                                          Komentarz

                                          • Kenu
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 222
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Ile płynu hamulcowego wchodzi do obydwu układów?

                                            Komentarz

                                            • kowal 2002
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 5161

                                              #23
                                              Kenu, Trzeba wypuścić ok.: 2x0,3l z tyłu, 2x0,2l z przodu, 0,1l z wysprzęglika, czyli ok. 1,1l na wymianę.
                                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                              Komentarz

                                              • TwoB
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1086
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                W wysprzęgliku odpowietrznik odkręcam przy wciśniętym sprzęgle, czy najpierw podpompować sprzęgłem, a później odkręcić?
                                                Koledzy podpowiedzcie, jak wygląda samo odpowietrzenie wysprzęglika?
                                                SATYNOWA O2 Tour
                                                Z pozdrowieniami
                                                Bartek

                                                Komentarz

                                                • k-pax
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 96
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Witam.
                                                  Nie wiem jak w Waszych O2 ale w mojej O1 wystarczył 1 litr płynu hamulcowego (ate blue racing, zostało jeszcze ok. 0.1 litra) przy wymianie w poszczególnych kołach i wysprzęgliku. Wymieniałem sam więc to wiarygodne ilości . Płyn został dokładnie wymieniony ponieważ poprzedni był w kolorze żółtym a ten nowy jest niebieski (na odpowietrzniku był założony przezroczysty przewód więc widziałem kiedy leciał niebieski). Co do wysprzęglika to musiałem sobie radzić sam, odkręciłem delikatnie odpowietrznik i naciskałem delikatnie sprzęgło do pojawienia się niebieskiego płynu w przewodzie nałożonym na odpowietrznik. Potem z drugą osobom odpowietrzenie układu i wszystko było w porządku .
                                                  Pozdrawiam
                                                  k-pax

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...