1.9 tdi BXE pytanie eksploatacyjne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • missiak177
    Drive
    • 2014
    • 53

    #26
    dzięki za tyle odpowiedzi, szczerze zapomnialem o tym watku

    auto juz mam zrobione od wymiany 4 tys km i troche juz ubylo na bagnecie w tych 4 tys z 700 km w gory ekspersowkami to raczej szybsza jazda, no i czesto trasa 90km do czestochowy i tam normalne drogi ale jak mozna to grzeje bo zawsze za pozno wyjade :P

    jaki olej polecacie do BXE?? tak szczerz, bo opini duzo na forum, 138 kkm przebieg

    Komentarz

    • himi
      L&K
      • 2013
      • 1115
      • Octavia II (1Z3)
      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

      #27
      Amsoil 5w40

      Komentarz

      • samtech84
        Elegance
        • 2008
        • 988
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #28
        Normalne, że w tdi ubywa trochę oleju. Gorzej jakby był nic nie ubywało bo to zazwyczaj oznacza olej zmieszany z paliwem.

        Komentarz

        • missiak177
          Drive
          • 2014
          • 53

          #29
          ale takie ubywanie i dolewanie nie spowoduje dymienia na niebiesko tak??

          Komentarz

          • Ralfik
            Ambiente
            • 2013
            • 225
            • Octavia III (5E3)
            • DADA 1.5 TSI 150 KM

            #30
            Dymienie na niebiesko MOŻE oznaczać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

            Komentarz

            • samtech84
              Elegance
              • 2008
              • 988
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #31
              Jak by palił 1l na 500 km to byłaby niebieska zasłona, przy tak małych ubytkach nic takiego nie widać.

              Mi kiedyś w ciągniku silnik się rozsypał to palił średnio 1l na godzinę pracy. Wieczorem pochodnia ognia z komina miała z metr wysokości :P

              Komentarz

              • missiak177
                Drive
                • 2014
                • 53

                #32
                i wlasnie mi o to chodzilo dymienie sie widzi najlepiej jak jest cieplo to niebieskie

                ja nic nie zauwazylem a te ubytki dzieki wam przyjalem za norme w moim silniku

                [ Dodano: Pon 08 Gru, 14 16:34 ]
                ja mam zalany castrol 5w30 jedni mowia mi ze dobry i przy wymianie taki sam zalac a drudzy ze olej dupny ;/

                Komentarz

                • marcinpe33
                  Classic
                  • 2014
                  • 24

                  #33
                  Mam najechane 290 tyś. Serwisowany w systemie LL bez DPF.Zapewne zalewany 5W30, na wlepce QG1. Co w końcu lać ? 5W30 spełnia normę 50700 a według tego co wyczytałem powinien być zalewany 5W40 50501 dla pompowtryskiwaczy.

                  Komentarz

                  • beaviso
                    Elegance
                    • 2010
                    • 767
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez marcinpe33
                    Mam najechane 290 tyś. Serwisowany w systemie LL bez DPF.Zapewne zalewany 5W30, na wlepce QG1. Co w końcu lać ? 5W30 spełnia normę 50700 a według tego co wyczytałem powinien być zalewany 5W40 50501 dla pompowtryskiwaczy.
                    Niedokładnie wyczytałeś. Dwója! Wróć - i poczytaj co można lać (oficjalnie) przy QG1, a co trzeba lać jeśli faktycznie chcesz korzystać z QG1 czyli wymian Longlife.

                    507.00 (5W30) oznacza zarówno niskopopiołowość (czyli zgodność z DPF) i wydłużone interwały wymiany (LL) dla silników z pompkami
                    506.01 (zwykle 0W30) to rzadko spotykana grupa olejów nie do DPF, a tylko LL (do pompek)
                    505.01 (5W40, 5W30) to zwykły olej do pompek, ale bez DPF i nie do wydłużonych interwałów

                    Nie mając DPF, ale mając ustawiony tryb QG1 powinieneś lać 507.00 lub 506.01 (w praktyce 507.00, bo 506.01 to unikat i wcale nie tańszy).

                    Ale możesz lać także z powodzeniem i 505.01 - tyle że wówczas sam musisz pamiętać o wymianie stałej - co 15,000 km lub co 12 miesięcy. Z tego względu wygodniej "przekodować" serwis na QG2, za co w ASO skasują Cię pewnie jakieś 30 zł. W praktyce różnica polega na adnotacji w systemie komputerowym ASO i w książce serwisowej, a także na zmianie sposobu zliczania powiadomienia o nadchodzącym serwisie przez komputer pokładowy (w QG1, o ile pamiętam, manewrem z przytrzymaniem przycisku zerowania licznika można sprawdzić szacowaną pozostałość kilometrów do następnej wymiany oraz pozostałą ilość dni odliczaną od 2 lat).

                    M.
                    666 4U

                    Komentarz

                    • marcinpe33
                      Classic
                      • 2014
                      • 24

                      #35
                      Rozumiem,że bez zmian w kompie również mogę eksploatować w systemie QG2 lecz muszę sobie pilnować wymian olejowych gdyż komp będzie sygnalizował co innego.Obecnie zalałem castrol 505.07. Silnik zapala na dotyk,pracuje równo i cicho.Czemu w książce jest zalecany LL, czym sie te silniki różnią od innych, niby jakieś wytrzymalsze są.Sporo się naczytałem o BXE i nie wiem czy mój już był remontowany czy niebawem go szlak trafi, a przejechał już prawie 300tyś.

                      Komentarz

                      • beaviso
                        Elegance
                        • 2010
                        • 767
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        LL to taki wymysł. Wymieniasz olej przeciętnie 2x rzadziej, ale za to jego litr jest 2x droższy.
                        Dzisiaj każdy producent oferuje serwisowanie LL.

                        System LL nie jest tak skrajnie głupi - przykład z życia: Mieliśmy w firmie 20 nowych O2 z silnikami BXE, oczywiście od nowości serwis LL. Ja swoje pierwsze kilometry wyjeździłem w większości w trasie i na dłuższych dojazdach dom-praca, no i komputer zechciał abym wymienił olej po 26,000 km. Mój kumpel, który mniej jeździł w trasę, za to przemieszczał się codziennie na bardzo krótkich odcinkach dom-przedszkole-szkoła-praca, musiał pojechać na wymianę po ok. 15,000 km, chociaż jego silnik też był serwisowany olejowo w trybie LL - komputer zlicza bodajże liczbę odpaleń silnika, a nie tylko sam przebieg.

                        Generalnie jeśli Twój silnik BXE przejechał już 300,000 km, to ma szansę na więcej. Skoro dożył, to znaczy że nie ma wad, które trafiają się innym egzemplarzom. Lej dobry olej 505.01 co roku lub co max 15,000, pilnuj poziomu aby nie był za niski i już.

                        M.
                        666 4U

                        Komentarz

                        • marcinpe33
                          Classic
                          • 2014
                          • 24

                          #37
                          Na razie zalałem 5W30 a to jest chyba 507.00. Za rok zmienię na 5W540.Dzięki za cenne porady.Pozdrawiam.

                          Komentarz

                          • beaviso
                            Elegance
                            • 2010
                            • 767
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez marcinpe33
                            Na razie zalałem 5W30 a to jest chyba 507.00. Za rok zmienię na 5W540.Dzięki za cenne porady.Pozdrawiam.
                            Możesz lać i 5W30, choć niekoniecznie na upały. Ale zawsze wystarczy 505.01 (są takie zarówno 5W30 jak i 5W40), tyle że pamiętaj o zmianie co max rok / 15kkm. Nie przepłacaj za 507.00.

                            M.
                            666 4U

                            Komentarz

                            • marcinpe33
                              Classic
                              • 2014
                              • 24

                              #39
                              Zamieszczone przez beaviso
                              Zamieszczone przez marcinpe33
                              Na razie zalałem 5W30 a to jest chyba 507.00. Za rok zmienię na 5W540.Dzięki za cenne porady.Pozdrawiam.
                              Możesz lać i 5W30, choć niekoniecznie na upały. Ale zawsze wystarczy 505.01 (są takie zarówno 5W30 jak i 5W40), tyle że pamiętaj o zmianie co max rok / 15kkm. Nie przepłacaj za 507.00.

                              M.
                              Na razie zrobiłem 7tyś i chyba nie wziął ani grama oleju. Jestem pozytywnie zaskoczony bo silnik pracuje jak nowy. Na dobranoc można go słuchać

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                #40
                                Zamieszczone przez marcinpe33
                                Na razie zrobiłem 7tyś i chyba nie wziął ani grama oleju.
                                A co masz zalane?

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8033
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #41
                                  Dzida, Castrola 1.9TDI BXE mało łykały, można było przejechać od wymiany do wymiany bez dolewki.
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • RABIN
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 450
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #42
                                    leje fuchsa 5w40 od nowości i dolewam ok 0,9 l na 15tys. km jak auto robi duzo szybkich tras to nawet 1,3l zdazyło mi sie dolac

                                    Komentarz

                                    • marcinpe33
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 24

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Dzida
                                      Zamieszczone przez marcinpe33
                                      Na razie zrobiłem 7tyś i chyba nie wziął ani grama oleju.
                                      A co masz zalane?
                                      castrol 5W30

                                      Komentarz

                                      • beaviso
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 767
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #44
                                        Zamieszczone przez AdamB
                                        Dzida, Castrola 1.9TDI BXE mało łykały, można było przejechać od wymiany do wymiany bez dolewki.
                                        Eee tam, moja łykała. Pół litra na ok. 5000-7000 km. ASO zalewało Castrol SLX LONGLIFE III VW507.00 5W30 synt., a na dolewki kupowałem (ten sam zapewne, co w ASO) Castrol Edge VW507.00 5W30 synt. A auto było prawie nowe, opisywany olej stosowałem pomiędzy 26,000 a 70,000 km. Dolewki mam rozpisane dokładnie.

                                        M.
                                        666 4U

                                        Komentarz

                                        • AdamB
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 8033
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          #45
                                          beaviso, ja łykaniem oleju się wogóle nie przejmowałem w 1.9TDI. Przez cały przebieg dolewałem od 0,2 do 0,4 l/15kkm zależnie od oleju. Na edgu 5w40 dolewałem najmniej, Motulu podobnie. LM TT4600 5w30 dolewałem na poziomie 0,4 l/15kkm. Niestety nie zdążyłem sprawdzić Lazer Waya 5w30 ponieważ bardzo szybko znalazł się kupiec na moje auto
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz

                                          • Rauxel
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 238
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #46
                                            Panowie, może nie do końca pytanie o olej ale eksploatacyjne Na przeglądzie diagnosta butnal na jalowym do jakiś 4K obrotów i auto puscilo lekki dymek, po czym stwierdził, że parametr sadzy w spalinach jest 4 a norma jest 1. Polecił dłuższą jazdę z obrotami około 3k. Problem w tym, że ja nie mam DPF... Czy w 1.9 TDI mam się przejmować sadza? Może wyrządzić szkodę silnikowi ? Owszem, w trasie go depne, żeby turbo przedmuchac ale to nie jest palowanie silnika przez kilkadziesiąt km...

                                            Proszę o spostrzeżenia Dzięki!

                                            Komentarz

                                            • beaviso
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 767
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #47
                                              Diesel bez DPF z butem na 4000 rpm zadymi. Nie tak, żeby postawić zasłonę dymną, ale na tyle, by zobaczyć to w warsztacie. To najzupełniej normalne. Ten diagnosta chyba z d..y się urwał. Inna sprawa, że jeśli faktycznie jeździsz długotrwale jak taryfiarz, to masz sadzę pochowaną tu i ówdzie.
                                              Jechałem wczoraj za Megane dCi, ten to dopiero dymił. Toczył się jak żółw, a z tyłu kopeć bez przerwy niemalże. Musiałem drania wyprzedzić, żeby nie wdychać raczydła. Nie od wczoraj obserwuję Renówki wszelkiej maści dymiące na czarno - takie ok. 10-12 letnie Laguny II, Scenicy, Meganki II. Duży negatyw w porównaniu do wypierdzianych TDI czy JTD, CDTI, które bez butowania nie dymią w sposób widoczny.

                                              M.
                                              666 4U

                                              Komentarz

                                              • Rauxel
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 238
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #48
                                                Minimum dwa razy w miesiącu mam trasę ponad 100 km i wtedy lubię sobie depnac, żeby przedmuchac syf z miejskiej jazdy - dojazdy do pracy 8 km. Moim zdaniem to normalne, że sobie zadymi, bo DPF nie ma...

                                                Komentarz

                                                • marcedes95
                                                  Classic
                                                  • 2015
                                                  • 21

                                                  #49
                                                  Castrol Edge VW507.00 5W30 synt miesięcznie ok 2tys km w mojej niebieskiej strzale z silnikiem 1,9tdi BXE 105km. Od wymiany do wymiany co ok 13-15kk km dolewam od 0,5 do 1l zależnie od stylu jazdy ale najlepiej jest takiego diselka przegnać minimum raz w tygodniu i najlepiej na każdym biegu. Obecnie mam ok 280kk zrobione i dymek puści jak ostro zredukuje i ją przycisnę ale to nie jest jakaś mocna zasłona tylko czarna poświata.

                                                  Jak to się mówi Diesel musi dymić.

                                                  Komentarz

                                                  • lukasz333
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 7

                                                    #50
                                                    Witam. Panowie mam octavie 1.6 tdi z 2012, przebieg 85 kkm. Olej synpower xtreeme XL-lll. Wymiana co 10000 lub 6 miesięcy. Do pracy 50 km. Z czego 40 km. autostrada, dpf ok.

                                                    Żona ma octavie 1.9 tdi bxe z 2010, przebieg 260kkm. Tam leje 5w40 millersa xfll.Wymiana co 10000. 8 km do pracy + miasto.

                                                    Pytanie
                                                    Czy do bxe mogę lać valvoline
                                                    Mogę tanio kupić bańkę 20 litrów hehe
                                                    Pozdrawiam

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...