Zamieszczone przez howard
[O2] Wymiana listwy MED OMEGAS
Zwiń
X
-
i po wymianie
witam
podczas wymiany swiec w warsztacie zauważyłem iż jedna z nich jest koloru rdzawo brązowego.trzy pozostałe normalne ślady zużycia..Wymieniam co 25tys.Troche sie zjerzyłem i postanowiłem w trybie natychmiastowym wymienić wtryskiwacze na niebieskie.
Wymiana własnoręczna w 30min banalnie prosta.
Wtryski 704pln plus wizyta u gazownika za 50pln.
Całość 500pln mniej niz w aso a wiem iz nie łatwo w jakimś warsztacie tego dokonać za mniej niż 900-1000.
Dodam jeszcze iż ten silnik jeszcze tak równo nigdy nie chodził.
Od nowości można było wyczuć jakieś tam minimalne wibracje na biegu jałowym,teraz nic a szukam tego wibrowania dość dokładnie
pozd
Komentarz
-
-
Witajcie Panowie to i ja dorzucę moje spostrzeżenia z użytkowania toura z 2011 r. na gazie z przebiegiem 81 tyś. mianowicie "fabryczne czarne padły mi po 27 tyś km , wymienili mi na niebieskie i jak do tej pory wtryski sprawują się wyśmienicie za wyjątkiem ich pracy "cyk, cyk,cyk" ale jakoś na razie mi to nie przeszkadza oczywiście małe zmiany które sam dokonałem softem pomogły mi np w tym że :
1 Gaz mi się przełącza jak obroty spadają czyli np przy zmianie biegów (przy odpowiedniej temp.) efekt brak szarpnięcia przy zmianie na gaz( fabrycznie jest przy rosnących obrotach).
2 Wyłączyłem dotrysk paliwa przy prędkościach obrotowych chyba od 4 tyś. obr/min ( serwis to włącza i ludzie są nawet tego nieświadomi :shock: )
3 Włączyłem funkcję rozruchu bezpośrednio na gazie przy temperaturze silnika min. 70 stopni C (z reguły tylko w sezonie letnim się tak uruchamia) więc nie odpala mi się za każdym razem na PB
Osobiście jestem zadowolony z instalacji ale jak coś się sypnie to będą barracudy. Pozdrawiam
[ Dodano: Pon 16 Lut, 15 20:55 ]
kniazuk, Jak spojrzysz na listwę to na wtryskach masz takie niebieskie pokrętła których nie kręć bądź czarne
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ggag1aggg12 Wyłączyłem dotrysk paliwa przy prędkościach obrotowych chyba od 4 tyś. obr/min ( serwis to włącza i ludzie są nawet tego nieświadomi )
Trochę to irytujące bo często muszę w sumie dotankowywać paliwo.
Komentarz
-
-
Czarne wtryski
Witam forumowiczów. Dzisiaj wymieniłem czarne wtryski (ok 43 tys, falujące obroty, check oraz szarpanie) na niebieskie.
Zrobiła mi to firma ,,Na Gaz" w Łodzi. Usługa objęła diagnostykę , wymianę wtrysków na niebieskie , wymiana filtra fazy lotnej oraz wgranie nowej mapy. Facet ,który to zrobił był dobrze zorientowany w temacie. Kalibracje systemu robił podczas jazdy próbnej. Tak jak ,ktoś tutaj napisał nastąpił zmiana parametrów : odpalanie na gazie na gorącym silniku, załączanie gazu przy 37 C oraz minimum 1600 obrotach. Teraz auto chodzi idealnie - na jałowym tylko mruczy. Dowiedziałem się od niego ,że w Skodzie wgrywają standardową mapę ,która jest nie dość że słabo opracowana to jeszcze pełna błędów. Dotrysk benzyny absolutnie nieuzasadniony ....Octavia 2FL Family plus HB
Komentarz
-
-
kult0035, jak dobrze poszukasz to kolo 800 zł , ale raczej 1 tyś starczy w zupełności http://allegro.pl/wtryskiwacz-med-65...521537278.html
Komentarz
-
-
Czas i na mnie. Przebieg całkowity 36282km i zostały wymienione wtryskiwacze LPG MED na niebieskie w ASO LR W-wa ul.Łopuszańska.
Dlaczego wymienione? Akurat był okresowy przegląd LPG i zgłaszałem usterkę że na LPG w czasie przyspieszania czułem że brakowało mocy i co chwilę się przyduszał na ułamek sekundy. Wtryski wymontowali, sprawdzili na stanowisku badawczym i okazało się żę jeden wtrysk leje jak szalony. Niestety nie udało się dopasować używki do stanu pozostałych trzech, aby to razem chodziło i wymienili na nowe.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Witam po kilku latach nieobecności bo wszystko grało.
Wątek poświęcony wtryskom i flagowemu produktowi LR. Zainteresowani wymieniali gdy:
1 Szarpał silnik, chodził nie miarowo.
2. Nie miał mocy, zastrzeżenia do elastyczności.
a co jeśli te objawy minimalne tzn tylko szarpanie silnikiem niewielkie? W moim przypadku właśnie 110tk, wczoraj w ASO powiedziano z emam błedyzwiazane z niewlasciwą praca silnika za bogata za uboga mieszanka. Można wykasować ale... ale należy przemyśleć te cholerne wtryski bo u innych padaly przy 20tkm u mnie o dziwo wg serwsu ponad 100 i oryginały.
Jeżdżąc tak, poza dyskomfortem związanym z drganiami wg ASO wykończyć głowicę. Octavka spisuje się b dobrze, stad chciałbym ją mieć do 300tkm na tym silniku bo prosty dobry, ekonomiczny ale nachciałbym mieć niespodzianek ze właśnie głowica do naprawy. Proszę Was o wasze spostrzeżenia, info, komentarze do spraw nad sensem i w końcu najważniejsze- na co wymienić je? Chodzi o współpracę z reszta instalacji bo nie chce pruć na nowo wszystkiego i wszystko nowe, a tylko element felerny wymienić ale na nowy lepszy i gwarantujący stabilną niezawodną prace w tym układzie jaki jest.
OI Combi 1.6 LPG BFQ
Komentarz
-
-
Fajne to ASO
Ja do gaziarza sie udałem i skorygował lekko mapy i zaznaczył iż jesli znowu wyskoczy check engine to trzeba bedzie wtryski wymienic.
Najmniej inwazyjne jest wymienienie czarnych na niebieskie.Ja tak mam
Wielu uzytkowników wstawiło wtryski Baraccuda albo Hana i tez sobie chwalą no i są tansze
Oczywiscie potem kompik i przejazdzka z gazownikiem w celu ustawienia map etc
No i do pionu koniecznie
A wymiana nawet całej listwy nie jest jakąś straszna operacją.luzik
pozdro
duzo w tej kwestii znajdziesz na lpg-forumOstatnio edytowany przez michal10381; 17676.
Komentarz
-
-
Panowie dodam coś od siebie może, bo też przez to przechodziłem. Mi czarne MEDy padły ostatecznie po około 102 tys. km. Przypuszczam, że musiały dawać już jakieś objawy wcześniej, aczkolwiek jak to auto kupiłem z przebiegiem około 94 tys km to poza świecącym się check engine, który początkowo pokazywał tylko jakiś błąd katalizatora to nic więcej nie dało się zauważyć. Po wizycie u jednego z gazowników stwierdził, że ten model tak ma i założył jakąś tulejkę żeby oszukać katalizator i żeby nie pojawiał się ten błąd. Ostatecznie nic to nie dało, bo błąd check engine związany z katalizatorem dalej wyskakiwał. Po podłączeniu do komputera wszystkie parametry instalacji były podbno ok, więc jeździłem dalej. Z czasem okazało się, że przelewa na wtryskach i auto zaczęło mi palić więcej gazu i telepać budą na wolnych obrotach Wówczas diagnoza była jednoznaczna, gdyż wskazywała na wtryski co potwierdziło podłączenie pod komputer gdzie ewidentnie stwierdzono, że przelewają. Od razu zapadła decyzja o jak najszybszej wymianie i o jeżdżeniu na benzynce do czasu wymiany. Co ciekawe jeżdżąc tylko na samej benzynie kontrolka check engine zgasła sama po kilku dniach. Początkowo miałem wymienić na niebieskie MEDy, ale jak się człowiek zagłębił w temat to wcale te niebieskie poprawione MEDy nie sa takie dobre jak powinny. Co ciekawe zwykły warsztat LPG, który diagnozował i zalecił wymiane na niebieskie wycenił całość na 1200zł. Całe szczęście trafiłem w konću do bardziej ogarniętego gazownika, który za 800zł zrobił mi pełen swap na wtryski Barracudy i do dzisiaj wszystko ładnie śmiga Jedyny minus, za który się jeszcze nie wziałem to to, że cały czas wywala mi check engine i błąd katalizatora, ale co najważniejsze parametry pracy samej instalacji i wtrysków są OK. Wtryski pracuja bardzo cicho w porównaniu do charakterystycznego "cyk" "cyk" "cyk" na medach. Być może uwaliłem stary katalizator jeżdżąc na przelewających wtryskach, ale za to będę się brał w najbliżsyzm czasie więc zobaczymy, bo może nie będzie tak źle skoro na benzynie kontrolka i błąd katalizatora znikały. Reasumując jeśli ktoś z Was stanie przed dylematem padających MEDów, to zamiast wymieniać na kolejny MEDy, lepiej założyć nasze polskie Barracudy, bo jak narazie mogę z czystym sumieniem (dla kieszeni i silnika) taki zabieg polecić
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez River Zobacz wpisPanowie dodam coś od siebie może, bo też przez to przechodziłem. Mi czarne MEDy padły ostatecznie po około 102 tys. km. Przypuszczam, że musiały dawać już jakieś objawy wcześniej, aczkolwiek jak to auto kupiłem z przebiegiem około 94 tys km to poza świecącym się check engine, który początkowo pokazywał tylko jakiś błąd katalizatora to nic więcej nie dało się zauważyć. Po wizycie u jednego z gazowników stwierdził, że ten model tak ma i założył jakąś tulejkę żeby oszukać katalizator i żeby nie pojawiał się ten błąd. Ostatecznie nic to nie dało, bo błąd check engine związany z katalizatorem dalej wyskakiwał. Po podłączeniu do komputera wszystkie parametry instalacji były podbno ok, więc jeździłem dalej. Z czasem okazało się, że przelewa na wtryskach i auto zaczęło mi palić więcej gazu i telepać budą na wolnych obrotach Wówczas diagnoza była jednoznaczna, gdyż wskazywała na wtryski co potwierdziło podłączenie pod komputer gdzie ewidentnie stwierdzono, że przelewają. Od razu zapadła decyzja o jak najszybszej wymianie i o jeżdżeniu na benzynce do czasu wymiany. Co ciekawe jeżdżąc tylko na samej benzynie kontrolka check engine zgasła sama po kilku dniach. Początkowo miałem wymienić na niebieskie MEDy, ale jak się człowiek zagłębił w temat to wcale te niebieskie poprawione MEDy nie sa takie dobre jak powinny. Co ciekawe zwykły warsztat LPG, który diagnozował i zalecił wymiane na niebieskie wycenił całość na 1200zł. Całe szczęście trafiłem w konću do bardziej ogarniętego gazownika, który za 800zł zrobił mi pełen swap na wtryski Barracudy i do dzisiaj wszystko ładnie śmiga Jedyny minus, za który się jeszcze nie wziałem to to, że cały czas wywala mi check engine i błąd katalizatora, ale co najważniejsze parametry pracy samej instalacji i wtrysków są OK. Wtryski pracuja bardzo cicho w porównaniu do charakterystycznego "cyk" "cyk" "cyk" na medach. Być może uwaliłem stary katalizator jeżdżąc na przelewających wtryskach, ale za to będę się brał w najbliżsyzm czasie więc zobaczymy, bo może nie będzie tak źle skoro na benzynie kontrolka i błąd katalizatora znikały. Reasumując jeśli ktoś z Was stanie przed dylematem padających MEDów, to zamiast wymieniać na kolejny MEDy, lepiej założyć nasze polskie Barracudy, bo jak narazie mogę z czystym sumieniem (dla kieszeni i silnika) taki zabieg polecić
Komentarz
-
-
Witam,
miałem problem z instalacją i w końcu ASO wymieniło czarne na niebieskie ( w ramach gwarancji). Czarne padły po kilku tysiącach km. Niebieskie działają ok już 40tys km (3 lata). Pytanie: wtryskiwacze zamontowane są nie w pionie lecz prawie poziomo - czy to ok? Może należałoby zamontować je w pionie? Ktoś robił taką przeróbkę?Pozdrawiam,
IGK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kniazuk Zobacz wpisWitam,
miałem problem z instalacją i w końcu ASO wymieniło czarne na niebieskie ( w ramach gwarancji). Czarne padły po kilku tysiącach km. Niebieskie działają ok już 40tys km (3 lata). Pytanie: wtryskiwacze zamontowane są nie w pionie lecz prawie poziomo - czy to ok? Może należałoby zamontować je w pionie? Ktoś robił taką przeróbkę?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kniazuk Zobacz wpisKtoś robił taką przeróbkę?
Komentarz
-
Komentarz