[O2] Wymiana listwy MED OMEGAS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Andrzej.P
    RS
    • 2011
    • 1516
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #26
    Zamieszczone przez howard
    Andrzej.P a ile ma teraz przejechane ??
    Z pamięci przebieg całkowity 80kkm z groszem (w tym tak jak pisałem ponad 20kkm na gazie).
    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

    Komentarz

    • michal10381
      Drive
      • 2011
      • 69
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #27
      i po wymianie

      witam

      podczas wymiany swiec w warsztacie zauważyłem iż jedna z nich jest koloru rdzawo brązowego.trzy pozostałe normalne ślady zużycia..Wymieniam co 25tys.Troche sie zjerzyłem i postanowiłem w trybie natychmiastowym wymienić wtryskiwacze na niebieskie.
      Wymiana własnoręczna w 30min banalnie prosta.
      Wtryski 704pln plus wizyta u gazownika za 50pln.
      Całość 500pln mniej niz w aso a wiem iz nie łatwo w jakimś warsztacie tego dokonać za mniej niż 900-1000.
      Dodam jeszcze iż ten silnik jeszcze tak równo nigdy nie chodził.
      Od nowości można było wyczuć jakieś tam minimalne wibracje na biegu jałowym,teraz nic a szukam tego wibrowania dość dokładnie

      pozd

      Komentarz

      • reni
        Classic
        • 2014
        • 26

        #28
        potwierdzam, u mnie po wymianie to silnik pracował tak jak by był wyłaczony. zero wibracji na biegu jałowym, bajka po prostu. mnie całosc z wgraniem nowych map i czegoś tam kosztowało 800zł
        Reni

        Komentarz

        • ejko
          Ambiente
          • 2014
          • 222
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #29
          Cześć, ja już wymieniłem 6000km temu wtryski na niebieskie. Potwierdzam pracują zajebiaszczo.

          Dodam że raz już czarne na czarne wymienili mi w serwisie nie mówiąc że już coś jest nowego. Ot takie coś

          Tak więc serwis ASO w Gw omijam
          Pozdrawiam
          Marcin Szarejko
          Skoda Octavia II, 2011, MPI, PB/LPG

          Komentarz

          • kniazuk
            Drive
            • 2013
            • 79

            #30
            Widziałem że wtryskiwacze występują w kilku kolorach: jak można je uszeregować od najlepszych do najgorszych?
            Pozdrawiam,
            IGK

            Komentarz

            • ejko
              Ambiente
              • 2014
              • 222
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Do Twojej Skody będą podchodziły niebieskie. Działają bezproblemowo ponieważ mają więcej otworków i są po prostu następcami czarnych. Taki szkopuł, który np serwis w Gorzowie się wypiera i mówią że czarne są ok. :/
              Pozdrawiam
              Marcin Szarejko
              Skoda Octavia II, 2011, MPI, PB/LPG

              Komentarz

              • kniazuk
                Drive
                • 2013
                • 79

                #32
                Ja miałem problem (szarpanie, gaśnięcie itp też na benzynie) z instalacją który ASO usunęło dopiero po 10000km poprzez wymianę wtryskiwaczy. Nie wiem co było wcześniej zamontowane i co jest teraz to też nie - po czym to można poznać?
                Pozdrawiam,
                IGK

                Komentarz

                • ggag1aggg1
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 164
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  Witajcie Panowie to i ja dorzucę moje spostrzeżenia z użytkowania toura z 2011 r. na gazie z przebiegiem 81 tyś. mianowicie "fabryczne czarne padły mi po 27 tyś km , wymienili mi na niebieskie i jak do tej pory wtryski sprawują się wyśmienicie za wyjątkiem ich pracy "cyk, cyk,cyk" ale jakoś na razie mi to nie przeszkadza oczywiście małe zmiany które sam dokonałem softem pomogły mi np w tym że :
                  1 Gaz mi się przełącza jak obroty spadają czyli np przy zmianie biegów (przy odpowiedniej temp.) efekt brak szarpnięcia przy zmianie na gaz( fabrycznie jest przy rosnących obrotach).
                  2 Wyłączyłem dotrysk paliwa przy prędkościach obrotowych chyba od 4 tyś. obr/min ( serwis to włącza i ludzie są nawet tego nieświadomi :shock: )
                  3 Włączyłem funkcję rozruchu bezpośrednio na gazie przy temperaturze silnika min. 70 stopni C (z reguły tylko w sezonie letnim się tak uruchamia) więc nie odpala mi się za każdym razem na PB
                  Osobiście jestem zadowolony z instalacji ale jak coś się sypnie to będą barracudy. Pozdrawiam

                  [ Dodano: Pon 16 Lut, 15 20:55 ]
                  kniazuk, Jak spojrzysz na listwę to na wtryskach masz takie niebieskie pokrętła których nie kręć bądź czarne

                  Komentarz

                  • ejko
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 222
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez ggag1aggg1
                    2 Wyłączyłem dotrysk paliwa przy prędkościach obrotowych chyba od 4 tyś. obr/min ( serwis to włącza i ludzie są nawet tego nieświadomi )
                    Ja to zobaczyłem właśnie niecałe 3000km temu że coś paliwo mi ginie. Muszę pojechać do serwisu. Ale to nie ASO tylko akurat u mnie serwis LandiRenzo.

                    Trochę to irytujące bo często muszę w sumie dotankowywać paliwo.
                    Pozdrawiam
                    Marcin Szarejko
                    Skoda Octavia II, 2011, MPI, PB/LPG

                    Komentarz

                    • kniazuk
                      Drive
                      • 2013
                      • 79

                      #35
                      gagg1...
                      napisz proszę jakim sprzętem dysponujesz by móc wyłączyć dotrysk benzyny. Ja do lipca mam gwarancję to w tej chwili nic nie grzebię ale wolę mieć swój sprzęt "w razie W".
                      Moje auto 2013, 1.6 Mpi/LPG BSE.
                      Pozdrawiam,
                      IGK

                      Komentarz

                      • pejo
                        Rider
                        • 2010
                        • 286
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez kniazuk
                        Widziałem że wtryskiwacze występują w kilku kolorach: jak można je uszeregować od najlepszych do najgorszych?
                        Kolory wtryskiwaczy odpowiadają ich wydajności - czyli do jakiej pojemności i mocy silnika mogą być stosowane

                        Komentarz

                        • michal10381
                          Drive
                          • 2011
                          • 69
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #37
                          swiece wymienione,wtryski też więc mysle sobie co by je tak do pionu sprowadzić :lol:
                          natchnienie znalezione tu


                          jak pomyslał tak zrobił
                          Załączone pliki

                          Komentarz

                          • Gaber
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 201

                            #38
                            Czy da się w prosty sposób zdiagnozować który wtryskiwacz gazu szwankuje ?
                            Czarne MEDY 40tyś.km. przebiegu.

                            Komentarz

                            • zyziek7
                              Drive
                              • 2014
                              • 43

                              #39
                              Czarne wtryski

                              Witam forumowiczów. Dzisiaj wymieniłem czarne wtryski (ok 43 tys, falujące obroty, check oraz szarpanie) na niebieskie.
                              Zrobiła mi to firma ,,Na Gaz" w Łodzi. Usługa objęła diagnostykę , wymianę wtrysków na niebieskie , wymiana filtra fazy lotnej oraz wgranie nowej mapy. Facet ,który to zrobił był dobrze zorientowany w temacie. Kalibracje systemu robił podczas jazdy próbnej. Tak jak ,ktoś tutaj napisał nastąpił zmiana parametrów : odpalanie na gazie na gorącym silniku, załączanie gazu przy 37 C oraz minimum 1600 obrotach. Teraz auto chodzi idealnie - na jałowym tylko mruczy. Dowiedziałem się od niego ,że w Skodzie wgrywają standardową mapę ,która jest nie dość że słabo opracowana to jeszcze pełna błędów. Dotrysk benzyny absolutnie nieuzasadniony ....
                              Octavia 2FL Family plus HB

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                Dalej temperatura przelaczania jest wysoka. W zupelnosci wystarczyloby 30'C.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • kult0035
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 265
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez zyziek7
                                  Dzisiaj wymieniłem czarne wtryski (ok 43 tys, falujące obroty, check oraz szarpanie) na niebieskie.
                                  zyziek7, jaki koszt takiej zabawy?

                                  Komentarz

                                  • ggag1aggg1
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 164
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #42
                                    kult0035, jak dobrze poszukasz to kolo 800 zł , ale raczej 1 tyś starczy w zupełności http://allegro.pl/wtryskiwacz-med-65...521537278.html

                                    Komentarz

                                    • Rosomak
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1365
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      Czas i na mnie. Przebieg całkowity 36282km i zostały wymienione wtryskiwacze LPG MED na niebieskie w ASO LR W-wa ul.Łopuszańska.
                                      Dlaczego wymienione? Akurat był okresowy przegląd LPG i zgłaszałem usterkę że na LPG w czasie przyspieszania czułem że brakowało mocy i co chwilę się przyduszał na ułamek sekundy. Wtryski wymontowali, sprawdzili na stanowisku badawczym i okazało się żę jeden wtrysk leje jak szalony. Niestety nie udało się dopasować używki do stanu pozostałych trzech, aby to razem chodziło i wymienili na nowe.
                                      Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                      http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                      Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                      Komentarz

                                      • EFENDI
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 97

                                        #44
                                        Witam po kilku latach nieobecności bo wszystko grało.
                                        Wątek poświęcony wtryskom i flagowemu produktowi LR. Zainteresowani wymieniali gdy:
                                        1 Szarpał silnik, chodził nie miarowo.
                                        2. Nie miał mocy, zastrzeżenia do elastyczności.

                                        a co jeśli te objawy minimalne tzn tylko szarpanie silnikiem niewielkie? W moim przypadku właśnie 110tk, wczoraj w ASO powiedziano z emam błedyzwiazane z niewlasciwą praca silnika za bogata za uboga mieszanka. Można wykasować ale... ale należy przemyśleć te cholerne wtryski bo u innych padaly przy 20tkm u mnie o dziwo wg serwsu ponad 100 i oryginały.
                                        Jeżdżąc tak, poza dyskomfortem związanym z drganiami wg ASO wykończyć głowicę. Octavka spisuje się b dobrze, stad chciałbym ją mieć do 300tkm na tym silniku bo prosty dobry, ekonomiczny ale nachciałbym mieć niespodzianek ze właśnie głowica do naprawy. Proszę Was o wasze spostrzeżenia, info, komentarze do spraw nad sensem i w końcu najważniejsze- na co wymienić je? Chodzi o współpracę z reszta instalacji bo nie chce pruć na nowo wszystkiego i wszystko nowe, a tylko element felerny wymienić ale na nowy lepszy i gwarantujący stabilną niezawodną prace w tym układzie jaki jest.

                                        OI Combi 1.6 LPG BFQ

                                        Komentarz

                                        • michal10381
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 69
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #45
                                          Fajne to ASO
                                          Ja do gaziarza sie udałem i skorygował lekko mapy i zaznaczył iż jesli znowu wyskoczy check engine to trzeba bedzie wtryski wymienic.
                                          Najmniej inwazyjne jest wymienienie czarnych na niebieskie.Ja tak mam
                                          Wielu uzytkowników wstawiło wtryski Baraccuda albo Hana i tez sobie chwalą no i są tansze
                                          Oczywiscie potem kompik i przejazdzka z gazownikiem w celu ustawienia map etc
                                          No i do pionu koniecznie
                                          A wymiana nawet całej listwy nie jest jakąś straszna operacją.luzik
                                          pozdro
                                          duzo w tej kwestii znajdziesz na lpg-forum
                                          Ostatnio edytowany przez michal10381; 17676.

                                          Komentarz

                                          • River
                                            Classic
                                            • 2016
                                            • 24
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                            • CXXB 1.6 TDI CR 110 KM

                                            #46
                                            Panowie dodam coś od siebie może, bo też przez to przechodziłem. Mi czarne MEDy padły ostatecznie po około 102 tys. km. Przypuszczam, że musiały dawać już jakieś objawy wcześniej, aczkolwiek jak to auto kupiłem z przebiegiem około 94 tys km to poza świecącym się check engine, który początkowo pokazywał tylko jakiś błąd katalizatora to nic więcej nie dało się zauważyć. Po wizycie u jednego z gazowników stwierdził, że ten model tak ma i założył jakąś tulejkę żeby oszukać katalizator i żeby nie pojawiał się ten błąd. Ostatecznie nic to nie dało, bo błąd check engine związany z katalizatorem dalej wyskakiwał. Po podłączeniu do komputera wszystkie parametry instalacji były podbno ok, więc jeździłem dalej. Z czasem okazało się, że przelewa na wtryskach i auto zaczęło mi palić więcej gazu i telepać budą na wolnych obrotach Wówczas diagnoza była jednoznaczna, gdyż wskazywała na wtryski co potwierdziło podłączenie pod komputer gdzie ewidentnie stwierdzono, że przelewają. Od razu zapadła decyzja o jak najszybszej wymianie i o jeżdżeniu na benzynce do czasu wymiany. Co ciekawe jeżdżąc tylko na samej benzynie kontrolka check engine zgasła sama po kilku dniach. Początkowo miałem wymienić na niebieskie MEDy, ale jak się człowiek zagłębił w temat to wcale te niebieskie poprawione MEDy nie sa takie dobre jak powinny. Co ciekawe zwykły warsztat LPG, który diagnozował i zalecił wymiane na niebieskie wycenił całość na 1200zł. Całe szczęście trafiłem w konću do bardziej ogarniętego gazownika, który za 800zł zrobił mi pełen swap na wtryski Barracudy i do dzisiaj wszystko ładnie śmiga Jedyny minus, za który się jeszcze nie wziałem to to, że cały czas wywala mi check engine i błąd katalizatora, ale co najważniejsze parametry pracy samej instalacji i wtrysków są OK. Wtryski pracuja bardzo cicho w porównaniu do charakterystycznego "cyk" "cyk" "cyk" na medach. Być może uwaliłem stary katalizator jeżdżąc na przelewających wtryskach, ale za to będę się brał w najbliżsyzm czasie więc zobaczymy, bo może nie będzie tak źle skoro na benzynie kontrolka i błąd katalizatora znikały. Reasumując jeśli ktoś z Was stanie przed dylematem padających MEDów, to zamiast wymieniać na kolejny MEDy, lepiej założyć nasze polskie Barracudy, bo jak narazie mogę z czystym sumieniem (dla kieszeni i silnika) taki zabieg polecić

                                            Komentarz

                                            • marte
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 259

                                              #47
                                              Zamieszczone przez River Zobacz wpis
                                              Panowie dodam coś od siebie może, bo też przez to przechodziłem. Mi czarne MEDy padły ostatecznie po około 102 tys. km. Przypuszczam, że musiały dawać już jakieś objawy wcześniej, aczkolwiek jak to auto kupiłem z przebiegiem około 94 tys km to poza świecącym się check engine, który początkowo pokazywał tylko jakiś błąd katalizatora to nic więcej nie dało się zauważyć. Po wizycie u jednego z gazowników stwierdził, że ten model tak ma i założył jakąś tulejkę żeby oszukać katalizator i żeby nie pojawiał się ten błąd. Ostatecznie nic to nie dało, bo błąd check engine związany z katalizatorem dalej wyskakiwał. Po podłączeniu do komputera wszystkie parametry instalacji były podbno ok, więc jeździłem dalej. Z czasem okazało się, że przelewa na wtryskach i auto zaczęło mi palić więcej gazu i telepać budą na wolnych obrotach Wówczas diagnoza była jednoznaczna, gdyż wskazywała na wtryski co potwierdziło podłączenie pod komputer gdzie ewidentnie stwierdzono, że przelewają. Od razu zapadła decyzja o jak najszybszej wymianie i o jeżdżeniu na benzynce do czasu wymiany. Co ciekawe jeżdżąc tylko na samej benzynie kontrolka check engine zgasła sama po kilku dniach. Początkowo miałem wymienić na niebieskie MEDy, ale jak się człowiek zagłębił w temat to wcale te niebieskie poprawione MEDy nie sa takie dobre jak powinny. Co ciekawe zwykły warsztat LPG, który diagnozował i zalecił wymiane na niebieskie wycenił całość na 1200zł. Całe szczęście trafiłem w konću do bardziej ogarniętego gazownika, który za 800zł zrobił mi pełen swap na wtryski Barracudy i do dzisiaj wszystko ładnie śmiga Jedyny minus, za który się jeszcze nie wziałem to to, że cały czas wywala mi check engine i błąd katalizatora, ale co najważniejsze parametry pracy samej instalacji i wtrysków są OK. Wtryski pracuja bardzo cicho w porównaniu do charakterystycznego "cyk" "cyk" "cyk" na medach. Być może uwaliłem stary katalizator jeżdżąc na przelewających wtryskach, ale za to będę się brał w najbliżsyzm czasie więc zobaczymy, bo może nie będzie tak źle skoro na benzynie kontrolka i błąd katalizatora znikały. Reasumując jeśli ktoś z Was stanie przed dylematem padających MEDów, to zamiast wymieniać na kolejny MEDy, lepiej założyć nasze polskie Barracudy, bo jak narazie mogę z czystym sumieniem (dla kieszeni i silnika) taki zabieg polecić
                                              Jakby było dobrze to nie wywalałoby błędów.....Sam napisałeś, że na noPb nic się nie działo......

                                              Komentarz

                                              • kniazuk
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 79

                                                #48
                                                Witam,

                                                miałem problem z instalacją i w końcu ASO wymieniło czarne na niebieskie ( w ramach gwarancji). Czarne padły po kilku tysiącach km. Niebieskie działają ok już 40tys km (3 lata). Pytanie: wtryskiwacze zamontowane są nie w pionie lecz prawie poziomo - czy to ok? Może należałoby zamontować je w pionie? Ktoś robił taką przeróbkę?
                                                Pozdrawiam,
                                                IGK

                                                Komentarz

                                                • logan_x
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 401
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez kniazuk Zobacz wpis
                                                  Witam,

                                                  miałem problem z instalacją i w końcu ASO wymieniło czarne na niebieskie ( w ramach gwarancji). Czarne padły po kilku tysiącach km. Niebieskie działają ok już 40tys km (3 lata). Pytanie: wtryskiwacze zamontowane są nie w pionie lecz prawie poziomo - czy to ok? Może należałoby zamontować je w pionie? Ktoś robił taką przeróbkę?
                                                  Pionowy montaż podobno powoduję że wtryskiwacze mniej się brudzą. Ja swoje ustawiłem prawie pionowo ale i tak po 40 kkm jeden czarny med był do wymiany.

                                                  Komentarz

                                                  • Wojtenio
                                                    L&K
                                                    • 2012
                                                    • 1095
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez kniazuk Zobacz wpis
                                                    Ktoś robił taką przeróbkę?
                                                    Użyj opcji szukaj a znajdziesz mój manual zmiany na pionowo , dodam ze moje wtryski mają się dobrze przebieg 119 tys i nadal czarne .

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...