Skoda Octavia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomo876
    Classic
    • 2014
    • 3

    Skoda Octavia

    Witam,
    przeglądałem forum, podobne tematy się zdarzały, ale nie znalazłem topicu, który miałby identyczny problem.... więc pomyślałem, że może ktoś przeczyta i coś poradzi... postaram się możliwie najdokładniej opisać, ale skrócić maksymalnie, żeby nie było za dużo czytania

    AUTO: SKODA OCTAVIA I '98 1.8 20V 125KM (bez LPG).

    otóż:
    od ok 2 miesięcy zdarza mi się sporadycznie, że auto po prostu nie odpala.
    Kręci, ale silnik nie zaskakuje. Pierwszy raz zdarzyło mi się po wyjściu z marketu (więc auto odstało jakieś 30-40 min, gdy robiłem zakupy). Od tamtego czasu stwierdziłem, że nie da się rozgraniczyć, czy dzieje się tak, gdy jest wilgotno, sucho, gorąco lub zimno.
    Przez długi czas myślałem, że problem pojawia się, gdy odpalam auto w niedługim czasie od ostatniej jazdy, ale ostatnio rano zaparkowałem na parkingu przed praca, po pracy poszedłem na parking i auto nie odpaliło po 8h postoju... tyle, że auto stało cały dzień w słońcu, temp otoczenia była przynajmniej 20 st C (dość ciepło)...

    Pierwsza teoria była taka, że coś dzieje się z immo, który raz na jakiś czas z niewiadomych powodów unieruchamia auto. Mam domontowane sterowanie centralnym zamkiem z pilota. po pierwszych przypadkach "nieodpalenia" przestałem używać pilota i otwierałem auto wyłącznie kluczykiem... jakiś czas był spokój ale potem auto znów pojawiał się problem.

    Na desce rozdzielczej nie ma żadnej informacji o błędzie.

    Po podłączeniu auta do kompa okazało się, że wywala 2 błedy:
    - Czujnika obrotów silnika G28
    - czujnika temp. zasysanego powietrza.

    Odn. tego drugiego, po zdjęciu pokrywy okazało się, że pękł wąż (kolanko) odmy (dorzucam orientacyjne zdjęcie, w którym miejscu znajduje się przewód - zapomniałem zrobić rzeczywiste zdjęcie )


    odn. pierwszego błędu nie ma pomysłu

    pytam Was bo nie chciałbym "na pałę" wymieniać świec, kabli, czujników, połowy podzespołów i czekać czy przyniosło to efekty...

    macie jakiś pomysł, jak sprawdzić ew potencjalne przyczyny, co mógłbym zrobić, żeby dojść "na pewno" do odpowiedniej przyczyny i wówczas dokonać wymiany?

    ... największym problemem jest chyba ta niepewność za każdym razem (odpali czy nie?) i to, że po wymianie czegoś czeka się tylko z myślą:
    "rozwiązałem problem, czy zwyczajnie chwilowo jest ok (bo bywało tak dotąd) a jutro lub za kilka dni znów nie odpalę auta"

    z góry dzięki za każdą pomoc.
    pozdrawiam,
  • Tomasz2712
    Classic
    • 2012
    • 11

    #2
    Skoda Octavia

    Od którego roku i w jakim silniku Skody Octavii wstawiany jest DPF-filtr czastek stałych.

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      Tomasz2712, 1.9 TDI o kodzie BLS, 2.0 TDI o kodach BMN i BMN (jest jeszcze AZV, ale nie wiem czy ma DPF) i wszystkie TDI CR (poj. 1.6 i 2.0)

      [ Dodano: Nie 01 Lut, 15 21:42 ]
      przynajmniej jeśli chodzi o polski rynek, bo podobno za granicą 1.9 TDI o kodzie BXE też miewał DPF
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • Tomasz2712
        Classic
        • 2012
        • 11

        #4
        DPF

        Dziękuję bardzo,mam zamiar kupić Skodę II 1.9 105 km, ale bez DPF, bo sa spore kłopoty,wczesniej miałem skode I z tym silnikiem i buyłem zadowolony,dzięki bardzo za info,pozdrawiam...

        Komentarz

        • stryjek998
          Ambiente
          • 2013
          • 169
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          DPF

          Zamieszczone przez rafiki
          Tomasz2712, 1.9 TDI o kodzie BLS, 2.0 TDI o kodach BMN i BMN (jest jeszcze AZV, ale nie wiem czy ma DPF) i wszystkie TDI CR (poj. 1.6 i 2.0)

          [ Dodano: Nie 01 Lut, 15 21:42 ]
          przynajmniej jeśli chodzi o polski rynek, bo podobno za granicą 1.9 TDI o kodzie BXE też miewał DPF
          Witam . Moja Stasia 1,9 TDI z silnikiem BXE została sprowadzona z Danii i nie posiada filtra cząstek stałych. Pozdrawiam

          Komentarz

          • rafiki
            RS
            • 2012
            • 15975
            • Superb III (3V3)

            #6
            Tomasz2712, z DPFem kłopoty są jak ktoś jeździ głównie po mieście. Niestety, nowoczesny TDI + jazda miejska = :evil: Jeśli masz auto takie jak w podpisie to nie ma co porównywać ALH to zupełnie inny silnik, nie tylko jeśli chodzi o moc, ale i o konstrukcję - przede wszystkim jest na pompie a nie na pompowtryskiwaczach
            رافال
            Spoty
            Cause freedom is a lonely road

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Zamieszczone przez Tomasz2712
              wczesniej miałem skode I z tym silnikiem
              Zamieszczone przez Tomasz2712
              Skodę II 1.9 105 km, ale bez DPF
              To chyba zbyt malo wiesz. Malo rzeczy pokrewnych maja silniki z O1 z tymi montowanymi w O2 - chyba za ceche wspolna uznamy, ze spalaja ON. To sa zupelnie inne auta i troche lub zupelnie inne silniki.

              Najwiecej problemow z DPF maja wlasciciele aut, ktorzy nigdy tego czegos nie mieli
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Glukasz
                Drive
                • 2014
                • 59

                #8
                Maicroft, ja nie miałem DPF-a, teraz z tym latam i nie mam problemów. Kwestia podejścia do sprawy i samochodu. Owszem, jak walną mi wąż od turbo, i przetoczyłem się prawie 500km na awaryjnym, to DPF mi zatkało, ale mechanior wiedział co robi i ogarną bałagan.
                Prawda jest taka, że jedynie wiem że mam coś takiego, żadnych znaków nie daje. Jak czytam że wypalanie się włącza co 200- 300km to się za głowę łapie, bo przez 20tyś jeszcze tego nie doświadczyłem.
                Jak nie sprzętem, to talentem

                Komentarz

                • miodowy
                  Rider
                  • 2015
                  • 534

                  #9
                  W Zafirach kto tylko może to DPF-a się pozbywa.

                  Wycięcie plus zmiana oprogramowania i przy okazji delikatne dołożenie kucyków to koszt ok 1000 zł..

                  W Skodzie sądzę, że też jest do ogarnięcia

                  It's nice to be important but more important is to be nice

                  Komentarz

                  Pracuję...