Nurtuje mnie dosc istotne pytanie, a mianowicie ile Nm zniesie DSG po modzie? Czy moze znane sa jakies konkrety?
Chodzi mi o to, czy warto poddawac czip tuningowi silnik 170 konny na CR z DSG, czy raczej odpuscic sobie z uwagi na wytrzymalosc skrzyni. Moze znany jest juz komus limit wytrzymalosciowy tej skrzyni?
I dodatkowe pytanie, zakladajac ze lepiej nie modzic za duzo przy skrzyni DSG. Czy lepiej isc w strone BKD z DSG i czipowac? Czy moze CR 170 DSG i nic nie ruszac, bo teoretycznie powinny jechac tak samo?
Z tego co wygrzebalem na roznych forach to DSG znosi max moment miedzy 390-400Nm, powyzej podobno zaczynaja sie klopoty. Przy parametrach okolo 440Nm (nie pamietam dokladnie wartosci ale to bylo cos kolo tej wartosci), podobno skrzynia totalnie gubi sie i nie daje sie wogole jechac. Czy moze ktos sie wypowiedziec?
z tego co widzialem to np. Ali w OII z silnikiem BKD z DSG na Rumunie zapodal 375.3 Nm, widzialem takze wykres Seata z silnikiem BKD i DSG na 393 Nm.
Przytaczajac dalej wypowiedz forumowicza "KruPin" z forum tdiracing.pl:
cytat " Tutaj jest przyklad chiptuningu Audi A3 2.0TDI ze skrzynia DSG.
Pierwszy program, to 204KM i 450Nm, ale wlasciciel mowi, ze przy tych wartosciach skrzynia nie mogla sie zdecydowac, jaki bieg wbic, wiec oslabili i wyszlo 182KM i 396Nm. Podniesli troche i wyszlo 192KM i 414Nm, na ktorych to parametrach jezdzi podobno nadal
Facet twierdzi, ze na tym programie nie ma nawet Batorego...
I tak, oni tez twierdza, ze producent nie zaleca wiecej niz 350Nm, ale jak widac - na serii bylo juz 157KM i 360Nm, wiec to tak samo jak z ostrzezeniem VAG'a odnosnie skrzyn w AHF/ASV - nie wiecej, jak 350Nm, a jednak jest pare takich 110-tek, ktore smigaly i smigaja na ognistych programach bez problemow przy codziennym uzytkowaniu."
Takze jak widac sa DSG na mocnych programach tylko jak dlugo one wytrzymuja?
Generalnie mozna znalezc info o robionych modach do aut z DSG ale na tym sie konczy. Jak zaobserwowalem wlasciciel samochodu po modyfikacji zamieszcza wykres na forum i cieszy sie modyfikacja, a info jak ta skrzynia sprawuje sie z biegiem czasu juz nie zamieszcza. Reasumujac moze ktos z czytajacych ten watek bedzie mogl podzielic sie swoja opinia w w/w temacie.
Jesli chodzi o padniete DSG to znalazlem tylko informacje w pewnej wypowiedzi "Mastersa z MT" o podnietych 2 sztukach w Audi A3, przy czym info to bylo bardzo stare bo chyba z 2006roku (juz nie pamietam dokladnie), wiec moze jakies nowsze informacje sie pojawily.
Maly update:
Aby wszystko miec w jednym miejscu, zalaczam nastepne info o DSG.
Znalazlem informacje ze ograniczenie tej skrzyni to 350Nm i więcej nie pójdzie - bo po prostu elektronika jej na to nie pozwoli, niezaleznie od tego jak mocno auto bedzie dlubniete :?:
Zacznę od tego, że ten silnik jest rozpracowywany dopiero.Jeszcze parę dni temu szukałem info jak idzie chipowanie i na forum mastersa nie było wielu konkretów.
Niby do tego sterownika już się da dojść ale konkretnie ten model (CR 170kucy) nie został zrobiony
Zamieszczone przez AndiT
I tak, oni tez twierdza, ze producent nie zaleca wiecej niz 350Nm,
Ja też czytałem, że do tych 350NM jest bezpiecznie , później może być różnie.
Z tym,że może coś się zmienił i koledzy , którzy siedzą bardziej w temacie może coś dopiszą. A sprawa druga, czy przypadkiem nie wyszła/zaraz wyjdzie "DSG 2", jakaś wzmocniona czy też umożliwiająca większe możliwości jeśli chodzi o np.chipowania?
A czy ta DSG 2 o której piszesz to nie jest model siedmiobiegowy do silników benzynowych taki jak u nas ma być/jest w 1.8TSI? Jesli tak to ona ma jeszcze wieksze ograniczenie momentu i dlatego występuje tylko w benzynie...
A czy ta DSG 2 o której piszesz to nie jest model siedmiobiegowy do silników benzynowych taki jak u nas ma być/jest w 1.8TSI? Jesli tak to ona ma jeszcze wieksze ograniczenie momentu i dlatego występuje tylko w benzynie...
no ja właśnie mam znikome info o tej skrzyni stąd na końcu :?: :wink:
witam. Mam DSG po modyfikacji. Przebieg całkowity to 140 000. Przy pełnym wciśnięciu gazu pojawiają się drgania, ale umiejętne operowanie gazem może to wyeliminować. Jeździ sie miło choć na mokrym trzeba delikatnie dodawać gazu Pozdrawiam Adam
Więcej tutaj:
arci9 moim zamierzeniem bylo zebranie w jednym miejscu wszelkich dostepnych informacji o DSG, jesli chodzi o wytrzymalosc i podatnosc na modyfikacje. Aby znalezc to co umiescilem powyzej musialem zajrzec na rozne fora i poszperac, a moral jest taki, ze w zasadzie nikt nie wie ile to max wytrzyma albo nie chce powiedziec.
Ktos podobno wzmacnia tez te skrzynie w polsce, ale niestety nie znalazlem informacji kto i gdzie
Ja zastanawiam sie jednak nad czyms innym. Bo jesli przeczytalem ze zrozumieniem ten angielski tekst to skrzynia elektronicznie jest ograniczona do 350Nm i jak ma wiecej niutona na sobie to zalacza wyzszy bieg.
Do tej pory bylem przeciwny wszelkim automatom, ale zainteresowalem sie DSG i zanim porzuce manuala, chcialbym wiedziec, czy DSG wytrzyma mocna modyfikacje.
Reasumujac, moze w tym temacie uda nam sie stworzyc kompendium wiedzy o wytrzymalosci DSG.
arci9 jesli chodzi o silnik CR 170, to posluzyl mi on do obrazowego przedstawienia zagadnienia, gdyz jak znajdziesz parametry samochodu palioza to zobaczysz ze z BKD mozna miec calkiem fajne wartosci KM i Nm. Tylko tu jest glowne pytanie, czy to wszystko zniesie sprzynia DSG.
arci9 moim zamierzeniem bylo zebranie w jednym miejscu wszelkich dostepnych informacji o DSG, jesli chodzi o wytrzymalosc i podatnosc na modyfikacje
AndiT, taka wiedza przydała by sie jak najbardziej.Szczególnie,że te skrzynie są coraz bardziej popularne i tez w grupie Vag stoswane coraz to z różniejszymi silnikami.
Choć np. w SuperB inna jest dla silnika diesla (CR 170KM) inna dla 1.8T.
Powrócę do tego :
Zamieszczone przez AndiT
Chodzi mi o to, czy warto poddawac czip tuningowi silnik 170 konny na CR z DSG, czy raczej odpuscic sobie z uwagi na wytrzymalosc skrzyni
Jeśli uda się rozpracować ten silnik tunerom (dzisiaj szukałem na nowo info i nic jeszcze nie znalazłem) to myślę, że nawet przy ograniczeniu 350NM dla tej skrzyni można zrobić soft z płaskim 350NM i więcej koników
Zamieszczone przez AndiT
Reasumujac, moze w tym temacie uda nam sie stworzyc kompendium wiedzy o wytrzymalosci DSG.
Daj jeszcze chwilę kolegom co mogę mieć takie info - pewnie jeszcze na deskach jeżdzą
Widze ze ja edytowalem swoj post, jak Ty mi odpisywales
Zobaczymy, co koledzy napisza bo tu moze powstac naprawde dobry temat o wytrzymalosci DSG. Patrzylem na innych forach ale u Mastersa nt wytrzymalosci cisza, na forum Diagtronik tez konkretow brak, sledze wypowiedzi CompSport na innym forum ale tez konkretow brak. Jedynie najwiecej znalazlem na tdiracing.pl (cytat na poczatku).
Patrzylem na innych forach ale u Mastersa nt wytrzymalosci cisza, na forum Diagtronik tez konkretow brak, sledze wypowiedzi CompSport na innym forum ale tez konkretow brak.
widocznie się ludziom te skrzynie nie sypią
Zamieszczone przez AndiT
Zobaczymy, co koledzy napisza bo tu moze powstac naprawde dobry temat o wytrzymalosci DSG.
jak sie nie sypią to nie ma co pisać przecież.
jak się moja wysra (odpukać :! to na pewno się dowiecie, rzeczywiście jest tak, że sporo ludzi ukrywa różne usterki i przygody :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
arci9 z tego co widze na forum Mastersa to EDC-17 jest juz rozgryziony i daje sie czipowac. W takim wypadku wracamy znow do pierwotnego pytania ile zniesie skrzynia i jak wyglada jej elektroniczne zabezpieczenie do 350Nm.
Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl
acha oswiecilo mnie, chodzi Ci pewnie ze konkretnie ten typ silnika nie byl robiony.
Z tego co widzialem Masters robil juz ten silnik, ale do tej pory nigdzie nie wkleil wykresow, widac pewnie zajety jest.
w tej chwili od 3 miesięcy mam nowy program wgrany, nie mierzony. tak jak napisał aadamuss, na wilgotnrej nawierzchni po wciśnięciu gazu do deski , na D , nawet na 2 przy prędkości około 30 - 40km/h koła tacą przyczepność , samochód wpada rezonans i zaczyna sie pzednia oś odrywać od nawierzchni... a więc większa moc niewiele pomoże , chyba że przy dużych prędkościach ale to wtedy chyba Nm..nie znam się na tym :szeroki_usmiech
skrzynia na razie działa...ale coś mi się wydaje że przegub moze lecieć , jutro jadę do serwisu
kiedyś tam były jakieś szarpania , pisaliśmy o tym w parę osób ale to było raczej od silnika ,w każdym bądź razie nie ma już tego od jakiś 20 tyś km
a więc byłem w serwisie wczoraj i na razie stwierdzono ze przegub mi puka w kole , mam mieć wymieniony w przyszłym tygodniu i zobaczymy... . ale jakoś mi się nie widzi ze to przegub w kole , już bardziej stawiam na przegub w skrzynie, ale mechanik ze mnie lichy :wink:
Maly update.
Oettinger wypuszcza DSG max z 411Nm i nie przekracza tego.
Wg Mastersa do 400Nm z ta skrzynia nie powinna dziac sie nic zlego. Mowa oczywiscie o 6biegowym DSG.
Maly update.
Oettinger wypuszcza DSG max z 411Nm i nie przekracza tego.
Wg Mastersa do 400Nm z ta skrzynia nie powinna dziac sie nic zlego. Mowa oczywiscie o 6biegowym DSG.
poglądy nieco ewoluowały od czasów, kiedy Marek stwierdził, że osobnicy posiadający auto z tą skrzynią mogą, owszem, się z nim umówić ale na kawę
czego zresztą sam jestem najlepszym przykładem
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
A ile Nm teraz masz? Widze ze masz silnik BKD, wiec w tym silniku, aby mowic o takich wartosciach momentu jakie max przeniesie DSG to trzeba suszarke wymienic.
czy skrzynie dsg ewoluowały w czasie pomiędzy 2005 a 2009r?
czy były jakiś zmiany konstrukcyjne, albo usprawnienia, lub różne modele (do silnika 2.0 TDI 140KM) ?
czy wszystko to to samo, czy lepiej szukać jakiejś konkretnej (najmocniejszej)?
Komentarz