Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Chiptuning silnika 2.0TDI 8V BMM 140 KM DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez marbab
    Zamieszczone przez piramida
    ale sam mam bkd co prawda ponad 100tys dopiero zrobione i od około 35tys na programach najpier vtecha pózniej CS
    dlaczego poprawiles vtecha ? cos za malo wyciagneli z silniczka ? Tez planuje u nich zrobic swoje BMM.

    adamtower, sporo Ci pali jak po chipie. Tyle to nawet moj nie lyka przed softem (a nie jezdze oszczednie).
    na początku zrobiłem program w vtechu i pojezdziłem chwile ale turbo zaczeło gwizdac i sprzegło sligać więc stwierdziłem ze wybiorę się do CS w celu wsadzenia spręzarki od BMN-a. Po przeprowadzeniu operacji pacient ma sie bardzo dobrze, sprzęgło się juz nie slizga, mocy więcej, moment równo rozłożony, jezdzi sie płynnie i dynamicznie.
    Patrząc z perspektywy czasu wsadziłbym big turbo i po sprawie....
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz


    • #27
      piramida, raczej nie bede wymieniac turbiny bo ta od BMN-a ponoc nie pasuje do mojego Forum - Octavia Club Polska
      Zastanawiam sie zatem czy vTech podola u mnie czy lepiej szukac innego tunnera.
      Marek



      Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
      Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

      Komentarz


      • #28
        porownywanie BMM do BKD jest bez sensu

        BMM 8V to takie rozwiercone 1.9 z malutka sprezarka GT16 taka jak w silnikach 1.9 105PS i biednymi wtryskami, z tymi silnikami nic sie nie dzieje a jezdzi ich zwlaszcza w a3 bardzo duzo
        rozsadna granica samego programu dla nich jest te 160-165PS bo pomijajc DPF to turbinka nie moze wiecej
        to jako odpowiedz dla autora tematu.

        wszyscy, tylko nie Vtech, oczywiscie program dla klienta jest fajny, dowalone koksu z dolu, tylko co potem ze sprzeglem, z dwumasem itd, a nie daj boshe jak jest DSG, bo widzialem takiego BMM ktory mial zrobione 417Nm w DSG.

        a co do BKD,
        sam mam w swojej juz ponad 2 lata ok 220PS i 410Nm (slabszy wykres jest u was w odpowiednim dziale) i nic ale to nic sie nie dzieje, auto z 2003roku, czyli te pierwsze niby wadliwe glowicowo silniki.
        a takich aut BKD/AZV jest u nas w klubie (a3) sporo, zrobionych na moce od 200PS z turbinami z BMN, poprzez hrybrydki (mua przykladem ) az po GT22, wlasnie wiekszosc z 2003/04/05 przed zmiana konstrukcji glowicy (pozniej jest taka sama jak w BMN 170PS)
        zeby bylo ciekawiej wiele z tych aut ma ponad 200tys przelotu i od nowosci sprzegla i dwumasy.
        oczywiscie ze sa przypadki peknietych glowic ale czesto nawet w seryjnych mocowo i z udokumentowanym niskim przebiegiem.

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez miroA3
          wlasnie wiekszosc z 2003/04/05 przed zmiana konstrukcji glowicy (pozniej jest taka sama jak w BMN 170PS)
          To jest wlasnie ciekawa sprawa, bo sam numer glowicy od poczatku produkcji BKD w ETCE nie zmienil sie O ile je zmienili, a nie zaczeli tylko inaczej odlewac lub z innego stopu, to zrobili to po cichaczu.
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #30
            no nie do konca

            bo nie patrz na glowice w octavii, wy mieliscie juz odrazu te niby lepsiejsze

            w pierwszych a3 i golfie5 byly te gorsze

            wiem ze teraz kupujac np uzywana albo regenerowana do a3 8p z rocznikow 2004-2006 (modelowych) glowica tez nie moze byc nowsza
            oni mowia na to stare i nowe BKD, nowe BKD wlasnie ma glowice poprawiona i taka sama jak BMN 170
            stare BKD ma jakos inaczej wypuszczone zawory czy cos, nie znam sie, wiem ze nie pasuje

            w starych jest glowica 03G 103 351E a w nowych BKD jest z koncowka 351B (to samo co BMN/BUY)


            de facto zaciekawil mnie ten temat bo chce kupic inne auto i prawdopodobnie bedzie z BMM, na pewno 1.9 nie kupie, bo bym sie rozplakal na drodze..
            BMM tez jest ciezko modowalny ale da sie, no i na pewno bezpieczniejszy niz BKD, w ktorym jak tylko zacznie ubywac plynu bo np wezyk peknie to czlowiek ma schizy ze pekla glowica.

            Komentarz


            • #31
              miro widze ze jestes z krakowa moze kiedyś mały spocić co by popróbować maszynki? :szeroki_usmiech
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz


              • #32
                Ciekawe rzeczy koledzy piszecie...bo ja niedalej jak mc temu w pewnym ASO seata widzialem toledo BKD z 2008r ze zdjeta glowica...
                Jakos chlopaki z serwisu nic nie wiedza o lepszych "czapkach" i nadal narzekaja na 2.0tdi 16v

                To ze roczniki 2004-2005 maja znacznie wiekszy odsetek usterek jest raczej spowodowane wiekiem i przebiegiami ktore srednio sa 2x wyzsze niz te w autach z lat 2007-2008

                A nr ETKI tez nie sa wyrocznia wiec moze po prostu producenta zmienili i awarie sa rzadsze..
                pozdrawiam

                Diagnostyka i tuning
                hybrydowe wtryski i turbiny
                programy na ulice jak i do sportu

                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                www.tune-up.pl

                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                Komentarz


                • #33
                  rob , co do tego ze te nowe tez leca, to oczywiscie masz racje, mielismy taki przypadek u nas na forum, a3 bkd 2007 nowka z salonu, glowica poleciala przy 70tys

                  ale roznice konstrukcyjne jednak sa, pozwole sobie zacytowac dwie odpowiedzi o tym samym z naszego forum :

                  Pan Marek (Master`s) Staszewski :

                  " śmiem twierdzić że jednak różnice są. W BMN 170PS zawory sa wpuszczane w głowicę i dzięki temu denka tłoków są gładkie> W BKD zawory wystają z glowicy i sa nafrezowania na tłokach. Widzialem oba rozebrane takie silniki. Jest to także w opisie tego silnika w TDI ciekawostkach. Nie wykluczone że niemcy zrobili jakąś zmianę konstrukcyjną i stosuja teraz jedna głowice do wszystkich silników...żeby nie robić iles tam ródzajów głowic ale w fazie pierwotnej konstrukcji właśnie tak było. Te z BKD były felerne o czym nie słyszałem jeśli chodzi o BMN... "

                  i calkowite rozwianie watpliwosci przez Patryka z CS :

                  " Czy rozni sie glowica BMN i BKD.

                  I tak i nie.....juz mowie dlaczego

                  Kiedy powstal silnik BKD byla to zupelnie inna konstrukcja niz jest dzisiaj.
                  Sliniki od poczatku produkcji BKD czyli od 2003-2005 to inne silniki. w polowie 2005 BKD zostal przekonstruowany. Stary BKD mial inna glowice poniewaz zawory byly nizej osadzone, przez to tloki mialy wyfrezowane miejsca na zawory w tlokach.Natepna zmana byly pompowtryskiwacze ktore mialentyczna wydajnosc za to generowaly wiecej dymu. Oba kolka regulowane na walkach rozrzadu byly z gumowym tlumikiem co pozniej zlikwidowano. Kolo zebate na wale bylo okragle, dzisiaj jest eliptyczne. To tak po krotce czy sie roznily. Dzisiejszy BKD to taki BMN na innych pompowtryskiwaczach. W miedzy czasie powstal silnik BKP ktory jest w passatach i jest to silnik BKD na Piezo pompotryskiwaczach i komputerze Siemens jak BMN. BKD jest na Boschu.

                  Stare BKD wystepowaly tylko w VW Golfach i Audi A3.
                  Inne samochody Seaty,Skody,Inne modele Audi i VW maja juz silniki nowej konstrukcji. "


                  jak wiec widac roznice sa.
                  to co udalo nam sie u nas zauwazyc pekniecie glowicy to skutek przegrzania i nastepuje czesto po awarii wentylatorow, co tez jest dosc czesta usterka w BKD, albo ich sie nie da wylaczyc w ogole, albo w ogole nie dzialaja..
                  ale wentylatory przestaja czesto dzialac jak padnie/pada klapa gaszenia albo bezpiecznik od niej, co tez jest bardzo czesta usterka, do elektroniki dostaje sie syf, a sama klapa jest teoretycznie nierozbieralna. warto wiec o nia dbac.


                  Wczoraj przeczytalem ze o ile w BKD leci glowica to w BMM 8V nastepuje "obsiadanie" i zwiazane jest z przeciekaniem plynu chlodzacego na okregu uszczelniajacym cylindra od strony wydechowej..
                  ale to napisiali w wielce wiarygodnym pismie "auto-swiat" , wczesniej pisali o walkach wyrownowazajacych i imbusach napedzajacych pompe oleju w silnikach poprzecznych, wiec ....
                  ja o jakichkolwiek klopotach z 8V slysze po raz pierwszy

                  Komentarz


                  • #34
                    No tak ale mowa byla o typowym 2.0TDI 140KM a nie porownanie do 170KM ktory rozni sie dosc istotnie. Zmiany o ktorych piszesz w 140KM (upodobnienie do 170KM) chyba 2007r weszly...i tez nie we wszystkich modelach (trzeba stare zapasy wcisnac).
                    Zmiany w 2005r byly kosmetyczne i nie mialy istotnego wplywu na trwalosc glowic.

                    Mielismy octavie tournany passaty a3 z 2.0TDI z lat 2004-2007 ktore sie psuly we wszelki mozliwy sposob. Nowszych aut raczej nie tykamy bo zazwyczaj jeszcze w ASO sa serwisowane.
                    pozdrawiam

                    Diagnostyka i tuning
                    hybrydowe wtryski i turbiny
                    programy na ulice jak i do sportu

                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                    www.tune-up.pl

                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                    Komentarz


                    • #35
                      nie, pytanie bylo czy BKD sie roznia, kolega wczesniej twierdzil ze od poczatku produkcji glowica jest taka sama
                      ja chcialem pokazac ze wcale tak nie jest, ale ta stara (czyli inna niz w BMN) stosowana byla tylko i wylacznie w a3 i golfie5, dlatego do takiego silnika (sam mam takowy, auto modelowo 2004) nie moge kupic nowej glowicy z nowego BKD czy BMN bo roznice sa takie jak dokladnie opisal Pat.
                      Tak samo mamy starsze, te bardziej "kulawe" wtryski z serii B. oczywsicie mozna wlozyc serie G ale trzeba jak wiadomo grzebnac w sofcie auta.

                      Komentarz


                      • #36
                        Chcesz mi powiedzec ze touran 2005r bedzie miec glowice na wzor BMN??
                        pozdrawiam

                        Diagnostyka i tuning
                        hybrydowe wtryski i turbiny
                        programy na ulice jak i do sportu

                        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                        www.tune-up.pl

                        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                        Komentarz


                        • #37
                          touran to to samo co golf wiec cholera wie, trzeba po Vinie patrzec

                          jak stara to bedzie 03G 103 351E
                          ja ta nowsza niby poprawiona to 03G 103 351B (to samo co BMN/BUY)

                          ale odbiegamy od temtu przewodniego
                          sam mam zamiar kupic BMM bo duzo sportbackow z nimi i zachipowac, ale przyzwyczajony do mocy chcialbym wiecej niz te 160-170PS (wiem ze Ali zrobi dobrze, ale z gowna bata nie ukreci) i teraz co, wyciac filtr i wsadzic turbo z BRD albo z ARL-a ?
                          ale pompki w BMM tez slabiutkie nie ? trzaby wsadzic AL ?

                          Komentarz


                          • #38
                            marbab, witam przymierzam sie do zakupu takiej skody scout jak Pan posiada prosiłbym jeżeli można o opinie natemat silnika zawieszenia itd , ogólnych wrażeń z jazdy . dokladnie rozważam zakup tego samochodziku: Link

                            pozdrawiam MD

                            Komentarz


                            • #39
                              mariuszatko, zeby nie robic OT w temacie, przejdz tutaj.
                              Marek



                              Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                              Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X