Chiptuning silnika 2.0TDI 8V BMM 140 KM DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sereno
    Classic
    • 2011
    • 13

    Chiptuning silnika 2.0TDI 8V BMM 140 KM DPF

    Zamieszczone przez marlena
    Zamieszczone przez Mickul
    Poza tym Tomaszek jest z Oświęcimia
    Tomek łobuzie :lol: kiedy była przeprowadzka i czemu nie było parapetówy :?: :?: :twisted: :lol:
    Wzorowałem się z "Skąd"
  • pita
    Drive
    • 2010
    • 52

    #2
    Chiptuning silnika 2.0TDI 8V BMM 140 KM DPF

    Czy ktokolwiek z Was koledzy robił już ten silnik?. Mam zamiar zawirusować go do jakiś 170 KM i 380 Nm i mam pytanie jak ten silnik znosi taki zabieg i czy nie ma problemów z DPF-em?. Czy komputer nie świruje i co chwila nie włącza się kontrolka filtra cząsteczek lub inne niespodzianki.
    Z góry dziękuję za podzielenie się Waszymi doświadczeniami z tym silnikiem
    Octavia 2.0TDI Sport Edition

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      pita, podjedź do dobrej firmy tuningowej a oni zrobia to porzadnie nawet jest mozliwosc wyłaczenia dpf i usuniecia go
      nie wiem kto w poznaniu ale we wrocku masz dynosoft

      Komentarz

      • pita
        Drive
        • 2010
        • 52

        #4
        Ale je za bardzo chcę zwyłączać DPF-a jeśli jest to ma być czemuś on służy nie chcę żadnych kombinacji z filtrem.
        Octavia 2.0TDI Sport Edition

        Komentarz

        • OctaviaRS TDi
          Elegance
          • 2009
          • 771

          #5
          pita, jeżeli jesteś ekologiem to zostaw filtr. Jeśli nie, to go wyrzuć bo jego zadanie to obniżenie emisji spalin, a jednocześnie zduszenie momentu obrotowego. Ja wyrzuciłem filtr i mam teraz 440 Nm i 201KM gdzie w serii było 173/370 8) (pamiętaj ja mam inny motor)

          Oczywiście możesz chipować z filtrem, moce będą mniejsze, a filtr można wyłączyć softem (żadnego świrowania kontrolek etc.) i wcale nie trzeba go usuwać fizycznie.

          Komentarz

          • blind_walker
            RS
            • 2010
            • 4533
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            pita, napisz do Kowal_ldz, ma inny silnik, ale też z DPF-em + program, może Ci pomoże.
            mkII 20VT (600h worked)
            Roooooomster

            Komentarz

            • vesti
              Classic
              • 2009
              • 19

              #7
              Nie polecam..
              Ew.. chips.. i głowica w bagażniku zamiast koła zapasowego..
              140 jest chyba zbyt wrażliwa..
              Moja biega po Polsce i często jest 3800 na 5 biegu i grubo na 6..
              Po zabiegach na coś około 180KM Octa nakarmiła się 6 litrami oleju na 23 tys km
              Fakt.. jechała jak wściekła..
              Moi koledzy którzy pozostali przy 170-180KM, 4 z 5 robili już głowice..
              Problem w tym że turbiny w nich są papierowe, dwumasy max znoszą 440NM.. ale największym problemem jest głowica.
              Gr VW się nie przyznaje ale w PDF 2.0 są wadliwe konstrukcyjnie ( materiał ) głowice..
              Gdy głowica powie do widzenia.. w serwisie montują od całkiem innego dostawcy..
              Jest o tym cicho..

              Jeżeli masz zamiar cisnąć na trasie nie polecam..
              Powróciłem do serii na long-life i obecnie max zbija 3 litry oleju...
              Mniej więcej co 7tys km.

              Można ? Można.
              Gnojem pędzone..
              B12 inside TDI

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez vesti
                Nie polecam..
                Ew.. chips.. i głowica w bagażniku zamiast koła zapasowego..
                140 jest chyba zbyt wrażliwa..
                Moja biega po Polsce i często jest 3800 na 5 biegu i grubo na 6..
                Po zabiegach na coś około 180KM Octa nakarmiła się 6 litrami oleju na 23 tys km
                Fakt.. jechała jak wściekła..
                Moi koledzy którzy pozostali przy 170-180KM, 4 z 5 robili już głowice..
                Problem w tym że turbiny w nich są papierowe, dwumasy max znoszą 440NM.. ale największym problemem jest głowica.
                Gr VW się nie przyznaje ale w PDF 2.0 są wadliwe konstrukcyjnie ( materiał ) głowice..
                Gdy głowica powie do widzenia.. w serwisie montują od całkiem innego dostawcy..
                Jest o tym cicho..

                Jeżeli masz zamiar cisnąć na trasie nie polecam..
                Powróciłem do serii na long-life i obecnie max zbija 3 litry oleju...
                Mniej więcej co 7tys km.

                Można ? Można.
                ale to jakiś specjalny egzemplarz, głowice padają bo są wadliwe i niewiele to ma wspólnego z programem, z moją zero problemów a 3L oleju na 7kkm?!
                to jest jakaś masakra, moja tradycyjnie 0,5-1,0L na 15kkm
                tyle, że 180KM nie próbowałem z niej wyciągnąć ze względu na DSG głównie.
                można? można

                sprężarki owszem padają, ale również na serii, raz, że za małe dwa, że "fabryczne" przeładowanie swoje robi

                [ Dodano: Pią 04 Cze, 10 12:28 ]
                Zamieszczone przez vesti
                Jest o tym cicho..
                cicho to chyba jest na ten temat w ASO
                aczkolwiek nie powinni robic problemów z wymianą GWARANCYJNĄ
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  O jakich glowicach wy opowiadacie - co za pierdoly. BMM ma 8V glowice i jeszcze nie slyszalem zeby komus odleciala, to nie jest zakichane BKD w ktorym wielu wymienilo juz wszystko co moglo i dalej jest z tego zlom, a inni palcem nie tkneli mimo ponad 180KM pod maska i wiecej z momementem od 370 w gore.

                  Auto wypilo 6l oleju bo turbine szlag trafil i tyle. Normalnie nawet trzymajac opor nie ma takich szans.

                  Co to jest 3800 na 5 biegu, 170-180, a 6 bieg nie istnieje. Wtedy jest 3500 a auto idzie tak samo, chyba ze program z dupy pod maska siedzi :lol:


                  Zamieszczone przez vesti
                  Gr VW się nie przyznaje ale w PDF 2.0 są wadliwe konstrukcyjnie ( materiał ) głowice..
                  Maslo maslane. Moze mylisz pierwsze filtry mokre z filtrami suchymi, a co do tego ma glowica :roll:

                  P.S. Ciekawe kto to zrobil program z 440Nm na seryjnej sprezarce :lol: Chyba juz wiem czemu 6l oleju zniknelo :diabelski_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    O jakich glowicach wy opowiadacie - co za pierdoly. BMM ma 8V glowice
                    ale my o BKD opowiadamy
                    własnie zapomniałem dodać, że kolega powyższą uwagę na temat innego silnika zapodał
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • pita
                      Drive
                      • 2010
                      • 52

                      #11
                      Koledzy nie czytacie ze zrozumieniem, ja w moim poście pytam o chipowanioe silnika BMM i to max do 170 KM i 380Nm więc niech mi ktoś nie wypisuje historii jak to on zrobił u siebie 440 Nm i mu padło to czy tamto. Proszę o rzetelne opinie tych którzy mają właśnie silnik BMM i coś z nim robili.
                      Z góry dziękuję tym co to uszanują i nie zaśmiecają tematu, a bajkopisarzy zapraszam do innego postu.
                      Octavia 2.0TDI Sport Edition

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez pita
                        Z góry dziękuję tym co to uszanują i nie zaśmiecają tematu, a bajkopisarzy zapraszam do innego postu.
                        cholera, naprawdę ostro idziesz :lol:

                        możesz sobie spokojnie odnieść wszystkie wypowiedzi odnośnie BKD do BMM z pominięciem tych głowicowych problemów, chyba, że koniecznie masz zamiar się ślepo upierać przy opiniach TYLKO O BMM tyle, że wtedy niewiele się dowiesz , bo tych silników jest tutaj stosunkowo mało, za to BKD całkiem sporo a różnią się one ZTCW głowicą właśnie.

                        Zamieszczone przez pita
                        pytam o chipowanioe silnika BMM i to max do 170 KM i 380Nm
                        i taki właśnie setap (372Nm) miałem u siebie w BKD z DSG, uchodzącym za bardziej delikatny i śmiało polecam, oczywiście tej opinii możesz nie brać pod uwagę :szeroki_usmiech
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • rob555
                          Rider
                          • 2006
                          • 748

                          #13
                          Zamieszczone przez OctaviaRS TDi
                          Oczywiście możesz chipować z filtrem, moce będą mniejsze, a filtr można wyłączyć softem (żadnego świrowania kontrolek etc.) i wcale nie trzeba go usuwać fizycznie.
                          A to mi ciekawostke sprzedales...wywalilem juz parenascie filtrow i zawsze usuwam srodek.
                          Chcesz mi powiedziec ze zapychanie filtra jest spowodowane programem :twisted: i mozna to wylaczyc...ciekawe jak :roll:
                          pozdrawiam

                          Diagnostyka i tuning
                          hybrydowe wtryski i turbiny
                          programy na ulice jak i do sportu

                          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                          www.tune-up.pl

                          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                          Komentarz

                          • OctaviaRS TDi
                            Elegance
                            • 2009
                            • 771

                            #14
                            rob555, tak to jest jak się nie przeczyta tego co się napisze i wciska wyślij :P

                            Chodziło mi o to, że z filtrem przyrost będzie mniejszy (i na tym wypowiedź skończe - reszta należy do speców)

                            Komentarz

                            • G-CS
                              Drive
                              • 2010
                              • 44

                              #15
                              ..hehe..no właśnie...pewna ASO forda dostał od nas soft do wyłączenia DPF w paru focusach...a po paru tygodniach wszystkie wróciły bo jeździć nie chciały, a cały problem w tym że zapomnieli je fizycznie usunąć :P
                              ...programowe wyłączenie DPF polega na usunięciu z procka procesu dopalania...orz paru innych odpowiedzialnych za pomiary nasycenia itd...ale sadza dalej byłaby filtrowana, więc po jakimś czasie filtr zostałby zapchany...... :roll:
                              http://www.gcstuning.pl/

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                sory za zasmiecanie odnosnie bkd ale sam mam bkd co prawda ponad 100tys dopiero zrobione i od około 35tys na programach najpier vtecha pózniej CS i na razie nie wiedze nic niepokojącego z głowicą, sprzęgło trzyma moment co prawda słaby około 390, zuzycie oleju praktycznie nie zauwazalne a wymieniam co 10tys motul. Palioza miał w swoim bkd gt22 moment coś około 450 i troche km na robił więc wydaje mi sie ze z tymi głowicami to loteria chyba jest, chyba ze sie myle i za nie długo zobacze pusty zbiorniczek wyrównawczy :evil:
                                Dodam ze na serii obróciłem dwa razy berlin kraków srednio 180 na tempomacie i silnik sie nie rozsypał :szeroki_usmiech
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • vw2008
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 118

                                  #17
                                  Tu znalazłem przykład z chipowanego caddy 2.0 TDI BMM na 165 i 410
                                  By BESTperformance:
                                  2.0 TDI 16v BMR 170 @ 200 KM/410 Nm
                                  2.0 TDI 8v BMM 140 @ 170 KM/410 Nm
                                  Corsa C Z12XE 75 @ 80 KM/120 Nm
                                  www.polskie-menu.pl - Tel. 790 533 228

                                  Komentarz

                                  • adamtower
                                    Classic
                                    • 2005
                                    • 5

                                    #18
                                    pita, ja mam zrobiony BMM w Leonie przez Dynosoft Wrocław.
                                    Wyszło 169PS i jakoś 370Nm. Soft robiłem ponad rok temu, autko śmiga bez problemów. Teraz mam 80tyś km przebiegu, z czego 20 na sofcie i ani razu nie miałem problemów z DPF itp.
                                    Choć nie ukrywam, że brakuje mocy :cry: przydałoby się więcej.
                                    AUDI A5 S-LINE ABT 2.0TFSI+

                                    Komentarz

                                    • pita
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 52

                                      #19
                                      Zamieszczone przez adamtower
                                      pita, ja mam zrobiony BMM w Leonie przez Dynosoft Wrocław.
                                      Wyszło 169PS i jakoś 370Nm. Soft robiłem ponad rok temu, autko śmiga bez problemów. Teraz mam 80tyś km przebiegu, z czego 20 na sofcie i ani razu nie miałem problemów z DPF itp.
                                      Choć nie ukrywam, że brakuje mocy :cry: przydałoby się więcej.
                                      Jeszcze Ci brakuje mocy???. Nie odczułeś zmiany pod dodaniu tych 30 KM i 50 Nm?. Jak ze spalaniem teraz wygląda?
                                      Octavia 2.0TDI Sport Edition

                                      Komentarz

                                      • G-CS
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 44

                                        #20
                                        ...te silniczki standardowo i bezpiecznie wychodzą ok 390Nm i 165KM...ale robiłem próby (na A4 brata )..i wypluł 430NM i 185KM!!! bez N.L ...pomykał jak szalony przez tydzień...ale daliśmy mu spokój bo to było max wydajności pompy :wink:
                                        ...a tu standardowy..w miarę mocny wykresik:
                                        http://www.gcstuning.pl/

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          Zamieszczone przez pita
                                          Zamieszczone przez adamtower
                                          pita, ja mam zrobiony BMM w Leonie przez Dynosoft Wrocław.
                                          Wyszło 169PS i jakoś 370Nm. Soft robiłem ponad rok temu, autko śmiga bez problemów. Teraz mam 80tyś km przebiegu, z czego 20 na sofcie i ani razu nie miałem problemów z DPF itp.
                                          Choć nie ukrywam, że brakuje mocy :cry: przydałoby się więcej.
                                          Jeszcze Ci brakuje mocy???. Nie odczułeś zmiany pod dodaniu tych 30 KM i 50 Nm?. Jak ze spalaniem teraz wygląda?
                                          jak pojezdzisz chwile to wydaje ci sie ze auto juz nie jedzie więc chcesz wiecej :diabelski_usmiech
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • adamtower
                                            Classic
                                            • 2005
                                            • 5

                                            #22
                                            Tutaj mój wykres


                                            Chcieliśmy osiągnąć magiczne 170ps, ale ze względu na DPF'a trzeba było pozostać przy tym co jest. Natomiast zero problemów z filtrem.

                                            Autko śmiga, ale koła 18" plus "przyzwyczajenie" robią swoje. Brakuje mocy i tyle :wink:

                                            Spalanie wg FIS'a w mieście na krótkich odcinkach ok 10L, na trasie 6.5L, przy bucie 7L/100
                                            AUDI A5 S-LINE ABT 2.0TFSI+

                                            Komentarz

                                            • marbab
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 4713
                                              • Fiat
                                              • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez piramida
                                              ale sam mam bkd co prawda ponad 100tys dopiero zrobione i od około 35tys na programach najpier vtecha pózniej CS
                                              dlaczego poprawiles vtecha ? cos za malo wyciagneli z silniczka ? Tez planuje u nich zrobic swoje BMM.

                                              adamtower, sporo Ci pali jak po chipie. Tyle to nawet moj nie lyka przed softem (a nie jezdze oszczednie).
                                              Marek



                                              Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                              Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez marbab
                                                adamtower, sporo Ci pali jak po chipie. Tyle to nawet moj nie lyka przed softem (a nie jezdze oszczednie).
                                                gniecie to mu pali
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • marbab
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 4713
                                                  • Fiat
                                                  • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                                  #25
                                                  szkoda, dobre :diabelski_usmiech
                                                  Marek



                                                  Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                                  Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...