Zamieszczone przez marioti
Zobacz wpis
Zmiana charakterystyki wspomagania elektrycznego, wgranie ustawień z RS/TT - szukam
Zwiń
X
-
-
-
dzięki. Temat znam.
Nie ma tam wprost powiedziane to o co pytam. Aczkolwiek czytając:Etap 3:
Wybieramy plik z folderu "3" taki jaki nas interesuje, to są właśnie nasze rodzaje parametryzacji wspomagania, flashujemy
czekamy
Po zakończeniu mozemy wyłączyć i włączyć zapłon.
Zostaw komentarz:
-
-
-
odkopię temat.
Ktoś wie jak zrobić zmianę softu przez chińskie VCP? Tzn. problem jest tego typu, że zmieniałem już u siebie poprzez VCP wykorzystując procedurę:
Procedury CAN > Apps > Programowanie charakterystyki wspomagania kierownicy w autach PQ35 >
No ale tam mam do wyboru tylko charakterystyki, które są gdzieś zaszyte w plikach programu. W folderze VCP nie znalazłem podfolderu z którego by korzystał VCP. A zatem nie mogę sobie do tej listy dodać swojego pliku z charakterystyką **.sgo.
Ogólnie chciałem sobie zapodać od Audi TT RS, (KL 239), ale jak wybieram tą nazwę w chińskim klonie to mi przerabia na KL237 Czyli Audi TT S
Przy wyborze pliku już w będąc w procedurze, nie ma żadnej opcji typu "otwórz z "lokalizacji" itp.. podobno to się pojawiło w jakiejś tam aktualizacji VCP, której ryżowy klon nigdy nie dostanie.
Pytanie jest zatem, czy wchodząc bezpośrednio w sterownik 44, mogę wejść we flashowanie i tam zapodać mu plik z charakterystyką? Czy jedyną opcją jest wykorzystywanie ww. procedury CAN?
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie, odwiedziłem servis VAG w Gliwicach u jednego z naszych kolegów, profesjonalny program i chwilę później wspomaganie śmigało aż miło. Śmiga dalej oczywiście. Wgrałem z TTs, nie jest to city z fiata ale ładnie śmiga (może że na 15"), zobaczę niedługo jak będzie na 17". Różnicę najbardziej czuć przy manewrowaniuna postoju, podczas jazdy fajnie się utwardza.
Zostaw komentarz:
-
-
pliki stąd: https://yadi.sk/d/0Hmtqir-kcDLi
oryginalne ustawienia sczytasz przez vcds - któryś kanał w blokach pomiarowych to właśnie 'characteristic curve' i tam będzie wartość pomiędzy 067 a 074 - na podstawie tego wiesz, który plik będzie Twoim natywnym
Zostaw komentarz:
-
-
A wrzuci ktoś ten pliczek v074m0741k0 ___ lenkung.sgo od Octavi II RS??? Czy wiecie który plik jest oryginalnie w O2 1.9 TDI???
Zostaw komentarz:
-
-
Wychodzi że tak jakby VCP miał problem z zalogowaniem się do sterownika
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez kubala Zobacz wpisVCP od kumpla od polskiego producenta za 600zł I
w każdym razie dzięki za info - wiemy, że niekoniecznie chodzi o problem z klonem, a o jakiegoś focha VCP
Zostaw komentarz:
-
-
heh, jakby ktoś kiedyś popełnił jakąś kompetentną instrukcję do VCP, to pewnie wszystko byłoby jasne. Sam zachodzę w głowę jakim cudem udało mi się raz tego dokonać - o jaki przycisk się oparłem, że zadziałałopróbowałem nawet z innym komputerem, by wyeliminować temat problemów ze sterownikami, oczywiście wszystkie możliwe porty USB i nic.
Niestety, wszelkie forumy diagnostyczne, gdzie dałoby się cokolwiek doczytać nt. VCP są zablokowane dla zwykłych userów, także lipa.
Zostaw komentarz:
-
-
Zostaje tylko VASem robić . JA miałem dokładnie taki sam błąd w VCP .
Zostaw komentarz:
-
-
"Błąd funkcji Reqdownload: 11 Funkcja nie wspierana"Załączone plikiOstatnio edytowany przez kubala; 5658.
Zostaw komentarz:
-
-
Jestem po "zmianie" charakterystyki na taką od audi v074m1678J0___lenkung.sgo с i powiem że jestem zadowolony na parkingu kiera śmiga aż miło : Niestety zostaje tylko VAS-ODIS VCP klon nie dał rady
Zostaw komentarz:
-
-
Widać zostaje ju,z tylko VAS . Ja weekend będe próbował właśnie VAS-em i zobaczymy co wyjdzie.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpisI teraz pytanie czy kablem VCDS zrobię ten flash czy musze zakupić odpowiedni kabel??? Jeśli VCDS starczy to jaki soft?
Zamieszczone przez mcaris Zobacz wpisBłąd funkcji Reqdownload: 11 Funkcja nie wspierana
Znów potrzebny ktoś mądrzejszy
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez czernobyl Zobacz wpis
wrażenia jak dotąd są tu: http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...77#post2560277
procedura zmiany dla modułów 1K1 909 144 L i M (późna 2 gen) jest banalna przy użyciu VCPro, tj. uruchamiasz program->kanał 44->flasher->open file->wskazujesz plik .sgo->zgadzasz się z ostrzeżeniem->30s zdrowasiek, żeby się nie wysrało->koniec
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
Part No: 1K1 909 144 M
Component: EPS_ZFLS Kl.068 H08 1901
I teraz pytanie czy kablem VCDS zrobię ten flash czy musze zakupić odpowiedni kabel??? Jeśli VCDS starczy to jaki soft?
Pozdrawiam
Zostaw komentarz:
-
-
Witam z tymi kolonami vcp jest chyba nie do końca halo tzn. Chciałem zmienic swojej O II z 2008r magiel 2 gen ...144M charakterystykę ale nie przyjmuje pliku. Próbowałem fleszować kilka razy i cały czas błąd : "Błąd funkcji Reqdownload: 11 Funkcja nie wspierana"
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpisI jak odczucia opisz jak zachowuje się auto i dokładną procedurę wraz z plikiem zmiany
Będę wdzięczny za jak najobszerniejszą opinię i info
Damian
procedura zmiany dla modułów 1K1 909 144 L i M (późna 2 gen) jest banalna przy użyciu VCPro, tj. uruchamiasz program->kanał 44->flasher->open file->wskazujesz plik .sgo->zgadzasz się z ostrzeżeniem->30s zdrowasiek, żeby się nie wysrało->koniec
tu na filmie jak wygląda flashowanie vcp krok po kroku, oczywiście inny moduł: https://www.youtube.com/watch?v=PWHRGY8SeFc
btw. koniecznie przeczytaj linki, które wrzuciłem w tamtym temacie (z użyciem GTranslate lub bez) i dokładnie sprawdź, którą generację modułu masz, dla O2FL będzie to na 99,9% trzecia generacja i tam trzeba flashować 3 pliki (reset przekładni, wgranie FW, wgranie SW)
Zostaw komentarz:
-
-
I jak odczucia opisz jak zachowuje się auto i dokładną procedurę wraz z plikiem zmiany
Będę wdzięczny za jak najobszerniejszą opinię i info
Damian
Zostaw komentarz:
-
-
jest postęp - przyszedł dziś kabel VCPro, więc nie ociągałem się- dokonałem wgrania pliku .sgo z octavii2 RS - po wpisach na drive2.ru krytykujących sztywność spodziewałem się większego betonu na kierownicy, ale zrobiło się po prostu sprężyście - na razie miałem okazje zrobić ~10km z prędkościami max 120kmh, więc grubsze wrażenia po weekendzie, bo trasa 450km w planie.
Technicznie rzecz biorąc:
- pacjent to octavia 2 przed FL, 2008, wg rozpiski stąd: http://tech.gtx.su/vag/?lang=en jest to druga generacja elektromechanicznego wspomagania (pierwsza miała możliwość ustawienia krzywej siły wspomagania przez adaptację, do 3. generacji potrzeba kilku ekstra zabiegów), mój moduł ma literę M, SW ver 1901;
- wg wpisów na forumie drive2.ru: https://www.drive2.ru/l/5449597/ do modułu w wersji M nie trzeba nic dogrywać, a wyłącznie wykonać flash pliku .sgo zawierającego oczekiwaną charakterystykę wspomagania
UWAGA!!! szukajcie najpierw informacji na podstawie odczytów VCDS, jaki macie moduł przy wspomaganiu, którą generację i co można z tym zrobić - dla O2 FL (i zapewne O2 tour 2008+) bardziej prawdopodobna jest 3. generacja wspomagania, gdzie trzeba postępować inaczej . Warto przeczytać srylion razy przez dokonaniem jakiekolwiek zmiany, bo wgranie złego pliku w 3. gen podobno skutkuje cegłą.
W każdym razie mając moduł 2. generacji z ostatnim możliwym SW (=1901) podobno wystarczy wrzucić plik .sgo po załadowaniu się w moduł 44 (wspomaganie) - tak też faktycznie było, po wskazaniu pliku z oct2 rs otrzymałem ostrzeżenie, że ww. plik nie pasuje do ww. wersji modułu, ale "raz kozie śmierdź" potwierdziłem wymuszenie wgrania pliku - zakończone sukcesem, zmiana wykonana.
Zostaw komentarz:
-
-
Przyłączam się do prośby... bo jak nie to wkładam hydraulikę...
Zostaw komentarz:
-
-
Zmiana charakterystyki wspomagania elektrycznego, wgranie ustawień z RS/TT - szukam
Witajcie,
po dyskusji na temat ogólnego prowadzenia się O2/FL: http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...a-boczny-wiatr rozglądam się za możliwością przeprogramowania wspomagania na coś sztywniejszego przy prędkościach większych niż parkingowe.
Temat w sumie zgłębiony na drive2.ru, aczkolwiek tłumaczenia przy użyciu GTranslate są na tyle dziurawe, że odrobinę strach próbować się do nich stosować. Na briskoda znalazłem jeszcze jakiś opis, ale też nie jest do końca jednoznaczny: https://www.briskoda.net/forums/topi...ing-module-44/ Na razie znalazłem posty opisujące 3 wersje postępowania: 1. flashowanie 3 plików, 2. flashowanie 2. plików (bez zerowania), 3. flashowanie samego pliku charakterystyk bezpośrednio bez kroków poprzedzających - która jest tą właściwą?
Jeśli ktoś wie, co należy zrobić, by przeprogramować sobie ustawienia na Oct RS / Audi TT(S), to bardzo chętnie przygarnąłbym taką wiedzę i jednoznaczny opis w języku polskim/niemieckim/angielskim.
Z góry dzięki.Tagi: Brak
-
Zostaw komentarz: