Chip 1.6 BSE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marc.zalu
    Ambiente
    • 2019
    • 104
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Chip 1.6 BSE

    Witam, czy ktoś wykonał u siebie modyfikacje ECU na normę euro2?

    Podobno ma to również dać efekt lepszego podnoszenia z "dołu"​

    Oferują coś takiego w Polsce na 112 KM

    https://chiptuningpro.pl/katalog/aud...102-km-148-nm/

    A Ruski nawet na 120KM



    Ze względu na poprzedni zamknięty temat chipa tego motoru, ocenę zasadności wykonania takiej modyfikacji możemy przemilczeć, uznając za kwestie indywidualną.​

    Ostatnio edytowany przez marc.zalu; 50130.
  • pafigo79
    Ambiente
    • 2016
    • 121
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    jak mi siądzie głowica to walne ostry wałek rozrządu....

    Komentarz

    • marc.zalu
      Ambiente
      • 2019
      • 104
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zrobiłem stage 1. Przy zestawieniu kosztów do korzyści uważam że było warto. Nie hamowałem auta po zmianach gdyż o przyrostach nie ma mowy, alee optymalizacja jest zauważalna


      1) brak dziwnych szarpań przy ruszaniu, telepania , drgań i skoków obrotów.


      2) poprawa elastyczności od niższych obrotów, zaczyna jechać już od 1700rpm (wcześniej 2300/2400) co w korku pozwala na płynne przyspieszanie i zwalnianie na 2 biegu bez wachlowania między 1 i 2 biegiem oraz przy zwolnieniu ruchu na wyższych biegach jest w stanie przyspieszać od 2000 rpm na 3/4 biegu ( u Mnie bieg 4 i 5 przedłużane +6 , koła 16" 205/60) IMHO największy atut zmian.


      3) na biegach wysokich ciągnie momentem, nie jest to wystrzał z procy, to nadal BSE jednak brak odczucia zarzynania przy wyższych obrotach (operuje na 3000-4000rpm w przełożeniu na predkość 100-160) przy 140 wyraźnie ciszej pod maską.


      Czyli wszytko o czym piszą o remapie na drive2


      Koszty: interfejs kess v2 master z chin za pośrednictwem Allegro 170 zł, modyfikowany plik na bazie oryginalnej mapy ze wschodniego forum otomotiv-forum.com (post w języku rosyjskim komunikacja w PW Rosyjski,Angielski choć z tunerem w Moim przypadku nawet łamany Polski) 40 euro (oferty padły 4 w kwotach 3500-4500 rubli które w obecnej sytuacji czeżko transferować więc decyzja o euro) Łacznie w zaokrągleniu 350zł. Czemu RU? Nikt w PL nie chciał się podjąć.


      Spalanie (LPG) obserwuje od miesiąca, przejechałem w tym czasie ok 2k km 40/60 miasto/S8. Bez zmian 10L


      Zmiany wykonane z ciekawości i przygotowań do końca pracy katalizatora (przebieg 206k).

      W cenie otrzemałem dwa pliki, jeden

      Z obecnymi normami środowiskowymi, wyłaczoną pompą SAP/SAI i zmienioną mapą paliwową, drugi bliźniaczy z wyłaczeniem pracy drugiej sondy lambda. Puki kat działa jeżdże na Euro5.


      Pompa SAP z racji problematycznych przewodów z pękającymi zatrzaskami leci do garażu lub jeżeli ktoś potrzebuje mogę odsprzedać (sprawna, nie huczy) W miejsce otworu w głowicy są dedykowane zaślepki w sklepie tafmet (www i allegro) natomiast w
      w kolanie obudowy filtra powietrza korek 1J0131510 lub rzadko spotykane kolano od bfq bez kruća lub wklejona zakrętka od napoju w plastikowej butelce.






      Ostatnio edytowany przez marc.zalu; 50130.

      Komentarz

      Pracuję...