Jakie ECU w BMN ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jakie ECU w BMN ?

    Witam.
    Zamówienie podpisane 24.10.2011.na Octavie sedan Tour 1,6 + LPG .
    Tydzień temu dowiedziałem się,że planowany termin produkcji 5-6 tydzień 2012.
    No to jeszcze trochę trzeba czekać.

  • #2
    Jakie ECU w BMN ?

    Próbuje dojść do odpowiedzi na pytanie: jakie jest zainstalowane ECU w Octavii RS 2.0 TDi (BMN) PD (model 2008)?

    BOSCH EDC16 czy Siemens PPD1.x ?

    przeczesałem trochę gogle (głównie tunerzy mi się rzucili w oczy) i wciąż nie jestem pewien ? Proszę o podpowiedź "kardiologów"

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      EDC16
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Nexus6
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4847
        • Volkswagen

        #4
        kowal 2002, Siemens PPD :diabelski_usmiech
        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

        Komentarz

        • OctaviaRS TDi
          Elegance
          • 2009
          • 771

          #5
          Jam mam siemensa

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Numer sterownika z VCDSa i po problemie.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • kmink
              L&K
              • 2007
              • 1360
              • Superb III (3V3)

              #7
              siemens, bosch EDC17 jest w CRach
              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

              www.tuneforce.pl
              www.dpfserwis.pl

              Komentarz


              • #8
                że też akurat tutaj musieli Siemensa zapakować... ech nie ułatwili mi życia

                bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi

                Numer sterownika z VCDSa i po problemie.
                tak sobie myślałem na początku, że najpierw trzeba dobrać interface do obsługi konkretnego ECU żeby w ogóle cokolwiek wydobyć ale Twoja sugestia uświadomiła mi, że wystarczy OBD z obsługą CAN do czytania informacji serwisowych a interface dedykowany do ECU jest potrzebny przy grzebaniu w sterowaniu silnikiem (mapach i chiptutningu przykładowo), dobrze to sobie poukładałem w głowie? Dopiero zacząłem rozpoznanie w tej części samochodu stąd moje dociekanie.

                Komentarz

                • sesik
                  RS
                  • 2006
                  • 2165

                  #9
                  Zamieszczone przez innova
                  że też akurat tutaj musieli Siemensa zapakować... ech nie ułatwili mi życia
                  Zchipować się da tak samo dobrze jak boscha

                  Zamieszczone przez innova
                  tak sobie myślałem na początku, że najpierw trzeba dobrać interface do obsługi konkretnego ECU żeby w ogóle cokolwiek wydobyć ale Twoja sugestia uświadomiła mi, że wystarczy OBD z obsługą CAN do czytania informacji serwisowych a interface dedykowany do ECU jest potrzebny przy grzebaniu w sterowaniu silnikiem (mapach i chiptutningu przykładowo), dobrze to sobie poukładałem w głowie? Dopiero zacząłem rozpoznanie w tej części samochodu stąd moje dociekanie
                  Można tak powiedzieć.
                  Best ET = 13.666
                  Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                  PerfectService by DGW

                  http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                  http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez sesik
                    Zchipować się da tak samo dobrze jak boscha
                    tyle że niestety dostępność interface'ów znacznie mniejsza i są one droższe - jeżeli się mylę to proszę o podpowiedź. Najtańszy na Allegro obsługujący Siemensa znalazłem za 420PLN.

                    Komentarz

                    • sesik
                      RS
                      • 2006
                      • 2165

                      #11
                      Zamieszczone przez innova
                      Zamieszczone przez sesik
                      Zchipować się da tak samo dobrze jak boscha
                      tyle że niestety dostępność interface'ów znacznie mniejsza i są one droższe - jeżeli się mylę to proszę o podpowiedź. Najtańszy na Allegro obsługujący Siemensa znalazłem za 420PLN.
                      A to Ty sam chcesz chipować ?
                      Best ET = 13.666
                      Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                      PerfectService by DGW

                      http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                      http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez sesik
                        A to Ty sam chcesz chipować ?
                        a Ty sam nie chipowałeś ???

                        a teraz bardziej precyzyjnie: o ile kilka lat temu dostępność interfaców umożliwijacych dostęp do kontrolerów była ograniczona, o tyle obecnie rynek jest zasypany w szczególności rozwiązaniami dla BOSCH'a. Najdalej za rok w mojej ocenie przynajmniej 50% użytkowników samochodów z tym ECU będzie to wykowyć samodzielnie..,. chyba że serwisy obniżą stawki (co zresztą już ma miejsce jak widzę, ceny spadają co tydzień) wskutek rosnącej konkurencji.

                        Ja tak naprawdę chcę w tym grzebnąć dla własnej satysfakcji i świadomości oraz pogłębiania wiedzy o użytkowanym pojeździe jak i chociażby żeby wiedzieć o czym mowa. Nie lubię tajemnic i jak tylko mam czas i motywację to sie zagłębiam w temat.

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10988
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez innova
                          Ja tak naprawdę chcę w tym grzebnąć dla własnej satysfakcji i świadomości oraz pogłębiania wiedzy o użytkowanym pojeździe jak i chociażby żeby wiedzieć o czym mowa. Nie lubię tajemnic i jak tylko mam czas i motywację to sie zagłębiam w temat.


                          tylko jak uwalisz program/mapę to też z własną świadomością :diabelski_usmiech
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez krzynol
                            tylko jak uwalisz program/mapę to też z własną świadomością
                            no liczyłem na to że mi pomożecie

                            niekoniecznie uwalić silnik

                            mapą zajmiemy się w następnym kroku, póki co bez interfac'u to i tak dużo nie podziałam

                            Komentarz

                            • sesik
                              RS
                              • 2006
                              • 2165

                              #15
                              Zamieszczone przez innova
                              sesik napisał/a:
                              A to Ty sam chcesz chipować ?


                              a Ty sam nie chipowałeś ???
                              Nie, jeszcze na głowę nie upadłem. Życzę powodzenia, mam nadzieje, że pochwalisz się wynikami :diabelski_usmiech

                              Zamieszczone przez innova
                              krzynol napisał/a:
                              tylko jak uwalisz program/mapę to też z własną świadomością


                              no liczyłem na to że mi pomożecie
                              Raczej bym na to nie liczył, nikt kto się tym zajmuje zawodowo Ci nie podpowie ale kombinuj i dziel się wynikami swojej pracy :diabelski_usmiech
                              Best ET = 13.666
                              Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                              PerfectService by DGW

                              http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                              http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                #16
                                Zamieszczone przez Nexus6
                                kowal 2002, Siemens PPD :diabelski_usmiech
                                Cholera, czyli VW znów nakłamało w swoich materialach ...
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez sesik
                                  Nie, jeszcze na głowę nie upadłem.
                                  trzeba było poprosić syna sąsiada, jak chłopak jest pomiędzy 16 a 20 lat to raczej spoko by Ci to zrobił gdybyś mu tylko interface przyniósł i mapę. :wink:

                                  Zamieszczone przez sesik
                                  Życzę powodzenia, mam nadzieje, że pochwalisz się wynikami :diabelski_usmiech
                                  Wyniki będą tylko wtedy, jak mi pomożecie - to jest taki powiedzmy "kolektywny projekt"

                                  Zamieszczone przez sesik
                                  Raczej bym na to nie liczył, nikt kto się tym zajmuje zawodowo Ci nie podpowie ale kombinuj
                                  a ja liczyłem na to, że forum o tak obszernej społeczności i szlachetnym celu jest po to, by sobie pomagać. :roll:

                                  w przypadku ECU BOSCH'a to myślę że wiele byśmy nie potrzebowali (wygląda teoretycznie na jakieś 15-30 minut roboty na zgranie mapy istniejącej i zapakowanie nowej), z moim jest trochę trudniej ze względu na ilość samochodów z kontrolerem SIEMENS. Wykombinowałem że jak już zdobędę interface (i nie będzie od razu mapy w pakiecie) i będzie działał bez problemów to jedyne co będzie potrzebne to kolega, który ma już wgraną "uaktualnioną" mapę i pozwoli mi ją sczytać a może będzie miał od razu kopię na CD.

                                  Zamieszczone przez kowal 2002
                                  Cholera, czyli VW znów nakłamało w swoich materialach ...
                                  ostatnie materiały które podesłałeś były OK, więc nie można generalizować... ja też byłem zmieszany jak przeszukiwałem internet.

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    innova, żeby sie za chwile nie okazało ze zamiast jezdzić do tunerów na program będziemy tylko przesyłać sobie pliki z nowymi mapami?! :shock:
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez piramida
                                      innova, żeby sie za chwile nie okazało ze zamiast jezdzić do tunerów na program będziemy tylko przesyłać sobie pliki z nowymi mapami?! :shock:
                                      ależ to już jest możliwe - rozwiązania mogą trafić pod każdą strzechę przysłowiowo rzecz ujmując

                                      w Twoim przypadku interfejs kosztuje 80-100PLN i bez żadnego strachu możesz zgrać mapę sobie na kompa i rozesłać kolegom. Tak jak wspominałem wcześniej - według mojej oceny najdalej za rok sytuacja będzie odwrócona do góry nogami albo inaczej rzecz ujmując postawiona na nogi względem stanu na dziś. Myślę że pomocni najbardziej stali się Chińczycy wprowadzając na rynek masowo interfejsy i przejrzyste oprogramowanie, to była jedyna przeszkoda dotychczas.

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        Zamieszczone przez innova
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        innova, żeby sie za chwile nie okazało ze zamiast jezdzić do tunerów na program będziemy tylko przesyłać sobie pliki z nowymi mapami?! :shock:
                                        ależ to już jest możliwe - rozwiązania mogą trafić pod każdą strzechę przysłowiowo rzecz ujmując

                                        w Twoim przypadku interfejs kosztuje 80-100PLN i bez żadnego strachu możesz zgrać mapę sobie na kompa i rozesłać kolegom. Tak jak wspominałem wcześniej - według mojej oceny najdalej za rok sytuacja będzie odwrócona do góry nogami albo inaczej rzecz ujmując postawiona na nogi względem stanu na dziś. Myślę że pomocni najbardziej stali się Chińczycy wprowadzając na rynek masowo interfejsy i przejrzyste oprogramowanie, to była jedyna przeszkoda dotychczas.
                                        tak masz rację, ileż to firm tuningowych piszę programy w centrali a rozsyła następnie do oddziałów i tam je wgrywa.

                                        tylko jest "mała" różnica w gotowcu a programie napisanym i strojonym na drodze :!:
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          piramida - muszę się podzielić z Tobą inną refleksją
                                          otóż dopiero teraz zerknąłem co masz w stopce rozpisane o samochodzie i szczerze przyznaje: zaimponowałeś mi 8)

                                          wygląda na kawał solidnej roboty, DPF'a jak rozumiem nie miałeś

                                          teraz kontynuując nasze rozważania: widziałeś w naszych firmach tunerskich jakieś chociaż mini laboratoria z silnikami na wybiegu ??? Myślę że w absolutnej większości przypadków nie widziałeś lub też nie słyszałeś żeby takowe były.

                                          Moje rozeznanie tematu mówi: takie laboratoria, gdzie testuje się faktycznie różne ustawienia i mapy znajdują się u producentów samochodów/silników oraz kilku firm niemieckich (dla przypadku VAG) czy austriackich które na to stać (no i mają ochotę się rozwijać). Może to zabrzmi brutalnie, ale w moim odczuciu i rozeznaniu to absolutna większość map pochodzi właśnie z tych źródeł (i zresztą kiedyś trzeba było płacić w pewnym sensie haracz za ich otrzymanie) a w warunkach naszych warsztatów to jedynie czułość pedału gazu mogą zmodyfikować (ja bym zresztą nic więcej nie chciał i niech tak zostanie) i to jest to, co szumnie nazywa się dostosowaniem do użytkownika. Moim zdaniem nikt rozsądny nie będzie tutaj grzebał w kątach zapłonu itp (zresztą oni nawet nie mają czasu telefonu odbierać) bo później testerem pierwszym i czasem ostatnim byłby klient... ten pierwszy klient i pewnie też ostatni na jakiś czas. Oczywiście są dostępne edytory graficzne tych wszystkich parametrów ale jak już dało się odczuć powyżej: jestem odważny i trochę czuję temat, gdyż dużo drogich urządzeń upgradeowałem w życiu, ale moja odwaga i powierzone zaufanie też ma swoje granice, nazwijmy je granicami rozsądku.

                                          Stąd też najlepsza mapa moim zdaniem to mapa od kolegi. Za Twoją niejeden użytkownik zatęskni tylko uprzedzaj proszę wszystkich, że trzeba sporo powymieniać i usprawnić w aucie bo cały przód samochodu wyrwą przy starcie

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            Zamieszczone przez innova
                                            piramida - muszę się podzielić z Tobą inną refleksją
                                            otóż dopiero teraz zerknąłem co masz w stopce rozpisane o samochodzie i szczerze przyznaje: zaimponowałeś mi 8)

                                            wygląda na kawał solidnej roboty, DPF'a jak rozumiem nie miałeś

                                            teraz kontynuując nasze rozważania: widziałeś w naszych firmach tunerskich jakieś chociaż mini laboratoria z silnikami na wybiegu ??? Myślę że w absolutnej większości przypadków nie widziałeś lub też nie słyszałeś żeby takowe były.

                                            Moje rozeznanie tematu mówi: takie laboratoria, gdzie testuje się faktycznie różne ustawienia i mapy znajdują się u producentów samochodów/silników oraz kilku firm niemieckich (dla przypadku VAG) czy austriackich które na to stać (no i mają ochotę się rozwijać). Może to zabrzmi brutalnie, ale w moim odczuciu i rozeznaniu to absolutna większość map pochodzi właśnie z tych źródeł (i zresztą kiedyś trzeba było płacić w pewnym sensie haracz za ich otrzymanie) a w warunkach naszych warsztatów to jedynie czułość pedału gazu mogą zmodyfikować (ja bym zresztą nic więcej nie chciał i niech tak zostanie) i to jest to, co szumnie nazywa się dostosowaniem do użytkownika. Moim zdaniem nikt rozsądny nie będzie tutaj grzebał w kątach zapłonu itp (zresztą oni nawet nie mają czasu telefonu odbierać) bo później testerem pierwszym i czasem ostatnim byłby klient... ten pierwszy klient i pewnie też ostatni na jakiś czas. Oczywiście są dostępne edytory graficzne tych wszystkich parametrów ale jak już dało się odczuć powyżej: jestem odważny i trochę czuję temat, gdyż dużo drogich urządzeń upgradeowałem w życiu, ale moja odwaga i powierzone zaufanie też ma swoje granice, nazwijmy je granicami rozsądku.

                                            Stąd też najlepsza mapa moim zdaniem to mapa od kolegi. Za Twoją niejeden użytkownik zatęskni tylko uprzedzaj proszę wszystkich, że trzeba sporo powymieniać i usprawnić w aucie bo cały przód samochodu wyrwą przy starcie
                                            spoko ale za bardzo nie ma ci czym imponować :wink: a to ze auto mam troche podkręcone to zasługa firm tuningowych, dzięki, wracając do mam to wydaje mi sie że jednak te mapy nie pochodzą od zachodnich tunerów a następnie są wgrywane na naszych aut (chyba że masz na mysli sam chip tuning, wtedy jest taka szansa i byc może tak jest)
                                            Natomiast jezeli chodzi o większe modyfikacje obejmujące montaż nowych i większych turbin to raczej jest małoprawdopodobne aby tunerzy opierali sie o gotowe mapy, chyba że sie myle ale tego raczej szybko sie nie dowiemy :wink: Zresztą nawet jak tak jest to przynajmniej chłopaki mają mniej do roboty

                                            Zwróć jeszcze uwagę na jendą sprawę, mianowicie prawdopodobnie taka firma tuningowa jak MTM z niemiec opierała sie o niektóre programy pisane przez polskich tunerów, gdzieś tak słyszałem ale nie jestem pewien, chodziło chyba o program do nowego audi RS6.

                                            W polsce mamy bardzo dobrych tunerów więc wydaje mi sie ze nie musimy opierać sie na robocie zachodnich sąsiadów zresztą wystarczy poszperać trochę po zachodnich stronach i pooglądać ich wykresy...
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez piramida
                                              W polsce mamy bardzo dobrych tunerów więc wydaje mi sie ze nie musimy opierać sie na robocie zachodnich sąsiadów
                                              W Polsce mamy bardzo dużo uzdolnionych i pracowitych ludzi (w różnych dziedzinach) ale... niestety trzeba stworzyć im warunki a cała Europa zdając sobie sprawę z pewnych rzeczy bardzo sprawnie nas odcięła (lokując pewne rzeczy chociażby w Hiszpanii czy Portugalii). Bez laboratorium, w którym silniki pracowałyby non stop z nowymi mapami pod zmiennym obciążeniem przez kilka tygodni (widziałeś taki lab gdzieś w Polsce poza fabryką VW pod Poznaniem ?) żadnej sensownej (bezpiecznej długodystansowo) mapy opracować się nie da. Taką mapę na jednorazowy wyścig na 1/4 mili to byśmy obaj bez problemu też zrobili... tyle że co by z silnika zostało to żaden z nas by głowy nie nadstawił (zakładając że nie chcemy nikogo oszukiwać). Stąd też mapy tuningowe podstawowe wychodzą moim zdaniem też bezpośrednio z fabryk (i ja taką wolę). Modyfikacji poważniejszych bez współpracy z producentem zrobić się zresztą też nie da (przynajmniej ktoś tę wiedzę musi wynieść w postaci oprogramowania)

                                              I żeby tak nie opisywać tylko domniemań to przytoczę własny przypadek. Otóż swego czasu zmodyfikowałem (zmodyfikowałem parametry celem zwiększenia pewnych możliwości) jeden niemiecki system z innej branży. Pracuje do dziś a nabywcy i użytkownicy są bardzo zadowoleni. Nomen omen pierwowzór systemu został opracowany przez dywizję BOSCH'a która później została sprzedana do innej firmy. Pierwowzór (pierwsze wersje) też miał CAN'a, który później został z systemu wyrzucony jako "lekko" przestarzały i dlatego trochę się załamałem, jak zagłębiłem się w skodę ostatnimi czasy i rzucił mi się ponownie CAN... ciekaw jestem kiedy wyleci z techniki samochodowej? A teraz wracając do działań: miałem do dyspozycji laboratorium, miałem pewne niewielkie fundusze i pomoc na badania w przysłowiowym "polu" i grono zainteresowanych klientów. Wszystko szło ładnie ale bez współpracy ze strony producenta bym nie dokończył dzieła - zmodyfikowałem pliki konfiguracyjne (taki odpowiedniki map samochodowych, były przejrzyście zrobione, jak to u Niemców) i wysypałem się na chwilę na generowaniu dopełnienia sumy kontrolnej tak zmodyfikowanych plików a kontroler główny to sprawdzał niestety. Podpowiedzieli mi dobrzy ludzie z ich labu i dało się załadować moją wersję plików wsadowych. Potem Niemcy jeszcze się zastanawiali jak to się stało, że oni na to nie wpadli ale to była bardziej konsekwencja ich filozofii projektowania (sygnalizowałem już że jest mi znana w wątku o olejach do TDi). Tylko że porównując mój przypadek i przypadek tuningowania silników różnica jest widoczna: ja miałem możliwość sprawdzenia na miejscu rezultatów mojej pracy i przetestowania przed wdrożeniem... nawet gdybym popełnił błąd to co najwyżej jeden element by się spalił lub przesterował (żadnych konsekwencji) natomiast z silnikiem tak się nie da bez inwestowania dużej ilości pieniędzy w kolejne motory, które mają zastąpić uszkodzone w laboratorium. Więc ja bym wkładu Polski w tuning powszechny silników nie demonizował, co innego prace adaptacyjne czy instalacyjne - tutaj to jak najbardziej wielu tunerów może się wyżyć

                                              niestety jesteśmy też chyba niekwestionowanymi liderami w "przekręcaniu" liczników
                                              jesteśmy w czołówce w dorabianiu kluczyków i łamaniu zabezpieczeń
                                              no i robieniu z jednego zdemolowanego samochodu dwóch "nowych" lub w odwrotnej zależności liczbowej


                                              a teraz wracając do naszej podjętej tutaj inicjatywy:

                                              muszę się zaprzyjaźnić z Twoim przyjacielem z Wrocławia (właścicielem Skody RS, dokładnie takiej samej jak moja zresztą) i będę wdzięczny za Twoje wsparcie. To zapewne (nie mam jeszcze interface'u ale pracuję nad zdobyciem) pozwoli rozpoczętej tutaj inicjatywie nabrać tempa i finalizacji.

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                Mozna stroic na odleglosc.

                                                Przeciez ktos robi program, potem wgrywasz - robisz logi i widzisz czy sie kupy trzyma i auto jedzie jak trzeba, czy robimy od nowa
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • sesik
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 2165

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez innova
                                                  muszę się zaprzyjaźnić z Twoim przyjacielem z Wrocławia (właścicielem Skody RS, dokładnie takiej samej jak moja zresztą) i będę wdzięczny za Twoje wsparcie. To zapewne (nie mam jeszcze interface'u ale pracuję nad zdobyciem) pozwoli rozpoczętej tutaj inicjatywie nabrać tempa i finalizacji.
                                                  Sypniesz gotówką to Ci dam zgrać swój soft :diabelski_usmiech
                                                  Best ET = 13.666
                                                  Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                                                  PerfectService by DGW

                                                  http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                                                  http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...