Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] 100% blokada Haldex w 02 Scout

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] 100% blokada Haldex w 02 Scout

    oby tylko nie wywaliło sterownika AIR BAG... od tego slabego AKU.... po naładowaniu powinna fura odżyc...

  • #2
    [O2] 100% blokada Haldex w 02 Scout

    Interesuje mnie wprowadzenie moda polegającego na możliwości zablokowania w 100% Haldexa z tyłu, tak aby w konkretnych sytuacjach ruszać z miejsca jak klasyczna czteronapędówka a nie kopać się przodem i liczyć na to że tył się dobrze zapnie i wóz wyjedzie.
    Gdzieś chyba kiedyś czytałem że ktos w Leonie coś takiego wymodził.
    Pamięta ktoś?

    Komentarz


    • #3
      kazik4x4, są dostępne odpowiednie sterowniki które szybciej lub częściowo dołączają tył tak że nawet nie czujesz że tył już załączony, trzeba tyrknąć np do compsportów czy rogala
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz


      • #4
        na pewno jest możliwość zapięcia 100% na tył?
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz


        • #5
          kazik4x4, Ecumaster Page not found
          Best ET = 13.666
          Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
          PerfectService by DGW

          http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
          http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

          Komentarz


          • #6
            no własnie nie bardzo mi się wydaje czy można na stałe... przecież to spowodowałoby że sprzęgło (haldex) pracowałoby non stop...
            service by Auto Tar

            Komentarz


            • #7
              sesik no chyba mi o coś takiego chodzi

              Zamieszczone przez Luk@s
              no własnie nie bardzo mi się wydaje czy można na stałe... przecież to spowodowałoby że sprzęgło (haldex) pracowałoby non stop...
              Nie no, nie chcę jeździć non stop na blokadzie. Bardziej chodzi mi o takie sytuacje jak wczoraj: zjechałem z głównej drogi, jadę przez łąkę, dojeżdżam do rzeczki, powoli wjeżdżam aby pokonać ją brodem. I kiedy wyjeżdżałem już na przeciwległy brzeg przednie koła zaczęły się ślizgać po trawie i piachu a tył dopinał się na kilka chwil i jak przód podjechał ciut wyżej to się odłączał.
              Gdybym miał możliwość dopięcia na kilka chwil na stałe Haldexa to przed wjazdem guzik ON, po ataku guzik OFF. Oczywiście z lampką sygnalizującą spięcie blokady - podobnie jak ma to miejsce w terenówkach.

              Komentarz


              • #8
                kazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez piramida
                  kazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
                  Zaraz tam rzeka, rzeczka szerokości ok. 3m, w miejscu gdzie ją przejeżdżałem miała ze dwa razy więcej - takie rozlewisko o łagodnych brzegach. Woda do połowy progów. Gumowe zaślepki w podwoziu mam wklejone na klej do korkowania opon więc podwoziem wody nie nabrała. Owszem, przydałby się terenowy bo dużo jeżdżę po lasach, łąkach i polnych drogach, ale z kolei za dużo jeżdżę żeby zrezygnować ze spalania 8l/100km na rzecz 13-15l/100km.
                  Poza tym mogę sobie wytłumaczyć tak "przy ewentualnym urwaniu czegoś w podwoziu naprawa nie będzie mnie kosztowała nawet 20% tego co Piramida wydaje na mody w swoim aucie"

                  Komentarz


                  • #10
                    a to to co mówisz to w sumie ten sterownik zrobi - Yeti ma przycisk off-road co rozumiem spina napęd do jakieś określonej niewielkiem prędkości. Więc tu warto zainwestować w sterownik sam wysłałem maila
                    service by Auto Tar

                    Komentarz


                    • #11
                      ciekawe to co ma do zaoferowanie ecumaster
                      Luk@s, daj znać jak coś odpiszą
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz


                      • #12
                        na rf.pl już widziałem ze dwie osoby co jakieś haldex controlery kupiły ale jeszcze nie zamontowane.
                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                        Komentarz


                        • #13
                          parę lat temu chyba masters w swoim lupo miał takie cośik do sterowania rozkładem napędu- można było płynnie sterować mocą nawet w zakresie 100% przód, 0% tył i odwrotnie
                          1.8T AGU L&K

                          2.0TDI BKD ELEGANCE

                          TOYOTA LAND CRUISER J95

                          Komentarz


                          • #14
                            Not Found

                            Attention Required! | Cloudflare

                            403 Forbidden

                            Komentarz


                            • #15
                              ketivv, o właśnie o to mi chodziło
                              1.8T AGU L&K

                              2.0TDI BKD ELEGANCE

                              TOYOTA LAND CRUISER J95

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez piramida
                                kazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
                                No właśnie chyba się komuś coś pomyliło. Scout to nie jest auto terenowe. Nawet jeśli zblokuje się na 100% rozdział napędu pomiędzy osie to podczas wyjazdu z rzeki auto zawiesi się na podwoziu pomiędzy osiami lub uszkodzi zderzak. Przy wyjeździe po skosie problemem natomiast będzie bardzo kiepski wykrzyż osi. Wtedy to nawet po spięciu haldexa dwa kola po przekątnej będą wisiały w powietrzu bezradnie mieląc powietrze. Poza tym wszelki próby podniesienia sprawności terenowej samochodu zaczyna się od założenia bardziej terenowych opon. Internet jest wypełniony, tysiącami klipów gdzie wspaniałe auta terenowe po zapięciu blokad dyfrów centralnych a nawet osiowych na 100%, nie poruszają się do przodu ponieważ opony szosowe natychmiast zalepiają się błotem, mokrym piachem, mikstem śnieżno błotnym, błotno trawiastym i nie przekazują napędu. Auto stoi w miejscu i pięknie równo kręci czterema kołami. Po pierwsze opony. Bez właściwych opon żadne blokady nic nie dadzą!
                                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez zepter00
                                  Zamieszczone przez piramida
                                  kazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
                                  No właśnie chyba się komuś coś pomyliło. Scout to nie jest auto terenowe. Nawet jeśli zblokuje się na 100% rozdział napędu pomiędzy osie to podczas wyjazdu z rzeki auto zawiesi się na podwoziu pomiędzy osiami lub uszkodzi zderzak. Przy wyjeździe po skosie problemem natomiast będzie bardzo kiepski wykrzyż osi. Wtedy to nawet po spięciu haldexa dwa kola po przekątnej będą wisiały w powietrzu bezradnie mieląc powietrze. Poza tym wszelki próby podniesienia sprawności terenowej samochodu zaczyna się od założenia bardziej terenowych opon. Internet jest wypełniony, tysiącami klipów gdzie wspaniałe auta terenowe po zapięciu blokad dyfrów centralnych a nawet osiowych na 100%, nie poruszają się do przodu ponieważ opony szosowe natychmiast zalepiają się błotem, mokrym piachem, mikstem śnieżno błotnym, błotno trawiastym i nie przekazują napędu. Auto stoi w miejscu i pięknie równo kręci czterema kołami. Po pierwsze opony. Bez właściwych opon żadne blokady nic nie dadzą!
                                  Autor wątku nie pytał czy jest sens robienia ze skody auta terenowego.
                                  Best ET = 13.666
                                  Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                                  PerfectService by DGW

                                  http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                                  http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Luk@s
                                    a to to co mówisz to w sumie ten sterownik zrobi - Yeti ma przycisk off-road co rozumiem spina napęd do jakieś określonej niewielkiem prędkości. Więc tu warto zainwestować w sterownik sam wysłałem maila


                                    Źle rozumiesz! Ten przycisk nie spina napędu on tylko zmiękcza działanie ABS, EDS, włącza kontrolę zjazdu i ułatwia ruszenie pod górę. Tu macie dokładny opis




                                    [ Dodano: Czw 29 Gru, 11 19:23 ]
                                    Haldex sam blokuje rozdział, po to ma całe mnóstwo czujników i inteligentny program by dawać moment obrotowy tak jak potrzeba.

                                    [ Dodano: Czw 29 Gru, 11 19:25 ]
                                    Zamieszczone przez sesik
                                    Zamieszczone przez zepter00
                                    Zamieszczone przez piramida
                                    kazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
                                    No właśnie chyba się komuś coś pomyliło. Scout to nie jest auto terenowe. Nawet jeśli zblokuje się na 100% rozdział napędu pomiędzy osie to podczas wyjazdu z rzeki auto zawiesi się na podwoziu pomiędzy osiami lub uszkodzi zderzak. Przy wyjeździe po skosie problemem natomiast będzie bardzo kiepski wykrzyż osi. Wtedy to nawet po spięciu haldexa dwa kola po przekątnej będą wisiały w powietrzu bezradnie mieląc powietrze. Poza tym wszelki próby podniesienia sprawności terenowej samochodu zaczyna się od założenia bardziej terenowych opon. Internet jest wypełniony, tysiącami klipów gdzie wspaniałe auta terenowe po zapięciu blokad dyfrów centralnych a nawet osiowych na 100%, nie poruszają się do przodu ponieważ opony szosowe natychmiast zalepiają się błotem, mokrym piachem, mikstem śnieżno błotnym, błotno trawiastym i nie przekazują napędu. Auto stoi w miejscu i pięknie równo kręci czterema kołami. Po pierwsze opony. Bez właściwych opon żadne blokady nic nie dadzą!
                                    Autor wątku nie pytał czy jest sens robienia ze skody auta terenowego.
                                    Zblokowanie Haldexu nic nie da i chyba jasno napisałem dlaczego. :?
                                    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez zepter00
                                      Źle rozumiesz! Ten przycisk nie spina napędu on tylko zmiękcza działanie ABS, EDS, włącza kontrolę zjazdu i ułatwia ruszenie pod górę.
                                      a szkoda bo cały ten przycisk o kant dupy rozbić
                                      tak naprawdę jakby powodował mocniejsze spinanie tyły byłoby to bardziej przydatne od idiotycznej kontroli zjazdu czy zmiany czułości pedału gazu

                                      ale niewykluczone, ze aktywna funkcja Off-road wprowadza zmiany w sterowaniu haldex-em
                                      po pierwsze działa tylko przy niskich prędkościach po drugie z założenia na nawierzchniach o gorszej przyczepności
                                      co minimalizuje ryzyko ukręcenia "wału napędowego"

                                      osobiście chciałbym mieć przycisk "LOCK" spinający napęd na sztywno (oczywiście z zabezpieczeniem ;-) )

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez zepter00
                                        Zblokowanie Haldexu nic nie da i chyba jasno napisałem dlaczego. :?
                                        Kolega kazik4x4 wyraźnie napisał o potrzebie spięcia haldexa na stałe a Ty mu radzisz żeby zmieniał opony na terenowe. Może jeszcze snorkel ?
                                        Best ET = 13.666
                                        Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                                        PerfectService by DGW

                                        http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                                        http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez zepter00
                                          Zamieszczone przez piramida
                                          kazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
                                          No właśnie chyba się komuś coś pomyliło. Scout to nie jest auto terenowe..............Po pierwsze opony. Bez właściwych opon żadne blokady nic nie dadzą!
                                          Guzik Cię kolego obchodzi co robię z własnym wozem. Jak i mi się spodoba to zrobię z niego łódź podwodną na pochybel takim jak ty
                                          Opony?? Zimą jeżdżę na czymś takim, tylko że 16":
                                          Link
                                          i na prawdę nie narzekam na trakcję.
                                          Niestety dla Ciebie simexów nie założę
                                          Pytałem o możliwość dopięcia haldexu i dziękuję kolegom za merytoryczne wypowiedzi. Szczególnie Maru i sesikowi bo oni najwiecej do dyskusji wnieśli.
                                          A koledze Zepterowi życzę żeby się nie natknął za jakiś czas na ogłoszenie z "idealnie utrzymanym, szanowanym, jeżdżonym tylko w sloneczne dni" Scoutem
                                          Swoja drogą woda w środku była już kilka razy stąd ten dobrze zaklejony spód, ale się tym nie martwię bo w O1 woda pod dywanikami jest niemal zjawiskiem codziennym i wozy żyją.

                                          Pozdrawiam.

                                          [ Dodano: Czw 29 Gru, 11 23:51 ]
                                          sesik,
                                          Zamieszczone przez sesik
                                          Kolega kazik4x4 wyraźnie napisał o potrzebie spięcia haldexa na stałe a Ty mu radzisz żeby zmieniał opony na terenowe. Może jeszcze snorkel ?
                                          wiesz że nad tym myślałem

                                          [ Dodano: Czw 29 Gru, 11 23:56 ]
                                          Zamieszczone przez zepter00
                                          Zblokowanie Haldexu nic nie da i chyba jasno napisałem dlaczego. :?
                                          wybacz "szpecu" ale nie skorzystm z tej rady i chyba jasno napisalem dlaczego)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Rób sobie co chcesz, lata mi to koło pióra, ale najpewniej skończy się na zrobieniu sobie kanapki na śniadanie :wink: W kwestii używanych Scoutów, to z całego serca dziękuję za ostrzeżenie, niestety twoim utytłanym, zajeżdżonym, wymoczonym w rzekach "ofrołderem", na pewno zainteresowany nie będę. Śmiem również twierdzić, że szczere relacje twojego autorstwa z charakteru użytkowania auta ,przysporzą ci na forum OCP cała masę ewentualnych klientów, zainteresowanych potencjalnym zakupem :lol: :diabelski_usmiech :twisted:
                                            Jeśli zamontujesz już ten sterownik, to czekamy na fotorelację kiedy to twój zmota - upalacz pokonuje bagna Biebrzańskie. :roll:

                                            [ Dodano: Pią 30 Gru, 11 00:57 ]

                                            Po zapoznaniu się z ostatnim linkiem tdi-tuning itd... stwierdzam, że post ma zerową wartość merytoryczną. Bzdura totalna i całkowita herezja... aż dziw, ze to powstało na Masters Tuning forum i coś takiego "popełnił" admin :shock:

                                            oto cytat, niemal co zdanie, to bzdura totalna:

                                            "Jak wiemy w pojazdach Grupy VW stosowane były dwa systemy przeniesienia napedu na cztery koła. System Haldex i system Torsen. Oba systemy sa do siebie podobne jeśli chodzi o zasade działania jednak róznią ich zasadniczo główne elementy przeniesienia napedu czyli tzw sprzęgła. W Torsenie zastosowane zostało sprzęgło wiskotyczne i naped na tył jest spięty nieomal na stałe. Siły oporu toczenia i siły napedowe przyjmuje na siebie wiskoza. W haldexie zastosowane zostało sprzęgło elektrohydrauliczne które jest w pełni sterowalne. Oczywiście kierujący pojazdem w którym zastosowany został jeden z systemów nie ma bezpośredniej możliwości sterowania układami. W haldexie do odpowiedniego wysterowania elektrohydraulicznego sprzęgła zaprzęgnięta zostala elektronika.....a jak to działa ukażą zdjęcia i opisy.

                                            Marzeniem nieomal każdego kierowcy jest posiadanie auta z napędem na 4 koła. Jeśli ktoś twierdzi że "ośka" mu w zupełności wystarczy ...to smiem twierdzić że ten ktoś nigdy nie siedzial za kierownicą czteronapedowego auta i nie prowadził go w cięzkich warunkach atmosferycznych na śliskiej/mokrej nawierzchni. Ponadto same dynamiczne ruszenie z miejsca odbywa się bez zbędnych poślizgów kół napędowych. Auto, po gwałtownym puszczeniu sprzęgła w czasie ruszania z miejsca zachowuje się tak jakby rozpędzony do 70km/h inny pojazd >cenzura< nas w tył naszego pojazdu . Kop jest niesamowity :twisted: :twisted: . Powyższe opisy zrealizowane są na bazie Seata Leona Cupry TDi 150PS ale ten sam system montowany jest także w Skodzie Octawii 4x4 oraz w Golfie 4 Motion. Audi w swoich pojazdach dedykuje system Torsen jednak w modelu TT 225PS 18Turbo zastosowano haldexa
                                            To tyle komentarza. Zapraszam do lektóry opisu układu"
                                            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              zepter00, Panu za radę już dziękuję, wciskam "nie pomógł"

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                kazik4x4,

                                                mi wystarczy to, że wjeżdżam tam gdzie inne "cywilne" auto nie wjedzie i tyle
                                                poza tym temat jest o sterowaniu haldex'a, a nie właściwościach terenowych auta
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  No właśnie to jest piękne w 4x4, zazdraszczam i mam nadzieję, że kazik4x4, uda Ci się to zrobić bo jestem bardzo ciekaw efektów działania.

                                                  A teraz ciężko haru, haru żeby mi miedzi starczyło na czterołapa za dwa lata :szeroki_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X