oby tylko nie wywaliło sterownika AIR BAG... od tego slabego AKU.... po naładowaniu powinna fura odżyc...
[O2] 100% blokada Haldex w 02 Scout
Zwiń
X
-
[O2] 100% blokada Haldex w 02 Scout
Interesuje mnie wprowadzenie moda polegającego na możliwości zablokowania w 100% Haldexa z tyłu, tak aby w konkretnych sytuacjach ruszać z miejsca jak klasyczna czteronapędówka a nie kopać się przodem i liczyć na to że tył się dobrze zapnie i wóz wyjedzie.
Gdzieś chyba kiedyś czytałem że ktos w Leonie coś takiego wymodził.
Pamięta ktoś?
-
-
kazik4x4, są dostępne odpowiednie sterowniki które szybciej lub częściowo dołączają tył tak że nawet nie czujesz że tył już załączony, trzeba tyrknąć np do compsportów czy rogalasuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
na pewno jest możliwość zapięcia 100% na tył?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Best ET = 13.666
Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
PerfectService by DGW
http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/
Komentarz
-
-
sesik no chyba mi o coś takiego chodzi
Nie no, nie chcę jeździć non stop na blokadzie. Bardziej chodzi mi o takie sytuacje jak wczoraj: zjechałem z głównej drogi, jadę przez łąkę, dojeżdżam do rzeczki, powoli wjeżdżam aby pokonać ją brodem. I kiedy wyjeżdżałem już na przeciwległy brzeg przednie koła zaczęły się ślizgać po trawie i piachu a tył dopinał się na kilka chwil i jak przód podjechał ciut wyżej to się odłączał.Zamieszczone przez Luk@sno własnie nie bardzo mi się wydaje czy można na stałe... przecież to spowodowałoby że sprzęgło (haldex) pracowałoby non stop...
Gdybym miał możliwość dopięcia na kilka chwil na stałe Haldexa to przed wjazdem guzik ON, po ataku guzik OFF. Oczywiście z lampką sygnalizującą spięcie blokady - podobnie jak ma to miejsce w terenówkach.
Komentarz
-
-
kazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zaraz tam rzeka, rzeczka szerokości ok. 3m, w miejscu gdzie ją przejeżdżałem miała ze dwa razy więcej - takie rozlewisko o łagodnych brzegach. Woda do połowy progów. Gumowe zaślepki w podwoziu mam wklejone na klej do korkowania opon więc podwoziem wody nie nabrała. Owszem, przydałby się terenowy bo dużo jeżdżę po lasach, łąkach i polnych drogach, ale z kolei za dużo jeżdżę żeby zrezygnować ze spalania 8l/100km na rzecz 13-15l/100km.Zamieszczone przez piramidakazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
Poza tym mogę sobie wytłumaczyć tak "przy ewentualnym urwaniu czegoś w podwoziu naprawa nie będzie mnie kosztowała nawet 20% tego co Piramida wydaje na mody w swoim aucie"
Komentarz
-
-
ciekawe to co ma do zaoferowanie ecumaster
Luk@s, daj znać jak coś odpiszą->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
30 years of Volkswagen and Audi tuning. Our performance aftermarket parts program has grown from our passion for building SEMA award winning project cars and our motorsports heritage racing in the PWC. Whether you're looking for bolt on upgrades or want to build a supercar destroyer from scratch, we can help you out!
Komentarz
-
-
No właśnie chyba się komuś coś pomyliło. Scout to nie jest auto terenowe. Nawet jeśli zblokuje się na 100% rozdział napędu pomiędzy osie to podczas wyjazdu z rzeki auto zawiesi się na podwoziu pomiędzy osiami lub uszkodzi zderzak. Przy wyjeździe po skosie problemem natomiast będzie bardzo kiepski wykrzyż osi. Wtedy to nawet po spięciu haldexa dwa kola po przekątnej będą wisiały w powietrzu bezradnie mieląc powietrze. Poza tym wszelki próby podniesienia sprawności terenowej samochodu zaczyna się od założenia bardziej terenowych opon. Internet jest wypełniony, tysiącami klipów gdzie wspaniałe auta terenowe po zapięciu blokad dyfrów centralnych a nawet osiowych na 100%, nie poruszają się do przodu ponieważ opony szosowe natychmiast zalepiają się błotem, mokrym piachem, mikstem śnieżno błotnym, błotno trawiastym i nie przekazują napędu. Auto stoi w miejscu i pięknie równo kręci czterema kołami. Po pierwsze opony. Bez właściwych opon żadne blokady nic nie dadzą!Zamieszczone przez piramidakazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Autor wątku nie pytał czy jest sens robienia ze skody auta terenowego.Zamieszczone przez zepter00No właśnie chyba się komuś coś pomyliło. Scout to nie jest auto terenowe. Nawet jeśli zblokuje się na 100% rozdział napędu pomiędzy osie to podczas wyjazdu z rzeki auto zawiesi się na podwoziu pomiędzy osiami lub uszkodzi zderzak. Przy wyjeździe po skosie problemem natomiast będzie bardzo kiepski wykrzyż osi. Wtedy to nawet po spięciu haldexa dwa kola po przekątnej będą wisiały w powietrzu bezradnie mieląc powietrze. Poza tym wszelki próby podniesienia sprawności terenowej samochodu zaczyna się od założenia bardziej terenowych opon. Internet jest wypełniony, tysiącami klipów gdzie wspaniałe auta terenowe po zapięciu blokad dyfrów centralnych a nawet osiowych na 100%, nie poruszają się do przodu ponieważ opony szosowe natychmiast zalepiają się błotem, mokrym piachem, mikstem śnieżno błotnym, błotno trawiastym i nie przekazują napędu. Auto stoi w miejscu i pięknie równo kręci czterema kołami. Po pierwsze opony. Bez właściwych opon żadne blokady nic nie dadzą!Zamieszczone przez piramidakazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
Best ET = 13.666
Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
PerfectService by DGW
http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Luk@sa to to co mówisz to w sumie ten sterownik zrobi - Yeti ma przycisk off-road co rozumiem spina napęd do jakieś określonej niewielkiem prędkości. Więc tu warto zainwestować w sterownik sam wysłałem maila
Źle rozumiesz! Ten przycisk nie spina napędu on tylko zmiękcza działanie ABS, EDS, włącza kontrolę zjazdu i ułatwia ruszenie pod górę. Tu macie dokładny opis
[ Dodano: Czw 29 Gru, 11 19:23 ]
Haldex sam blokuje rozdział, po to ma całe mnóstwo czujników i inteligentny program by dawać moment obrotowy tak jak potrzeba.
[ Dodano: Czw 29 Gru, 11 19:25 ]
Zblokowanie Haldexu nic nie da i chyba jasno napisałem dlaczego. :?Zamieszczone przez sesikAutor wątku nie pytał czy jest sens robienia ze skody auta terenowego.Zamieszczone przez zepter00No właśnie chyba się komuś coś pomyliło. Scout to nie jest auto terenowe. Nawet jeśli zblokuje się na 100% rozdział napędu pomiędzy osie to podczas wyjazdu z rzeki auto zawiesi się na podwoziu pomiędzy osiami lub uszkodzi zderzak. Przy wyjeździe po skosie problemem natomiast będzie bardzo kiepski wykrzyż osi. Wtedy to nawet po spięciu haldexa dwa kola po przekątnej będą wisiały w powietrzu bezradnie mieląc powietrze. Poza tym wszelki próby podniesienia sprawności terenowej samochodu zaczyna się od założenia bardziej terenowych opon. Internet jest wypełniony, tysiącami klipów gdzie wspaniałe auta terenowe po zapięciu blokad dyfrów centralnych a nawet osiowych na 100%, nie poruszają się do przodu ponieważ opony szosowe natychmiast zalepiają się błotem, mokrym piachem, mikstem śnieżno błotnym, błotno trawiastym i nie przekazują napędu. Auto stoi w miejscu i pięknie równo kręci czterema kołami. Po pierwsze opony. Bez właściwych opon żadne blokady nic nie dadzą!Zamieszczone przez piramidakazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
a szkoda bo cały ten przycisk o kant dupy rozbićZamieszczone przez zepter00Źle rozumiesz! Ten przycisk nie spina napędu on tylko zmiękcza działanie ABS, EDS, włącza kontrolę zjazdu i ułatwia ruszenie pod górę.
tak naprawdę jakby powodował mocniejsze spinanie tyły byłoby to bardziej przydatne od idiotycznej kontroli zjazdu czy zmiany czułości pedału gazu
ale niewykluczone, ze aktywna funkcja Off-road wprowadza zmiany w sterowaniu haldex-em
po pierwsze działa tylko przy niskich prędkościach po drugie z założenia na nawierzchniach o gorszej przyczepności
co minimalizuje ryzyko ukręcenia "wału napędowego"
osobiście chciałbym mieć przycisk "LOCK" spinający napęd na sztywno (oczywiście z zabezpieczeniem ;-) )
Komentarz
-
-
Kolega kazik4x4 wyraźnie napisał o potrzebie spięcia haldexa na stałe a Ty mu radzisz żeby zmieniał opony na terenowe. Może jeszcze snorkel ?Zamieszczone przez zepter00Zblokowanie Haldexu nic nie da i chyba jasno napisałem dlaczego. :?Best ET = 13.666
Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
PerfectService by DGW
http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/
Komentarz
-
-
Guzik Cię kolego obchodzi co robię z własnym wozem. Jak i mi się spodoba to zrobię z niego łódź podwodną na pochybel takim jak tyZamieszczone przez zepter00No właśnie chyba się komuś coś pomyliło. Scout to nie jest auto terenowe..............Po pierwsze opony. Bez właściwych opon żadne blokady nic nie dadzą!Zamieszczone przez piramidakazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
Opony?? Zimą jeżdżę na czymś takim, tylko że 16":
i na prawdę nie narzekam na trakcję.
Niestety dla Ciebie simexów nie założę
Pytałem o możliwość dopięcia haldexu i dziękuję kolegom za merytoryczne wypowiedzi. Szczególnie Maru i sesikowi bo oni najwiecej do dyskusji wnieśli.
A koledze Zepterowi życzę żeby się nie natknął za jakiś czas na ogłoszenie z "idealnie utrzymanym, szanowanym, jeżdżonym tylko w sloneczne dni" Scoutem
Swoja drogą woda w środku była już kilka razy stąd ten dobrze zaklejony spód, ale się tym nie martwię bo w O1 woda pod dywanikami jest niemal zjawiskiem codziennym i wozy żyją.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Czw 29 Gru, 11 23:51 ]
sesik,wiesz że nad tym myślałemZamieszczone przez sesikKolega kazik4x4 wyraźnie napisał o potrzebie spięcia haldexa na stałe a Ty mu radzisz żeby zmieniał opony na terenowe. Może jeszcze snorkel ?
[ Dodano: Czw 29 Gru, 11 23:56 ]
wybacz "szpecu" ale nie skorzystm z tej rady i chyba jasno napisalem dlaczegoZamieszczone przez zepter00Zblokowanie Haldexu nic nie da i chyba jasno napisałem dlaczego. :?
)
Komentarz
-
-
Rób sobie co chcesz, lata mi to koło pióra, ale najpewniej skończy się na zrobieniu sobie kanapki na śniadanie :wink: W kwestii używanych Scoutów, to z całego serca dziękuję za ostrzeżenie, niestety twoim utytłanym, zajeżdżonym, wymoczonym w rzekach "ofrołderem", na pewno zainteresowany nie będę. Śmiem również twierdzić, że szczere relacje twojego autorstwa z charakteru użytkowania auta ,przysporzą ci na forum OCP cała masę ewentualnych klientów, zainteresowanych potencjalnym zakupem :lol: :diabelski_usmiech :twisted:
Jeśli zamontujesz już ten sterownik, to czekamy na fotorelację kiedy to twój zmota - upalacz pokonuje bagna Biebrzańskie. :roll:
[ Dodano: Pią 30 Gru, 11 00:57 ]
Zamieszczone przez ketivvhttp://www.greedspeed.com/0/0/0/0/shop_by_category.html?mfg_id=1011
30 years of Volkswagen and Audi tuning. Our performance aftermarket parts program has grown from our passion for building SEMA award winning project cars and our motorsports heritage racing in the PWC. Whether you're looking for bolt on upgrades or want to build a supercar destroyer from scratch, we can help you out!
Obrazek
Po zapoznaniu się z ostatnim linkiem tdi-tuning itd... stwierdzam, że post ma zerową wartość merytoryczną. Bzdura totalna i całkowita herezja... aż dziw, ze to powstało na Masters Tuning forum i coś takiego "popełnił" admin :shock:
oto cytat, niemal co zdanie, to bzdura totalna:
"Jak wiemy w pojazdach Grupy VW stosowane były dwa systemy przeniesienia napedu na cztery koła. System Haldex i system Torsen. Oba systemy sa do siebie podobne jeśli chodzi o zasade działania jednak róznią ich zasadniczo główne elementy przeniesienia napedu czyli tzw sprzęgła. W Torsenie zastosowane zostało sprzęgło wiskotyczne i naped na tył jest spięty nieomal na stałe. Siły oporu toczenia i siły napedowe przyjmuje na siebie wiskoza. W haldexie zastosowane zostało sprzęgło elektrohydrauliczne które jest w pełni sterowalne. Oczywiście kierujący pojazdem w którym zastosowany został jeden z systemów nie ma bezpośredniej możliwości sterowania układami. W haldexie do odpowiedniego wysterowania elektrohydraulicznego sprzęgła zaprzęgnięta zostala elektronika.....a jak to działa ukażą zdjęcia i opisy.
Marzeniem nieomal każdego kierowcy jest posiadanie auta z napędem na 4 koła. Jeśli ktoś twierdzi że "ośka" mu w zupełności wystarczy ...to smiem twierdzić że ten ktoś nigdy nie siedzial za kierownicą czteronapedowego auta i nie prowadził go w cięzkich warunkach atmosferycznych na śliskiej/mokrej nawierzchni. Ponadto same dynamiczne ruszenie z miejsca odbywa się bez zbędnych poślizgów kół napędowych. Auto, po gwałtownym puszczeniu sprzęgła w czasie ruszania z miejsca zachowuje się tak jakby rozpędzony do 70km/h inny pojazd >cenzura< nas w tył naszego pojazdu
. Kop jest niesamowity :twisted: :twisted: . Powyższe opisy zrealizowane są na bazie Seata Leona Cupry TDi 150PS ale ten sam system montowany jest także w Skodzie Octawii 4x4 oraz w Golfie 4 Motion. Audi w swoich pojazdach dedykuje system Torsen jednak w modelu TT 225PS 18Turbo zastosowano haldexa
To tyle komentarza. Zapraszam do lektóry opisu układu"Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
kazik4x4,
mi wystarczy to, że wjeżdżam tam gdzie inne "cywilne" auto nie wjedzie i tyle
poza tym temat jest o sterowaniu haldex'a, a nie właściwościach terenowych auta->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz