[O2] 100% blokada Haldex w 02 Scout

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • plik77
    Drive
    • 2010
    • 71

    [O2] 100% blokada Haldex w 02 Scout

    oby tylko nie wywaliło sterownika AIR BAG... od tego slabego AKU.... po naładowaniu powinna fura odżyc...
  • kazik4x4
    RS
    • 2008
    • 2728

    #2
    [O2] 100% blokada Haldex w 02 Scout

    Interesuje mnie wprowadzenie moda polegającego na możliwości zablokowania w 100% Haldexa z tyłu, tak aby w konkretnych sytuacjach ruszać z miejsca jak klasyczna czteronapędówka a nie kopać się przodem i liczyć na to że tył się dobrze zapnie i wóz wyjedzie.
    Gdzieś chyba kiedyś czytałem że ktos w Leonie coś takiego wymodził.
    Pamięta ktoś?

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      kazik4x4, są dostępne odpowiednie sterowniki które szybciej lub częściowo dołączają tył tak że nawet nie czujesz że tył już załączony, trzeba tyrknąć np do compsportów czy rogala
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 11195
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        na pewno jest możliwość zapięcia 100% na tył?
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • Luk@s
          Ambiente
          • 2010
          • 212

          #6
          no własnie nie bardzo mi się wydaje czy można na stałe... przecież to spowodowałoby że sprzęgło (haldex) pracowałoby non stop...
          service by Auto Tar

          Komentarz

          • kazik4x4
            RS
            • 2008
            • 2728

            #7
            sesik no chyba mi o coś takiego chodzi

            Zamieszczone przez Luk@s
            no własnie nie bardzo mi się wydaje czy można na stałe... przecież to spowodowałoby że sprzęgło (haldex) pracowałoby non stop...
            Nie no, nie chcę jeździć non stop na blokadzie. Bardziej chodzi mi o takie sytuacje jak wczoraj: zjechałem z głównej drogi, jadę przez łąkę, dojeżdżam do rzeczki, powoli wjeżdżam aby pokonać ją brodem. I kiedy wyjeżdżałem już na przeciwległy brzeg przednie koła zaczęły się ślizgać po trawie i piachu a tył dopinał się na kilka chwil i jak przód podjechał ciut wyżej to się odłączał.
            Gdybym miał możliwość dopięcia na kilka chwil na stałe Haldexa to przed wjazdem guzik ON, po ataku guzik OFF. Oczywiście z lampką sygnalizującą spięcie blokady - podobnie jak ma to miejsce w terenówkach.

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #8
              kazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • kazik4x4
                RS
                • 2008
                • 2728

                #9
                Zamieszczone przez piramida
                kazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
                Zaraz tam rzeka, rzeczka szerokości ok. 3m, w miejscu gdzie ją przejeżdżałem miała ze dwa razy więcej - takie rozlewisko o łagodnych brzegach. Woda do połowy progów. Gumowe zaślepki w podwoziu mam wklejone na klej do korkowania opon więc podwoziem wody nie nabrała. Owszem, przydałby się terenowy bo dużo jeżdżę po lasach, łąkach i polnych drogach, ale z kolei za dużo jeżdżę żeby zrezygnować ze spalania 8l/100km na rzecz 13-15l/100km.
                Poza tym mogę sobie wytłumaczyć tak "przy ewentualnym urwaniu czegoś w podwoziu naprawa nie będzie mnie kosztowała nawet 20% tego co Piramida wydaje na mody w swoim aucie"

                Komentarz

                • Luk@s
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 212

                  #10
                  a to to co mówisz to w sumie ten sterownik zrobi - Yeti ma przycisk off-road co rozumiem spina napęd do jakieś określonej niewielkiem prędkości. Więc tu warto zainwestować w sterownik sam wysłałem maila
                  service by Auto Tar

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 11195
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #11
                    ciekawe to co ma do zaoferowanie ecumaster
                    Luk@s, daj znać jak coś odpiszą
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • Mihau
                      RS
                      • 2009
                      • 7461
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #12
                      na rf.pl już widziałem ze dwie osoby co jakieś haldex controlery kupiły ale jeszcze nie zamontowane.
                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                      Komentarz

                      • Maru 123
                        RS
                        • 2008
                        • 4660

                        #13
                        parę lat temu chyba masters w swoim lupo miał takie cośik do sterowania rozkładem napędu- można było płynnie sterować mocą nawet w zakresie 100% przód, 0% tył i odwrotnie
                        1.8T AGU L&K

                        2.0TDI BKD ELEGANCE

                        TOYOTA LAND CRUISER J95

                        Komentarz

                        • ketivv
                          L&K
                          • 2011
                          • 1155

                          #14


                          30 years of Volkswagen and Audi tuning. Our performance aftermarket parts program has grown from our passion for building SEMA award winning project cars and our motorsports heritage racing in the PWC. Whether you're looking for bolt on upgrades or want to build a supercar destroyer from scratch, we can help you out!


                          Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


                          Komentarz

                          • Maru 123
                            RS
                            • 2008
                            • 4660

                            #15
                            ketivv, o właśnie o to mi chodziło
                            1.8T AGU L&K

                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                            Komentarz

                            • zepter00
                              RS
                              • 2008
                              • 2304

                              #16
                              Zamieszczone przez piramida
                              kazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
                              No właśnie chyba się komuś coś pomyliło. Scout to nie jest auto terenowe. Nawet jeśli zblokuje się na 100% rozdział napędu pomiędzy osie to podczas wyjazdu z rzeki auto zawiesi się na podwoziu pomiędzy osiami lub uszkodzi zderzak. Przy wyjeździe po skosie problemem natomiast będzie bardzo kiepski wykrzyż osi. Wtedy to nawet po spięciu haldexa dwa kola po przekątnej będą wisiały w powietrzu bezradnie mieląc powietrze. Poza tym wszelki próby podniesienia sprawności terenowej samochodu zaczyna się od założenia bardziej terenowych opon. Internet jest wypełniony, tysiącami klipów gdzie wspaniałe auta terenowe po zapięciu blokad dyfrów centralnych a nawet osiowych na 100%, nie poruszają się do przodu ponieważ opony szosowe natychmiast zalepiają się błotem, mokrym piachem, mikstem śnieżno błotnym, błotno trawiastym i nie przekazują napędu. Auto stoi w miejscu i pięknie równo kręci czterema kołami. Po pierwsze opony. Bez właściwych opon żadne blokady nic nie dadzą!
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz

                              • sesik
                                RS
                                • 2006
                                • 2165

                                #17
                                Zamieszczone przez zepter00
                                Zamieszczone przez piramida
                                kazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
                                No właśnie chyba się komuś coś pomyliło. Scout to nie jest auto terenowe. Nawet jeśli zblokuje się na 100% rozdział napędu pomiędzy osie to podczas wyjazdu z rzeki auto zawiesi się na podwoziu pomiędzy osiami lub uszkodzi zderzak. Przy wyjeździe po skosie problemem natomiast będzie bardzo kiepski wykrzyż osi. Wtedy to nawet po spięciu haldexa dwa kola po przekątnej będą wisiały w powietrzu bezradnie mieląc powietrze. Poza tym wszelki próby podniesienia sprawności terenowej samochodu zaczyna się od założenia bardziej terenowych opon. Internet jest wypełniony, tysiącami klipów gdzie wspaniałe auta terenowe po zapięciu blokad dyfrów centralnych a nawet osiowych na 100%, nie poruszają się do przodu ponieważ opony szosowe natychmiast zalepiają się błotem, mokrym piachem, mikstem śnieżno błotnym, błotno trawiastym i nie przekazują napędu. Auto stoi w miejscu i pięknie równo kręci czterema kołami. Po pierwsze opony. Bez właściwych opon żadne blokady nic nie dadzą!
                                Autor wątku nie pytał czy jest sens robienia ze skody auta terenowego.
                                Best ET = 13.666
                                Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                                PerfectService by DGW

                                http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                                http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                                Komentarz

                                • zepter00
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2304

                                  #18
                                  Zamieszczone przez Luk@s
                                  a to to co mówisz to w sumie ten sterownik zrobi - Yeti ma przycisk off-road co rozumiem spina napęd do jakieś określonej niewielkiem prędkości. Więc tu warto zainwestować w sterownik sam wysłałem maila


                                  Źle rozumiesz! Ten przycisk nie spina napędu on tylko zmiękcza działanie ABS, EDS, włącza kontrolę zjazdu i ułatwia ruszenie pod górę. Tu macie dokładny opis




                                  [ Dodano: Czw 29 Gru, 11 19:23 ]
                                  Haldex sam blokuje rozdział, po to ma całe mnóstwo czujników i inteligentny program by dawać moment obrotowy tak jak potrzeba.

                                  [ Dodano: Czw 29 Gru, 11 19:25 ]
                                  Zamieszczone przez sesik
                                  Zamieszczone przez zepter00
                                  Zamieszczone przez piramida
                                  kazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
                                  No właśnie chyba się komuś coś pomyliło. Scout to nie jest auto terenowe. Nawet jeśli zblokuje się na 100% rozdział napędu pomiędzy osie to podczas wyjazdu z rzeki auto zawiesi się na podwoziu pomiędzy osiami lub uszkodzi zderzak. Przy wyjeździe po skosie problemem natomiast będzie bardzo kiepski wykrzyż osi. Wtedy to nawet po spięciu haldexa dwa kola po przekątnej będą wisiały w powietrzu bezradnie mieląc powietrze. Poza tym wszelki próby podniesienia sprawności terenowej samochodu zaczyna się od założenia bardziej terenowych opon. Internet jest wypełniony, tysiącami klipów gdzie wspaniałe auta terenowe po zapięciu blokad dyfrów centralnych a nawet osiowych na 100%, nie poruszają się do przodu ponieważ opony szosowe natychmiast zalepiają się błotem, mokrym piachem, mikstem śnieżno błotnym, błotno trawiastym i nie przekazują napędu. Auto stoi w miejscu i pięknie równo kręci czterema kołami. Po pierwsze opony. Bez właściwych opon żadne blokady nic nie dadzą!
                                  Autor wątku nie pytał czy jest sens robienia ze skody auta terenowego.
                                  Zblokowanie Haldexu nic nie da i chyba jasno napisałem dlaczego. :?
                                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                  Komentarz

                                  • ketivv
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1155

                                    #19
                                    Zamieszczone przez zepter00
                                    Źle rozumiesz! Ten przycisk nie spina napędu on tylko zmiękcza działanie ABS, EDS, włącza kontrolę zjazdu i ułatwia ruszenie pod górę.
                                    a szkoda bo cały ten przycisk o kant dupy rozbić
                                    tak naprawdę jakby powodował mocniejsze spinanie tyły byłoby to bardziej przydatne od idiotycznej kontroli zjazdu czy zmiany czułości pedału gazu

                                    ale niewykluczone, ze aktywna funkcja Off-road wprowadza zmiany w sterowaniu haldex-em
                                    po pierwsze działa tylko przy niskich prędkościach po drugie z założenia na nawierzchniach o gorszej przyczepności
                                    co minimalizuje ryzyko ukręcenia "wału napędowego"

                                    osobiście chciałbym mieć przycisk "LOCK" spinający napęd na sztywno (oczywiście z zabezpieczeniem ;-) )

                                    Komentarz

                                    • sesik
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 2165

                                      #20
                                      Zamieszczone przez zepter00
                                      Zblokowanie Haldexu nic nie da i chyba jasno napisałem dlaczego. :?
                                      Kolega kazik4x4 wyraźnie napisał o potrzebie spięcia haldexa na stałe a Ty mu radzisz żeby zmieniał opony na terenowe. Może jeszcze snorkel ?
                                      Best ET = 13.666
                                      Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                                      PerfectService by DGW

                                      http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                                      http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                                      Komentarz

                                      • kazik4x4
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2728

                                        #21
                                        Zamieszczone przez zepter00
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        kazik4x4, Czy ty przypadkiem nie pomyliłeś użyteczności tego pojazdu? :wink: :diabelski_usmiech scoutem po rzece?
                                        No właśnie chyba się komuś coś pomyliło. Scout to nie jest auto terenowe..............Po pierwsze opony. Bez właściwych opon żadne blokady nic nie dadzą!
                                        Guzik Cię kolego obchodzi co robię z własnym wozem. Jak i mi się spodoba to zrobię z niego łódź podwodną na pochybel takim jak ty
                                        Opony?? Zimą jeżdżę na czymś takim, tylko że 16":

                                        i na prawdę nie narzekam na trakcję.
                                        Niestety dla Ciebie simexów nie założę
                                        Pytałem o możliwość dopięcia haldexu i dziękuję kolegom za merytoryczne wypowiedzi. Szczególnie Maru i sesikowi bo oni najwiecej do dyskusji wnieśli.
                                        A koledze Zepterowi życzę żeby się nie natknął za jakiś czas na ogłoszenie z "idealnie utrzymanym, szanowanym, jeżdżonym tylko w sloneczne dni" Scoutem
                                        Swoja drogą woda w środku była już kilka razy stąd ten dobrze zaklejony spód, ale się tym nie martwię bo w O1 woda pod dywanikami jest niemal zjawiskiem codziennym i wozy żyją.

                                        Pozdrawiam.

                                        [ Dodano: Czw 29 Gru, 11 23:51 ]
                                        sesik,
                                        Zamieszczone przez sesik
                                        Kolega kazik4x4 wyraźnie napisał o potrzebie spięcia haldexa na stałe a Ty mu radzisz żeby zmieniał opony na terenowe. Może jeszcze snorkel ?
                                        wiesz że nad tym myślałem

                                        [ Dodano: Czw 29 Gru, 11 23:56 ]
                                        Zamieszczone przez zepter00
                                        Zblokowanie Haldexu nic nie da i chyba jasno napisałem dlaczego. :?
                                        wybacz "szpecu" ale nie skorzystm z tej rady i chyba jasno napisalem dlaczego)

                                        Komentarz

                                        • zepter00
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2304

                                          #22
                                          Rób sobie co chcesz, lata mi to koło pióra, ale najpewniej skończy się na zrobieniu sobie kanapki na śniadanie :wink: W kwestii używanych Scoutów, to z całego serca dziękuję za ostrzeżenie, niestety twoim utytłanym, zajeżdżonym, wymoczonym w rzekach "ofrołderem", na pewno zainteresowany nie będę. Śmiem również twierdzić, że szczere relacje twojego autorstwa z charakteru użytkowania auta ,przysporzą ci na forum OCP cała masę ewentualnych klientów, zainteresowanych potencjalnym zakupem :lol: :diabelski_usmiech :twisted:
                                          Jeśli zamontujesz już ten sterownik, to czekamy na fotorelację kiedy to twój zmota - upalacz pokonuje bagna Biebrzańskie. :roll:

                                          [ Dodano: Pią 30 Gru, 11 00:57 ]
                                          Zamieszczone przez ketivv
                                          http://www.greedspeed.com/0/0/0/0/shop_by_category.html?mfg_id=1011

                                          30 years of Volkswagen and Audi tuning. Our performance aftermarket parts program has grown from our passion for building SEMA award winning project cars and our motorsports heritage racing in the PWC. Whether you're looking for bolt on upgrades or want to build a supercar destroyer from scratch, we can help you out!


                                          Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


                                          Obrazek

                                          Po zapoznaniu się z ostatnim linkiem tdi-tuning itd... stwierdzam, że post ma zerową wartość merytoryczną. Bzdura totalna i całkowita herezja... aż dziw, ze to powstało na Masters Tuning forum i coś takiego "popełnił" admin :shock:

                                          oto cytat, niemal co zdanie, to bzdura totalna:

                                          "Jak wiemy w pojazdach Grupy VW stosowane były dwa systemy przeniesienia napedu na cztery koła. System Haldex i system Torsen. Oba systemy sa do siebie podobne jeśli chodzi o zasade działania jednak róznią ich zasadniczo główne elementy przeniesienia napedu czyli tzw sprzęgła. W Torsenie zastosowane zostało sprzęgło wiskotyczne i naped na tył jest spięty nieomal na stałe. Siły oporu toczenia i siły napedowe przyjmuje na siebie wiskoza. W haldexie zastosowane zostało sprzęgło elektrohydrauliczne które jest w pełni sterowalne. Oczywiście kierujący pojazdem w którym zastosowany został jeden z systemów nie ma bezpośredniej możliwości sterowania układami. W haldexie do odpowiedniego wysterowania elektrohydraulicznego sprzęgła zaprzęgnięta zostala elektronika.....a jak to działa ukażą zdjęcia i opisy.

                                          Marzeniem nieomal każdego kierowcy jest posiadanie auta z napędem na 4 koła. Jeśli ktoś twierdzi że "ośka" mu w zupełności wystarczy ...to smiem twierdzić że ten ktoś nigdy nie siedzial za kierownicą czteronapedowego auta i nie prowadził go w cięzkich warunkach atmosferycznych na śliskiej/mokrej nawierzchni. Ponadto same dynamiczne ruszenie z miejsca odbywa się bez zbędnych poślizgów kół napędowych. Auto, po gwałtownym puszczeniu sprzęgła w czasie ruszania z miejsca zachowuje się tak jakby rozpędzony do 70km/h inny pojazd >cenzura< nas w tył naszego pojazdu . Kop jest niesamowity :twisted: :twisted: . Powyższe opisy zrealizowane są na bazie Seata Leona Cupry TDi 150PS ale ten sam system montowany jest także w Skodzie Octawii 4x4 oraz w Golfie 4 Motion. Audi w swoich pojazdach dedykuje system Torsen jednak w modelu TT 225PS 18Turbo zastosowano haldexa
                                          To tyle komentarza. Zapraszam do lektóry opisu układu"
                                          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                          Komentarz

                                          • kazik4x4
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2728

                                            #23
                                            zepter00, Panu za radę już dziękuję, wciskam "nie pomógł"

                                            Komentarz

                                            • krzynol
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 11195
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #24
                                              kazik4x4,

                                              mi wystarczy to, że wjeżdżam tam gdzie inne "cywilne" auto nie wjedzie i tyle
                                              poza tym temat jest o sterowaniu haldex'a, a nie właściwościach terenowych auta
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz

                                              • Ayu
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 4154

                                                #25
                                                No właśnie to jest piękne w 4x4, zazdraszczam i mam nadzieję, że kazik4x4, uda Ci się to zrobić bo jestem bardzo ciekaw efektów działania.

                                                A teraz ciężko haru, haru żeby mi miedzi starczyło na czterołapa za dwa lata :szeroki_usmiech

                                                Komentarz

                                                Pracuję...