Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Tuning BMN 170 KM. Czy warto ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tuning BMN 170 KM. Czy warto ???

    mam pytanko
    ostatnio szukałem jakiegos info na temat Choroby zegarów i nie moge znalesci mogl by mi ktos wytlumaczyc o co w tym biego ??

  • #2
    Tuning BMN 170 KM. Czy warto ???

    Witam,


    Drodzy forumowicze posiadam autko z silnikiem BMN 170 KM około 350 NM. Czy warto zmienić soft o uzyskać 200 KM i koło 430 NM ???

    Czy nie spowoduje to szybszego zużycia elementów takich jak:
    1) Turbina
    2) Koło dwu masowe z racji większych przeciążeń
    3) Pompek
    itd...

    Mogę wykonać operację za 700 zł, ale Czy warto ???


    Z góry dziękuje za pomocne podpowiedzi

    Aro

    Komentarz


    • #3
      aro121, jazda TDI bez wirusa powinna być karana, więc nie myśl tyle. Znajdź dobrego tunera i się umów. To oczywiste, że w/w elementy szybciej będą się zużywać, bo będą pracować pod większym obciążeniem. Poza tym dobry program optymalizuje parametry silnika i nie trzeba robić od razu wszystkiego na max. Ma być jak najmniej dymu. Powodzenia, "banan" na gębie murowany :wink:
      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
      @ by Tune-up Gdańsk
      TDI VP++ i jeszcze rośnie
      Antek

      Komentarz


      • #4
        aro121, sporo jest takich tematów na forum, poszukaj...

        1) jeśli program będzie dobrze zrobiony, to w małym stopniu
        2) jeśli jest obecnie w dobrym stanie, to jeszcze wytrzyma, spokojnie
        3) nie - w BMN i tak pompki wytrzymują max 150.000km i to na seryjnych ustawieniach

        O skrzynię się nie martw, jest pancerna.

        Tak, warto i to zdecydowanie
        Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
        Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

        Komentarz


        • #5
          aro121, to ja się wyłamie z powyższych wypowiedzi i powiem, że nie warto.

          Jedź najpierw na hamownie i zmierz serie bo może się okazać, że masz sporego gifta od fabryki :szeroki_usmiech serie potrafiły mieć po 190KM Głównie dotyczy to roczników 2007-2008 później, o ile dobrze pamiętam, miały problem żeby dobić do danych katalogowych.

          Źle wykonany program w BMNie może spowodować szybsze zapychanie się dpfa :idea:

          [ Dodano: Pią 28 Wrz, 12 23:00 ]
          Zamieszczone przez McGan
          2) jeśli jest obecnie w dobrym stanie, to jeszcze wytrzyma, spokojnie
          A jeśli jest w średnim stanie to 430Nm je zabije

          3) nie - w BMN i tak pompki wytrzymują max 150.000km i to na seryjnych ustawieniach
          Zależy od wtrysków ;p Piezowtryski wcale nie są takie awaryjne jak to na forumie piszą
          Best ET = 13.666
          Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
          PerfectService by DGW

          http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
          http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

          Komentarz


          • #6
            sesik, jo bo jo :lol:
            Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
            Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

            Komentarz


            • #7
              sesik, o piezowtryskach niestety nie tylko na forum piszą i są awaryjne. To nawet mówili mi w dobrej firmie tunerskiej z gdańska (wiadomo jakiej) kiedyś, że to "standard" w bmnie. :wink:

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez sew1981
                sesik, o piezowtryskach niestety nie tylko na forum piszą i są awaryjne. To nawet mówili mi w dobrej firmie tunerskiej z gdańska (wiadomo jakiej) kiedyś, że to "standard" w bmnie. :wink:
                Znam sporo BMNów z przebiegami powyżej 200 tyś km z seryjnymi wtryskami to znaczy, że są wyjątkami ? Czy też zakładamy, że wszystkie są zjebane skoro na 1000 sprzedanych 2% uległo awarii ? Sam dobiłem do prawie 150 tyś km na seryjnych wtryskach a przez ostatnie 60 tyś km lekko nie miały
                Rozumiem, że przewinęło się tysiące aut z BMNem na pokładzie w dobrej firmie tunerskiej z gdańska (wiadomo jakiej), że twierdzą, że to "standard".
                Best ET = 13.666
                Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                PerfectService by DGW

                http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                Komentarz


                • #9
                  sesik, no chyba nie do końca to jest 2 procent...a że znasz sporo, tzn ile tych bmnów z przebiegami powyżej 200 tkm, co nie miały z tym żadnego problemu? myślę, że warsztat widział ich więcej niż Ty mimo wszystko :wink:
                  vw i audi nie robiłoby darmowych wymian pompowtrysków przy okazji akcji serwisowej "13d8" lub bez okazji....skoda tylko schowała głowę w piach i milczy na ten temat.
                  Akcja serwisowa 23H9 - Wymia pompowtryskiwaczy piezoelektrycznych Siemens (zamknięta z końcem 2015) - Ogólne tematy i dyskusje - Passat Forum
                  myślę, że w silnikach bmr i bkd te siemensowskie piezopompki są takie same lub bardzo zbliżone.
                  Ze się nie wysypuje Tobie to coś, to właśnie Ty jesteś wyjątkiem - a nie na odwrót :wink:

                  Komentarz


                  • #10
                    sew1981, niestety o wysypujacych sie piezopomkach slychac tylko w VW i ewentualnie audi;
                    nie spotkałem się jeszcze z sytuacja wysypania wtryskow w skodzie lub w seacie;


                    natomiast sa to elementy BARDZO wrazliwe na jakosc paliwa i wiekszosc paliw premium dostepnych na rynku po prostu je zatyka - na szczescie daja sie ladnie czyscic w myjkach ultradzwiekowych;

                    aro121, co do tuningu to podzielam zdanie sesika, sprawdz co masz czyli shamuj sie na ktorejs z porzadnych hamowni, przy okazji niech zdiagnozuja stan DPF'a.
                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                    Komentarz


                    • #11
                      Nexus6, to prawda z tym tuningiem,
                      nie mam na myśli tego, tylko sam problem siemensów.
                      Akurat wy jesteście świadomi czułości tego elementu i pewnie bardziej dbacie o to, może tu leży klucz, że wam dłużej to ciągnie. Ale zwykły pospolity posiadacz bmna, nie będzie się zastanawiał nad czyszczeniem ultradźwiękiem (w sumie wad fabrycznych) :wink:
                      zastanawiam się też czym niby miałoby się różnić technicznie audi/vw od seata/skody jeśli tam występują we wspomanianym bmr i bmn te same wtryski. Mi to wygląda bardziej na to że vw i audi bardziej zadbało o dobre imie (bo według sloganów są one bardziej "prestiżowe" w vw) i wymieniali je w ramach akcji serwisowej darmowej (ale w sumie takiej pół na pół fair - czyli jak ktoś się kapnął i zoorientował się, że można, bo nie wzywali na tę wymianę).

                      Komentarz


                      • #12
                        sew1981, w 9 przypadkach na 10 akcja serwisowa w audi/vw polegala na czyszczeniu wtryskow :diabelski_usmiech

                        fizyczna wymiana następowała jedynie w przypadku gdy wtrysk padal calkowicie unieruchamiajac auto :diabelski_usmiech
                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                        Komentarz


                        • #13
                          sew1981, nie słyszałem żeby w bkd były wtryski siemensa, a odnośnie tuningu bmn to co za różnica czy silnik jest po programie czy nie to i tak jak mają wtryski się wysrać to się wysrają :wink:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Nexus6
                            wiekszosc paliw premium dostepnych na rynku po prostu je zatyka
                            Premium zatyka ? To co lać ?
                            OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                            SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                            Komentarz


                            • #15
                              piramida, a gdzie pisałem o bkd?
                              piszę o bmr i bmn - 2.0 tdi 170 ps :wink:

                              [ Dodano: Nie 30 Wrz, 12 13:52 ]
                              Nexus6, nie zmienia faktu, że taka akcja jednak była, a skodzie/seacie nicht

                              Komentarz


                              • #16
                                sew1981, kilka postów wyżej napisałeś, że BMR i BKD to Siemens. :P
                                tez się zdziwiłem.
                                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                Komentarz


                                • #17
                                  looker, piramida, faktycznie....sorry. pardon serdecznie,
                                  przejęzyczenie, chodziło mi oczywiście o bmn i bmr (z audi i vw) - o których niżej już piszę zresztą w następnych postach.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Nexus6 ja również chciałbym zapytać o paliwo "premium". Dwa miesiące temu zmieniłem wszystkie pompki na nowe, te z końcówką T i od tego momentu leję V-Power Diesel. Słyszałem, że te paliwo ma wyższą temperaturę spalania ale podobno nie zapycha pompek.
                                    Jakie paliwo lać (nie patrzę na cenę) żeby dbać o nowe pompki?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      ToMo1978, zwykly ON, żadnych "premium"
                                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Mnie w przeciagu 2 tygodni padły 2 wtryski...
                                        To jak w koncu jest z tym paliwem PREMIUM? Niby ma byc lepsze, a wtryski wrazliwe na wadliwe paliwo wiec wychodzi, ze lepiej tankowac to PREMIUM. Skad taka opinia z tym PREMIUM?
                                        Rowniez nie wierze w te mity o paliwach PREMIUM, czytalem o tym, ze zapychaja dpfa szybciej itd ale interesuje mnie wlasnie jak to jest z tymi wtryskami.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Premium jest "lepsze" przez dodatki uszlachetniające. Sęk w tym, że pompki Siemensa mogą na te dodatki być "uczulone" lekko...
                                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Tylko czy na uszkodzenie cewki (uszkodzenie elektryczne) ma wplyw jakosc paliwa (paliwo premium) ?

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Piezoelektryki sypia sie na dwa sposoby :

                                              1- cewka pada - efekt auto staje...mozesz modlic sie do Buddy Jahwe czy Amber Golda ale nie odpali nawet jak masz w aucie rodzine psa i walizki a stoisz w tunelu w alpach....

                                              2- sukcesywnie traca moc...czasem przy przebiegu 100tys km juz 140KM ledwo trzymaja. OK kapiel ultradzwiekowa pomaga ale zabieg zazwyczaj trzeba co roku powtarzac.

                                              Czy to tylko problem VW i Audi?

                                              To juz efekt placebo chlopaki. Uklady wtryskowe sa identyczne wiec identycznie sie sypia.
                                              A ze mniej sie widzi skody RS niz paskow na siemensach to po prostu efekt ilosci aut sprzedanych w PL.

                                              Dlatego uwazam ze to d.... uklad wtryskowy i bosch pod tym wzgledem wypada o wiele lepiej (chociaz tez sie sypie).
                                              Bo przynajmniej na 3 garnkach mozna bylo dokulac sie do serwisu (albo chociaz z krzyzowki zjechac) a pozatym trzymaja moc a nie zlosliwie slabna z wiekiem.
                                              pozdrawiam

                                              Diagnostyka i tuning
                                              hybrydowe wtryski i turbiny
                                              programy na ulice jak i do sportu

                                              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                              www.tune-up.pl

                                              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                rob555, ad. 1 - nie wypowiadam sie, bo nie mialem tego problemu;
                                                ad. 2 - moc w RS'ie mozna stracic i na w 100% sprawnych wtryskach, wystarczy oglupialy DPF - mialem spadek z 189 KM do 136 KM (wtryski nia mialy tu ZADNEGO wplywu - brudne czy czyste wyniki roznily sie o przyslowiowego 1 KM) :diabelski_usmiech

                                                faktycznie RS'ow sprzedano promil w porownaniu do VW czy Audi wiec efekt skali ma tu zastosowanie
                                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Nexus6 dzięki za info. Jutro zaleję zwykłej "gnojówki" na Shell-u. Mam przejechane 2 tyś km na nowych pompkach więc mocno zatkać się nie zdążyły
                                                  Pytałem tunera o V-power i nie miał zastrzeżeń poza wysoką temperaturą spalania przy ostrym programie i limitowaniu mocy. Ponieważ nie korzystam z mocnego softu stwierdziłem, że nie będę żałował Skodzinie dobrego paliwa
                                                  Może faktycznie te dodatki uszlachetniające robią złą robotę.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X