Zobacz test ADAC
Porównaj poszczególne opony pod kątem zachowania na suchym/mokrym/śniegu/lodzie, pod kątem hałasu i zużycia, na pewno coś dobierzesz. Ja wybrałem te pierwsze :diabelski_usmiech
Zwróć uwagę na indeks prędkości i nośności opony, te 195/65/R15 najczęściej są 91T a powinny mieć indeks H ze względu na homologację. To taki szczegół na który czasem uwagę lubią zwrócić rzeczoznawcy ubezpieczeniowi:szeroki_usmiech
Porównując jazdę na 205 i 195, na węższych auto dość "nerwowo" zachowuje się przy wyjściu z zakrętu (bardziej miękka ściana boczna opony z indeksem T), bardziej obniża się przód przy hamowaniu,nieco wolniej reaguje na ruchy kierownicą. Poza tym nieznacznie obniża się prześwit.
Porównaj poszczególne opony pod kątem zachowania na suchym/mokrym/śniegu/lodzie, pod kątem hałasu i zużycia, na pewno coś dobierzesz. Ja wybrałem te pierwsze :diabelski_usmiech
Zwróć uwagę na indeks prędkości i nośności opony, te 195/65/R15 najczęściej są 91T a powinny mieć indeks H ze względu na homologację. To taki szczegół na który czasem uwagę lubią zwrócić rzeczoznawcy ubezpieczeniowi:szeroki_usmiech
Porównując jazdę na 205 i 195, na węższych auto dość "nerwowo" zachowuje się przy wyjściu z zakrętu (bardziej miękka ściana boczna opony z indeksem T), bardziej obniża się przód przy hamowaniu,nieco wolniej reaguje na ruchy kierownicą. Poza tym nieznacznie obniża się prześwit.
Komentarz