[O2] SWAP 312 i 282 - gorsza reakcja pedału hamulca od O2 BX

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • j@ri
    Drive
    • 2010
    • 43

    [O2] SWAP 312 i 282 - gorsza reakcja pedału hamulca od O2 BX

    Zamieszczone przez kowal25sc
    Witam, po malym denontazu tapicerki wyszlo ze filftr kabinowy caly zapchany a klapka ktora powinna to zamybac rozwalona . Z tamatad te powietrze tak wialo i wszytsko uciekalo tam , po wlozeniu nowego filtra i nowej klapki wszystko wrocilo do normy , powietrze normalnie juz daje na nawiewy dzieki panowie za podpowiedzi pozro
    Wychodzą braki przy przeglądach :? :shock:
  • Octavia2Limited
    Rider
    • 2009
    • 322

    #2
    [O2] SWAP 312 i 282 - gorsza reakcja pedału hamulca od O2 BX

    Jeździłem ostatnio trochę Octavią FL BXE. Jestem zaskoczony jak pedał hamulca reaguje na wciśnięcie! Gdyby to był rower to nie raz poleciałbym za kierownicę :lol:

    Po przesiadce do mojej BKD po swapie stwierdzam, że czułość i reakcja pedału hamulca jest dużo dużo gorsza! Pytanie: dlaczego ?! - brak jakiegoś dodatkowego wspomagania ? może pompa jest uszkodzona albo coś innego ?. Odnoszę takie wrażenie, że moje hamulce gorzej hamują niż w BXE!. WTF > ? :?
    * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
    * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Octavia2Limited, mam podobne odczucia jak przesiadam się od siebie do OII BXE, hamulce tam są jakby ostrzejsze. Może nie chodzi o to, że u mnie są słabsze, ale czuć jakby delikatniej brały. Stawiałem na to, że to jakieś kodowanie pod DSG, ze względu na trochę inne traktowanie hamulca niż w manualu. Co więcej jak w poprzedniej OII robiłem swap-a z 280 na 288 to nie odczułem takiej zmiany ( a nawet przeciwnie brały jeszcze lepiej niż na 280 ) więc to nie jest kwestia samych tarcz/klocków/zacisków.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • McGan
        RS
        • 2010
        • 3573
        • Superb III (3V3)

        #4
        Występują inne pompy ABS, wersja do hebli 312mm i być może również BXE posiada opcję wzmocnienia siły hamowania, natomiast starsze pompy nie, co oznacza, że są nieco słabsze i wykorzystują taką samą siłę jak przy seryjnych heblach (a powinno się to kodowanie zmienić po swapie). Czyli swap hebli = swap pompy na mocniejszą. Mnie też to czeka, bo faktycznie działa to troszkę dziwnie :wink:
        Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
        Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

        Komentarz

        • fernando
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1890

          #5
          McGan, lidze, ze jak juz to zrobisz, to podzielisz się szczegółowymi informacjami :wink:

          Komentarz

          • Octavia2Limited
            Rider
            • 2009
            • 322

            #6
            McGan, czyli np. od RS powinna być dobra pompa ABS ? od Angola będzie pasować ?. Ciekawe, czy w poprzednich RS (2004>) są identyczne pompy jak w tych po FL.
            * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
            * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

            Komentarz

            • spacewalker
              Elegance
              • 2012
              • 942

              #7
              A ktoś się bawił adaptacją siły hamowania w ABS?
              Słyszałem ze takowa opcja jest, tu info, osobiscie nie sprawdzałem

              Wzmacnianie siły hamowania:
              -> STG 03 - Elektronika hamulców
              -> Funkcja 10 (Adaptacja)
              -> Kanał 09
              -> Wartość 0 (Standard / średnia) zmienić na 2 (duża)

              UWAGA, z powodu większej siły hamowania musisz się wpierw przyzwyczaić nie na trasie!

              Zmiany:
              - większa siła hamowanie przy małym wciśnięciu pedału hamulca
              - szybsza reakcja hamulców

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                spacewalker, ja mam u siebie ustawione na 2 i dalej jest tak jak napisałem na początku tematu.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Odpowietrzaliście pompe abs-u ?
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • Mr0czny
                    Elegance
                    • 2009
                    • 948
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    z tego co kiedyś szukałem przed swapem na 312/282 to pompa w BKD i RSie jest taka sama

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      rOBERTO795, mogę spróbować, ale mam tak od nowości...
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • Octavia2Limited
                        Rider
                        • 2009
                        • 322

                        #12
                        poeksperymentuje z moim mechanikiem w przyszłym tyg. Zobaczymy czy coś z tego będzie.

                        Mr0czny,
                        z tego co kiedyś szukałem przed swapem na 312/282 to pompa w BKD i RSie jest taka sama
                        hmm... to może nie chodzi tu w cale o pompę absu?

                        Muszę bardziej zagłębić się w ten temat bo nie daje mi to spokoju. Wywaliłem ponad 2.5 kzł na hamulce i chciałbym żeby reakcja i siła hamowania była o wiele lepsza. W moim przypadku po SWAPIE nie odczułem tych 180 stopni różnicy w hamowaniu. A czytałem niejednokrotnie, że po takim swapie różnica jest kolosalna! niestety nie u mnie :|
                        * CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
                        * AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"

                        Komentarz

                        • Puchacz
                          Moderator
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 1192
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          Octavia2Limited, moja już jeździ. Wpadnij w poniedziałek na spota to porównamy.
                          Ja nie odczułem nic poza poprawą i wręcz mocniejszą reakcją na pedał hamulca. Wg mnie są ostre jak brzytwa, delikatne dotknięcie i od razu hamują. Ale nie przesadzajmy z tą kolosalną różnicą, auto się w miejscu na zwykłym jednotłoczkowym zacisku nie zatrzyma.

                          Ustawienia są w dwóch miejscach. Raz kodowanie - ale dla 288/312 jest takie samo i się nie zmienia, więc BKD nie dotyczy. Dwa, adaptacja ABS, ale o ile dobrze pamiętam nie na każdym sterowniku to działa.

                          Wg ETKA w RS i BKD są pompy z innym oznaczeniem. Ale czy są rzeczywiście inne? Niby powinny w RS być większe. Z tego co się orientowałem to nikt jeszcze nie robił na tyle kompletnego swapa żeby zmieniać i pompe.

                          Może jednak coś z odpowietrzeniem układu, albo zaciskami? Zmieniałeś tylko jarzma, czy całe zaciski? Często można się naciąć na zaciski z uszkodzonymi sprzęgiełkami. Były porządnie sprawdzone i przesmarowane przed zamontowaniem?
                          Ja tu tylko sprzątam...

                          Komentarz

                          • spacewalker
                            Elegance
                            • 2012
                            • 942

                            #14
                            Ale w adaptacji ABS po wpisaniu loginu, robisz tylko adaptacje G85, G200, itp .
                            Standard powiedział bym.
                            Masz 2 loginy, Jeden na Basic Settings, drugi na Adaptacje.
                            Sa natomiast rózne kodowania dl 15", 16" 17" o ile wogole ma to coś wspólnego z tarczami, pewnie bardziej o przeliczanie obrotów.

                            Komentarz

                            • robreg
                              L&K
                              • 2010
                              • 1195
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                              #15
                              a czy przy tej okazji nie gra roli układ wspomagający nagłe hamowanie? coś mi się kojarzy, że w swojej mam go w wersji hydraulicznej / mechanicznej (chyba - nie wiem napewno), a od pewnego momentu chwalili się, że jest już wersja elektryczna / elektroniczna(?) tego cuda.

                              może to też ma wpływ na funkcjonowanie pompy? a może jest to wręcz element składowy pompy hamulcowej / wspomagania hamulców? może tu jest pies pogrzebany przy tak znaczącej modyfikacji układu hamulcowego.
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz

                              • 1 6 D
                                Rider
                                • 2011
                                • 547
                                • Volkswagen

                                #16
                                Jeśli to pompa z krótkim kodowaniem to bym spróbował je zmienić wedlug chmurki z podpowiedziami.

                                Jeśli natomiast jest w pompie długie kodowanie to chyba tylko ASO lub Ross-Tech może pomóc bo RT nie udostępnia w VCDS informacji o kodowaniu tego sterownika, raczej udostępnia tylko szczątkowe informacje.
                                http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                Komentarz

                                • Tony065
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2487
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  Cześć. Czy w OI robi się jakieś kodowanie lub adaptację po swapie hampli z RS :?:
                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                  Antek

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Tony065
                                    Cześć. Czy w OI robi się jakieś kodowanie lub adaptację po swapie hampli z RS :?:
                                    z 280 tek tak
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • Tony065
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2487
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                      #19
                                      rOBERTO795, wypowiedz się więcej w moim temacie o swapie hampli RS. Zapewne przyda się szerszemu gronu kolegów z forum.
                                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                      @ by Tune-up Gdańsk
                                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                      Antek

                                      Komentarz

                                      • rOBERTO795
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 3465
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Tony065
                                        rOBERTO795, wypowiedz się więcej w moim temacie o swapie hampli RS. Zapewne przyda się szerszemu gronu kolegów z forum.
                                        Ten temat był już wałkowany -róznież na forum golfa, seata,audi wiec nie widze sensu go powtarzać. wystarczy poszukac.
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz

                                        • Tony065
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2487
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                          #21
                                          rOBERTO795, czy chodzi o wzmocnienie siły hamowania :?: nie mam konta na tamtych forach, a na naszym to szukajka już głupieje, niestety.
                                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                          @ by Tune-up Gdańsk
                                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                          Antek

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            #22
                                            Ja też nie mam konta

                                            np:





                                            .pozdrawiam
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • greg2210
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 33

                                              #23
                                              panowie mam OIIFL chciałem zmienic hample na wieksze od Golfa VI podobno pasuje a przynajmniej tak gdzieś czytałem i naallegro jest tego więcej do kupienia jeśli pasują to możę mi ktoś napisze co potrzebuje na taki swap żębym baboli nie nakupił bo na raz kasy nie wyczaruje czeka mnie zbieranie gratów na raty

                                              [ Dodano: Pią 31 Paź, 14 15:34 ]
                                              niewiem czy zwrotnice też będą potrzebne?? jarzma ?? czy wystarczą same zaciski i tarcze?? i czy w golfie VI GTI są te same heble co w O2FL RS??

                                              Komentarz

                                              • Dejwid
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 416
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                                #24
                                                greg2210, jeśli chodzi o BXE, to oprócz zacisków i tarcz będziesz potrzebował: zwrotnice, jarzma, osłony tarcz + amortyzatory 55mm, bo w BXE masz 50mm.

                                                w GVI Gti są te same heble co w O2FL RS


                                                Jeśli potrzebujesz zwrotnic pisz na PW.


                                                pozdr.
                                                Fabia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 2.0 TSI V/RS

                                                Komentarz

                                                • LUKI
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5776

                                                  #25
                                                  greg2210, jak coś mam na handel kompletne zaciski tył 272 (czyli to samo co 6GTI i O2FL RS)
                                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...