Zamieszczone przez kowal25sc
[O2] SWAP 312 i 282 - gorsza reakcja pedału hamulca od O2 BX
Zwiń
X
-
[O2] SWAP 312 i 282 - gorsza reakcja pedału hamulca od O2 BX
Jeździłem ostatnio trochę Octavią FL BXE. Jestem zaskoczony jak pedał hamulca reaguje na wciśnięcie! Gdyby to był rower to nie raz poleciałbym za kierownicę :lol:
Po przesiadce do mojej BKD po swapie stwierdzam, że czułość i reakcja pedału hamulca jest dużo dużo gorsza! Pytanie: dlaczego ?! - brak jakiegoś dodatkowego wspomagania ? może pompa jest uszkodzona albo coś innego ?. Odnoszę takie wrażenie, że moje hamulce gorzej hamują niż w BXE!. WTF > ? :?* CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
* AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"
-
-
Octavia2Limited, mam podobne odczucia jak przesiadam się od siebie do OII BXE, hamulce tam są jakby ostrzejsze. Może nie chodzi o to, że u mnie są słabsze, ale czuć jakby delikatniej brały. Stawiałem na to, że to jakieś kodowanie pod DSG, ze względu na trochę inne traktowanie hamulca niż w manualu. Co więcej jak w poprzedniej OII robiłem swap-a z 280 na 288 to nie odczułem takiej zmiany ( a nawet przeciwnie brały jeszcze lepiej niż na 280 ) więc to nie jest kwestia samych tarcz/klocków/zacisków.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Występują inne pompy ABS, wersja do hebli 312mm i być może również BXE posiada opcję wzmocnienia siły hamowania, natomiast starsze pompy nie, co oznacza, że są nieco słabsze i wykorzystują taką samą siłę jak przy seryjnych heblach (a powinno się to kodowanie zmienić po swapie). Czyli swap hebli = swap pompy na mocniejszą. Mnie też to czeka, bo faktycznie działa to troszkę dziwnie :wink:Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
A ktoś się bawił adaptacją siły hamowania w ABS?
Słyszałem ze takowa opcja jest, tu info, osobiscie nie sprawdzałem
Wzmacnianie siły hamowania:
-> STG 03 - Elektronika hamulców
-> Funkcja 10 (Adaptacja)
-> Kanał 09
-> Wartość 0 (Standard / średnia) zmienić na 2 (duża)
UWAGA, z powodu większej siły hamowania musisz się wpierw przyzwyczaić nie na trasie!
Zmiany:
- większa siła hamowanie przy małym wciśnięciu pedału hamulca
- szybsza reakcja hamulców
Komentarz
-
-
Odpowietrzaliście pompe abs-u ?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
poeksperymentuje z moim mechanikiem w przyszłym tyg. Zobaczymy czy coś z tego będzie.
Mr0czny,
z tego co kiedyś szukałem przed swapem na 312/282 to pompa w BKD i RSie jest taka sama
Muszę bardziej zagłębić się w ten temat bo nie daje mi to spokoju. Wywaliłem ponad 2.5 kzł na hamulce i chciałbym żeby reakcja i siła hamowania była o wiele lepsza. W moim przypadku po SWAPIE nie odczułem tych 180 stopni różnicy w hamowaniu. A czytałem niejednokrotnie, że po takim swapie różnica jest kolosalna! niestety nie u mnie :|* CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
* AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"
Komentarz
-
-
Octavia2Limited, moja już jeździ. Wpadnij w poniedziałek na spota to porównamy.
Ja nie odczułem nic poza poprawą i wręcz mocniejszą reakcją na pedał hamulca. Wg mnie są ostre jak brzytwa, delikatne dotknięcie i od razu hamują. Ale nie przesadzajmy z tą kolosalną różnicą, auto się w miejscu na zwykłym jednotłoczkowym zacisku nie zatrzyma.
Ustawienia są w dwóch miejscach. Raz kodowanie - ale dla 288/312 jest takie samo i się nie zmienia, więc BKD nie dotyczy. Dwa, adaptacja ABS, ale o ile dobrze pamiętam nie na każdym sterowniku to działa.
Wg ETKA w RS i BKD są pompy z innym oznaczeniem. Ale czy są rzeczywiście inne? Niby powinny w RS być większe. Z tego co się orientowałem to nikt jeszcze nie robił na tyle kompletnego swapa żeby zmieniać i pompe.
Może jednak coś z odpowietrzeniem układu, albo zaciskami? Zmieniałeś tylko jarzma, czy całe zaciski? Często można się naciąć na zaciski z uszkodzonymi sprzęgiełkami. Były porządnie sprawdzone i przesmarowane przed zamontowaniem?Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Ale w adaptacji ABS po wpisaniu loginu, robisz tylko adaptacje G85, G200, itp .
Standard powiedział bym.
Masz 2 loginy, Jeden na Basic Settings, drugi na Adaptacje.
Sa natomiast rózne kodowania dl 15", 16" 17" o ile wogole ma to coś wspólnego z tarczami, pewnie bardziej o przeliczanie obrotów.
Komentarz
-
-
a czy przy tej okazji nie gra roli układ wspomagający nagłe hamowanie? coś mi się kojarzy, że w swojej mam go w wersji hydraulicznej / mechanicznej (chyba - nie wiem napewno), a od pewnego momentu chwalili się, że jest już wersja elektryczna / elektroniczna(?) tego cuda.
może to też ma wpływ na funkcjonowanie pompy? a może jest to wręcz element składowy pompy hamulcowej / wspomagania hamulców? może tu jest pies pogrzebany przy tak znaczącej modyfikacji układu hamulcowego.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Jeśli to pompa z krótkim kodowaniem to bym spróbował je zmienić wedlug chmurki z podpowiedziami.
Jeśli natomiast jest w pompie długie kodowanie to chyba tylko ASO lub Ross-Tech może pomóc bo RT nie udostępnia w VCDS informacji o kodowaniu tego sterownika, raczej udostępnia tylko szczątkowe informacje.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065Cześć. Czy w OI robi się jakieś kodowanie lub adaptację po swapie hampli z RS :?:OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065rOBERTO795, wypowiedz się więcej w moim temacie o swapie hampli RS. Zapewne przyda się szerszemu gronu kolegów z forum.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
panowie mam OIIFL chciałem zmienic hample na wieksze od Golfa VI podobno pasuje a przynajmniej tak gdzieś czytałem i naallegro jest tego więcej do kupienia jeśli pasują to możę mi ktoś napisze co potrzebuje na taki swap żębym baboli nie nakupił bo na raz kasy nie wyczaruje czeka mnie zbieranie gratów na raty
[ Dodano: Pią 31 Paź, 14 15:34 ]
niewiem czy zwrotnice też będą potrzebne?? jarzma ?? czy wystarczą same zaciski i tarcze?? i czy w golfie VI GTI są te same heble co w O2FL RS??
Komentarz
-
-
greg2210, jak coś mam na handel kompletne zaciski tył 272 (czyli to samo co 6GTI i O2FL RS)kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
Komentarz