Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] FL 1.6 MPI, skrzynia 6?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Andrzej.P
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez militar Zobacz wpis
    Obecne sześciobiegowe skrzynie z 1.6 fsi to LHY. Przełożenia biegów od 1 do 5 są zbliżone do LVN z 1.6 MPI O2T, ale przełożenie główne wynosi 4,056 zamiast 4,533. Na szóstce auto by nie ciągnęło. Ja kupiłem skrzynię HBM (inne oznaczenia JHY, GVV).
    Tak w kontekście przełożeń

    Chyba google mnie nie lubi, bo szukam i szukam info o przełożeniach poszczególnych biegów w JHT (5b) i nic. Tylko znajduję przełożenie główne - zresztą tu wspomniane 4,533.
    Chciałem to sobie zestawić z tymi skrzyniami, które podawał Militar.
    Czy ktoś ma info o tych przełożeniach - jak tak, to poproszę o info

    Rozpiska przełożeni dla wspomnianych w tym wątku skrzyń 6b

    i tak:
    GVV - 6b
    główne 4,533 i biegi 3,455 1,955 1,281 0,975 0,813 0,706

    LHY - 6b
    główne 4,056 i biegi 3,615 1,955 1,281 0,973 0,778 0,646

    Zostaw komentarz:


  • acor
    odpowiedział(a)
    tinware91. Gdzie moglbym zamowic taka skrzynie? Czy moglbys podac adres badz strone www warsztatu w ktorym zamawiales skrzynie do Twjego auta?

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Wtedy zostaje Ci Twój stary LVN bez obudowy sprzęgła oraz obudowa sprzęgła od HBM. Ja polecam złożyć zamówienie o wykonanie skrzyni na zamówienie, wtedy niepotrzebne Ci części od starej skrzyni zostają u Twojej firmy od skrzyń co znacząco wpływa na cenę finalną nowej skrzyni oraz jest ona po serwisie (wymiana łożysk itd.). Płacisz ok. 2500zł i dostajesz skrzynie 6b na zamówienie, starą skrzynie zwracasz

    Zostaw komentarz:


  • Kris_hawk
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez militar Zobacz wpis
    Mam korpus skrzyni HBM z obudową sprzęgła LVN i pięknie śmiga.
    Czyli rozumiem, że najlepiej jest kupić skrzynie, wykorzystać bebechy, a potem masz obudowę sprzęgła na sprzedaż. I można się cieszyć z 6 biegu ;-)

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    A jednak zrobiłem to!



    Zostaw komentarz:


  • pewusoft
    odpowiedział(a)
    Hej, moja 5-tka się sypie i wymiana na 6 jest bardzo bardzo kusząca, szczególnie, że nie wydaje się trudna wg. opisu kol. militar. Zastanawia mnie tylko ten tempomat, dlatego podbiję temat, może ktoś też się pokusił o wymianę i wie jak to jest z tempomatem na 6 biegu...

    Zostaw komentarz:


  • Muzykkk
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez troyanek Zobacz wpis
    militar, Dużo jest zabawy przy wymianie obudowy sprzęgła? Mam możliwość zakupu skrzyni którą proponujesz do tej modyfikacji, ale jak trzeba całą skrzynię rozbierać to nie będzie mi się chciało tego robić i oddam do jakiegoś mechanika co mi to wymieni.

    Jaką prędość masz na 6 biegu przy 4000obr/min?
    Panowie, też się rozglądam za podmianą skrzyni, dlatego ponawiam pytanie.

    Zostaw komentarz:


  • dexter23pl
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez militar Zobacz wpis
    Obecne sześciobiegowe skrzynie z 1.6 fsi to LHY. Przełożenia biegów od 1 do 5 są zbliżone do LVN z 1.6 MPI O2T, ale przełożenie główne wynosi 4,056 zamiast 4,533. Na szóstce auto by nie ciągnęło. Ja kupiłem skrzynię HBM (inne oznaczenia JHY, GVV). Sądziłem, że wystarczy przełożyć, bo korpus skrzyni jest taki sam jak w LVN jak i wszystkie przełożenia od 1 do 5 i przełożenie główne. Do tego szóstka 0,706. Ale przy rozbieraniu auta już po wyjęciu rozrusznika okazało się, że obudowy sprzęgła są inne i mają końcówki 107B i 107C i nie pamiętam teraz która jest która. Zaryzykowałem i kontynuowałem demontaż LVN. Po wyjęciu położyłem jedną przy drugiej i okazało się, że wszystkie otwory obudowy sprzęgła powinny pasować, więc je zamieniłem. Mam korpus skrzyni HBM z obudową sprzęgła LVN i pięknie śmiga. Flansze półosi pasują. Od podłużnicy jest dużo miejsca. Wałek sprzęgła pasuje. Sprzęgło, wysprzęglik, łożysko z ramieniem też. Podmiany wymagał między innymi aluminiowy element znajdujący się między poduszką skrzyni, a samą skrzynią. Podmieniłem też końcówki cięgieł od manetki zmiany biegów, bo zaczepy miały inne średnice. Wajcha zmiany biegów od piątki działa przy sześciobiegowej skrzyni i teraz szukam tylko ładnej gałki z mieszkiem. Dawcą skrzyni był golf 5 1.6 fsi z 2005 roku. Przebieg z licznika i ilość opiłków na magnesie w skrzyni wskazywały, że skrzynia jest o połowę mniej zajeżdżona od mojej LVN po 250 tysiącach km na taxi. Można? Nie mogę tylko zmienić przez VCDS w sterowniku silnika simos kodowania na skrzynię szóstkę i zegary pokazują jazdę na piątce przy obu ostatnich biegach. Może się odobrażę na ASO i zlecę przekodowanie.
    tempomat zapewne nie dziala na 6 biegu ?? ??

    Zostaw komentarz:


  • troyanek
    odpowiedział(a)
    militar, Dużo jest zabawy przy wymianie obudowy sprzęgła? Mam możliwość zakupu skrzyni którą proponujesz do tej modyfikacji, ale jak trzeba całą skrzynię rozbierać to nie będzie mi się chciało tego robić i oddam do jakiegoś mechanika co mi to wymieni.

    Jaką prędość masz na 6 biegu przy 4000obr/min?

    Zostaw komentarz:


  • kapi
    odpowiedział(a)
    SSP Passat 2006 - silnik 1.6FSI ma 6ke.
    This engine originates from the Golf 2004. It differs from this only due to its switch to lambda 1 operation and super unleaded RON 95.
    ale to jak kolega wyżej pisał.

    Zostaw komentarz:


  • militar
    odpowiedział(a)
    Od 1 do 5 jest identycznie jak z lvn. I tak chciałem, bo najwięcej jeżdżę po mieście. Na szóstce jest 2,55 - 2,6 tyś. obrotów przy 100 km/h. Prędkość z zegarów. A przekodować sterownika silnika simos 1.6 MPI BSE na szóstkę podobno nie można. Info z ASO. Ten motór nigdy nie miał skrzyni szóstki. Seat Exeo 1.6 MPI z sześciobiegową, o którym ktoś tu wcześniej pisał, ma wg ELSY motor ALZ a nie BSE i jedynie o tej samej pojemności, więc sterownik silnika jest inny.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez militar
    Przebieg z licznika i ilość opiłków na magnesie w skrzyni wskazywały, że skrzynia jest o połowę mniej zajeżdżona od mojej LVN po 250 tysiącach km na taxi. Można?
    Przy takim przebiegu to wszystko można :wink:
    Zamieszczone przez pejo
    mam swoją (pewną) skrzynię biegów.

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pietrek125
    militar napisał, że przełożenia 1-5 i dyfra są takie same jak w starej, więć jedyna zmiana będzie jak wrzuci 6-tkę...
    To przy moim przełożeniu 0.67 na 5 biegu mam niższe obroty niż militar przy tej samej prędkości na 6 biegu . I mam swoją (pewną) skrzynię biegów.

    Zostaw komentarz:


  • pietrek125
    odpowiedział(a)
    militar napisał, że przełożenia 1-5 i dyfra są takie same jak w starej, więć jedyna zmiana będzie jak wrzuci 6-tkę...

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    militar, możesz zrobić rozpiskę przy jakiej prędkości obrotowej jaką masz prędkość? Opisz czy ogólnie jest poprawa prędkości w stosunku do obrotów oraz jak z dynamiką na poszczególnych biegach.

    Zostaw komentarz:


  • pietrek125
    odpowiedział(a)
    Super że Ci sie udalo... Ja sie zdecydowalem na wymiane calego zespolu napedowego, i narazie dalej bede mial 5-tke... powodzenia z simos-em

    Zostaw komentarz:


  • militar
    odpowiedział(a)
    Obecne sześciobiegowe skrzynie z 1.6 fsi to LHY. Przełożenia biegów od 1 do 5 są zbliżone do LVN z 1.6 MPI O2T, ale przełożenie główne wynosi 4,056 zamiast 4,533. Na szóstce auto by nie ciągnęło. Ja kupiłem skrzynię HBM (inne oznaczenia JHY, GVV). Sądziłem, że wystarczy przełożyć, bo korpus skrzyni jest taki sam jak w LVN jak i wszystkie przełożenia od 1 do 5 i przełożenie główne. Do tego szóstka 0,706. Ale przy rozbieraniu auta już po wyjęciu rozrusznika okazało się, że obudowy sprzęgła są inne i mają końcówki 107B i 107C i nie pamiętam teraz która jest która. Zaryzykowałem i kontynuowałem demontaż LVN. Po wyjęciu położyłem jedną przy drugiej i okazało się, że wszystkie otwory obudowy sprzęgła powinny pasować, więc je zamieniłem. Mam korpus skrzyni HBM z obudową sprzęgła LVN i pięknie śmiga. Flansze półosi pasują. Od podłużnicy jest dużo miejsca. Wałek sprzęgła pasuje. Sprzęgło, wysprzęglik, łożysko z ramieniem też. Podmiany wymagał między innymi aluminiowy element znajdujący się między poduszką skrzyni, a samą skrzynią. Podmieniłem też końcówki cięgieł od manetki zmiany biegów, bo zaczepy miały inne średnice. Wajcha zmiany biegów od piątki działa przy sześciobiegowej skrzyni i teraz szukam tylko ładnej gałki z mieszkiem. Dawcą skrzyni był golf 5 1.6 fsi z 2005 roku. Przebieg z licznika i ilość opiłków na magnesie w skrzyni wskazywały, że skrzynia jest o połowę mniej zajeżdżona od mojej LVN po 250 tysiącach km na taxi. Można? Nie mogę tylko zmienić przez VCDS w sterowniku silnika simos kodowania na skrzynię szóstkę i zegary pokazują jazdę na piątce przy obu ostatnich biegach. Może się odobrażę na ASO i zlecę przekodowanie.

    Zostaw komentarz:


  • pietrek125
    odpowiedział(a)
    Tak tylko exeo to audik A4, czyli skrzynia wzdłużnie, więc za bardzo nie spasuje do octy...

    Zostaw komentarz:


  • Ebenezer
    odpowiedział(a)
    Czytałem gdzieś, że seat Exeo w wersji z silnikiem BSE 1,6 MPI miał sześć biegów (do przodu). Może z jakiegoś rozbitka ?

    Zostaw komentarz:


  • huta
    odpowiedział(a)
    też mnie wkurza brak 66 biegu. Wydaje mi się, że możnaby coś dopasować z 1.6 FSI np. skrzynie HBM. Pytanie, czy z FSI skrzynie są trwalsze bo np. LVN co jest w O2T do najlepszych nie należy

    Zostaw komentarz:


  • oluap
    odpowiedział(a)
    180 km/h na autostradzie i wyjące 5800 obrotów
    6stka aż się prosi...

    Zostaw komentarz:


  • pietrek125
    odpowiedział(a)
    Powoli robię się zdeterminowany, aby poszukać jednak tej skrzyni 6B. A tak na marginesie to ta skrzynia ma niemal identyczne przełożenia jak mój fiacior z 1971r bez 6-tki oczywiście...

    Zostaw komentarz:


  • Tony065
    odpowiedział(a)
    oluap, na "nasz rynek" wiele aut ma sporo gorsze wyposażenie. Aby daleko nie szukać, OI RS u nas miała felgi 16" i klimę manualną. Auta w UE były na 17" i z klimatronikiem.

    Zostaw komentarz:


  • oluap
    odpowiedział(a)
    W 2011 roku, miałem okazję podróżować 2 tygodnie po Niemczech i Danii O2FL 1,6 benzynka.
    Miała piękny, jedyny słuszny kolor - czarny oraz fajną skrzynię biegów z 6 biegami.
    Nie jestem pewien czy nie był to czasem silnik FSI.
    Jak zobaczyłem moje Family w salonie z 5-cio biegową, to złozyłem to na karb podstawowości wyposażenia, ale żeby nie było w ofercie 6 biegowej. Na tamtym rynku była.

    Zostaw komentarz:


  • TwoB
    odpowiedział(a)
    u mnie jest LVN (tak z naklejki wynika)

    Zostaw komentarz:

POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X