Octavia 1.2 TSI wirus

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Nowik
    Classic
    • 2014
    • 7

    Octavia 1.2 TSI wirus

    kabanos, koledzy z pracy :szeroki_usmiech Przyszli i zgłosili mi, że ktoś odważył się moje auto dotknąć. :szeroki_usmiech
  • Pepcio
    Drive
    • 2012
    • 88

    #2
    Octavia 1.2 TSI wirus

    Witajcie.
    Rozważam zawirusowanie swojej O II FL i mam kilka pytań:
    - Mój ,,wirusolog,, twierdzi, że ten typ można zawirusować jedynie poprzez ,,prucie'' sterownika, nie da się tego ponoć zrobić po kablu - prawda to ?
    - Widziałem gdzieś wśród wykresów na forum zawirusowaną fabię 1,2 TSI z boxem VTechu zdaje się. Te silniki da się dłubnąć na zasadzie wsadzenia boxa ? Jak to się sprawuje ? Ogólnie tego typu mody kojarzę nie ciekawie, boxy w dieslu to dla mnie druciarnia, jak sprawa się ma w t Pb?

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje na temat.

    Pozdrawiam.
    Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

    ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Da sie tez normalnie ale sterownik trzeba wyciagnac.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • Pepcio
        Drive
        • 2012
        • 88

        #4
        Zamieszczone przez rOBERTO795
        Da sie tez normalnie ale sterownik trzeba wyciagnac.
        A jakieś konkrety? Może kogoś polecisz ze śląska kto nie będzie otwierał sterownika i zrobi wirus ?
        Dziękuję
        Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

        ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Zamieszczone przez Pepcio
          Zamieszczone przez rOBERTO795
          Da sie tez normalnie ale sterownik trzeba wyciagnac.
          A jakieś konkrety? Może kogoś polecisz ze śląska kto nie będzie otwierał sterownika i zrobi wirus ?
          Dziękuję
          Trzeba wyciagnac i najprawdopodobniej otworzyc-nie zrozumielismy sie.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #6
            Zamieszczone przez Pepcio
            Ogólnie tego typu mody kojarzę nie ciekawie, boxy w dieslu to dla mnie druciarnia
            Pepcio, a ogarniasz taki temat jak box dwukanałowy?
            czy po prostu masz informacje z poczatku wieku?

            Zamieszczone przez Pepcio
            A jakieś konkrety?
            Zamieszczone przez rOBERTO795
            sterownik trzeba wyciagnac
            napisali przecież wyraźnie że po kablu nie można tylko wyjęcie sterownika i zrobienie go na stole

            druga opcja to box :wink:
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • Pepcio
              Drive
              • 2012
              • 88

              #7
              Zamieszczone przez piotrek_gdy
              Zamieszczone przez Pepcio
              Ogólnie tego typu mody kojarzę nie ciekawie, boxy w dieslu to dla mnie druciarnia
              Pepcio, a ogarniasz taki temat jak box dwukanałowy?
              czy po prostu masz informacje z poczatku wieku?

              Zamieszczone przez Pepcio
              A jakieś konkrety?
              Zamieszczone przez rOBERTO795
              sterownik trzeba wyciagnac
              napisali przecież wyraźnie że po kablu nie można tylko wyjęcie sterownika i zrobienie go na stole

              druga opcja to box :wink:

              Nie interesowałem się boxami zbyt mocno, bo nie było warto, uszczypliwości w tej kwestji nie wnoszą niczego do tematu.
              Skor masz informacje z tego wieku może napisz kilka słów na temat dwukanałowych boxów by ,,zacofalcy'' tacy jak jak zostali uświadomieni.
              Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

              ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

              Komentarz

              • rss
                L&K
                • 2009
                • 1098

                #8
                a jakich przyrostow sie spodziewasz w tym 1,2 ?
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz

                • lu5asz
                  RS
                  • 2011
                  • 2006
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                  napisali przecież wyraźnie że po kablu nie można tylko wyjęcie sterownika i zrobienie go na stole
                  Tak tez jest chyba w 1.6tdi CAYC
                  Kondziu

                  OCP

                  Komentarz

                  • Pepcio
                    Drive
                    • 2012
                    • 88

                    #10
                    Zamieszczone przez rss
                    a jakich przyrostow sie spodziewasz w tym 1,2 ?
                    Wiem, że za dużo nie mogę się spodziewać. Miałem trzy diesle dłubane i znam zasady, wiem czego można się spodziewać i jakie są ograniczenia.
                    Tu dodatkowo dochodzi sprawa niepewnej budowy silnika i jego wytrzymałości. W przyszłym tygodniu jadę do znajomego na hamownię sprawdzić serię, zobaczę ile wyjdzie itp.
                    Byłem ostatnio w ASO na kampani (montaż podkładki pod zawór sterujący turbiną + inny soft) i samochód zesłabł niestety.
                    Realnie jeśli da się to zdłubać pod 130 KM i jakieś 200/210 Nm to będzie dobry wynik, ale mocno się zastanawiam bo chcę pojeździć, a słysząc o problemach z TSI... coż

                    [ Dodano: Sro 16 Sty, 13 15:25 ]
                    Zamieszczone przez lu5asz
                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                    napisali przecież wyraźnie że po kablu nie można tylko wyjęcie sterownika i zrobienie go na stole
                    Tak tez jest chyba w 1.6tdi CAYC
                    Niestety ,,Tuning Protection'' i dupa zbita Przy okazji kupa niepotrzebnej roboty.
                    Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                    ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                    Komentarz

                    • piotrek_gdy
                      RS
                      • 2008
                      • 7723
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Pepcio
                      Przy okazji kupa niepotrzebnej roboty.
                      rozwiń temat pls

                      o ile wiem "tuning protection" pojawia się pzry próbie wgrania softu kablem

                      jeśli wyjmujesz komp na stół i na programatorze obrabiasz eeprom to chyba tak nie jest
                      w przypadku 1,6 CAY też jest problem ze zrobieniem "po złączu" ale "na stole" temat został już ogarnięty- jest o tym temat

                      Zamieszczone przez Pepcio
                      uszczypliwości w tej kwestji nie wnoszą niczego do tematu
                      Pepcio, kto mieczem wojuje ....
                      ty też w innym temacie(nie mając pojęcia o typowych usterkach BKD) napisałeś autorowi, że kupił złom a to nie do końca tak jest :wink:

                      Zamieszczone przez Pepcio
                      Nie interesowałem się boxami zbyt mocno
                      Zamieszczone przez Pepcio
                      boxy w dieslu to dla mnie druciarnia
                      wygłosiłeś IMHO dwie sprzeczne opinie w dwóch swoich postach, a prawda wyglada tak, że elektronika bardzo szybko idzie do przodu
                      nie wiem jakie masz doświadczenia z boxami, ja miałem 2 auta z boxem i kilka innych z napisanym programem.
                      o ile w moim przypadku box był świadomym wyborem(w pierwszym przypadku to była O1 tdi w 2000r a w drugim RS w 2010r i wynikały z faktu że oba auta były na gwarancji i jakakolwiek ingerencja w program nie wchodziła w grę- na forum jest jeszcze temat o problemach gwarancyjnych elektryki mojego poprzedniego RSa), o tyle każde z tych urządzeń dzielą lata świetlne
                      i o ile w przypadku "starych" boxów jestem w stanie zgodzić się z tobą o tyle w drugim z przypadków niestety nie
                      w RSie miałem załozony box dwukanałowy, został załozony w V-Techu, zestrojony do auta i pomierzony na hamowni(przed i po)
                      program był dostrajany pod mój konkretny soft silnika
                      nie jestem specjalistą ale IMHO odczucia były takie jak słaby wirus a plus taki, że w dowolnym momencie zabierania auta lawetą do ASO mogłem go wypiąć
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz

                      • Pepcio
                        Drive
                        • 2012
                        • 88

                        #12
                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                        Zamieszczone przez Pepcio
                        Przy okazji kupa niepotrzebnej roboty.
                        rozwiń temat pls

                        o ile wiem "tuning protection" pojawia się pzry próbie wgrania softu kablem

                        jeśli wyjmujesz komp na stół i na programatorze obrabiasz eeprom to chyba tak nie jest
                        w przypadku 1,6 CAY też jest problem ze zrobieniem "po złączu" ale "na stole" temat został już ogarnięty- jest o tym temat

                        Zamieszczone przez Pepcio
                        uszczypliwości w tej kwestji nie wnoszą niczego do tematu
                        Pepcio, kto mieczem wojuje ....
                        ty też w innym temacie(nie mając pojęcia o typowych usterkach BKD) napisałeś autorowi, że kupił złom a to nie do końca tak jest :wink:

                        Zamieszczone przez Pepcio
                        Nie interesowałem się boxami zbyt mocno
                        Zamieszczone przez Pepcio
                        boxy w dieslu to dla mnie druciarnia
                        wygłosiłeś IMHO dwie sprzeczne opinie w dwóch swoich postach, a prawda wyglada tak, że elektronika bardzo szybko idzie do przodu
                        nie wiem jakie masz doświadczenia z boxami, ja miałem 2 auta z boxem i kilka innych z napisanym programem.
                        o ile w moim przypadku box był świadomym wyborem(w pierwszym przypadku to była O1 tdi w 2000r a w drugim RS w 2010r i wynikały z faktu że oba auta były na gwarancji i jakakolwiek ingerencja w program nie wchodziła w grę- na forum jest jeszcze temat o problemach gwarancyjnych elektryki mojego poprzedniego RSa), o tyle każde z tych urządzeń dzielą lata świetlne
                        i o ile w przypadku "starych" boxów jestem w stanie zgodzić się z tobą o tyle w drugim z przypadków niestety nie
                        w RSie miałem załozony box dwukanałowy, został załozony w V-Techu, zestrojony do auta i pomierzony na hamowni(przed i po)
                        program był dostrajany pod mój konkretny soft silnika
                        nie jestem specjalistą ale IMHO odczucia były takie jak słaby wirus a plus taki, że w dowolnym momencie zabierania auta lawetą do ASO mogłem go wypiąć

                        Nie chcę się sprzeczać, nie o to mi chodzi.
                        W żadnym z tematów nie napisałem autorowi, że kupił złom, jeśli już to zasugerowałem, że jeśli kupił lub postawiłem tezę, że być może kupił......., a to kolosalna różnica.
                        Co do boxów nie zaprzeczam sam sobie, znowu nadinterpretacja sprawy. Znam boxy poprzedniej generacji, długo by tu o nich pisać, generalnie niezła sieczka jeśli już ktoś zna trochę zasadę działania silnika i wie, co daje taki box. Natomiast nie wiedziałem o istnieniu boxów 2 kanałowych, prosiłem tylko o konkretne informacje na temat tego jak działają i co dają, w zamian otrzymałem wręcz napastliwe stwierdzenia różnej maści.
                        Dzwoniłem do V-Techu rozmawiałem o takim rozwiązaniu (jakieś 3 h temu) i otrzymałem nieco info, choć i tak nie do końca jestem przekonany czy aby rzetelnie. Gość z którym rozmawiałem poinformował mnie, że box dwukanałowy wpinany jest w dwa miejsca na kolektorze ssącym zdaje się (przed i za przepustnicą w czujniki) i działa na zasadzie takowej, iż podnosi doładowanie co komputer interpretuje odpowiednio i zwiększa dawkowanie paliwa.
                        Wszystko ok, ale o ile rozumie zasadę działania silnika z turbo bez zmiennej geometrii to najpierw trzeba ,,polać,, żeby dodatkowe spaliny rozpędziły bardziej turbinę, a ta wtedy ,,dmuchnie'' więcej. Na moje wątpliwości Pan z V -techu nie był w stanie odpowiedzieć, czyli w jaki sposób wpięcie boxa w czujnki ciśnienia w układzie z turbo bez zmiennej geometrii łopatek ma zadziałać na podniesienie ciśnienia doładowania... być może jednak czegoś nie ogarniam.

                        Pytania moje kieruję po to, by o ile ktoś dysponuje odpowiednią wiedzą, otrzymać konkretne informacje, bicie Piany jak dla mnie to strata czasu.
                        Dziękuję wszystkim, którzy chcieli pomóc, temat opuszczam (do zamknięcia)

                        Pozdrawiam.
                        Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                        ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                        Komentarz

                        • mirek_p11
                          RS
                          • 2010
                          • 6630
                          • Volkswagen
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Pepcio
                          A jakieś konkrety? Może kogoś polecisz ze śląska kto nie będzie otwierał sterownika i zrobi wirus ?
                          jest jeszcze opcja V-tech RTS. Do końca gwarancji możesz sobie zainstalować takie urządzenie a już po zrobić konkretny program.

                          Oferujemy chiptuning, serwis DPF, zwiększanie mocy i powerboxy dla aut na gwarancji, w leasingu. Indywidualne strojenie, pomiary na hamowni w Krakowie.

                          Seat Leon ST FR by mirek_p11

                          Fotki
                          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                          Fotki

                          Komentarz

                          • piotrek_gdy
                            RS
                            • 2008
                            • 7723
                            • Volkswagen
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Pepcio
                            box dwukanałowy wpinany jest w dwa miejsca na kolektorze ssącym zdaje się (przed i za przepustnicą w czujniki)
                            nie wiem jak to jest rozwiązane w tsi ale w RSie box był wpinany na listwę wtrysku i w czujnik doładowania turbiny

                            Zamieszczone przez Pepcio
                            w zamian otrzymałem wręcz napastliwe stwierdzenia różnej maści
                            w zamian otrzymałeś kilka informacji zarówno od kilku kolegów jak i ode mnie- jeśli czegoś nie zrozumiałeś trzeba dopytywać, tematów poświęconych tuningowi jest multum ale jesteś chyba pionierem jeśli chodzi o twój silnik :wink:

                            ja nie zauważyłem, żeby ktoś cie obraził
                            ale IMHO czytając twoje posty w innych tematach być może masz popedliwą naturę i ex cathedra wygłaszasz opinie(nie traktuj tej wypowiedzi jako próby obrażenia cię)
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz

                            • rss
                              L&K
                              • 2009
                              • 1098

                              #15
                              Zamieszczone przez Pepcio
                              Realnie jeśli da się to zdłubać pod 130 KM i jakieś 200/210 Nm to będzie dobry wynik, ale mocno się zastanawiam bo chcę pojeździć, a słysząc o problemach z TSI... coż
                              zdlubac to sie pewnie da, tylko zastanow sie czy masz zapasowy samochod jakby co....
                              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                              _________________________________________
                              Do sprzedania:
                              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                              zaciski do hamulcow 280mm.

                              Komentarz

                              • _tm_
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 2333
                                • Superb III (3V3)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Pepcio
                                W przyszłym tygodniu jadę do znajomego na hamownię sprawdzić serię, zobaczę ile wyjdzie itp.
                                Wrzuć wykres na forum jak będziesz już po pomiarze.
                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                -------------------------------------------------------------------------
                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                Komentarz

                                Pracuję...