Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia II 4x4 propozycje modów mechanicznych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia II 4x4 propozycje modów mechanicznych

    eaglemirek, "nie rób drugiemu tego czego ty nie chcesz sam" ja przy skrzydlatym Mirku nie siadam :P

  • #2
    Octavia II 4x4 propozycje modów mechanicznych

    Hej,
    po wielomiesięcznych poszukiwaniach udało mi się zanabyć drogą kupna auto które będzie bazą do dalszych modów. Szczęśliwą wybranką została czarna Octavia II 4x4 BXE 2006r z przebiegiem ok 118kmil(190kkm). Swoją drogą silnik BXE w tym aucie to jakaś pomyła po przesiadce z mojej O1 w drodze do domu czułem się jak by mi ktoś powietrze spuścił z tylnych kół albo doczepił przyczepę z burakami... No nie jedzie to po prostu... (może są na necie jakieś bezpieczne gotowce do tego silnika na powiedzmy 120KM żeby się do tego sierpnia dokulać - płacenie za program teraz to trochę bez sensu...)

    Mam już jakiś tam obraz tego co chcę zrobić będę wdzięczny za wszelkie sugestie i opinie osób które już modziły O2 ja na razie zatrzymałem się w epoce O1 i o pewnych rzeczach mogę nie wiedzieć.

    Postanowiłem się skupić na tuningu mechanicznym raczej niż wizualnym czyli priorytety niezawodność, moc, dobra trakcja i niekosmiczne spalanie.

    1. Koła.

    Są alu 15'' i wygląda to hmmm średnio, myślę nad zwykłymi 16'' stalówkami pomalowanymi na czarno w zestawieniu z czarnym nadwoziem nie powinno to źle wyglądać, na przód będzie można dać heble 312mm i w połączeniu z odpowiednimi oponami auto powinno szybciej jechać (w sensie przełożeń)

    2. Zawiasy i amory.

    Myślałem nad poliuretanami wszędzie gdzie się da (słyszałem też że można kłaść gumy z Cupry czy S3, chętnie posłucham opinii

    Amory nie chcę obniżać niczego dlatego myślałem nad seryjnymi sprężynami oraz bilsteinami b6 chyba że b4 też się sprawdzą - jeżdżę dość agresywnie ale raczej nie na torze docelowo liczę na jakieś 230-240KM chętnie posłucham kogoś kto ma porównanie tzn. przesiadał się z b4 na b6

    Nie wiem co jeszcze w O2 można zrobić aby poprawić trakcję ?
    W O1 założyłem rozpórkę kielichów z TT oraz rozpórki bagażnika z RSa różnica w prowadzeniu jest naprawdę spora i zauważalna. Czy do O2 też się jakieś montuje ?

    3. Skrzynia

    6 biegów FWZ krótka jak cholera

    czy da się zmienić w niej przełożenie główne ? to co jest teraz to masakra ale chyba przystosowane do tego mułowatego silnika....

    myślałem nad szperą pytanie czy w 4x4 zauważę w ogóle jej działanie ? a koszt też niemały bo lekko ze 3-4k PLN trzeba liczyć

    3. Heble.

    Przewody w stalowych oplotach (jakiej firmy?), płyn ATE 200, przód 312mm (teraz chyba jest 288mm ale nie jestem pewien) zimmermann sport + Ferrodo ds2500 tył się zobaczy

    4. Silnik

    Tu mnie kilka osób pewnie zjedzie bo uwziąłem się żeby pójść pod prąd i zrobić to na VP nie wiem może robię błąd jeśli tak to przekonam się na własnej skórze do pompowtrysków jakoś nie mam przekonania...


    Baza słupek BLT, sprzęgło ori 240mm (ile ono w rzeczywistości wytrzymuje ?) głowica z ALH po portingu i regeneracji, wtryski .260, odpowiednio zmodzona pompa, GTB2260VK, fmic + wydech 2.75" + wyprucie kata i wywalenie EGR. Śruby ARP ? czy jest sens ? czy są już inne sposoby patenty na to aby czapka się trzymała i EGT nie robiło spustoszenia w głowicy?

    Słupek chcę dac do sprawdzenia firmie która robi szlify żeby sprawdzili luzy na panewkach itp oraz wyważyli cały układ korbowo-tłokowy i sprzęgło(?) właśnie tak się zastanawiam czy wyważanie sprzęgła ma sens bo w końcu to się ściera cały czas i to wyważenie w końcu szlag trafi sam nie wiem...

    Do tego drobne poprawki lakiernicze + zdjęcie wszystkich plastików z nadkoli(do konserwacji) sprawdzenie progów itp, zabezpieczenie przed korozją i konserwacja podwozia.

    BTW będę miał do sprzedania kompletny działający silnik BXE jeśli ktoś byłby zainteresowany przyjadę nim 2kkm do Polski więc będzie sprawdzony w trasie poza tym postaram się go wstawić na hamownię zanim będzie wyjęty i zastąpiony przez BLT.

    Całą operacje chcę przeprowadzić w sierpniu podczas urlopu więc mam jeszcze trochę czasu na ewentualne zmiany w koncepcji oraz zgromadzenie wszystkich potrzebnych gratów.

    Komentarz


    • #3
      zawias: zakładaj B6. miałem B4, zamiennik serii, tyle że olejowo-gazowe. z początku ładnie, sztywno, ale z czasem i to szybko zrobiło się za miękko. na B6 jest o niebo lepiej i jeszcze w miarę komfortowo.
      hample: daj se spokój z przewodami w oplocie, bo to sprawdza się w jeździe po torze, przy kilku szybkich hamowaniach 150-50.
      silnik: za to pewnie będą zjebki i być może taki downgrading nie będzie wykonalny z powodu elektryki/elektroniki. sprzęgła 240mm potrafią dużo wytrzymać. seryjne podobno sporo ponad 400Nm. btw, za pomocą boxa podniesiesz moc o pasującą wielkość. koszt ok. 500zł, był ostatnio w ofertach.
      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
      @ by Tune-up Gdańsk
      TDI VP++ i jeszcze rośnie
      Antek

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez xman750
        Amory nie chcę obniżać niczego dlatego myślałem nad seryjnymi sprężynami oraz bilsteinami b6 chyba że b4 też się sprawdzą
        pamiętaj że dobierasz do 4x4, tu jest trochę inny skok i nie ze wszystkch firm uda się znaleźć zamiennik. Gdzieś na forum jest wątek, na przód znalazłem zamiennik chyba sachsa, na tył nie. Krzynol chyba jeszcze jakieś proponował. Sprawdź czy bilstein proponuje do 4x4.
        Zamieszczone przez xman750
        myślę nad zwykłymi 16'' stalówkami pomalowanymi na czarno
        po jednym sezonie, rudy zaczyna się interesować twoją felgą.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Tony065
          zawias: zakładaj B6. miałem B4, zamiennik serii, tyle że olejowo-gazowe. z początku ładnie, sztywno, ale z czasem i to szybko zrobiło się za miękko. na B6 jest o niebo lepiej i jeszcze w miarę komfortowo.
          hample: daj se spokój z przewodami w oplocie, bo to sprawdza się w jeździe po torze, przy kilku szybkich hamowaniach 150-50.
          silnik: za to pewnie będą zjebki i być może taki downgrading nie będzie wykonalny z powodu elektryki/elektroniki. sprzęgła 240mm potrafią dużo wytrzymać. seryjne podobno sporo ponad 400Nm.
          gdzie kupowałeś amory ? mas zjakieś dobre źródło bo cenowo to one nie zachęcają do zakupu
          co do przewodów to chyba i tak je będę wymieniał dla świętego spokoju to w sumie co mi szkodzi dołożyć trochę do oplotu, co do silnika to rzeczywiście musiałbym się upewnić jak będzie to niewykonalne to cały plan mi się spier... znaczy będę bardzo rozczarowany...

          a jeszcze jedna kwestia odnośnie zawiechy, słyszałem że można aluminiowe wahacze z passata zakładać??? że niby lepsze i lżejsze ktoś przerabiał temat? warte to zachodu?

          [ Dodano: Sob 13 Kwi, 13 19:55 ]
          Zamieszczone przez cysterniarz
          Zamieszczone przez xman750
          Amory nie chcę obniżać niczego dlatego myślałem nad seryjnymi sprężynami oraz bilsteinami b6 chyba że b4 też się sprawdzą
          pamiętaj że dobierasz do 4x4, tu jest trochę inny skok i nie ze wszystkch firm uda się znaleźć zamiennik. Gdzieś na forum jest wątek, na przód znalazłem zamiennik chyba sachsa, na tył nie. Krzynol chyba jeszcze jakieś proponował. Sprawdź czy bilstein proponuje do 4x4.
          w katalogu jest do wyboru Octavia 2 4x4
          amory do 4x4 bilstein pytanie czy jest jakaś istotna różnica między 50 a 55mm ?

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez xman750
            pytanie czy jest jakaś istotna różnica między 50 a 55mm ?
            musisz dobrać takie jakie masz inaczej albo nie wejdzie ci w zwrotnicę albo będzie "latał" tam. W bxe były chyba i 50 i 55 więc musisz po winie sprawdzić co masz.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez cysterniarz
              Zamieszczone przez xman750
              pytanie czy jest jakaś istotna różnica między 50 a 55mm ?
              musisz dobrać takie jakie masz inaczej albo nie wejdzie ci w zwrotnicę albo będzie "latał" tam. W bxe były chyba i 50 i 55 więc musisz po winie sprawdzić co masz.
              w sumei racja nie pomyślałem... właśnie sprawdziłem mam 55mm

              Komentarz


              • #8
                ja B6 kupiłem używki po 1 sezonie. możesz założyć B4 Sport. cena lekko wyższa od B4, ale znacznie lepiej działają. o wachacze zapytaj misiek^wro, bo on zdaje się coś kminił w tym temacie.
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz


                • #9
                  to jak masz amory 55mm to jest nadzieja że heble tez masz 288/260 czyli przekładka na RSowe 312/282 to tylko podmiana jarzm

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Mr0czny
                    to jak masz amory 55mm to jest nadzieja że heble tez masz 288/260 czyli przekładka na RSowe 312/282 to tylko podmiana jarzm
                    tak też se właśnie pomyślałem... ale sprawdzę to jeszcze jak się uporam z pompą ABSu która pojechała na regenerację i wybiorę się zrobić serwis

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez xman750
                      w katalogu jest do wyboru Octavia 2 4x4
                      amory do 4x4 bilstein pytanie czy jest jakaś istotna różnica między 50 a 55mm ?
                      no jak oni tak proponują do 4x4 jak piszą to bym był ostrożny, bo te same numery dają do zwykłej 1,9 bxe :lol:
                      mówię, że jak robiłem rozpoznanie rok temu to chyba tylko sachs i ktoś jeszcze był ogarnięty w temacie 4x4 bo kayaba też kupe proponuje a później się będziesz bujał z reklamacjami. Ja bym się rozejrzał za ori 4x4 bo ich skuteczność jest naprawdę dobra a twardość jest ok. (Ja mam nabite 120tys i na 17", profilu 50 pokazuje skuteczność 71%, na zimówkach i 16", profilu 60 było ok 76% ale to już balon opony skakał). W połączeniu ze springiem z pakietu na bezdroża jest sztywno i twardo, porównuję do cywila bkd mojego ojca.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez cysterniarz
                        Zamieszczone przez xman750
                        w katalogu jest do wyboru Octavia 2 4x4
                        amory do 4x4 bilstein pytanie czy jest jakaś istotna różnica między 50 a 55mm ?
                        no jak oni tak proponują do 4x4 jak piszą to bym był ostrożny, bo te same numery dają do zwykłej 1,9 bxe :lol:
                        mówię, że jak robiłem rozpoznanie rok temu to chyba tylko sachs i ktoś jeszcze był ogarnięty w temacie 4x4 bo kayaba też kupe proponuje a później się będziesz bujał z reklamacjami. Ja bym się rozejrzał za ori 4x4 bo ich skuteczność jest naprawdę dobra a twardość jest ok. (Ja mam nabite 120tys i na 17", profilu 50 pokazuje skuteczność 71%, na zimówkach i 16", profilu 60 było ok 76% ale to już balon opony skakał). W połączeniu ze springiem z pakietu na bezdroża jest sztywno i twardo, porównuję do cywila bkd mojego ojca.
                        hmmm właśnie sprawdziłem i chyba masz rację numery katalogowe w katalogu bilsteina są identyczne dla ośki i dla 4x4 z drugiej strony nie znaczy to wcale że amory nie mogą być identyczne no ale ja się nie znam musiałby się wypowiedzieć ktoś kto jeździ 4x4...

                        Komentarz


                        • #13
                          xman750, poczytaj jeszcze to: Forum - Octavia Club Polska

                          albo cię naprowadzi albo jeszcze bardziej namiesza we łbie :lol:

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez cysterniarz
                            xman750, poczytaj jeszcze to: Forum - Octavia Club Polska

                            albo cię naprowadzi albo jeszcze bardziej namiesza we łbie :lol:
                            no i w sumie się nic nie dowiedziałem chyba napiszę do jakiegoś przedstawiciela bilsteina niech oni mi sprawdzą...

                            Komentarz


                            • #15
                              z tym silnikiem to bym nie szalał
                              zmiana turbo, większy IC, brak kata i chłodnicy spalin, dobry program
                              i pod 200KM podejdziesz na BXE

                              skrzynia krótka, wiem, mam taką samą, ja się przyzwyczaiłem
                              dużo jeżdżę po bezdrożach, błotach i śniegach i króciutka "1" robi za reduktor :diabelski_usmiech

                              można tryby zmieniać w SB, kiedyś już miałem nawet to dogadane, ale odpuściłem

                              o hamulcach nie dyskutuję, bo szybko bardzo nie jeżdżę (i tak w 4x4 są z tyłu 260)

                              amorki kyaba do 4x4 - wysokie, do celów jak wyżej
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez krzynol
                                z tym silnikiem to bym nie szalał
                                zmiana turbo, większy IC, brak kata i chłodnicy spalin, dobry program
                                i pod 200KM podejdziesz na BXE

                                skrzynia krótka, wiem, mam taką samą, ja się przyzwyczaiłem
                                dużo jeżdżę po bezdrożach, błotach i śniegach i króciutka "1" robi za reduktor :diabelski_usmiech
                                silnik już kupiony BLT z Ibizy 2008r leży i czeka więc odwrotu nie ma jak modzić to grubo jakbym chciał pod 200 koni to bym moją O1 na tyle zrobił bez problemu BXE na pewno wylatuje... Skrzyni takiej jaka jest na pewno nie zdzierżę na 6 biegu w trasie chcę słyszeć co najwyżej szum opon a nie wycie silnika...

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez xman750
                                  silnik już kupiony BLT z Ibizy 2008r leży i czeka więc odwrotu nie ma jak modzić to grubo
                                  czekamy na relacje z moda :twisted:
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Chwila chwila...nikt nic nie skumal :?:
                                    Octavia 2 na BXE...EDC16 ...
                                    chcesz posadzic glowice od ALH i zrobic to na pompie rotacyjnej sterowanej EDC15 ????

                                    Czy wiesz na co sie porywasz?? :!:

                                    To lepiej kup O1 z AGR 4x4 i tam wstaw dol od PD i reszte gratow jak opisujesz :roll: :!: :!:

                                    Albo zapodaj porzadny slupek PD zamiast tego smiesznego BXE + GTB22 + pompki AL do tej Twojej O2 !

                                    Inaczej zrobisz cos co bedzie tak pracochlonne i nieoplacalne jak budowa z TICO dragstera...
                                    pozdrawiam

                                    Diagnostyka i tuning
                                    hybrydowe wtryski i turbiny
                                    programy na ulice jak i do sportu

                                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                    www.tune-up.pl

                                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez rob555
                                      Chwila chwila...nikt nic nie skumal :?:
                                      Octavia 2 na BXE...EDC16 ...
                                      chcesz posadzic glowice od ALH i zrobic to na pompie rotacyjnej sterowanej EDC15 ????

                                      Czy wiesz na co sie porywasz?? :!:

                                      To lepiej kup O1 z AGR 4x4 i tam wstaw dol od PD i reszte gratow jak opisujesz :roll: :!: :!:

                                      Albo zapodaj porzadny slupek PD zamiast tego smiesznego BXE + GTB22 + pompki AL do tej Twojej O2 !

                                      Inaczej zrobisz cos co bedzie tak pracochlonne i nieoplacalne jak budowa z TICO dragstera...
                                      hmmm nie wiem bo to w sumie nie ja będę robił, ja mam tylko wizję objaśnij mi w 2 zdaniach na czym konkretnie polega problem ? skoro da się przerabiać VP na PD to dlaczego niby w drugą stronę miałoby to być niewykonalne ? fizycznie wszystko się da zmieścić pozostaje okablowanie i oprogramowanie? jeśli rzeczywiście jest to taka utopia jak twierdzisz to jakich mocy można się w takim razie spodziewać z pompek AL ? same pompki też będą nieźle kosztować chyba czy nie więcej niż uporanie się z rzeźbą przy przeróbce ?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Obawiam sie ze polowa sterownikow umrze bo nie bedzie dogadywac sie z ECU silnika.
                                        Pozatym cala kabloteka...dla VP ktore ma (mimo calej mojej sympatii) mniejsza pojemnosc cieplna glowicy i moce powyzej 230KM to na 99% konczyc sie beda wywalaniem uszczelki.

                                        Kup AL i GTB...narazie zrob to na slupku BXE...jak sie rozwali to zbudowac mozna cos o wiele mocniejszego :twisted:
                                        pozdrawiam

                                        Diagnostyka i tuning
                                        hybrydowe wtryski i turbiny
                                        programy na ulice jak i do sportu

                                        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                        www.tune-up.pl

                                        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          xman750, źle dobierasz komponenty do modzenia. po prostu nie ta generacja. to co planujesz, to być może jeden z pierwszych takich projektów w PL. kupa kasy, rzeźby itd a efekty niekoniecznie spełnią Twoje oczekiwania. zrób coś, co zostało sprawdzone i wiadomo jakiego wyniku można się spodziewać, no chyba że bardzo lubisz eksperymenty i masz na to czas, pieniądze, etc... btw, a może ten słupek z BLT nada się do BXE :?: a czy przy 4x4 da się założyć bigT :?:
                                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                          @ by Tune-up Gdańsk
                                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                          Antek

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Tony065
                                            a może ten słupek z BLT nada się do BXE :?: a czy przy 4x4 da się założyć bigT :?:
                                            Inne czujniki polozenia walu...bedzie los burdellos...
                                            4x4 spokojnie BIG T sie wiesza
                                            pozdrawiam

                                            Diagnostyka i tuning
                                            hybrydowe wtryski i turbiny
                                            programy na ulice jak i do sportu

                                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                            www.tune-up.pl

                                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez rob555
                                              Zamieszczone przez Tony065
                                              a może ten słupek z BLT nada się do BXE :?: a czy przy 4x4 da się założyć bigT :?:
                                              Inne czujniki polozenia walu...bedzie los burdellos...
                                              4x4 spokojnie BIG T sie wiesza
                                              spójrz na to z innej strony, czyż nie jest to prawdziwe wyzwanie dla tunera? zrobić coś czego nikt jeszcze nie dokonał zdaję sobie sprawę że nie będzie to proste ale nadzieja umiera ostatnia, co do małej pojemności cieplnej głowicy w VP to czy przez te wszystkie lata tunerzy nie wypracowali jakichś sprawdzonych rozwiązań żeby radzić sobie z nadmiernym EGT ? nie da się zrobić programu który będzie reagował na jakąś graniczną wartośc EGT ograniczając wielkość dawki paliwa czy ciśnienie doładowania np. ?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                jak Cię na to stać, to działaj, bo kto bogatemu zabroni :?:
                                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                @ by Tune-up Gdańsk
                                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                Antek

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Tony065
                                                  jak Cię na to stać, to działaj, bo kto bogatemu zabroni :?:
                                                  LOL to żeś mnie teraz podsumował jak na razie nikt nie podał żadnej konkretnej kwoty za takiego moda więc jutro podzwonię sobie i się dowiem czy i za ile ktoś by się takiego wyzwania podjął.

                                                  rob555 gdybyś miał coś takiego zrobić (choć widzę że jesteś raczej sceptyczny - oczywiście nie twierdzę że nie masz racji) to o jakich pieniądzach tu mówimy? możesz odpisać na priv jeśli nie chcesz tu

                                                  niektórzy wydają kilka tysi na wypasione alusy albo high end car audio ja mam swoją wizję i tyle a grube modzenie z założenia nie jest dla ubogich

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X