eaglemirek, "nie rób drugiemu tego czego ty nie chcesz sam" ja przy skrzydlatym Mirku nie siadam :P
Octavia II 4x4 propozycje modów mechanicznych
Zwiń
X
-
Octavia II 4x4 propozycje modów mechanicznych
Hej,
po wielomiesięcznych poszukiwaniach udało mi się zanabyć drogą kupna auto które będzie bazą do dalszych modów. Szczęśliwą wybranką została czarna Octavia II 4x4 BXE 2006r z przebiegiem ok 118kmil(190kkm). Swoją drogą silnik BXE w tym aucie to jakaś pomyła po przesiadce z mojej O1 w drodze do domu czułem się jak by mi ktoś powietrze spuścił z tylnych kół albo doczepił przyczepę z burakami... No nie jedzie to po prostu... (może są na necie jakieś bezpieczne gotowce do tego silnika na powiedzmy 120KM żeby się do tego sierpnia dokulać - płacenie za program teraz to trochę bez sensu...)
Mam już jakiś tam obraz tego co chcę zrobić będę wdzięczny za wszelkie sugestie i opinie osób które już modziły O2 ja na razie zatrzymałem się w epoce O1 i o pewnych rzeczach mogę nie wiedzieć.
Postanowiłem się skupić na tuningu mechanicznym raczej niż wizualnym czyli priorytety niezawodność, moc, dobra trakcja i niekosmiczne spalanie.
1. Koła.
Są alu 15'' i wygląda to hmmm średnio, myślę nad zwykłymi 16'' stalówkami pomalowanymi na czarno w zestawieniu z czarnym nadwoziem nie powinno to źle wyglądać, na przód będzie można dać heble 312mm i w połączeniu z odpowiednimi oponami auto powinno szybciej jechać (w sensie przełożeń)
2. Zawiasy i amory.
Myślałem nad poliuretanami wszędzie gdzie się da (słyszałem też że można kłaść gumy z Cupry czy S3, chętnie posłucham opinii
Amory nie chcę obniżać niczego dlatego myślałem nad seryjnymi sprężynami oraz bilsteinami b6 chyba że b4 też się sprawdzą - jeżdżę dość agresywnie ale raczej nie na torze docelowo liczę na jakieś 230-240KM chętnie posłucham kogoś kto ma porównanie tzn. przesiadał się z b4 na b6
Nie wiem co jeszcze w O2 można zrobić aby poprawić trakcję ?
W O1 założyłem rozpórkę kielichów z TT oraz rozpórki bagażnika z RSa różnica w prowadzeniu jest naprawdę spora i zauważalna. Czy do O2 też się jakieś montuje ?
3. Skrzynia
6 biegów FWZ krótka jak cholera
czy da się zmienić w niej przełożenie główne ? to co jest teraz to masakra ale chyba przystosowane do tego mułowatego silnika....
myślałem nad szperą pytanie czy w 4x4 zauważę w ogóle jej działanie ? a koszt też niemały bo lekko ze 3-4k PLN trzeba liczyć
3. Heble.
Przewody w stalowych oplotach (jakiej firmy?), płyn ATE 200, przód 312mm (teraz chyba jest 288mm ale nie jestem pewien) zimmermann sport + Ferrodo ds2500 tył się zobaczy
4. Silnik
Tu mnie kilka osób pewnie zjedzie bo uwziąłem się żeby pójść pod prąd i zrobić to na VP nie wiem może robię błąd jeśli tak to przekonam się na własnej skórze do pompowtrysków jakoś nie mam przekonania...
Baza słupek BLT, sprzęgło ori 240mm (ile ono w rzeczywistości wytrzymuje ?) głowica z ALH po portingu i regeneracji, wtryski .260, odpowiednio zmodzona pompa, GTB2260VK, fmic + wydech 2.75" + wyprucie kata i wywalenie EGR. Śruby ARP ? czy jest sens ? czy są już inne sposoby patenty na to aby czapka się trzymała i EGT nie robiło spustoszenia w głowicy?
Słupek chcę dac do sprawdzenia firmie która robi szlify żeby sprawdzili luzy na panewkach itp oraz wyważyli cały układ korbowo-tłokowy i sprzęgło(?) właśnie tak się zastanawiam czy wyważanie sprzęgła ma sens bo w końcu to się ściera cały czas i to wyważenie w końcu szlag trafi sam nie wiem...
Do tego drobne poprawki lakiernicze + zdjęcie wszystkich plastików z nadkoli(do konserwacji) sprawdzenie progów itp, zabezpieczenie przed korozją i konserwacja podwozia.
BTW będę miał do sprzedania kompletny działający silnik BXE jeśli ktoś byłby zainteresowany przyjadę nim 2kkm do Polski więc będzie sprawdzony w trasie poza tym postaram się go wstawić na hamownię zanim będzie wyjęty i zastąpiony przez BLT.
Całą operacje chcę przeprowadzić w sierpniu podczas urlopu więc mam jeszcze trochę czasu na ewentualne zmiany w koncepcji oraz zgromadzenie wszystkich potrzebnych gratów.
-
-
zawias: zakładaj B6. miałem B4, zamiennik serii, tyle że olejowo-gazowe. z początku ładnie, sztywno, ale z czasem i to szybko zrobiło się za miękko. na B6 jest o niebo lepiej i jeszcze w miarę komfortowo.
hample: daj se spokój z przewodami w oplocie, bo to sprawdza się w jeździe po torze, przy kilku szybkich hamowaniach 150-50.
silnik: za to pewnie będą zjebki i być może taki downgrading nie będzie wykonalny z powodu elektryki/elektroniki. sprzęgła 240mm potrafią dużo wytrzymać. seryjne podobno sporo ponad 400Nm. btw, za pomocą boxa podniesiesz moc o pasującą wielkość. koszt ok. 500zł, był ostatnio w ofertach.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750Amory nie chcę obniżać niczego dlatego myślałem nad seryjnymi sprężynami oraz bilsteinami b6 chyba że b4 też się sprawdzą
Zamieszczone przez xman750myślę nad zwykłymi 16'' stalówkami pomalowanymi na czarno
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065zawias: zakładaj B6. miałem B4, zamiennik serii, tyle że olejowo-gazowe. z początku ładnie, sztywno, ale z czasem i to szybko zrobiło się za miękko. na B6 jest o niebo lepiej i jeszcze w miarę komfortowo.
hample: daj se spokój z przewodami w oplocie, bo to sprawdza się w jeździe po torze, przy kilku szybkich hamowaniach 150-50.
silnik: za to pewnie będą zjebki i być może taki downgrading nie będzie wykonalny z powodu elektryki/elektroniki. sprzęgła 240mm potrafią dużo wytrzymać. seryjne podobno sporo ponad 400Nm.
co do przewodów to chyba i tak je będę wymieniał dla świętego spokoju to w sumie co mi szkodzi dołożyć trochę do oplotu, co do silnika to rzeczywiście musiałbym się upewnić jak będzie to niewykonalne to cały plan mi się spier... znaczy będę bardzo rozczarowany...
a jeszcze jedna kwestia odnośnie zawiechy, słyszałem że można aluminiowe wahacze z passata zakładać??? że niby lepsze i lżejsze ktoś przerabiał temat? warte to zachodu?
[ Dodano: Sob 13 Kwi, 13 19:55 ]
Zamieszczone przez cysterniarzZamieszczone przez xman750Amory nie chcę obniżać niczego dlatego myślałem nad seryjnymi sprężynami oraz bilsteinami b6 chyba że b4 też się sprawdzą
amory do 4x4 bilstein pytanie czy jest jakaś istotna różnica między 50 a 55mm ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cysterniarzZamieszczone przez xman750pytanie czy jest jakaś istotna różnica między 50 a 55mm ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mr0cznyto jak masz amory 55mm to jest nadzieja że heble tez masz 288/260 czyli przekładka na RSowe 312/282 to tylko podmiana jarzm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750w katalogu jest do wyboru Octavia 2 4x4
amory do 4x4 bilstein pytanie czy jest jakaś istotna różnica między 50 a 55mm ?
mówię, że jak robiłem rozpoznanie rok temu to chyba tylko sachs i ktoś jeszcze był ogarnięty w temacie 4x4 bo kayaba też kupe proponuje a później się będziesz bujał z reklamacjami. Ja bym się rozejrzał za ori 4x4 bo ich skuteczność jest naprawdę dobra a twardość jest ok. (Ja mam nabite 120tys i na 17", profilu 50 pokazuje skuteczność 71%, na zimówkach i 16", profilu 60 było ok 76% ale to już balon opony skakał). W połączeniu ze springiem z pakietu na bezdroża jest sztywno i twardo, porównuję do cywila bkd mojego ojca.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cysterniarzZamieszczone przez xman750w katalogu jest do wyboru Octavia 2 4x4
amory do 4x4 bilstein pytanie czy jest jakaś istotna różnica między 50 a 55mm ?
mówię, że jak robiłem rozpoznanie rok temu to chyba tylko sachs i ktoś jeszcze był ogarnięty w temacie 4x4 bo kayaba też kupe proponuje a później się będziesz bujał z reklamacjami. Ja bym się rozejrzał za ori 4x4 bo ich skuteczność jest naprawdę dobra a twardość jest ok. (Ja mam nabite 120tys i na 17", profilu 50 pokazuje skuteczność 71%, na zimówkach i 16", profilu 60 było ok 76% ale to już balon opony skakał). W połączeniu ze springiem z pakietu na bezdroża jest sztywno i twardo, porównuję do cywila bkd mojego ojca.
Komentarz
-
-
xman750, poczytaj jeszcze to: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ieszenie+scout
albo cię naprowadzi albo jeszcze bardziej namiesza we łbie :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cysterniarzxman750, poczytaj jeszcze to: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ieszenie+scout
albo cię naprowadzi albo jeszcze bardziej namiesza we łbie :lol:
Komentarz
-
-
z tym silnikiem to bym nie szalał
zmiana turbo, większy IC, brak kata i chłodnicy spalin, dobry program
i pod 200KM podejdziesz na BXE
skrzynia krótka, wiem, mam taką samą, ja się przyzwyczaiłem
dużo jeżdżę po bezdrożach, błotach i śniegach i króciutka "1" robi za reduktor :diabelski_usmiech
można tryby zmieniać w SB, kiedyś już miałem nawet to dogadane, ale odpuściłem
o hamulcach nie dyskutuję, bo szybko bardzo nie jeżdżę (i tak w 4x4 są z tyłu 260)
amorki kyaba do 4x4 - wysokie, do celów jak wyżej->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolz tym silnikiem to bym nie szalał
zmiana turbo, większy IC, brak kata i chłodnicy spalin, dobry program
i pod 200KM podejdziesz na BXE
skrzynia krótka, wiem, mam taką samą, ja się przyzwyczaiłem
dużo jeżdżę po bezdrożach, błotach i śniegach i króciutka "1" robi za reduktor :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750silnik już kupiony BLT z Ibizy 2008r leży i czeka więc odwrotu nie ma jak modzić to grubo->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Chwila chwila...nikt nic nie skumal :?:
Octavia 2 na BXE...EDC16 ...
chcesz posadzic glowice od ALH i zrobic to na pompie rotacyjnej sterowanej EDC15 ????
Czy wiesz na co sie porywasz?? :!:
To lepiej kup O1 z AGR 4x4 i tam wstaw dol od PD i reszte gratow jak opisujesz :roll: :!: :!:
Albo zapodaj porzadny slupek PD zamiast tego smiesznego BXE + GTB22 + pompki AL do tej Twojej O2 !
Inaczej zrobisz cos co bedzie tak pracochlonne i nieoplacalne jak budowa z TICO dragstera...pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rob555Chwila chwila...nikt nic nie skumal :?:
Octavia 2 na BXE...EDC16 ...
chcesz posadzic glowice od ALH i zrobic to na pompie rotacyjnej sterowanej EDC15 ????
Czy wiesz na co sie porywasz?? :!:
To lepiej kup O1 z AGR 4x4 i tam wstaw dol od PD i reszte gratow jak opisujesz :roll: :!: :!:
Albo zapodaj porzadny slupek PD zamiast tego smiesznego BXE + GTB22 + pompki AL do tej Twojej O2 !
Inaczej zrobisz cos co bedzie tak pracochlonne i nieoplacalne jak budowa z TICO dragstera...
Komentarz
-
-
Obawiam sie ze polowa sterownikow umrze bo nie bedzie dogadywac sie z ECU silnika.
Pozatym cala kabloteka...dla VP ktore ma (mimo calej mojej sympatii) mniejsza pojemnosc cieplna glowicy i moce powyzej 230KM to na 99% konczyc sie beda wywalaniem uszczelki.
Kup AL i GTB...narazie zrob to na slupku BXE...jak sie rozwali to zbudowac mozna cos o wiele mocniejszego :twisted:pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
xman750, źle dobierasz komponenty do modzenia. po prostu nie ta generacja. to co planujesz, to być może jeden z pierwszych takich projektów w PL. kupa kasy, rzeźby itd a efekty niekoniecznie spełnią Twoje oczekiwania. zrób coś, co zostało sprawdzone i wiadomo jakiego wyniku można się spodziewać, no chyba że bardzo lubisz eksperymenty i masz na to czas, pieniądze, etc... btw, a może ten słupek z BLT nada się do BXE :?: a czy przy 4x4 da się założyć bigT :?:Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065a może ten słupek z BLT nada się do BXE :?: a czy przy 4x4 da się założyć bigT :?:
4x4 spokojnie BIG T sie wieszapozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rob555Zamieszczone przez Tony065a może ten słupek z BLT nada się do BXE :?: a czy przy 4x4 da się założyć bigT :?:
4x4 spokojnie BIG T sie wiesza
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065jak Cię na to stać, to działaj, bo kto bogatemu zabroni :?:
rob555 gdybyś miał coś takiego zrobić (choć widzę że jesteś raczej sceptyczny - oczywiście nie twierdzę że nie masz racji) to o jakich pieniądzach tu mówimy? możesz odpisać na priv jeśli nie chcesz tu
niektórzy wydają kilka tysi na wypasione alusy albo high end car audio ja mam swoją wizję i tyle a grube modzenie z założenia nie jest dla ubogich
Komentarz
-
Komentarz