warto pamiętać, że chipowanie w czterołapie nie jest tak bezkarne jak w ośce. to co w ośce poślizgnie się na kołach, to w czterołapach poślizga się na sprzęgle i dwumasie.
o samochód dbam, wiadomo, niektórych rzeczy nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jak trzeba przycisnąć to przycisnę, jak się nie spieszę to 50km/h nie jadę (chyba niewielu tutaj na forum jeździ) tylko jeżdżę szybciej...jak się ma coś zrypać to i tak się zrypie. jedno wiem: jak padnie turbina to wymieniam na mocniejszą to strasznie wciąga...
[ Dodano: Nie 07 Lip, 13 23:14 ]
aha no i aligator wspominał żebym do prędkości maksymalnej się nie zbliżał bo szybko turbinka padnie...
koszty wymiany turbiny są znacznie mniejsze niż koszty wymiany sprzęgła i dwumasy. Coś na ten temat wiem :twisted: coś za coś Można jeździć szybko, tylko trochę wolniej należy ruszać
Podobno Haldex wytrzymuje do 1000Nm, ale ile w tym prawdy to nie wiem. Niemniej jednak, taka wartość wydaje mi się mocno zawyżona... No chyba że wytrzymuje taki moment tylko pierwszy raz, a drugi już nie
Piter tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
KM i Nm dołożył gregor10
rezon, przypadkiem w 4x4 nie sa montowane mocniejsze sprzęgła 240mm jak w moim czy 2.0tfsi?
Ja tam nie wiem jakie mam obecnie. Ale wiem, że jak zawiozłem Outlandera 2.0TDI 140KM do Aligatora, to 20kkm później padło mi sprzęgło, a i dwumasa była już mocno wytarta. Jakby nie patrzeć fizyki się nie oszuka - więcej Nm potrzebuje mocniejszego sprzęgła i tyle. O ile ośka spokojnie zniesie nawet duże przyrosty, to czterołap już niekoniecznie będzie to znosił długo. W ośce uślizg kół wywoła reakcję ASR'u, a w 4x4 praktycznie nie ma czegoś takiego jak uślizg koła i w d... dostaje sprzęgło z dwumasą.
Można dowalić 450Nm i sprzęgło da radę tylko jak długo?
Witam odkopuję temat.
Mam od roku Octavie 4x4 jest to moje drugie auto z haldexem /golf 4/ auto kupiłem w kraju od prywatnej osoby która je sprowadziła i jeździła 2 lata, / żona woziła dzieci do szkoły i na zakupy, drugie auto w domu/, serwis do końca, właściciel twierdził że Octawia "nie jedzie" ale miał drugą po wirusie na ok 170 KM.
Jak na moje oko auto jedzie jak na 4x4 i 105KM obłędnie, porównywalnie z 2,0 140KM.
Moje pytanie czy bez hamowni czyli tylko vcds-em jest szans sprawdzić czy to jeszcze jest seria czy po tuningu, może po doładowaniu go sprawdzić?.
Proszę o jakieś sugestie.
Jak na moje oko auto jedzie jak na 4x4 i 105KM obłędnie, porównywalnie z 2,0 140KM.
nie ma takiej możliwości, aby w sprawnej serii tak było. Jeździłem ośką 105 i znacznie cięższym czterołapem 140KM. Różnica była mocno wyczuwalna - na korzyść 2.0. Jak chcesz sprawdzić to wydaj jednak na hamownię i będziesz wiedział, albo jedź od razu do dobrego tunera i przy okazji poprawi co nieco
dzięki za odpowiedź, na hamownię raczej nie pojadę bo szkoda kasy, co innego jak by nie jechała ale coś jest na rzeczy bo każdy kto się przejedzie to jest pod wrażeniem.
Ale wydaje mi się że jest szansa na sprawdzenie ciśnienia doładowania i porównania z serią oraz np. dawki wtryskowej itp.
Proszę o odpowiedź tych co się na tym znają.
Pozdrawiam
Jak mi pokazano mapę wgraną do komputera to była to dla mnie czysta magia, niby człowiek po Politechnice i układ X,Y,Z nie powinien mi być obcy ale...
Pojechałem do znajomego podczepił coś jak tablet... i kazał jechać raz ostro, raz normalnie, znów ostro...
Po tygodniu zadzwonił gotowe, pojechałem wgrał i czuć mega różnicę, ile tak do końca zmodyfikował nie wiem bo też szkoda mi kasy na hamowanie auta... ale czuć różnice... po jakimś czasie zadzwonił ze jeszcze znalazł kilka zbłąkanych KM czy znalazł nie wiem coś zmodyfikował i jest git....
Czy da sie w drugą stronę nie wiem.... skoro da sie wczytać mapę, to może da się zgrać i porównać z ory. 105KM
Inna kwestia ze nie raz zdarzają się przypadki że w papierach 105 a na hamowni 115-120KM wychodzi
A skoro wystarcza Ci, jesteś zadowolony... to po co kombinować
dzięki za odpowiedź, na hamownię raczej nie pojadę bo szkoda kasy, co innego jak by nie jechała ale coś jest na rzeczy bo każdy kto się przejedzie to jest pod wrażeniem.
Ale wydaje mi się że jest szansa na sprawdzenie ciśnienia doładowania i porównania z serią oraz np. dawki wtryskowej itp.
Proszę o odpowiedź tych co się na tym znają.
Pozdrawiam
zrob logi dynamiczne
001/004/008/011 i bedzie wiadomo czy seria czy po porgramie ....
Komentarz