to ja już bym brał pro-kita jak H&R jest liniowa sprężyna.
eibacha można wyrwać za 500zł a te 300zł to można przeznaczyć na nowe tuleje od cupry
nie do konca liniowe, chociaz nie wiem co o tym myslec...
"sprężyny do tego auta są typu leicht-progresiv - lekko progresywne , oznacza to że nie ma wyraźnego podziału na strefy miękką i twardą, różnica jest na około 2 zwojach niewidoczna (...) oferowane sprezyny posiadają lekki progres utwardzenia i nie przekraczają 20% utwardzenia różnica jest wyczuwalna jednak nie drastyczna "
Jeździłem na eibachach liniowych -30mm a teraz mam H&R -40/50mm niby progresywne bo mają nie symetrycznie wykonane uzwojenie i napiszę tyle że za raz o wyjeździe z warsztatu poczułem się jakbym przesiadł się z 18 na 16 :szeroki_usmiech
Przez to że H&R jest niby progresywną sprężyną to jest wygodniejsza z połączeniem blisteinem b8
a jaka różnica miedzy 29261-1 a 29261-2, rozchodzi się tylko o 1kg nacisku na przód?
29261-1 bierzesz gdy obciążenie osi przedniej jest poniżej 1020kg
29261-2 są do samochodów z cięższymi silnikami - obciążeniu powyżej 1021kg
Też zastanawiam się nad tematem wymiany sprężyn i amorów szczególnie że po akcji serwisowej sprężyn mam teraz niezłą kozę. Boję się jednak -35 (bywa że śmigam polnymi drogami) i zastanawiam się czy równo by mi siadł samochód na sprężynach eibacha do rs'a czyli -20 (jest przeznaczony do samochodów z ciut cięższym przodem) i do tego poszedłbym chyba w excel-g. Co z tego wyjdzie?
Pytalem o H&R w roznych miejscach. Dostalem w sumie od wszystkich te same oferty, znaczy sie na te same springi. Zapytalem, czy wygladaja one jak liniowe (to co wklejalem gdzies powyzje) czy podwojne - takie jak cche qpic. I dostalem np. taka odp:
Witam,
Cena za obie te pozycje, tj. 29261-1 lub 29261-2 jest taka sama i wynosi 880 zł/kpl, obniżenie w obu przypadkach także jest takie samo i wynosi -35/-35mm, w obu tych zestawach sprężyny tył są dokładnie takie same, różnica dotyczy sprężyn na przód i uzależniona jest od pojemności silnika / maxymalnego obciążenia osi... te zdjęcia, które Pan przysłał są poglądowe i nie dotyczą tych sprężyn..
jedyna dostępna informacja ze strony producenta to:
zaprojektowane by być mocniejsze, bardziej wytrzymałe i bardziej trwałe niż produkty innych producentów,
szystkie sprężyny H&R produkowane są ze specjalnej stali (hf) 54SiCr6, aby zapewnić jakość i osiągi godne klasy premium,
dzięki technologii "shot-peening" żywotność sprężyn H&R zostaje wydłużona o ponad 200%!
cała produkcja odbywa się w jednej fabryce co gwarantuje niezmienną jakość produktów,
każda sprężyna testowana jest w 100% przed opuszczeniem certyfikowanej zgodnie z ISO9001 fabryki w Niemczech.
sprężyny H&R to produkt najwyższej jakości
Poza tym wczoraj tak mniej wiecej mierzylem odleglosci miedzy nadkolem a opona. Z przodu wyszlo 8-9cm, a z tylu polowe, albo nawet mniej. jak go z tylu obnize o 35mm to bede na zero lub prawie na zero Poza tym sie zastanawiam jak to bedzie wygladalo i jak sie bedzie jechalo jak zaladuje caly bagaznik i jescze bede mial z tylu pasazerow??
I tak mnie jeszcze naszlo, mozna obnizyc tylko przod?? Ma to sens?
Dijkstra, sportowe sprężyny są twardsze i pod obciążeniem tak nie siadają, przy progresywnej sprężynie pod dużym obciążeniem najpierw siądzie trochę ale zwiększając odbciążenie auto już tak nie siada, więc jak zapakujesz bagaznik i pasażerów to samochód mniej siądzie niż na seryjnej sprężynie i nie będzie efektu motorówki gdzie przód sterczy a dupa sie wlecze po ziemi :lol:
różnica dotyczy sprężyn na przód i uzależniona jest od pojemności silnika / maxymalnego obciążenia osi...
szkoda, że do 1.8 katalog przewiduje oba typu sprężyn :roll:
Nie tylko do 1,8 katalog przewiduje dwa rodzaje sprężyn - u mnie jest to samo... dlatego znajdź tabliczkę i będziesz wiedział które są dla ciebie odpowiednie:>
Ja zastanawiam się nad czymś innym. Chodzi mi po głowie spręzyna h&r -35 + podkladka pod sprężynę 10-15mm (w jakich to wogóle występuje rozmiarach) i do tego amortyzator (z normalnym skokiem) KYB Excel-G. Praktykuje się takie zestawienie? Dobrze to będzie funkcjonowało?
Nie tylko do 1,8 katalog przewiduje dwa rodzaje sprężyn - u mnie jest to samo... dlatego znajdź tabliczkę i będziesz wiedział które są dla ciebie odpowiednie:>
i co wychodziły O2 1.8 TSI w dwóch wariantach 1020kg i 1021kg? :lol:
Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Z przodu wyszlo 8-9cm, a z tylu polowe, albo nawet mniej. jak go z tylu obnize o 35mm to bede na zero lub prawie na zero
weź pod uwagę, że tylne sprężyny w o2 bardzo szybko 'siadały'
Zamieszczone przez Dijkstra
Poza tym sie zastanawiam jak to bedzie wygladalo i jak sie bedzie jechalo jak zaladuje caly bagaznik i jescze bede mial z tylu pasazerow??
będzie dobrze wyglądać
wiadomo, że będzie niżej niż seria
Zamieszczone przez Dijkstra
I tak mnie jeszcze naszlo, mozna obnizyc tylko przod?? Ma to sens?
nie ma sensu - inna charakterystyka pracy zawieszenia
Zamieszczone przez t_omko
Ja zastanawiam się nad czymś innym. Chodzi mi po głowie spręzyna h&r -35 + podkladka pod sprężynę 10-15mm (w jakich to wogóle występuje rozmiarach) i do tego amortyzator (z normalnym skokiem) KYB Excel-G. Praktykuje się takie zestawienie? Dobrze to będzie funkcjonowało?
bez sensu takie rzeźby...
jak już chcesz -20 to weź sprężyny/amortyzatory z RS
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
H&R -35mm sa juz w serwisie i czekam z niecierpliwoscia na jazde
Dodam tylko ze udalo mi sie je wyhaczyc za 760 z przesylka!! www.autochatka.pl Konkretni ludzie, wszystko szybko, sprawnie i profesjonalnie
Jak z czasem bede zmienial amory to do tych sprezyn jakie polecacie???
KYB Ultra SR Świetny amortyzator o podwyższonej sile tłumienia. Zapewnia bardzo dobry kompromis pomiędzy pewnością prowadzenia auta, a komfortem podróży.
tutaj masz sprzedawcę ze Śląska - napisz i wypytaj jaka cena, etc
Sprężyny juz na swoim miejscu. Niewiele mogę na razie powiedzieć bo zrobiłem dopiero 70km.
Zdziwiła mnie ich miękkość. Spodziewałem się prawie „ betonu" a tu komfort. Muszę się wybrać gdzieś gdzie będą ciasne zakręty :twisted:
Wypada też fajnie.
Piramida, miałeś rację, że spokojnie można było uglebić a 50mm 8)
Dijkstra, Pieknie siedzi, u mnie w klekocie przód siedzi niżej bo cięższy od twojego, odnośnie amorow to koniecznie kup krótsze :!: np bilstein b8
P.S. jakbyś kupił eibachy to byś sie tylko wqrwial że twardo :wink:
Dijkstra, Pieknie siedzi, u mnie w klekocie przód siedzi niżej bo cięższy od twojego, odnośnie amorow to koniecznie kup krótsze :!: np bilstein b8
P.S. jakbyś kupił eibachy to byś sie tylko wqrwial że twardo :wink:
Myślisz? Teraz mam wrażenie, że nic się nie zmieniło bo b komfortowo... ale chyba lepiej się prowadzi. Nie buja się. Moja OI z KYB Excel G jest twardsza. Myslalem żeby takie właśnie założyc albo Ultra SR.
Dijkstra, Pieknie siedzi, u mnie w klekocie przód siedzi niżej bo cięższy od twojego,
Kolego daj fote 100% z profilu Bo widze, ze masz tak jak ja po obnizeniu.
Zamieszczone przez piramida
odnośnie amorow to koniecznie kup krótsze np bilstein b8
P.S. jakbyś kupił eibachy to byś sie tylko wqrwial że twardo
Dobrze prawi, piwa mu dac :P Ja akurat mialem zestaw amor ze sprezyna, ale ja obnizalem bardzo mocno, u mie bylo to dla bezpieczenstwa wrecz konieczne.
Troche pojezdzilem i jest super. Im dłużej jeżdżę, tym bardziej mi się podoba:]
B pewnie się prowadzi, a nie zauważyłem by stracił na konforcie :szeroki_usmiech
no i lepiej wygląda. To był bardzo dobry wybór może kiedyś będzie jeszcze niżej :diabelski_usmiech
Komentarz