Turbo gwizda, wzrosło spalanie po chipie TTC Kraków

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Baku92
    Classic
    • 2015
    • 1

    Turbo gwizda, wzrosło spalanie po chipie TTC Kraków

    Przestaw tak położenie zerowe w mechanizmie wycieraczki, aby zatrzymywała się na środku i po problemie, a jeśli technicznie jest to niemożliwe to posiłkuj się takim modem http://www.3swiki.org/Exterior:_Hide...h_Wiper_Mod%29
  • przemo78
    Classic
    • 2013
    • 25

    #2
    Turbo gwizda, wzrosło spalanie po chipie TTC Kraków

    Witajcie Panowie,

    nadszedł czas i u mnie na chiptuning. Za poradą kilku osób pojechałem do TTC w Krakowie na modyfikację.

    Po pierwszym programie, auto nabrało mocy ale spalanie z sredniego 7,5 wzrosło do 9 i więcej, a przy jeździe w mieście zacząłem notować spalanie ponad 11. Ciekawostką było to że stojąc w korku i jadąc prawie bez gazu chwilowe spalanie to 12-35l i mniej nie chiał spalać. Po rozpędzeniu do 50+ spalanie opadało i wszystko było ok (prawie bo i tak duzo jak przed modem)

    Druga wizyta drugi program. Moc rewelacja. Auto samo leciało. Silnik w ogóle sie nie męczył, a bardzo ładnie i równo przyśpieszał i nie kopcił. Że gęba jak by nie uszy to by się smiała na okrągło. Spalanie za miastem w normie, w mieście - pali nieco mnie jak po pierwszym programie ale nadal bardzo duzo.

    Trzecie wizyta. Moc podobna jak w pierwszym programie, a spalanie nieco mniej jak w drugim (dodam że za miastem wszystko ok a tylko jak miałem jechać w korku na biegach 1,2 to wciąga paliwo jak szalony a obciążenia na silniku zerowe), ale juz nie jechało sie tak fajnie. Więc stwierdziłem że z tego wszystkiego program drugi był najfajniejszy

    Czwarta wizyta. Wgranie programu drugiego ale z lekką modyfikacją która miała poprawić spalanie przy utrzymaniu charakterystyki mocy.

    Po tygodniu testowaniu przyszła pora na autostradę i jeden przejazd przy ok 180-190 km/h i jak zjechałem na drogę krajową 40-50km/h od razu usłyszałem "karetkę" która juz jezdzi ze mną cały czas. Na wcześniejszych programach też miałem nie jednokrotnie okazję jechac po autostradzie 180-190km/h.

    I teraz pytanie.
    Czy mam się upierać że wina leży po stronie tunera za zły program dzięki któremu mam gwizdanie/karetkę i reklamować i rządać od niego wymianę turbiny?
    Co tak na prawdę źle ustawił w programie że spalanie na wolnych prędkościach dużo pali?

    Przed modyfikacjami silnik nie objawiał żadnych problemów. Wszystko robione na czas a i nawet wcześniej. Przebieg 200 000km 2.0 TDI BKD DSG
    Octavia II FL Combi 2010 2,0 TDI DSG

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2009
      • 10917
      • Fiat

      #3
      przemo78, a co to jest TTC?.....
      1. po cholerę tyle razy Ci stroili? przecież za pierwszym razem powinni to dobrze wszystko ustawić...albo to jacyś partacze, albo faktycznie masz coś nie tak z autem (jakąś usterkę mechaniczną, którą jednak miałeś już przed pierwszą wizytą)
      2. turbo w bkd jest tym co lubi pogwizdać mocniej, nie należy do super trwałych i możliwe że już Ci się kończy poprostu przy 200 tkm i to niezależnie od programu

      Komentarz

      • pawel99
        Classic
        • 2013
        • 10
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        1. jak się chce mieć mniejsze spalanie, to trzeba było eco tuning zrobić
        2. podniesienie mocy wiąże się z wzrostem ilości pali i powietrza podawanego do silnika
        3. włożyć większe turbo i zrobić korektę na więcej :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • gadula007
          L&K
          • 2009
          • 1085
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          Moje BKD zawsze gwizdało.
          Mam je 6 lat i nawet po wymianie Turba na regenerowane też gwiżdże.
          Nie wiem czy to przypadek, że akurat u Cibie podczas chipowania zaczęło gwizdać, ale mnóstwo BKD gwizda - taki ich urok.

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #6
            przemo78, turbo seryjne w bkd jest obsrane, jeżeli tuner dołożył za bardzo do pieca (za duże doładowanie) to przy przebiegu 200kkm takie turbo może długo nie polatać.
            Moja propozycja, zajechać turbo i wsadzić większe, do tego zrobić wydech i będzie git.

            P.S. zmień tunera :wink:
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2009
              • 10917
              • Fiat

              #7
              pawel99, co to jest eco - tuning? :roll:
              normalnie , profesjonalnie chipowany wóz nie spali nic więcej, ani mniej odczuwalnie - na tych samych gratach, bez przeróbki mechanicznej

              Komentarz

              • przemo78
                Classic
                • 2013
                • 25

                #8
                sew1981 wg mojej oceny technicznie silnik przed chipem latał bardzo ładnie i lata nadal tylko przy tym gwiazda (może to z zadowolenia 8) ). Raczej wątpię by coś sie tam w nim czaiło niepokojącego, w sensie usterka.
                Co do tunera to TTC - tak sie firma nazywa... kolesie którzy grzebią głównie przy Mitsubishi Evo. i jakieś mam odczucia że tak średnio wiedzą jak wystroić BKD. Dlatego piszę by dowiedzieć się jaki naprawdę powinien być efekt koncowy chiptuninku i czy to co u mnie się dzieję to norma, czy jednak zla robota?

                Co do turbiny... cóż pojeżdżę i zobaczę co się będzie działo. Na razie tylko karetkę słyszę :?

                Spalanie... testuję i testuję, troche uczę sie nowej mocy. Ale w korkach mimo wszystko spalanie tragedia. A tego nie było na fabrycznym programie.

                Eco tuning - jak dla mnie to odpowiedni styl jazdy, no ale mogę się mylić

                Zakładałem za po chipie spalanie może iść do góry ale żeby aż tak :?

                A jakie wasze odczucia po chipe? co się u was zmieniło?
                Octavia II FL Combi 2010 2,0 TDI DSG

                Komentarz

                • radekgw
                  L&K
                  • 2010
                  • 1182

                  #9
                  przemo - rozumiem ze porownujesz tylko i wylacznie spalanie poprzez zalewanie pod korek, przed i po programie ? bo dane kompa czesto miedzy bajki mozna wlozyc, juz nawet nie mowiac o tym chwilowym spalaniu..
                  Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                  Komentarz

                  • przemo78
                    Classic
                    • 2013
                    • 25

                    #10
                    radekgw - oczywiście że tankuje do pełna i przeliczam wg przejechanych km. A dane które wyświetla komputer traktuję orientacyjnie. Jednak śmiało mogę powiedzieć że pokrywają się z rzeczywistością. I mniej więcej margines błędu wskazań komputera to ok 0,1-0,2 litra +/- jak do tej pory. Aż sam jestem zdziwiony dokładnością. Dlatego wspomniałem również o chwilowym spalaniu. Wcześniejsze samochody które posiadałem wskazywały wg własnego widzimisię i albo się uda, albo sie nie uda. Z naciskiem na się nie uda :wink:
                    Octavia II FL Combi 2010 2,0 TDI DSG

                    Komentarz

                    • SilentEmpire
                      Rider
                      • 2009
                      • 304

                      #11
                      Moja octavka po chipie przy zachowaniu stylu jazdy paliła mniej. Przy deptaniu oczywiście apetyt wzrastał, ale w granicach rozsądku. Silnik 1.8TSI
                      SUPERB

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Daniel z TTC chaly nigdy nie odwalal. To jest stara liga, kiedy o innych nikt jeszcze nie slyszal

                        U mnie spalanie przed i po programie jakos sie nie roznilo. 9,0-9,8 to bylo normalne spalanie z miasta.

                        Spalanie chwilowe to jest element na ktory nigdy nie patrze. Zawsze pokazywal max ile pokazuje licznik. W 1.6TDI to chyba 50l.

                        Karetka byla od zarania dziejow i skonczyla sie po wymianie turbiny.

                        Wykresy masz??
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          Maicroft, Pytanie czy Daniel grzebal w sofcie czy inny fachowiec
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Tego nie wiem... ale litosci BKD to za chwile beda robic dzieci, ktorym wytlumaczy sie co i jak.

                            Pytam dlatego czy jest wykres, a spalanie dla mnie to normalne spalanie BKD z DSG na ori sprezarce :lol:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • rob555
                              Rider
                              • 2006
                              • 748

                              #15
                              TTC to znana firma i seryjne BKD powinna zrobic z palcem w d....
                              To ze turbiny w BKD to smietnik to wiem od dawna...w moim touranie w sobote przy pomiarze na serii wysr..ala sie uszczesliwiajac mnie niezmiernie (byl powod by GTB zapodac) :twisted:

                              Spalanie powinno zostac na tym samym poziomie przy podobnym stylu jazdy no chyba ze jest non stop ogien.
                              pozdrawiam

                              Diagnostyka i tuning
                              hybrydowe wtryski i turbiny
                              programy na ulice jak i do sportu

                              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                              www.tune-up.pl

                              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                              Komentarz

                              • przemo78
                                Classic
                                • 2013
                                • 25

                                #16
                                Programy robił Daniel i robił je przy mnie.
                                Wykresy nie mam bo nie byłem na hamowni... w Kraku brak dobrej hamowni, a dwa mówią by DSG lepiej nie hamować. Mi osobiście wykres nie jest potrzebny, bo wystarczą mi moje odczucia jak było, a jak jest teraz z mocą, a jest miło :lol:
                                Myśle że jak spale 5-6 baków (trzeci koncze) to na tyle się sam przyuczę że będzie i moc i nie wielkie spalanie.
                                A czy zmiana turbiny na lepszą, nie zaszkodzi DSG?
                                Octavia II FL Combi 2010 2,0 TDI DSG

                                Komentarz

                                • SilentEmpire
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 304

                                  #17
                                  Zamieszczone przez przemo78
                                  Wykresy nie mam bo nie byłem na hamowni...
                                  Odważnie
                                  SUPERB

                                  Komentarz

                                  • przemo78
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 25

                                    #18
                                    Zamieszczone przez SilentEmpire
                                    Zamieszczone przez przemo78
                                    Wykresy nie mam bo nie byłem na hamowni...
                                    Odważnie
                                    Czemu uważasz ze to odważnie? Czy hamowania jest tak istotnym elementem chiptuningu?
                                    Octavia II FL Combi 2010 2,0 TDI DSG

                                    Komentarz

                                    • adaś
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 876
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      Czy hamowania jest tak istotnym elementem chiptuningu?
                                      Z moich obserwacji wynika, że dla dobrego tunera hamownia nie jest potrzebna. Ja trzy razy miałem strojone auto na drodze, a dopiero później sprawdzane na hamowni. W jednym przypadku nie bylo potrzeby jakiejkolwiek zmiany, w dwóch pozostałych jedynie kosmetyka.
                                      przemo78,
                                      Musisz wziąć pod uwagę, że w miarę jedzenia apetyt rośnie. Auto jest po chipie, więc badasz jego potencjał, czyli bardziej dajesz mu w palnik, co jest naturalnym objawem , a niestety moc nie bierze się z powietrza.
                                      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                      Komentarz

                                      • trooper
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 525
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                        #20
                                        U ojca (w prawdzie nie w Octavii, ale w starym Passacie) który przyjechał z DE już po programie karetka była. Jeżdziła 40 tys, i turbo padło. Po wymianie następne od razu zaczęło wyć... jak poprzednie - jak karetka - i jeździ tak już 80 kkm. Nie wiem czy to coś wniesie do tematu, ale może karetka to nie koniec świata? Często słyszę na ulicach O2 z "karetką" podczas jazdy.
                                        Moja Balbina

                                        Komentarz

                                        • przemo78
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 25

                                          #21
                                          Ekspertem nie jestem ale też mi się wydaje ze hamownia to dodatek, powiedzmy weryfikacja tego co siedzi pod maską. Mi osobiscie teraz bardzo dobrze się jeździ, bo auto o wiele lepiej wchodzi na obroty. Czuje jak plynnie moc wzrasta i nie ma ani turbo-dziury ani zadyszki.
                                          Pytanie nasuwa się jedno. Co dzieje sie w turbinie że gwizda? Za duże przeciążenie dla tej konstrukcji?

                                          Dziś miałem dzień jazdy w korkach i zauważyłem jedna bardzo ciekawą rzecz odnośnie dużego spalania. Otóż DSG przy wolnych prędkościach przy do hamowaniu pokazuje bieg D2 a w rzeczywistość jest już D1. Ot taki maly fortel zrobili nam inzynierowie VW. I najwazniejsze ze jadąc w korku rzeczywiście biegiem 2 spalanie chwilowe jest niskie ok 6-9 l, ale jadac 1 to zaczyna się wir w baku 15-30 l. I czasem gdy sie tocze to widnieje D2 i spalanie ok a czasem cyferki szaleja i to właśnie wtedy już jadę 1 mimo ze pokazuje 2. Oczywiscie przy ręcznej zmianie biegów zawsze pokazuje bieg rzeczywisty.
                                          Czy mógłby kotoś kto ma DSG sprawdzić co komp pokazuje jadąc biegiem nr 1?
                                          Octavia II FL Combi 2010 2,0 TDI DSG

                                          Komentarz

                                          • mrfazi
                                            • 2010
                                            • 3103
                                            • Superb III (3V3)
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez sew1981
                                            turbo w bkd jest tym co lubi pogwizdać
                                            Święta prawda, przemo78 moja Czarnula po wirusie zaczęła gwizdać po jakiś 10 tys. i pogwizduje do dziś. Spalanie przy normalnej jeździe się nie zmieniło.
                                            Zamieszczone przez adaś
                                            Musisz wziąć pod uwagę, że w miarę jedzenia apetyt rośnie. Auto jest po chipie, więc badasz jego potencjał, czyli bardziej dajesz mu w palnik, co jest naturalnym objawem
                                            Dokładnie jest tak jak piszesz i dlatego często osoby mające silnik "po" często obserwują wzrost zużycia zupy.
                                            Zamieszczone przez rob555
                                            ...w moim touranie w sobote przy pomiarze na serii wysr..ala sie uszczesliwiajac mnie niezmiernie (byl powod by GTB zapodac)
                                            Cóż miałeś fart , moja nie chce paść, póki co zbliżam się powoli do setki, może niebawem ... :P

                                            Komentarz

                                            • SilentEmpire
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 304

                                              #23
                                              Zamieszczone przez przemo78
                                              Czemu uważasz ze to odważnie? Czy hamowania jest tak istotnym elementem chiptuningu?


                                              poczytaj
                                              SUPERB

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                Na podstawie logow i nie tylko da sie wiele elementow sprawdzic.

                                                Wiele firm przez lata nie mialo wlasnej hamowni, tylko gdzies ewentualnie jezdzilo.

                                                Najlepsza hamownia mimo wszystko jest 5 kolo. Wtedy mamy realny pomiar na drodze
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • 2.0-16v Michał
                                                  RS
                                                  • 2013
                                                  • 4038
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM
                                                  • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                                                  #25
                                                  mrfazi, dam Ci moja to ci szybko padnie :P
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                                  przedstawiam smerfetke

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...