Przestaw tak położenie zerowe w mechanizmie wycieraczki, aby zatrzymywała się na środku i po problemie, a jeśli technicznie jest to niemożliwe to posiłkuj się takim modem http://www.3swiki.org/Exterior:_Hide...h_Wiper_Mod%29
Turbo gwizda, wzrosło spalanie po chipie TTC Kraków
Zwiń
X
-
Turbo gwizda, wzrosło spalanie po chipie TTC Kraków
Witajcie Panowie,
nadszedł czas i u mnie na chiptuning. Za poradą kilku osób pojechałem do TTC w Krakowie na modyfikację.
Po pierwszym programie, auto nabrało mocy ale spalanie z sredniego 7,5 wzrosło do 9 i więcej, a przy jeździe w mieście zacząłem notować spalanie ponad 11. Ciekawostką było to że stojąc w korku i jadąc prawie bez gazu chwilowe spalanie to 12-35l i mniej nie chiał spalać. Po rozpędzeniu do 50+ spalanie opadało i wszystko było ok (prawie bo i tak duzo jak przed modem)
Druga wizyta drugi program. Moc rewelacja. Auto samo leciało. Silnik w ogóle sie nie męczył, a bardzo ładnie i równo przyśpieszał i nie kopcił. Że gęba jak by nie uszy to by się smiała na okrągło. Spalanie za miastem w normie, w mieście - pali nieco mnie jak po pierwszym programie ale nadal bardzo duzo.
Trzecie wizyta. Moc podobna jak w pierwszym programie, a spalanie nieco mniej jak w drugim (dodam że za miastem wszystko ok a tylko jak miałem jechać w korku na biegach 1,2 to wciąga paliwo jak szalony a obciążenia na silniku zerowe), ale juz nie jechało sie tak fajnie. Więc stwierdziłem że z tego wszystkiego program drugi był najfajniejszy
Czwarta wizyta. Wgranie programu drugiego ale z lekką modyfikacją która miała poprawić spalanie przy utrzymaniu charakterystyki mocy.
Po tygodniu testowaniu przyszła pora na autostradę i jeden przejazd przy ok 180-190 km/h i jak zjechałem na drogę krajową 40-50km/h od razu usłyszałem "karetkę" która juz jezdzi ze mną cały czas. Na wcześniejszych programach też miałem nie jednokrotnie okazję jechac po autostradzie 180-190km/h.
I teraz pytanie.
Czy mam się upierać że wina leży po stronie tunera za zły program dzięki któremu mam gwizdanie/karetkę i reklamować i rządać od niego wymianę turbiny?
Co tak na prawdę źle ustawił w programie że spalanie na wolnych prędkościach dużo pali?
Przed modyfikacjami silnik nie objawiał żadnych problemów. Wszystko robione na czas a i nawet wcześniej. Przebieg 200 000km 2.0 TDI BKD DSGOctavia II FL Combi 2010 2,0 TDI DSG
-
-
przemo78, a co to jest TTC?.....
1. po cholerę tyle razy Ci stroili? przecież za pierwszym razem powinni to dobrze wszystko ustawić...albo to jacyś partacze, albo faktycznie masz coś nie tak z autem (jakąś usterkę mechaniczną, którą jednak miałeś już przed pierwszą wizytą)
2. turbo w bkd jest tym co lubi pogwizdać mocniej, nie należy do super trwałych i możliwe że już Ci się kończy poprostu przy 200 tkm i to niezależnie od programu
Komentarz
-
-
przemo78, turbo seryjne w bkd jest obsrane, jeżeli tuner dołożył za bardzo do pieca (za duże doładowanie) to przy przebiegu 200kkm takie turbo może długo nie polatać.
Moja propozycja, zajechać turbo i wsadzić większe, do tego zrobić wydech i będzie git.
P.S. zmień tunera :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
sew1981 wg mojej oceny technicznie silnik przed chipem latał bardzo ładnie i lata nadal tylko przy tym gwiazda (może to z zadowolenia 8) ). Raczej wątpię by coś sie tam w nim czaiło niepokojącego, w sensie usterka.
Co do tunera to TTC - tak sie firma nazywa... kolesie którzy grzebią głównie przy Mitsubishi Evo. i jakieś mam odczucia że tak średnio wiedzą jak wystroić BKD. Dlatego piszę by dowiedzieć się jaki naprawdę powinien być efekt koncowy chiptuninku i czy to co u mnie się dzieję to norma, czy jednak zla robota?
Co do turbiny... cóż pojeżdżę i zobaczę co się będzie działo. Na razie tylko karetkę słyszę :?
Spalanie... testuję i testuję, troche uczę sie nowej mocy. Ale w korkach mimo wszystko spalanie tragedia. A tego nie było na fabrycznym programie.
Eco tuning - jak dla mnie to odpowiedni styl jazdy, no ale mogę się mylić
Zakładałem za po chipie spalanie może iść do góry ale żeby aż tak :?
A jakie wasze odczucia po chipe? co się u was zmieniło?Octavia II FL Combi 2010 2,0 TDI DSG
Komentarz
-
-
przemo - rozumiem ze porownujesz tylko i wylacznie spalanie poprzez zalewanie pod korek, przed i po programie ? bo dane kompa czesto miedzy bajki mozna wlozyc, juz nawet nie mowiac o tym chwilowym spalaniu..Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
radekgw - oczywiście że tankuje do pełna i przeliczam wg przejechanych km. A dane które wyświetla komputer traktuję orientacyjnie. Jednak śmiało mogę powiedzieć że pokrywają się z rzeczywistością. I mniej więcej margines błędu wskazań komputera to ok 0,1-0,2 litra +/- jak do tej pory. Aż sam jestem zdziwiony dokładnością. Dlatego wspomniałem również o chwilowym spalaniu. Wcześniejsze samochody które posiadałem wskazywały wg własnego widzimisię i albo się uda, albo sie nie uda. Z naciskiem na się nie uda :wink:Octavia II FL Combi 2010 2,0 TDI DSG
Komentarz
-
-
Daniel z TTC chaly nigdy nie odwalal. To jest stara liga, kiedy o innych nikt jeszcze nie slyszal
U mnie spalanie przed i po programie jakos sie nie roznilo. 9,0-9,8 to bylo normalne spalanie z miasta.
Spalanie chwilowe to jest element na ktory nigdy nie patrze. Zawsze pokazywal max ile pokazuje licznik. W 1.6TDI to chyba 50l.
Karetka byla od zarania dziejow i skonczyla sie po wymianie turbiny.
Wykresy masz??
Komentarz
-
-
Maicroft, Pytanie czy Daniel grzebal w sofcie czy inny fachowiecsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
TTC to znana firma i seryjne BKD powinna zrobic z palcem w d....
To ze turbiny w BKD to smietnik to wiem od dawna...w moim touranie w sobote przy pomiarze na serii wysr..ala sie uszczesliwiajac mnie niezmiernie (byl powod by GTB zapodac) :twisted:
Spalanie powinno zostac na tym samym poziomie przy podobnym stylu jazdy no chyba ze jest non stop ogien.pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Programy robił Daniel i robił je przy mnie.
Wykresy nie mam bo nie byłem na hamowni... w Kraku brak dobrej hamowni, a dwa mówią by DSG lepiej nie hamować. Mi osobiście wykres nie jest potrzebny, bo wystarczą mi moje odczucia jak było, a jak jest teraz z mocą, a jest miło :lol:
Myśle że jak spale 5-6 baków (trzeci koncze) to na tyle się sam przyuczę że będzie i moc i nie wielkie spalanie.
A czy zmiana turbiny na lepszą, nie zaszkodzi DSG?Octavia II FL Combi 2010 2,0 TDI DSG
Komentarz
-
-
Czy hamowania jest tak istotnym elementem chiptuningu?
przemo78,
Musisz wziąć pod uwagę, że w miarę jedzenia apetyt rośnie. Auto jest po chipie, więc badasz jego potencjał, czyli bardziej dajesz mu w palnik, co jest naturalnym objawem , a niestety moc nie bierze się z powietrza.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
U ojca (w prawdzie nie w Octavii, ale w starym Passacie) który przyjechał z DE już po programie karetka była. Jeżdziła 40 tys, i turbo padło. Po wymianie następne od razu zaczęło wyć... jak poprzednie - jak karetka - i jeździ tak już 80 kkm. Nie wiem czy to coś wniesie do tematu, ale może karetka to nie koniec świata? Często słyszę na ulicach O2 z "karetką" podczas jazdy.
Komentarz
-
-
Ekspertem nie jestem ale też mi się wydaje ze hamownia to dodatek, powiedzmy weryfikacja tego co siedzi pod maską. Mi osobiscie teraz bardzo dobrze się jeździ, bo auto o wiele lepiej wchodzi na obroty. Czuje jak plynnie moc wzrasta i nie ma ani turbo-dziury ani zadyszki.
Pytanie nasuwa się jedno. Co dzieje sie w turbinie że gwizda? Za duże przeciążenie dla tej konstrukcji?
Dziś miałem dzień jazdy w korkach i zauważyłem jedna bardzo ciekawą rzecz odnośnie dużego spalania. Otóż DSG przy wolnych prędkościach przy do hamowaniu pokazuje bieg D2 a w rzeczywistość jest już D1. Ot taki maly fortel zrobili nam inzynierowie VW. I najwazniejsze ze jadąc w korku rzeczywiście biegiem 2 spalanie chwilowe jest niskie ok 6-9 l, ale jadac 1 to zaczyna się wir w baku 15-30 l. I czasem gdy sie tocze to widnieje D2 i spalanie ok a czasem cyferki szaleja i to właśnie wtedy już jadę 1 mimo ze pokazuje 2. Oczywiscie przy ręcznej zmianie biegów zawsze pokazuje bieg rzeczywisty.
Czy mógłby kotoś kto ma DSG sprawdzić co komp pokazuje jadąc biegiem nr 1?Octavia II FL Combi 2010 2,0 TDI DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981turbo w bkd jest tym co lubi pogwizdaćZamieszczone przez adaśMusisz wziąć pod uwagę, że w miarę jedzenia apetyt rośnie. Auto jest po chipie, więc badasz jego potencjał, czyli bardziej dajesz mu w palnik, co jest naturalnym objawemZamieszczone przez rob555...w moim touranie w sobote przy pomiarze na serii wysr..ala sie uszczesliwiajac mnie niezmiernie (byl powod by GTB zapodac)
Komentarz
-
Komentarz