Chłodnica Oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yoda
    Classic
    • 2017
    • 0

    Chłodnica Oleju

    Zamieszczone przez LGV8V
    pelen syntetyk to tylko: Amsoil 5w40 european 100%
    taaa "pełen" a nawet 110% ... jak Millers "100% na bazie PAO" :bajer
  • yoda
    Classic
    • 2014
    • 15

    #2
    Chłodnica Oleju

    Witam.
    Chodzi mi jedna rzecz po głowie... a mianowicie doposażenie mojej Octy w InterCooler OLEJU
    1. Czy taki zabieg jest prosty w wykonaniu zwykłego użytkownika auta miłośnika brudzenia rąk?
    2.Czy zabieg takowy zmniejszy temperaturę chłodzenia oleju, który idze bezpośrednio na turbinę?
    3. Czy żywotność Turbiny zostanie radykalnie wydłużona? przy... hmmm normalnej jeżdzie (choć czasami noga świerzbi)
    4. Czy montaż tagóż IC byłby najlepszy pod tabl rejestracyjną coby reszta chłodnic miała jak najlepszy przewiew? mam na myśli najniższy punkt dolnej belki (bo tam miejsca jest w pierony)

    Załączam fotkę z prawdopodobnym miejscem montażu:]
    u mnie ten przód trochę inny ale...

    Liczę na odpowiedzi w formie porad, nie stwierdzeń typu "po co", "a na co" powiem tak że chcę to zrobić, tylko chcę znać wasze opinie.
    Pozdrawiam. Y.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • adaś
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2006
      • 876
      • Volkswagen

      #3
      yoda,
      Jeżeli lubisz latać z butem podłodze to jak najbardziej jest taka chłodnica przydatna. Jeżeli nie, to można zapodać chlodnicę z 2.0 tdi i lać dobry olej. Ja tak mam i na pewno jest to lepsze niż ten wymiennik ciepła, który jest w 1.9. Też myślałem o zewnętrznej chłodnicy, ale chłopaki z Ecuproject ostudzili mój zapał informacją, że mieli już kilka przypadków, że puściła podstawka od takiej chłodnicy. Są problemy z jakością tych produktów. Mowa była o Mocalu.
      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

      Komentarz

      • Tippo
        L&K
        • 2009
        • 1349
        • Octavia III (5E3)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        #4
        Zamieszczone przez adaś
        Jeżeli nie, to można zapodać chlodnicę z 2.0 tdi i lać dobry olej. Ja tak mam i na pewno jest to lepsze niż ten wymiennik ciepła, który jest w 1.9. Też myślałem o zewnętrznej chłodnicy, ale chłopaki z Ecuproject ostudzili mój zapał informacją, że mieli już kilka przypadków, że puściła podstawka od takiej chłodnicy. Są problemy z jakością tych produktów. Mowa była o Mocalu.
        Jestem za, ponoc w arl 150km chlodnica tez byla wydajniejsza i podchodzi do nowszych, zainwestuj jak nie masz w czujnik temp oleju
        ps. "śfagier" w bmw 2.0d 163km ma fabrycznie taka chlodnice w e60, moze 10cm wysoka ale dluga jak chlodnica wody

        Komentarz

        • yoda
          Classic
          • 2014
          • 15

          #5
          Zaglądałem w rejon "chłodniczki oleju", która jest fabryczna. I stamtąd wychodzi sztywny przewód zasilający turbinę w olej, który któtko mówiąc niby jest chłodzony w tejże chłodnicze"fabrycznej". Ale temperatura z tak małej chłodnicy jest wg mnie nie dostatecznie schłodzona. Więc według mojej logiki...(hehe), wykręcam przewód (sztywny) wyjściowy na chłodnicę "dodatkową", zasilam ją przewodem olejowym, który jest do kupienia na znanym portalu, chyba nawet w zestawach i podłączam do Turbiny. Wydaje mi się, że temperatura oleju powinna być niższa, (może o połowę) na dolocie do Turbo. I tu nasuwa się pytanie czy temperatura czy wysoka czy niższa ma jakikolwiek wpływ na działanie całej turbiny. (Chodzi mi w tym przypadku, o jakiekolwiek zapiekanie się oleju w Turbinie). A jeśli chodzi o czujnik temperatury to posiadam Auto Gauge w słupku :
          Woltomierz
          Ciśnienie Turbiny (apropos czasami doładowanie sięga 1,5- 1,7 bar-a) czy to dobrze
          Temperaturę oleju- która jeszcze nie jest podłączona
          Wszystko co montuję i dłubię w aucie, ma za zadanie jakkolwiek wydłużyć działanie mojego pojazdu, a przy okazji Turbiny (która działa bez zarzutów... jak narazie), ale jeśli przyjdzie czas na jej wymianę to będę przygotowany na wstawienie Lepszej Większej (nowej) nie regenerowanej.
          Moje MOTTO : ZAPOBIEGAĆ NIE LECZYĆ!!!!!

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            #6
            Zamieszczone przez Tippo
            "śfagier" w bmw 2.0d 163km ma fabrycznie taka chlodnice w e60, moze 10cm wysoka ale dluga jak chlodnica wody
            to intercooler w wydaniu BMW a nie chłodnica oleju :szeroki_usmiech





            chłodnica oleju w BMW wygląda podobnie jak w 1.9 TDI:



            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • Tippo
              L&K
              • 2009
              • 1349
              • Octavia III (5E3)
              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

              #7
              Zamieszczone przez Nexus6
              to intercooler w wydaniu BMW a nie chłodnica oleju
              Nie jest to na pewno to co na pierwszej fotce dales, zrobie zdjecie to pokaze, na 90% on
              ma taka chlodnice oleju.

              Komentarz

              • Nexus6
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4847
                • Volkswagen

                #8
                Zamieszczone przez Tippo
                Zamieszczone przez Nexus6
                to intercooler w wydaniu BMW a nie chłodnica oleju
                Nie jest to na pewno to co na pierwszej fotce dales, zrobie zdjecie to pokaze, na 90% on
                ma taka chlodnice oleju.
                przed chłodnicą i skraplaczem może mieć co najwyżej cos takiego:



                a to właśnie intercooler by BMW

                OE. 17517795823 17517787446

                wymiary:

                szerokość 543 mm

                wysokość 105 mm

                grubość 97 mm
                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                Komentarz

                • Tippo
                  L&K
                  • 2009
                  • 1349
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Nexus6
                  a to właśnie intercooler by BMW
                  A to chlodnica oleju :P








                  Ja mialem na mysli ta najmniejsza z ostatniego linka, no chyba, ze mi wmowisz, ze ten maly pierd to chlodnica klimy 8)


                  ps. Od razu uprzedzam, skrzynia w e60 manual, wiec to nie chlodnica do automatu...

                  Komentarz

                  • Nexus6
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4847
                    • Volkswagen

                    #10
                    czyli z przodu musiało być puzzle :diabelski_usmiech

                    bo ta chłodnica występuje tylko w M5/M6, a te w dieslu nie wystepuja :diabelski_usmiech


                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Nexus6
                      czyli z przodu musiało być puzzle



                      bo ta chłodnica występuje tylko w M5/M6, a te w dieslu nie wystepuja
                      Niekoniecznie, bo sprawdzilem dokladniej i obaj mamy czesciowo racje, w 2.0d jest ta najmniejsza chlodniczka, ale ona jest od oleju wspomagania, natomiast ta wieksza od oleju silnika, co nie zmienia faktu ,ze ta z mki moza zaadaptowac do innego auta

                      Komentarz

                      • rOBERTO795
                        RS
                        • 2009
                        • 3465
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #12
                        Re: Chłodnica Oleju

                        Zamieszczone przez yoda
                        Witam.
                        Chodzi mi jedna rzecz po głowie... a mianowicie doposażenie mojej Octy w InterCooler OLEJU
                        1. Czy taki zabieg jest prosty w wykonaniu zwykłego użytkownika auta miłośnika brudzenia rąk?
                        2.Czy zabieg takowy zmniejszy temperaturę chłodzenia oleju, który idze bezpośrednio na turbinę?
                        3. Czy żywotność Turbiny zostanie radykalnie wydłużona? przy... hmmm normalnej jeżdzie (choć czasami noga świerzbi)
                        4. Czy montaż tagóż IC byłby najlepszy pod tabl rejestracyjną coby reszta chłodnic miała jak najlepszy przewiew? mam na myśli najniższy punkt dolnej belki (bo tam miejsca jest w pierony)

                        Załączam fotkę z prawdopodobnym miejscem montażu:]
                        u mnie ten przód trochę inny ale...

                        Liczę na odpowiedzi w formie porad, nie stwierdzeń typu "po co", "a na co" powiem tak że chcę to zrobić, tylko chcę znać wasze opinie.
                        Pozdrawiam. Y.
                        Moja porada- jesli jeżdzisz tym autem po ulicy to zadbaj o czestsze wymiany oleju- ewentualnie olej z NT a nie o chłodniczkę oleju- dodatkową a to dlatego że zdarzają się przypadki rozszczelnień spadku ciśnienia oleju itp. ( nawet na Mocal-u, Setrab-ie). A kończy się to zatarciem silnika.
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz

                        • Tony065
                          RS
                          • 2009
                          • 2487
                          • Octavia I (1U2)
                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                          #13
                          yoda, chłodnica oleju jest potrzebna jak latasz po torze lub śmigasz po expresówkach/autostradach dłuższe trasy. Jak bardzo Cię korci, to wsadź tam coś z seryjnych, ale np od ARL. Bardziej pomysł nad sensownym FMIC, bo ten picek na boku to kpina.
                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                          @ by Tune-up Gdańsk
                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                          Antek

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Panowie, po co montować dodatkowe chłodnice, wystarczy zdjąć dolną osłonę silnika :wink:
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • greg44
                              L&K
                              • 2011
                              • 1198
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              A ktoś podpowie? W zwykłej O II osłona pod silnikiem jest całościowa, znaczy nie ma wlotów powietrza, a podobno w OII RS są wloty powietrza. Coś to daje, obniża temperaturę silnika?

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                greg44, nie wiem jak w RS ale w zwykłej jest pełna, na lato ściągam osłonę a na zimę zakładam, teraz to juz nawet na zimę nie zakładam :lol:

                                Ktoś kiedyś kombinował z wlotami kierunkowymi na osłonie ale w przypadku silników 2.0tdi jest to zbędne, nikt taką octą nie gania po torze w temp 35stopni po za tym dla silnika to obojętnie czy jest 30 za zewnątrz czy 15 :wink:
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • yoda
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 15

                                  #17
                                  Tak czytam te Wasze odpowiedzi i... zastanawiam się czy mnie wogóle rozumiecie? Nie mam zamiaru schładzać oleju CAŁEGO, bo nie jestem pok...iony, gdyż wiem że temperatura oleju w silniku wysokoprężnym czyt "DIESLA" musi mieć pewien zakres działania pracy! Chyba coś między 80-95 st C takie mam skądinąd informacje.

                                  Otóż, Ja pytałem Was o to czy:

                                  ZANIM OLEJ, KTÓRY CHŁODZI TURBOSPRĘŻARKĘ, SZTYWNYM PRZEWODEM WYCHODZĄCYM BEZPOŚREDNIO Z OBUDOWY FILTRA OLEJU, MOŻE ZOSTAĆ SCHŁODZONY W CHŁODNICZCE OLEJU, ZANIM TRAFI DO TURBOSPRĘŻARKI.

                                  Niewiem czy wpisujecie odpowiedzi bezmyślnie (albo ja ich nie łapię), czy piszecie tylko po to żeby pisać i mieć podwyższony licznik "Pomógł"

                                  Proste pytania zadałem i CHCIAŁBYM w miarę PROSTYCH odpowiedzi poczytać.

                                  Pisząc dużymi literami "nie krzyczałem", chciałem tylko, aby użytkownik czytający to zrozumiał, że jestem człowiekiem, a nie botem. Acha i piszę z Polskimi znakami, aby mógł łatwiej mnie zrozumieć.

                                  Pozdrawiam miło Y.

                                  Komentarz

                                  • Tony065
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2487
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                    #18
                                    Olej może być schłodzony, tylko po co :?: z resztą sam sobie odpowiedziałeś na pytanie co do optymalnej temperatury oleju. Ten płyn dobrze pracuje w określonej temperaturze. Lepiej zrobisz, jak będziesz regularnie wymieniał olej na odpowiedni i dbał o turbinę, a auto odwdzięczy się bezawaryjną pracą.
                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                    Antek

                                    Komentarz

                                    • greg2210
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 33

                                      #19
                                      to ja zaczne z dupy strony moja skodzina ma silnik BXE podkręcony u znanego pana Wojtka z znanej firmy w Katowicach z 105 seria wypluł 117 końcowy efekt 146 jest dobrze ale jak się zapierdziela nie powiem ze jakoś extremalnie częste autostrady 150-170 a i 120 km/h czesto tez i temperaturka oleju skacze pod 110" po rozmowie z panem Wojtkiem zaproponował mi zmine oleju na inny jak i przeszczep chłodnicy oleju na chłodnice od 136tki wieksza więc to dobre rozwiazanie i uzasadnione warto pomyśleć....

                                      Komentarz

                                      • rOBERTO795
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 3465
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez greg2210
                                        to ja zaczne z dupy strony moja skodzina ma silnik BXE podkręcony u znanego pana Wojtka z znanej firmy w Katowicach z 105 seria wypluł 117 końcowy efekt 146 jest dobrze ale jak się zapierdziela nie powiem ze jakoś extremalnie częste autostrady 150-170 a i 120 km/h czesto tez i temperaturka oleju skacze pod 110" po rozmowie z panem Wojtkiem zaproponował mi zmine oleju na inny jak i przeszczep chłodnicy oleju na chłodnice od 136tki wieksza więc to dobre rozwiazanie i uzasadnione warto pomyśleć....
                                        Pozostałbym przy zmianie oleju na inny i jego częstszych wymianach. 110'C to dla dobrego oleju nic strasznego. martwiłbym sie gdyby temperatura była powyżej 125'C.
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz

                                        • greg2210
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 33

                                          #21
                                          właśnie zamierzam zmienić olej na Motul 10w40 zobaczymy co to da teraz jeżdze na Castrolu longlife ale z głowy nie pamietam symbolu chyba 5w40 niechce paplać głupot bo przy tak niskim przebiegu jai mam okolo 50k to niezmieniam go co kilka miesiecy wiec i symbolu na pamiec nie pamietam czyli odnosząc sie do twojej wypowiedzi 110" to nie tragedia zeby motor przegrzać?? niestety w instrukcji nie dostrzegłem żadnej wzmianki na ten temat jaka powinna byc prawidłowa temperatura silnika a raczej jej wartoś jakiej nie powinno się przekraczać a zwracam na to bardzo uwage po chipie i przed nim

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez greg2210
                                            właśnie zamierzam zmienić olej na Motul 10w40 zobaczymy co to da teraz jeżdze na Castrolu longlife ale z głowy nie pamietam symbolu chyba 5w40 niechce paplać głupot bo przy tak niskim przebiegu jai mam okolo 50k to niezmieniam go co kilka miesiecy wiec i symbolu na pamiec nie pamietam czyli odnosząc sie do twojej wypowiedzi 110" to nie tragedia zeby motor przegrzać?? niestety w instrukcji nie dostrzegłem żadnej wzmianki na ten temat jaka powinna byc prawidłowa temperatura silnika a raczej jej wartoś jakiej nie powinno się przekraczać a zwracam na to bardzo uwage po chipie i przed nim
                                            Jak chcesz Motula to 5w40 a nie 10w tym bardziej na zime.
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • greg2210
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 33

                                              #23
                                              HEh dzieki kolega ma racje poszedłem na pełnej bombie do garażu sprawdzic i jest 5w40 motul bede go zalewał niebawem ale potrzebuje wszystkie filterki pokupić

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                greg2210, na zimę zawsze możesz zalać 5w30, będzie lepszym olejem niż 5w40
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • greg2210
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 33

                                                  #25
                                                  piramida, kij tam z Olejem ale widziałem twoją skodzine na zdjęciach i zauwazyłem że posiadasz hebelki z RSa i to włąsnie chce wszczepić w moją skode duzo było kombinacji z tym modem??

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...