Zamieszczone przez LGV8V
Chłodnica Oleju
Zwiń
X
-
Chłodnica Oleju
Witam.
Chodzi mi jedna rzecz po głowie... a mianowicie doposażenie mojej Octy w InterCooler OLEJU
1. Czy taki zabieg jest prosty w wykonaniu zwykłego użytkownika auta miłośnika brudzenia rąk?
2.Czy zabieg takowy zmniejszy temperaturę chłodzenia oleju, który idze bezpośrednio na turbinę?
3. Czy żywotność Turbiny zostanie radykalnie wydłużona? przy... hmmm normalnej jeżdzie (choć czasami noga świerzbi)
4. Czy montaż tagóż IC byłby najlepszy pod tabl rejestracyjną coby reszta chłodnic miała jak najlepszy przewiew? mam na myśli najniższy punkt dolnej belki (bo tam miejsca jest w pierony)
Załączam fotkę z prawdopodobnym miejscem montażu:]
u mnie ten przód trochę inny ale...
Liczę na odpowiedzi w formie porad, nie stwierdzeń typu "po co", "a na co" powiem tak że chcę to zrobić, tylko chcę znać wasze opinie.
Pozdrawiam. Y.Załączone pliki
-
-
yoda,
Jeżeli lubisz latać z butem podłodze to jak najbardziej jest taka chłodnica przydatna. Jeżeli nie, to można zapodać chlodnicę z 2.0 tdi i lać dobry olej. Ja tak mam i na pewno jest to lepsze niż ten wymiennik ciepła, który jest w 1.9. Też myślałem o zewnętrznej chłodnicy, ale chłopaki z Ecuproject ostudzili mój zapał informacją, że mieli już kilka przypadków, że puściła podstawka od takiej chłodnicy. Są problemy z jakością tych produktów. Mowa była o Mocalu.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Jestem za, ponoc w arl 150km chlodnica tez byla wydajniejsza i podchodzi do nowszych, zainwestuj jak nie masz w czujnik temp olejuZamieszczone przez adaśJeżeli nie, to można zapodać chlodnicę z 2.0 tdi i lać dobry olej. Ja tak mam i na pewno jest to lepsze niż ten wymiennik ciepła, który jest w 1.9. Też myślałem o zewnętrznej chłodnicy, ale chłopaki z Ecuproject ostudzili mój zapał informacją, że mieli już kilka przypadków, że puściła podstawka od takiej chłodnicy. Są problemy z jakością tych produktów. Mowa była o Mocalu.
ps. "śfagier" w bmw 2.0d 163km ma fabrycznie taka chlodnice w e60, moze 10cm wysoka ale dluga jak chlodnica wody
Komentarz
-
-
Zaglądałem w rejon "chłodniczki oleju", która jest fabryczna. I stamtąd wychodzi sztywny przewód zasilający turbinę w olej, który któtko mówiąc niby jest chłodzony w tejże chłodnicze"fabrycznej". Ale temperatura z tak małej chłodnicy jest wg mnie nie dostatecznie schłodzona. Więc według mojej logiki...(hehe), wykręcam przewód (sztywny) wyjściowy na chłodnicę "dodatkową", zasilam ją przewodem olejowym, który jest do kupienia na znanym portalu, chyba nawet w zestawach i podłączam do Turbiny. Wydaje mi się, że temperatura oleju powinna być niższa, (może o połowę) na dolocie do Turbo. I tu nasuwa się pytanie czy temperatura czy wysoka czy niższa ma jakikolwiek wpływ na działanie całej turbiny. (Chodzi mi w tym przypadku, o jakiekolwiek zapiekanie się oleju w Turbinie). A jeśli chodzi o czujnik temperatury to posiadam Auto Gauge w słupku :
Woltomierz
Ciśnienie Turbiny (apropos czasami doładowanie sięga 1,5- 1,7 bar-a) czy to dobrze
Temperaturę oleju- która jeszcze nie jest podłączona
Wszystko co montuję i dłubię w aucie, ma za zadanie jakkolwiek wydłużyć działanie mojego pojazdu, a przy okazji Turbiny (która działa bez zarzutów... jak narazie), ale jeśli przyjdzie czas na jej wymianę to będę przygotowany na wstawienie Lepszej Większej (nowej) nie regenerowanej.
Moje MOTTO : ZAPOBIEGAĆ NIE LECZYĆ!!!!!
Komentarz
-
-
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
przed chłodnicą i skraplaczem może mieć co najwyżej cos takiego:Zamieszczone przez TippoNie jest to na pewno to co na pierwszej fotce dales, zrobie zdjecie to pokaze, na 90% onZamieszczone przez Nexus6to intercooler w wydaniu BMW a nie chłodnica oleju
ma taka chlodnice oleju.
a to właśnie intercooler by BMW
OE. 17517795823 17517787446
wymiary:
szerokość 543 mm
wysokość 105 mm
grubość 97 mmWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Niekoniecznie, bo sprawdzilem dokladniej i obaj mamy czesciowo racje, w 2.0d jest ta najmniejsza chlodniczka, ale ona jest od oleju wspomagania, natomiast ta wieksza od oleju silnika, co nie zmienia faktu ,ze ta z mki moza zaadaptowac do innego autaZamieszczone przez Nexus6czyli z przodu musiało być puzzle
bo ta chłodnica występuje tylko w M5/M6, a te w dieslu nie wystepuja
Komentarz
-
-
Re: Chłodnica Oleju
Moja porada- jesli jeżdzisz tym autem po ulicy to zadbaj o czestsze wymiany oleju- ewentualnie olej z NT a nie o chłodniczkę oleju- dodatkową a to dlatego że zdarzają się przypadki rozszczelnień spadku ciśnienia oleju itp. ( nawet na Mocal-u, Setrab-ie). A kończy się to zatarciem silnika.Zamieszczone przez yodaWitam.
Chodzi mi jedna rzecz po głowie... a mianowicie doposażenie mojej Octy w InterCooler OLEJU
1. Czy taki zabieg jest prosty w wykonaniu zwykłego użytkownika auta miłośnika brudzenia rąk?
2.Czy zabieg takowy zmniejszy temperaturę chłodzenia oleju, który idze bezpośrednio na turbinę?
3. Czy żywotność Turbiny zostanie radykalnie wydłużona? przy... hmmm normalnej jeżdzie (choć czasami noga świerzbi)
4. Czy montaż tagóż IC byłby najlepszy pod tabl rejestracyjną coby reszta chłodnic miała jak najlepszy przewiew? mam na myśli najniższy punkt dolnej belki (bo tam miejsca jest w pierony)
Załączam fotkę z prawdopodobnym miejscem montażu:]
u mnie ten przód trochę inny ale...
Liczę na odpowiedzi w formie porad, nie stwierdzeń typu "po co", "a na co" powiem tak że chcę to zrobić, tylko chcę znać wasze opinie.
Pozdrawiam. Y.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
yoda, chłodnica oleju jest potrzebna jak latasz po torze lub śmigasz po expresówkach/autostradach dłuższe trasy. Jak bardzo Cię korci, to wsadź tam coś z seryjnych, ale np od ARL. Bardziej pomysł nad sensownym FMIC, bo ten picek na boku to kpina.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Panowie, po co montować dodatkowe chłodnice, wystarczy zdjąć dolną osłonę silnika :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
greg44, nie wiem jak w RS ale w zwykłej jest pełna, na lato ściągam osłonę a na zimę zakładam, teraz to juz nawet na zimę nie zakładam :lol:
Ktoś kiedyś kombinował z wlotami kierunkowymi na osłonie ale w przypadku silników 2.0tdi jest to zbędne, nikt taką octą nie gania po torze w temp 35stopni po za tym dla silnika to obojętnie czy jest 30 za zewnątrz czy 15 :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Tak czytam te Wasze odpowiedzi i... zastanawiam się czy mnie wogóle rozumiecie? Nie mam zamiaru schładzać oleju CAŁEGO, bo nie jestem pok...iony, gdyż wiem że temperatura oleju w silniku wysokoprężnym czyt "DIESLA" musi mieć pewien zakres działania pracy! Chyba coś między 80-95 st C takie mam skądinąd informacje.
Otóż, Ja pytałem Was o to czy:
ZANIM OLEJ, KTÓRY CHŁODZI TURBOSPRĘŻARKĘ, SZTYWNYM PRZEWODEM WYCHODZĄCYM BEZPOŚREDNIO Z OBUDOWY FILTRA OLEJU, MOŻE ZOSTAĆ SCHŁODZONY W CHŁODNICZCE OLEJU, ZANIM TRAFI DO TURBOSPRĘŻARKI.
Niewiem czy wpisujecie odpowiedzi bezmyślnie (albo ja ich nie łapię), czy piszecie tylko po to żeby pisać i mieć podwyższony licznik "Pomógł"
Proste pytania zadałem i CHCIAŁBYM w miarę PROSTYCH odpowiedzi poczytać.
Pisząc dużymi literami "nie krzyczałem", chciałem tylko, aby użytkownik czytający to zrozumiał, że jestem człowiekiem, a nie botem. Acha i piszę z Polskimi znakami, aby mógł łatwiej mnie zrozumieć.
Pozdrawiam miło Y.
Komentarz
-
-
Olej może być schłodzony, tylko po co :?: z resztą sam sobie odpowiedziałeś na pytanie co do optymalnej temperatury oleju. Ten płyn dobrze pracuje w określonej temperaturze. Lepiej zrobisz, jak będziesz regularnie wymieniał olej na odpowiedni i dbał o turbinę, a auto odwdzięczy się bezawaryjną pracą.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
to ja zaczne z dupy strony moja skodzina ma silnik BXE podkręcony u znanego pana Wojtka z znanej firmy w Katowicach
z 105 seria wypluł 117 końcowy efekt 146 jest dobrze
ale jak się zapierdziela nie powiem ze jakoś extremalnie częste autostrady 150-170 a i 120 km/h czesto tez i temperaturka oleju skacze pod 110" po rozmowie z panem Wojtkiem zaproponował mi zmine oleju na inny jak i przeszczep chłodnicy oleju na chłodnice od 136tki wieksza więc to dobre rozwiazanie i uzasadnione warto pomyśleć....
Komentarz
-
-
Pozostałbym przy zmianie oleju na inny i jego częstszych wymianach. 110'C to dla dobrego oleju nic strasznego. martwiłbym sie gdyby temperatura była powyżej 125'C.Zamieszczone przez greg2210to ja zaczne z dupy strony moja skodzina ma silnik BXE podkręcony u znanego pana Wojtka z znanej firmy w Katowicach
z 105 seria wypluł 117 końcowy efekt 146 jest dobrze
ale jak się zapierdziela nie powiem ze jakoś extremalnie częste autostrady 150-170 a i 120 km/h czesto tez i temperaturka oleju skacze pod 110" po rozmowie z panem Wojtkiem zaproponował mi zmine oleju na inny jak i przeszczep chłodnicy oleju na chłodnice od 136tki wieksza więc to dobre rozwiazanie i uzasadnione warto pomyśleć....OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
właśnie zamierzam zmienić olej na Motul 10w40 zobaczymy co to da teraz jeżdze na Castrolu longlife ale z głowy nie pamietam symbolu chyba 5w40 niechce paplać głupot bo przy tak niskim przebiegu jai mam okolo 50k to niezmieniam go co kilka miesiecy wiec i symbolu na pamiec nie pamietam czyli odnosząc sie do twojej wypowiedzi 110" to nie tragedia zeby motor przegrzać?? niestety w instrukcji nie dostrzegłem żadnej wzmianki na ten temat jaka powinna byc prawidłowa temperatura silnika a raczej jej wartoś jakiej nie powinno się przekraczać a zwracam na to bardzo uwage po chipie i przed nim
Komentarz
-
-
Jak chcesz Motula to 5w40 a nie 10w tym bardziej na zime.Zamieszczone przez greg2210właśnie zamierzam zmienić olej na Motul 10w40 zobaczymy co to da teraz jeżdze na Castrolu longlife ale z głowy nie pamietam symbolu chyba 5w40 niechce paplać głupot bo przy tak niskim przebiegu jai mam okolo 50k to niezmieniam go co kilka miesiecy wiec i symbolu na pamiec nie pamietam czyli odnosząc sie do twojej wypowiedzi 110" to nie tragedia zeby motor przegrzać?? niestety w instrukcji nie dostrzegłem żadnej wzmianki na ten temat jaka powinna byc prawidłowa temperatura silnika a raczej jej wartoś jakiej nie powinno się przekraczać a zwracam na to bardzo uwage po chipie i przed nimOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
greg2210, na zimę zawsze możesz zalać 5w30, będzie lepszym olejem niż 5w40superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz