Ogrzewanie postojowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • elektrykprosty
    Rider
    • 2013
    • 311

    #51
    Każdy broni swojej decyzji.
    Ci, których nie stać zazdroszczą
    Ogólnie Webasto to fajna rzecz.

    Komentarz

    • gebek
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1214

      #52
      Zamieszczone przez BiDi01
      Ja mam 1,4 TSI i nagrzanie auta u mnie zajmuje około 5-7 minut.
      _________________
      Pytanie przy jakiej temp.zewnetrznej,oraz jakiej temperatury w kabinie sie oczekuje.
      Ja przy 0 grzalem 10-15 min,a przy -20 juz 30 min.
      Spalanie w dieslu wzrastalo do 10l i padly dwa aku...ale i tak nie zaluje,ze je mialem.
      Natomiast w dobrze rozgrzewajacych sie silnikach benzynowych i grzanych stolkach,nie
      jest to juz tak bardzo konieczne.
      Tato,tato...czy to auto jest chore?
      Nie synku...to diesel PD.

      Honda...the power of dreams.
      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

      Komentarz

      • Alf
        Ambiente
        • 2013
        • 169

        #53
        Widzę, że moje wątpliwości niełatwo rozwiać jednoznacznie :wink:

        Mnie ku domówieniu w ostatniej chwili Webaso skłoniły następujące rzeczy:
        - rano do przedszkola zawożę dziecko-junior co roku marzł przy samochodzie przebierając nogami gdy ja skrobałem szyby przez 10 minut, a następnie wsiadał do wyziębionego samochodu, który podczas kilkunastominutowej jazdy nie zdążył nawet w części nagrzać
        - po pracy mam niewiele czasu aby odebrać go z przedszkola przed 17-tą, więc oszczędzenie 10 minut na skrobaniu szyb jest dla mnie bezcenne
        - chciałem zamówić ogrzewaną przednią szybę, lecz takiej możliwości dla silnika 1.4 nie ma, więc miałem wybór albo Webasto, albo powtrórka z rozrywki (czytaj skobanie i jazda w zimnym samochodzie całą drogę z i do pracy)..

        Jak chodzi o wpływ zużycia aku podczas używania 2x dziennie Webasto i jazdy samochodem 2x20minut dziennie, to zrobię tak, że po kilku tygodniach (będzie już zima) spróbuję go podładować i zobaczę ile mu to czasu zajmie aby w przybliżeniu określić, jak bardzo się rozładował.
        Jeśli moja codzienna jazda nie będzie doładowywać aku, to będę co jakiś czas go doładowywał- i tak muszę teraz kupić ładowarkę do podładowywania 2 starszych samochodów w rodzinie..

        Z własnych doświadczeń mam nadzieję podzielę się za ok 2 miesiące, wtedy się okaże, czy warto było dołożyć kilka tysiaków do Webasto w samochodzie, który teoretycznie będzie się szybciej nagrzewał niż obecny 1.9 TDI...

        pozdrowienia
        O3 1,4 TSI 140KM Elegance
        Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
        Przebieg-ponad 25 000 km ...

        Komentarz

        • Chris11
          RS
          • 2011
          • 1587

          #54
          Już teraz mogę Ci powiedzieć, że warto.
          Uczucie, kiedy idziesz do auta, w którym nie trzeba skrobać szyb przy akompaniamencie sąsiadów zażynających swoje szyby skrobaczkami za złotówkę z tesco... bezcenne.

          Komentarz

          • lukaszc2
            Rider
            • 2013
            • 376

            #55
            Zamieszczone przez Alf
            to zrobię tak, że po kilku tygodniach (będzie już zima) spróbuję go podładować i zobaczę ile mu to czasu zajmie aby w przybliżeniu określić, jak bardzo się rozładował.
            Przepraszam Alf ale nie dam Ci spokoju zostaw ten akumulator w spokoju chociaż przez okres gwarancji..... nic się nie stanie będzie chodził .... to jest fabryczny system a nie dokładany.........

            [ Dodano: Sro 09 Paź, 13 21:48 ]
            Zamieszczone przez elektrykprosty
            Ktos tu pisał, że nowe TSI, chyba konkretnie 1,8, nagrzewają się bardzo szybko.
            Niech ktoś kto to napisał wypowie się jeszcze raz jak będzie -20 stopni ostatnio było 4 stopnie specjalnie nie włączyłem webast (a) i silnik nagrzewał się dość długo około 5 km dzisiaj przy 20 stopniach nagrzał się po nocy po niecałym kilometrze. Poczekajmy do -20 stopni i wtedy się wypowiemy na temat nagrzewania tych silników stosowanych w OIII.
            Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

            Komentarz

            • ketivv
              L&K
              • 2011
              • 1155

              #56
              Zamieszczone przez lukaszc2
              Przepraszam Alf ale nie dam Ci spokoju zostaw ten akumulator w spokoju chociaż przez okres gwarancji..... nic się nie stanie będzie chodził .... to jest fabryczny system a nie dokładany.........
              mam fabryczny system
              dokładnie nie pamiętam musiałbym po fakturach grzebać kiedy wymieniłem aku ale chyba to było pod koniec 2012 roku
              pierwsze objawy niedomagania pojawiły się początkiem grudnia 2011, data zakupu ładowarki czyli rok po odbiorze fabrycznie nowego auta z zamówienia (nie czekało na placu)
              auto nie odpaliło na mrozie po 5 dniach nieużywania na przełomie stycznia/lutego 2012


              jak słyszę serwis i gwarancja w Skodzie to mnie ogarnia śmiech ;-)
              nie mam niestety książki gwarancyjnej przy sobie ale sądzę, że serwis podciągnął by to po "naturalne zużycie" niepodlegające gwarancji

              przecież każde ich tłumaczenie to albo ten typ tak ma albo nie da się

              [ Dodano: Czw 10 Paź, 13 05:58 ]
              Zamieszczone przez lukaszc2
              ostatnio było 4 stopnie specjalnie nie włączyłem webast (a) i silnik nagrzewał się dość długo około 5 km
              nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie webasto automatycznie dogrzewa silnik jeśli trzeba
              nie świeci się wtedy żadna kontrolka na desce rozdzielczej ale po wyjściu na zewnątrz auta słuchać wyraźnie pracę webasto jak i jego chłodzenie się po zgaszeniu "dogrzewanego" silnika

              Komentarz

              • kylo76
                Rider
                • 2013
                • 743
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #57
                Zamieszczone przez ketivv
                serwis podciągnął by to po "naturalne zużycie"
                Niekoniecznie, w tak dziadowskim serwisie jaki ma Fiat (zwykle pozostałości po PZMot i Polmozbycie z tymi samymi pracownikami i mentalnością sprzed 20 lat i nowoczesnym TTTM) wymieniali aku w ramach gwarancji. Czasem nawet bez zbytniego szarpania.
                O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                Komentarz

                • lukaszc2
                  Rider
                  • 2013
                  • 376

                  #58
                  Zamieszczone przez Alf
                  A czy do danego typu silnika producent montuje identyczne akumulatory, czy może w zależności od wyposażenia są różne?
                  Producent do samochodu z Webasto i ogrzewanymi siedzeniami montuje większy akumulator, u siebie przy silniku 1,2 TSI mam 68Ah a kolega w 1,8 TSI bez Webasto ma 58 Ah (sprawdziłem osobiście)
                  Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                  Komentarz

                  • Alf
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 169

                    #59
                    A jednak, bo wydawało mi się takie rozwiązanie logiczne do zastosowania...
                    O3 1,4 TSI 140KM Elegance
                    Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
                    Przebieg-ponad 25 000 km ...

                    Komentarz

                    • lukaszc2
                      Rider
                      • 2013
                      • 376

                      #60
                      Może wymóg domówienia ogrzewanych siedzeń do Webasto wynika z faktu, że do ogrzewanych siedzeń idzie większy akumulator? Tak czy tak jedno jest pewne do samochodu z Webasto pomimo mniejszego silnika dają akumulator o większej pojemności.
                      Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                      Komentarz

                      • pawel934
                        Rider
                        • 2007
                        • 344

                        #61
                        Też mam w domu samochód z Webasto (S-max TDCi). Świetna sprawa, jeśli ktokolwiek się zastanawia to polecam. Podejrzewam, że wszystkie głosy "przeciw" pochodzą od ludzi, którzy nie mieli nigdy do czynienia z tym dobrodziejstwem. Bo jeśli ktoś raz spróbuje, to na pewno już zawsze będzie domawiał ten system (o ile oczywiście będzie mógł sobie na to pozwolić). Dla mnie to istotniejsze niż np. nawigacja.
                        BMW 130i - klik
                        kiedyś: Octavia 1.4 TSI - klik
                        BMW E36 '92 na tor

                        Komentarz

                        • Pawelix
                          Classic
                          • 2013
                          • 22

                          #62
                          Także polecam Webasto, ma bardzo duży zasięg. Po co się męczyć 6-miesięcy...

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1166588

                          Komentarz

                          • lukaszc2
                            Rider
                            • 2013
                            • 376

                            #63
                            Zamieszczone przez ketivv
                            nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie webasto automatycznie dogrzewa silnik jeśli trzeba
                            nie świeci się wtedy żadna kontrolka na desce rozdzielczej ale po wyjściu na zewnątrz auta słuchać wyraźnie pracę webasto jak i jego chłodzenie się po zgaszeniu "dogrzewanego" silnika
                            Masz kolego racje dzisiaj dopiero to zauważyłem temperatura spadła do 2-3 stopni odpaliłem samochód jadę i słyszę pracę "webasta" którego nie włączałem (oczywiście na przycisku nie było widać że system pracuje ale było słychać) temperatura po chwili była na 90 i po dalszej chwili system się wyłączył.
                            Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                            Komentarz

                            • Qgar
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 246
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #64
                              Jak jest z ustawianiem temperatury dla Webasto, gdy w aucie jest klimatronik?

                              1) Chodzi mi o to czy wogóle można ustawiać temperaturę, do jakiej zostanie nagrzane/schłodzone auto?
                              1a) Czy to jest tak, że dmucha na maxa do czasu aż zostanie wyłączone?

                              W jaki sposób następuje wybór pomiędzy grzaniem a wietrzeniem auta?
                              Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                              Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                              Komentarz

                              • NC
                                Classic
                                • 2013
                                • 36

                                #65
                                Czy w O3 z dieslem jest fabrycznie dogrzewacz (mysle o rozbudowie pozniejszej do webasto) ?

                                Komentarz

                                • lukaszc2
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 376

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Qgar
                                  Jak jest z ustawianiem temperatury dla Webasto, gdy w aucie jest klimatronik?

                                  1) Chodzi mi o to czy wogóle można ustawiać temperaturę, do jakiej zostanie nagrzane/schłodzone auto?
                                  1a) Czy to jest tak, że dmucha na maxa do czasu aż zostanie wyłączone?

                                  W jaki sposób następuje wybór pomiędzy grzaniem a wietrzeniem auta?
                                  Mogę odpowiedzieć na jedno z Twoich pytań (bo nie mam klimatronika). Wybór pomiędzy grzaniem a wentylacją odbywa się poprzez radio (wybierasz tryb ogrzewanie lub wentylacja- przycisk na radiu Car - potem ogrzewanie postojowe i tam zmieniasz tryb).

                                  Na pozostałe pytania odpowiem na przykładzie klimatyzacji manulanej ( nie klimatronika) może komuś innemu się przyda.
                                  1. Niezależnie od ustawienia pokrętła ciepłe/zimne powietrze po włączeniu Webasta w trybie ogrzewania leci max ciepłe powietrze. (nawet przy ustawieniu na zimne powietrze jak odpalisz Webasto leci gorące powietrze - oczywiście do czasu włączenia stacyjki bo wtedy przechodzi na ustawienia z pokręteł)
                                  2.Niezależnie od ustawienia prędkości dmuchawy (pozycja od 1 -6) po włączeniu systemu dmuchawa pracuje z prędkością odpowiadającą ustawieniu na pokrętle 3 (czyli z połową mocy) oczywiście tak jak w pkt. 1 tylko do czasu włączenia stacyjki.
                                  3. Jedynym ustawieniem jakie trzeba ustawić to kierunek nawiewu ( tu nie następuje nic automatycznie tak jak ustawi się tak leci.)
                                  Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                  Komentarz

                                  • Sweetdream
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 108

                                    #67
                                    Czy w cenniku webasto jest oznaczone jako "System niezależnego ogrzewania i wentylacji" ?

                                    Komentarz

                                    • Wojqba
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 230

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Sweetdream
                                      Czy w cenniku webasto jest oznaczone jako "System niezależnego ogrzewania i wentylacji" ?
                                      tak

                                      Komentarz

                                      • ketivv
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1155

                                        #69
                                        w przypadku klimatronika to on reguluje temperaturę jak i szybkość pracy wentylatora oraz kierunek nawiewu, mozna wprowadzac zmiany reczne
                                        domyślnie startuje z ustawieniem temperatura żądana wewnątrz 22 st C

                                        Komentarz

                                        • MadDriver
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 285

                                          #70
                                          ketivv, a jak wyglada efektywnosc wentylacji wnetrza kabiny podczas upalow? Czy to w ogole cokolwiek daje, jesli samochod np. jest w otwartym sloncu nagrzany na maxa?
                                          Mój Brzydal :-)

                                          Komentarz

                                          • Qgar
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 246
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #71
                                            Zamieszczone przez ketivv
                                            w przypadku klimatronika to on reguluje temperaturę jak i szybkość pracy wentylatora oraz kierunek nawiewu, mozna wprowadzac zmiany reczne
                                            domyślnie startuje z ustawieniem temperatura żądana wewnątrz 22 st C
                                            I jak osiągnie te 22st.C to się wyłącza automatycznie?

                                            Z innej beczki pytanie - dlaczego trzeba się martwić o akumulator przy ogrzewaniu postojowym? Rozumiem, że wentylator chodzi etc, ale jeśli to się opiera o silnik spalinowy, który ciągnie paliwo ze zbiornika, to nie mógłby on być od razu generatorem i ładować aku?
                                            Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                            Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #72
                                              Nie jest on alternatorem.

                                              To nie uruchamia nic z silnika. Ma wlasna pompke paliwa, korzysta z nadmuchu auta, ma wlasny obieg wody. Fizycznie nie ma tez jak dolozyc alternatora, bo tam sie nic nie kreci. To jest zwykly piec, w ktorym zachodzi proces spalania paliwa z powietrzem. W wyniku czego cieplo jest przekazywana na nagrzewnice oraz czesciowo blok silnika i mamy cieplo w sordku i podgrzany silnik.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • NC
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 36

                                                #73
                                                Webasto pobiera prad z akumulatora samochodu podczas pracy na zgaszonym silniku. Np. po to zeby wymusic obieg cieczy chlodzacej (pompa). Nawiewy w kabinie tez 'za darmo' nie chodza.

                                                Dlatego przyjela sie zasada, ze nie grzejemy dluzej niz mamy zamiar potem jechac (chociaz pol godziny, zwlaszcza przy mrozach ponizej -10 stopni, to dla mnie max).

                                                Komentarz

                                                • Qgar
                                                  Ambiente
                                                  • 2013
                                                  • 246
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #74
                                                  Człowiek się uczy całe życie. Mi się jakoś zdawało, że tam jest jakiś dodatkowy mini silnik spalinowy, zupełnie nie skojarzyłem, że na Webasto często potocznie się mówi piec.

                                                  Swoją drogą ciekawe czy pod wpływem temperatury ciecz nie mogłaby sama zacząć krążyć, a przy tym napędzać mini generator prądu. Ale to pewnie i tak byłoby nieopłacalne porównując ze wzrostem zużycia paliwa.

                                                  Dzięki za wyjaśnienia.

                                                  Pozostaje jeszcze dla mnie kwestia wyłączania się Webasto włączonego pilotem przy osiąganiu temperatury ustawionej na klimatroniku - czy wyłącza się automatycznie?
                                                  Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                                                  Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                                                  Komentarz

                                                  • ketivv
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1155

                                                    #75
                                                    nie wyłączy się automatycznie po osiągnięciu żądanej temperatury wewnątrz

                                                    będzie kontynuował pracę do czasu jaki ma zadany (w ustawieniach można ustawić czas pracy, nie dłuższy jak 1 godzina)
                                                    po nagrzaniu, utrzymuje żądaną temperaturę wewnętrzną (oraz rozgrzewa/utrzymuje temp bloku silnika)

                                                    Zamieszczone przez MadDriver
                                                    a jak wyglada efektywnosc wentylacji wnetrza kabiny podczas upalow? Czy to w ogole cokolwiek daje, jesli samochod np. jest w otwartym sloncu nagrzany na maxa?
                                                    użyłem to może raz - niestety nie mam pilota - ja najczęściej zostawiam auto z otwartym/uchylonym dachem

                                                    moim zdaniem coś to da, bo jednak wymiana powietrza będzie ale cudów bym się nie spodziewał

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...