doobo, tu masz filmik obrazujący pracę afs (co prawda dotyczy Superba ale zasada pozostaje ta sama)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DSzR_Sa7ydI[/youtube]
U mnie w O2 projektory podążają za kierownicą dopiero powyżej jakiejś prędkości chyba powyżej 10km/h albo 25km/h. Jak kręcisz kierownicą stojąc w miejscu to nic się nie dzieje.
jest to zrobione po to żeby przy parkowaniu nie huśtały się na prawo i lewo bez potrzeby. Jak masz moduły skrętne to chyba powinieneś mieć przy włączaniu świateł test podczas którego światła robią zeza rozbieżnego.
Z tego co pamiętam to układ ten działa tylko w trybie auto, jak ustawisz przełącznik w tryb świateł mijania to zasięg jest stały. Ja widzę u siebie że kąt świateł się zmienia, można też to zauważyć jak podjedziesz pod jakąś ścianę i staniesz wtedy lewa soczewka wraca do środka (w trybie miejskim doświetla bardziej lewą część jezdni i jest lekko wychylona na lewo)
o a ja właśnie rozmyślam nad montażem ksenonów, jakie mogą być tego koszty
IMO
daj sobie jeszcze jakiś czas jak możesz, na kupno albo tych słabych ksenonów albo coś w ledach, byleby było <2000lm. Po prostu na razie jest to dość drogie. W międzyczasie trzeba zacząć szukać używek reflektorów do ksenonów.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
W Octavii 2 FL są ksenony skrętne - po przekroczeniu pewnej prędkości po prostu dynamicznie doświetlają zakręty, nie ma to nic wspólnego z AFS.
Octavia 3 i Superb 2 mają dodatkowo AFS czyli wiązka światła zmienia się jak w poście prostego elektryka, plus jazda w deszczu, czego tam nie widzę.
Ale z drugiej strony, czy jest się nad czym tutaj uwywnętrzniać? Tak naprawdę różnicy ja za dużej nie widzę, co najwyżej silniczki w reflektorach mają sznsę się szybciej wykończyć, szczególnie w lewym...
Co innego, jakby dali przesłony jak w najnowszym touranie, gdzie jedzie się na drogowych a przesłony zasłaniają nadjeżdżający pojazd...
Ale z drugiej strony, czy jest się nad czym tutaj uwywnętrzniać? Tak naprawdę różnicy ja za dużej nie widzę, co najwyżej silniczki w reflektorach mają sznsę się szybciej wykończyć, szczególnie w lewym...
Oj Marcinie jest różnica i to spora IMO tryb deszcz (przy czujniku) i mgła (przy halogenach) działają bezbłędnie tzn. w deszczu krótko i szeroko a we mgle lewe "oko" idzie w prawo na prawe pobocze, co do innych trybów to szczególnie irytujący jest tryb pozamiejski/autostradowy gdzie czasami przy 100-110 km/h potrafią migać z naprzeciwka :P jednak "strzał z bixenona" robi swoje :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sob 11 Sty, 14 01:45 ]
Zamieszczone przez doobo
Ok pewnie są skretne tylko do końca nie wiem jeszcze jak to działa
Skrętne działają powyżej 25km/h (Imo fajny efekt jak dojeżdżasz do stojącego na światłach auta i po chwili lewa soczewka ustawia się na jego tablicy rejestracyjnej a po równym ruszeniu widać jak wiązka światła rozjeżdża się na boki - szczególnie lewa strona :diabelski_usmiech
miałem na myśli przesłony a nie automatyczny system drogowych, który również u mnie działa jak mu się podoba - nie daj Boże starszy samochód jedzie przede mną, ze słabszymi lampami z tyłu...
im szybciej jedziesz tym wyraźniej powinieneś zaobserwować działanie doświetlania zakrętów. Przy małej prędkości możesz tego niezaobserwować. Funkcja jest super i jak dla mnie doświetla bardzo dobrze zakręty.
A jak tu wygląda kwestia montażu ksenonów skrętnych lub też standardowych (jeżeli takowe są). Mam O2 FL w wersji family (mint). Miałem wcześniej HIDy, ale zrezygnowałem z nich bo były usterkowe. Z tego co wiem to bym potrzebował reflektorów, spryskiwaczy, czujników poziomowania przód/tył, jak możecie to pomóżcie mi co jeszcze jest potrzebne. Nie mówię o przewodach i wiązkach. Nie ma maxi dota, czunika deszczu i włącznika świateł auto.
Komentarz