Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

AFS czyli ksenony

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • AFS czyli ksenony

    Jark7, powiedz klientowi niech se pan smaru da na tarcze ...pomoze

  • #2
    AFS czyli ksenony

    Gdyby ktoś nie był przekonany do ksenonów to poniższy obrazek przedstawia zasięg świateł w zależności od prędkości.

    Komentarz


    • #3
      Witam

      Mam pytanie

      Odebrałem wczoraj swoja Octavie z Ksenonami.

      Dokładnie nazywa się to:

      Reflektory bi-ksenonowe + AFS z LED
      z funkcją dynamicznego oświetlania zakrętów wraz
      ze spryskiwaczami reflektorów przednich

      Moje pytanie:
      Co oznacza funkcja dynamicznego oświetlania zakrętów? Co to jest AFS?

      Bo mi po głowie chodziło, że mogą być to bi-ksenony skrętne.

      Kręcę kierownicą i nie widzę, aby promień światła zmieniał swoje położenie

      Za to widzę, jak zapala się halogen.

      Pozdrawiam

      Komentarz


      • #4
        doobo, tu masz filmik obrazujący pracę afs (co prawda dotyczy Superba ale zasada pozostaje ta sama)
        [youtube] [/youtube]

        Komentarz


        • #5
          Nie zauważyłem aby u mnie podazaly za ruchem kierownicy..

          Komentarz


          • #6
            U mnie w O2 projektory podążają za kierownicą dopiero powyżej jakiejś prędkości chyba powyżej 10km/h albo 25km/h. Jak kręcisz kierownicą stojąc w miejscu to nic się nie dzieje.
            jest to zrobione po to żeby przy parkowaniu nie huśtały się na prawo i lewo bez potrzeby. Jak masz moduły skrętne to chyba powinieneś mieć przy włączaniu świateł test podczas którego światła robią zeza rozbieżnego.

            Komentarz


            • #7
              doobo,

              Z tego co pamiętam to układ ten działa tylko w trybie auto, jak ustawisz przełącznik w tryb świateł mijania to zasięg jest stały. Ja widzę u siebie że kąt świateł się zmienia, można też to zauważyć jak podjedziesz pod jakąś ścianę i staniesz wtedy lewa soczewka wraca do środka (w trybie miejskim doświetla bardziej lewą część jezdni i jest lekko wychylona na lewo)
              jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
              była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
              była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

              Komentarz


              • #8
                o a ja właśnie rozmyślam nad montażem ksenonów, jakie mogą być tego koszty
                Mike

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez michal_octavia
                  o a ja właśnie rozmyślam nad montażem ksenonów, jakie mogą być tego koszty
                  IMO
                  daj sobie jeszcze jakiś czas jak możesz, na kupno albo tych słabych ksenonów albo coś w ledach, byleby było <2000lm. Po prostu na razie jest to dość drogie. W międzyczasie trzeba zacząć szukać używek reflektorów do ksenonów.
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz


                  • #10
                    Może drobne sprostowanie

                    W Octavii 2 FL są ksenony skrętne - po przekroczeniu pewnej prędkości po prostu dynamicznie doświetlają zakręty, nie ma to nic wspólnego z AFS.

                    Octavia 3 i Superb 2 mają dodatkowo AFS czyli wiązka światła zmienia się jak w poście prostego elektryka, plus jazda w deszczu, czego tam nie widzę.

                    Ale z drugiej strony, czy jest się nad czym tutaj uwywnętrzniać? Tak naprawdę różnicy ja za dużej nie widzę, co najwyżej silniczki w reflektorach mają sznsę się szybciej wykończyć, szczególnie w lewym...

                    Co innego, jakby dali przesłony jak w najnowszym touranie, gdzie jedzie się na drogowych a przesłony zasłaniają nadjeżdżający pojazd...
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz


                    • #11
                      Ok pewnie są skretne tylko do końca nie wiem jeszcze jak to działa, uruchamiajac auto rzeczywiście soczewki robią tego zeza na boki..

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Enriquez
                        Ale z drugiej strony, czy jest się nad czym tutaj uwywnętrzniać? Tak naprawdę różnicy ja za dużej nie widzę, co najwyżej silniczki w reflektorach mają sznsę się szybciej wykończyć, szczególnie w lewym...
                        Oj Marcinie jest różnica i to spora IMO tryb deszcz (przy czujniku) i mgła (przy halogenach) działają bezbłędnie tzn. w deszczu krótko i szeroko a we mgle lewe "oko" idzie w prawo na prawe pobocze, co do innych trybów to szczególnie irytujący jest tryb pozamiejski/autostradowy gdzie czasami przy 100-110 km/h potrafią migać z naprzeciwka :P jednak "strzał z bixenona" robi swoje :diabelski_usmiech

                        [ Dodano: Sob 11 Sty, 14 01:45 ]
                        Zamieszczone przez doobo
                        Ok pewnie są skretne tylko do końca nie wiem jeszcze jak to działa
                        Skrętne działają powyżej 25km/h (Imo fajny efekt jak dojeżdżasz do stojącego na światłach auta i po chwili lewa soczewka ustawia się na jego tablicy rejestracyjnej a po równym ruszeniu widać jak wiązka światła rozjeżdża się na boki - szczególnie lewa strona :diabelski_usmiech
                        Pozdr. Przemek

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Enriquez
                          Co innego, jakby dali przesłony jak w najnowszym touranie, gdzie jedzie się na drogowych a przesłony zasłaniają nadjeżdżający pojazd...
                          System automatycznych drogowych w o3 jako tako daje rade, ale wolalbym zeby dzialal rowniez przy nizszych predkosciach
                          Black magic

                          Komentarz


                          • #14
                            miałem na myśli przesłony a nie automatyczny system drogowych, który również u mnie działa jak mu się podoba - nie daj Boże starszy samochód jedzie przede mną, ze słabszymi lampami z tyłu...
                            Pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz


                            • #15
                              im szybciej jedziesz tym wyraźniej powinieneś zaobserwować działanie doświetlania zakrętów. Przy małej prędkości możesz tego niezaobserwować. Funkcja jest super i jak dla mnie doświetla bardzo dobrze zakręty.
                              O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
                              Błękit RACE
                              Beżowa Alcantara
                              Columbus
                              Webasto

                              Komentarz


                              • #16
                                A jak tu wygląda kwestia montażu ksenonów skrętnych lub też standardowych (jeżeli takowe są). Mam O2 FL w wersji family (mint). Miałem wcześniej HIDy, ale zrezygnowałem z nich bo były usterkowe. Z tego co wiem to bym potrzebował reflektorów, spryskiwaczy, czujników poziomowania przód/tył, jak możecie to pomóżcie mi co jeszcze jest potrzebne. Nie mówię o przewodach i wiązkach. Nie ma maxi dota, czunika deszczu i włącznika świateł auto.

                                Z góry dziękuje
                                O1 -> O2 FL
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=861220#861220

                                Komentarz


                                • #17
                                  to jest temat o O3, zajrzyj do istniejącego tematu w dziale O2. Wszystko jest dokładnie opisane.
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Enriqez w mojej o2fl jest ksenon skretny i AFS

                                    [ Dodano: Czw 20 Lut, 14 20:52 ]
                                    skrecaja jakos miedzy 20-80 km/h a pozniej zmienia sie kat tak jak na zdjeciu na samej gorze
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X