Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

System ochrony pieszych w roku modelowym 2013

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • System ochrony pieszych w roku modelowym 2013

    Zamieszczone przez 2.0-16v Michał
    looker, mam to samo w samsung s advence. Nie wiem czy u mnie nie jest to spowodowane ostatnim upadkiem który się zakończył pajączkiem na wyświetlaczu.
    U mnie pomogło wyjęcie baterii oraz w tym samym czasie karty SIM. Nie wiem do końca co było przyczyną... Ale teraz ten uciążliwy objaw zniknął :-)

  • #2
    System ochrony pieszych w roku modelowym 2013

    Kto ma auto z roku modelowego 2013r tj. wyprodukowane do wiosny 2013r z systemem ochrony pieszych?
    Pirotechnicznie podnoszona maska przy najechaniu na pieszego, słupek, znak.
    Bywają z tym ustrojstwem problemy np. przy wjeździe w zaspę, parkingowej stłuczce?
    Jaki jest koszt naprawy?

    Spodziewam się, że odpowiedzi pojawią się dopiero za dłuższy czas.

    Na poniższym obrazku to czarny okrągły element z kabelkiem pod zawiasem maski.


    [ Dodano: Sro 16 Paź, 13 10:39 ]
    zapomniałem napisać, że skoda w bodajże tygodniu 22 w 2013r wycofała się z montowania tego ustrojstwa.

    Komentarz


    • #3
      Dzisiaj sprawdzałem i faktycznie model 2013 ma dwa takie czarne elementy. Na szczęście nie miałem żadnej przygody także nie wypowiem się czy to jest kłopotliwe. Czy system ten zawiera jeszcze jakieś dodatkowe elementy których nie ma model 2014.
      Kiedyś był temat związany z zakazem zakładania ramek pod przednią tablicą z uwagi właśnie na ten system, ale nikt nie potrafił wytłumaczyć z jakiego konkretnie powodu.
      jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
      była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
      była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez polrob
        Kiedyś był temat związany z zakazem zakładania ramek pod przednią tablicą z uwagi właśnie na ten system, ale nikt nie potrafił wytłumaczyć z jakiego konkretnie powodu.
        Ja też dostałem informację, że tablica rejestracyjna z przodu będzie zamontowana bez ramki bo któreś czujniki nie lubią gdy jest ramka, ale mi się wydaje że chodzi o czujniki parkowania z przodu. Systemem ochrony pieszych chyba Skoda by się chwaliła?

        Komentarz


        • #5
          Nie mam czujników parkowania z przodu, a ramki też nie montowali. Sprzedawca tłumaczył, że to zalecenie producenta względem ochrony pieszego ww systemu.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez robimal
            Nie mam czujników parkowania z przodu, a ramki też nie montowali. Sprzedawca tłumaczył, że to zalecenie producenta względem ochrony pieszego ww systemu.
            w dupę z tymi ramkami dodatkowy plastyk, jak już pisałem blacha idealnie wpasowana w zderzak i przyzwoicie to wygląda
            Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY

            Komentarz


            • #7
              System ochrony pieszych był pewno potrzebny od lepszych not podczas testów Euro NCAP.
              Szkoda, że nawet domówić tego juz nie można.

              Komentarz


              • #8
                Niedługo będą już systemy ochrony przed wszystkim co się może przydarzyć na drodze.
                O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                Komentarz


                • #9
                  Po czym ludzie beda blagac, aby wrocic do prostych samochodow sprzed lat :lol:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Po czym ludzie beda blagac, aby wrocic do prostych samochodow sprzed lat :lol:
                    tak jak mówisz, szał producentów i wymogi palanterii z brukseli doprowadzą do tego w przyszłości że auto przejmie nad tobą konrolę i zniknie tzw. frajda z jazdy takie smutne SF :cry: które stanie się rzeczywistością
                    Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez mascotte
                      w przyszłości że auto przejmie nad tobą konrolę
                      Pozostanie Ci tylko wsiąść do samochodu i powiedzieć dokąd chcesz jechać, komputer wybierze drogę, będzie przestrzegał ograniczeń, przewidzi co może zrobić pieszy w promieniu iluś metrów od auta, bo inne samochody będą przewidywalne (bo bez udziału czynnika ludzkiego).
                      Komputery kiedyś zgubią naszą cywilizację, może nie w sensie wizji z "Terminatora" ale staniem się niewolnikami elektroniki.

                      Ot, taka jesienna zaduma nad marnością świata. :diabelski_usmiech
                      O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                      Komentarz


                      • #12
                        oczywiście można się z tego śmiać ale nie zapominajcie, że samochód ma służyć do przemieszczania się w ramach transportu po drogach publicznych
                        gdzie czas przejazdu nie jest tak istotnym parametrem jak bezpieczeństwo uczestników ruchu

                        drogi publiczne to system transportu dla wszystkich także pieszych, tych co lubią jeździć jak i tych, którzy muszą - każdy jest uczestnikiem tego ruchu a jako uczestnik może się tez stać jego ofiarą

                        łatwo oczywiście narzekać na wszystkie "systemy" tylko w razie wypadku to jednak one znacząco łagodzą skutki obrażeń

                        [ Dodano: Sro 23 Paź, 13 10:45 ]
                        Zamieszczone przez kylo76
                        Komputery kiedyś zgubią naszą cywilizację, może nie w sensie wizji z "Terminatora" ale staniem się niewolnikami elektroniki.
                        już jesteśmy jej "niewolnikami"
                        to tylko narzędzie, które pomaga nam żyć jak wiele innych w historii człowieka na ziemi

                        jesteśmy też niewolnikami paliw kopalnych, temperatury na ziemi, zawartości tlenu w atmosferze - musimy sie z tym pogodzić ;-)
                        nie istniejemy w oderwaniu od otaczającego nas świata, przypadkiem przez niewielki ułamek czasu jesteśmy dominującym gatunkiem

                        czemu akurat "komputery" miałyby nas zgubić ?

                        ostatni wypadek pociągu w Hiszpanii zapewne gdyby pociągiem sterował komputer nigdy w tym miejscu nie rozpędziłby pociągu do takiej prędkości

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez ketivv
                          oczywiście narzekać na wszystkie "systemy"
                          Tak zgadzam się z Tobą, ale mamy tu dwie płaszczyzny posługiwania się autem, z jednej strony bezpieczeństwo, ochrona itd, a z drugiej przyjemność.
                          Zwiększając bezpieczeństwo tracimy przyjemność i na odwrót. Jeśli priorytetem jest bezpieczeństwo (i tzw "ekologia" - wałkowany niedawno Start/Stop) a tak się składa że jest, to w kolejnych latach po przyjemność z jazdy trzeba się będzie udać na tor (o ile nie zostaną zakazane z powodu nie-ekologiczności) albo do gier video.
                          Jest jeszcze jedna ważna sprawa, te systemy będą wymagały coraz bardziej specjalistycznego (czytaj DROGIEGO) serwisu.
                          O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                          Komentarz


                          • #14
                            Niestety miałem okazję przetestować ten system. Polozylem na glebę słupek od znaku ostrzegawcze, a sam znak się wybił w górę uszkadzajac mi maskę i szybę. Wystrzelily mi oba siłowniki i maska uniosla się na parę centymetrów. Jakie są koszty to jeszcze nie wiem, jak coś będę wiedział to dam znać.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez mariusz123a
                              Niestety miałem okazję przetestować ten system. Polozylem na glebę słupek od znaku ostrzegawcze, a sam znak się wybił w górę uszkadzajac mi maskę i szybę. Wystrzelily mi oba siłowniki i maska uniosla się na parę centymetrów. Jakie są koszty to jeszcze nie wiem, jak coś będę wiedział to dam znać.
                              Możesz dać foto uszkodzeń?
                              Czy sam system spowodował dodatkowe uszkodzenia w samochodzie ?
                              Tak się składa że to mam i jeśli więcej szkody z tego niż pożytku to go odłącze.
                              JEST >>> O2FL by Lockin

                              BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                              BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                              BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                              BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                              Komentarz


                              • #16
                                System sam w sobie jest większym uszkodzeniem, bo teraz trzeba to wszystko powymieniać, ale gdyby to był pieszy a nie znak drogowy to system mógłby mu pomóc. Z powodu wystrzelenia maski do góry nie zrobiły mi się większe uszkodzenia, tak więc śmiało możesz go zostawić.

                                Komentarz


                                • #17
                                  system był montowany tylko na początku produkcji octavii III i w tych wersjach tabliczka rejestracyjna była przykręcana do zderzaka bez ramki. Koszt wymiany 2 zawiasów i tych 2 nabojów to około 550 zł netto za części -72 zł netto zawias i 175 netto nabój.Na zdjęciu widać jak wygląda maska po wjechaniu w głęboką dziurę w drodze
                                  Załączone pliki

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    U mnie wyglądało to identycznie, koszty nie są duże, do zaakceptowania. Jak odbierałem auto z salonu to była przykręcona ramka z reklamą ASO w którym było kupowane auto.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Tylko patrzeć kiedy ten system wejdzie jako obowiązkowy, dość łopatologicznie zasadę jego działania można poznać >>> TUTAJ <<<
                                      JEST >>> O2FL by Lockin

                                      BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                      BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                      BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                      BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Witam wszystkich

                                        czy może ktoś wie gdzie dokładnie znajduje się "czujnik zderzenia układu ochrony pieszych na środku" w Octavia III 2013rok ?
                                        Wczoraj nagle zapaliła się kontrolka błędu poduszek. Odczyt błędów z komputera:

                                        B10E915 Czujnik zderzenia układu ochrony pieszych na środku. Przerwa/zwarcia z potencjałem plus [negatywny/okazjonalny]
                                        B10E929 Czujnik zderzenia układu ochrony pieszych na środku. Niewiarygodny sygnał [negatywny/okazjonalny]

                                        Planuje zweryfikować podłączenie czujnika, rozłączyć, podłączyć itp.

                                        Pozdrawiam
                                        Dominik

                                        Komentarz


                                        • #21

                                          Zamieszczone przez _dominik_ Zobacz wpis
                                          Witam wszystkich

                                          czy może ktoś wie gdzie dokładnie znajduje się "czujnik zderzenia układu ochrony pieszych na środku" w Octavia III 2013rok ?
                                          Wczoraj nagle zapaliła się kontrolka błędu poduszek. Odczyt błędów z komputera:

                                          B10E915 Czujnik zderzenia układu ochrony pieszych na środku. Przerwa/zwarcia z potencjałem plus [negatywny/okazjonalny]
                                          B10E929 Czujnik zderzenia układu ochrony pieszych na środku. Niewiarygodny sygnał [negatywny/okazjonalny]

                                          Planuje zweryfikować podłączenie czujnika, rozłączyć, podłączyć itp.

                                          Pozdrawiam
                                          Dominik
                                          Hej kolego, u mnie to samo - jakieś fatum? zapalił mi się na prostej drodze z tym że czujnik od strony kierowcy, niestety trzeba zdejmować zderzak.

                                          w załaczniku zdjęcie gdzie są czujniki, jakby Ci się udało naprawić to napisz co było u Ciebie, bo ja póki co nie mam do tego mocy ani warunków.



                                          czujniki.jpg

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Witam,
                                            czy udało się komuś może poradzić z tymi błędami B10E915, B10E929?
                                            U mnie wyskoczyły dokładnie takie same i nie wiem gdzie szukać przyczyny.
                                            Pozdrawiam, Paweł.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Hej,

                                              @MefjuWw dziękuje za informację. Udało mi się zdemontować czujnik znajdujący się z przodu (3Q0 959 651) i podłączyć go w miejsce prawego czujnika. Wówczas prawy czujnik nie pokazywał żadnych błędów więc pewnie przewody do czujnika z przodu robią jakieś zwarcie. Czy ktoś wie gdzie w zderzaku mieści się kostka, do której schodzą się przewody od czujników zderzenia ochrony pieszych (oraz ma opis tej kostki).
                                              Sam czujnik z przodu udało mi się wykręcić bez demontażu całego zderzaka. Wystarczyło odkręcić śruby od osłony/kratki i wówczas ciasno ale udało się wdusić rękę i odkręcić czujnik.

                                              Pozdrawiam
                                              Dominik

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X