Korzystając z okazji zapytam czy warto kupić Mini VAG 505 PL http://www.e-volt.pl/testery-diagnos...oku_p_120.html do podstawowej obsługi szkodnika? Coś by się przydało żeby za każdym razem nie pytać kolegów sądząc jedynie po objawach, a dysponując jakimiś konkretami.
[ Dodano: Pon 11 Sie, 14 23:50 ]
Problem ze światłami rozwiązany. Potrzebny był VCDS i kolega z kabelkiem. Oczywiście na spocie znalazła się taka osoba której serdecznie dziękuję. Ilość lamp wstecznego ustawia się jak to już wspomniał majonezz w sterowniku. Również tam można ustawić jasność świecenia tylnych lamp postojowych w zakresie 0 - 255 u mnie było 15 czyli około 6%. Nie wolno przesadzić aby była wyraźna różnica pomiędzy światłem pozycyjnym, a światłem funkcyjnym (stop, przeciwmgłowe) gdyż jak się okazuje ta sama żarówka pełni dwie funkcje i sterowana jest niższym lub pełnym napięciem.
Podobno nie jest to regułą i zależy od modelu i rocznika auta.
Na koniec moja refleksja.
Czasy gdy do naprawy usterek elektrycznych w samochodzie wystarczała znajomość prawa Ohma i żaróweczka z kabelkiem już minęły i chyba nie wrócą. Teraz potrzebne są inne kabelki i narzędzia. Na szczęście wśród klubowiczów są dobrzy ludzie którzy pomogą w potrzebie z przysłowiowe dobra słowo.
Po spocie szkodnik otrzyma klubową naklejkę i dołączy do elitarnej grupy
[ Dodano: Pon 11 Sie, 14 23:50 ]
Problem ze światłami rozwiązany. Potrzebny był VCDS i kolega z kabelkiem. Oczywiście na spocie znalazła się taka osoba której serdecznie dziękuję. Ilość lamp wstecznego ustawia się jak to już wspomniał majonezz w sterowniku. Również tam można ustawić jasność świecenia tylnych lamp postojowych w zakresie 0 - 255 u mnie było 15 czyli około 6%. Nie wolno przesadzić aby była wyraźna różnica pomiędzy światłem pozycyjnym, a światłem funkcyjnym (stop, przeciwmgłowe) gdyż jak się okazuje ta sama żarówka pełni dwie funkcje i sterowana jest niższym lub pełnym napięciem.
Podobno nie jest to regułą i zależy od modelu i rocznika auta.
Na koniec moja refleksja.
Czasy gdy do naprawy usterek elektrycznych w samochodzie wystarczała znajomość prawa Ohma i żaróweczka z kabelkiem już minęły i chyba nie wrócą. Teraz potrzebne są inne kabelki i narzędzia. Na szczęście wśród klubowiczów są dobrzy ludzie którzy pomogą w potrzebie z przysłowiowe dobra słowo.
Po spocie szkodnik otrzyma klubową naklejkę i dołączy do elitarnej grupy
Komentarz