Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dezaktywacja ESP i ASR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dezaktywacja ESP i ASR

    hotrain, subiś brutalniejszy, ale tak zmodzony evo chyba szybszy co? :wink:

  • #2
    Dezaktywacja ESP i ASR

    .
    Uprzejmie proszę was o poradę:
    - opcja 1 - najlepiej - jak zmienić domyślne ustawienie ESP+ASR, aby po uruchomieniu zapłonu było to nieaktywne.
    - opcja 2 - może być - jak to zapiąć pod fizyczny, nieużywany obecnie w Bolero przycisk TP tę dezaktywację, tak aby się dało po prostu kliknąć raz, fizyczny button nawet bez uruchamiania ekranu menu w Bolero.

    Proszę też, nie pytajmy się po co i dlaczego chcę się pozbyć ESP+ASR oraz nie pouczajmy się jak bardzo to komuś pomaga czy jest potrzebne. To moja potrzeba i osobista ocena bezpieczeństwa jazdy, które jest zdecydowanie większe bez tych wynalazków, a jeżdżę grubo ponad 20 lat różnymi markami i to jest pierwszy, w którym dostałem to domyślnie włączone bez fizycznego buttona do natychmiastowej dezaktywacji, bo mój obecny pracodawca chyba chciał przyoszczędzić i załadował jakiś zestaw wmulony przez korpo-ubezpieczyciela floty, co mnie zupełnie nie interesuje, bo to ja jeżdżę tym samochodem, a nie jakiś tam ich liczykrupa z biura bez pojęcia o rzeczywistości.
    Skoda Octavia 1,6 TDI CR DPF 105 KM Kombi Elegance 225/45 R17.

    Komentarz


    • #3
      nic nie zrobisz

      proponuje zmienić swoje myślenie to pomoże :lol: :idea:

      no i nie raz temat już był poruszany, opcja "szukaj"

      Komentarz


      • #4
        Wyjmij bezpieczniki od ABS to na desce bedzie choinka i wszystkie systemy zgasna. Jak slysze o sportowej jezdzie 1.6TDI to mnie smiech ogarnia.

        Proponuje zmienic korpo na swoja korpo, bedziesz decydowal co kupic i zycze powodzenia w kupniec auta bez ESP. Golf GTI ma czesciowo wylaczalne ESP.

        Podaj realny powod w czym ESP ma Ci przeszkadzac, bom bardzo ciekaw. Moze czas zwolnic, zeby system nie musial dzialac.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Nie no beka :diabelski_usmiech 1.6 TDI Max Sport
          Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez abstinent
            nic nie zrobisz

            proponuje zmienić swoje myślenie to pomoże :lol: :idea:

            no i nie raz temat już był poruszany, opcja "szukaj"
            - szukaj było i nie przyniosło żadnego rozwiązania, stąd pytam.
            - moje myślenie to mój wybór, prędzej zmienię samochód niż mózg.

            [ Dodano: Sro 04 Gru, 13 00:07 ]
            Zamieszczone przez Maicroft
            Wyjmij bezpieczniki od ABS to na desce bedzie choinka i wszystkie systemy zgasna. Jak slysze o sportowej jezdzie 1.6TDI to mnie smiech ogarnia.

            Proponuje zmienic korpo na swoja korpo, bedziesz decydowal co kupic i zycze powodzenia w kupniec auta bez ESP. Golf GTI ma czesciowo wylaczalne ESP.

            Podaj realny powod w czym ESP ma Ci przeszkadzac, bom bardzo ciekaw. Moze czas zwolnic, zeby system nie musial dzialac.
            - w moim pytaniu ani w całym poście nie ma słowa sport, no to się pośmialiśmy tylko z kogo?

            - tam jest tylko słowo bezpieczeństwo - każdy pojmuje to wedle własnych doświadczeń i umiejętności. Ja myślę i działam wyłącznie we własnym imieniu podług swojego sumienia, dlatego też prosiłem na samym początku byście byli wstanie odpisać coś merytorycznie, bez pouczeń osobistych.

            - każdy poprzedni samochód miał wyłączalne ESP/ASR w fizycznym przycisku albo w jednym/dwóch klikach a nie w 5/6 debilnych krokach przez wielopoziomowe menu.
            - jak musisz dużo jeździć zawodowo albo chociaż trochę lubisz i umiesz (praktyka/trenning/profesjonalne szkolenia/cokolwiek sensownego) to robić odpowiedzialnie, to zważ dwa podstawowe przykłady:
            1. śliska/oblodzona jezdnia w mieście na wielojezdniowym skrzyżowaniu - toczysz sie środkiem 40km/h (większość jedzie powiedzmy 30) i widzisz jak kolesia obok na pasie/z boku skrzyżowania/albo nawet i na przeciwko zaczyna ściągać w kierunku potencjalnej kolizji -> normalnie możesz próbować uciekać do przodu, na boki albo hamować, ale z aktywnym ESP+ASR to nic nie możesz poza próbą beznadziejnego hamowania, podczas wystarczyłby sam ABS oraz trochę umiejętności wraz z refleksem i aktywna praca gazem+ręczny w parę sekund a twoje szanse na uniknięcie kolizji wzrastają co najmniej 2-3krotnie, bo możesz wybrać wariant optymalny, którego żadne głupawe urządzenie nawet nie zauważy, no tylko trzeba najpierw jakoś wyłączyć ten debilny tandem ASR+ESP... - ja to już parę razy przeżyłem bez zadrapania, tylko że nie przeszkadzał mnie wtedy żaden
            2. jeszcze prościej - słońce, sucho, +12C i sobie weź autostradę prostą jak stół, walisz 150km/h na pełnym relaksie od paru godzin do klienta i coś ekstremalnego dzieje się z przodu (zwierzak, , więc podejmujesz krytyczne hamowanie z omijaniem a na koniec masz 50/60km/h troszkę piachu/kurzu i musisz jednak nagle nieco przyśpieszyć...
            W ramach ćwiczenia zrób sobie dwa powtórzenia od prędkości 150km/h:
            a) tylko ABS bez ESP+ASR i zobacz jak stabilnie wyjdzie ten manewr z samym ABSem i solidną redukcją (u mnie jak po szynach)
            b) z całym aktywnym szmelcem elektronicznym - w Octavia3Combi to jest porażka w porównaniu do samego ABSu i klasycznej możliwości aktywnego operowania torem jazdy/hamowania/przyśpieszenia wtórnego bez tych systemów i ich opóźnień.


            Generalnie jeżdżę zgodnie z przepisami, ale nie za bardzo wolniej.
            Spokojnie i nawet chętnie mogę jeszcze zwolnić albo nawet i wcale nie wsiadać do samochodu, jeśli zaczniesz mi wypłacać godziwą pensję, bo każda godzina dłużej w podróży to godzina mniej w domu, a dopóki jednak muszę zapier....ć w kółko po klientach żeby wypełnić solidnie swoje obowiązki za które pracodawca przelewa mnie co miesiąc drobne na chlebek z masełkiem, to będę jeździł, bo taka już moja praca, wziąłem to robię co do mnie należy i za biurkiem czy tym bardziej na bezrobotnej du..e siedzieć nie zamierzam.


            To co - wiesz coś konkretnego jak się to gówno ESP+ASR dezaktywuje, czy może tak tylko zagadujesz?

            [ Dodano: Sro 04 Gru, 13 00:19 ]
            Zamieszczone przez Festexx
            Nie no beka :diabelski_usmiech 1.6 TDI Max Sport
            - kompletna porażka, gdzieś ty widział u mnie słowo sport... człowieku???

            Ludzie,
            dla mnie samochód to jest jak długopis albo młotek - ot po prostu służy mnie do pracy - umiem się z nim należycie obchodzić, tylko nie lubię, jak ktoś mnie trzonek smalcem nasmaruje, bo się wtedy trudniej pisze wypracowania albo krzywo wbija gwoździe i można się w palec uderzyć...



            Skoro nie ma żadnych konkretnych podpowiedzi, to może jest też i moja wina - wyjaśniam, że bynajmniej nie mam ochoty na robienie doktoratu czy habilitacji z okazjonalnej konfiguracji paru opcji komputera pokładowego Octavia3, toteż zapytam was inaczej, bardziej wprost:


            - GDZIE I ZA ILE MOŻNA:
            a) ZMIENIĆ DOMYŚLNE USTAWIENIA ESP+ASR na NIEAKTYWNE?
            b) jeśli nie (a), to PRZYPISAĆ DEZ/AKTYWACJĘ ESP+ASR do przycisku TP w BOLERO.


            Uprzejmie proszę o poważne oferty, a nie zabawę w doradców rozwoju osobowości.
            Skoda Octavia 1,6 TDI CR DPF 105 KM Kombi Elegance 225/45 R17.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              Wyjmij bezpieczniki od ABS to na desce bedzie choinka i wszystkie systemy zgasna. Jak slysze o sportowej jezdzie 1.6TDI to mnie smiech ogarnia.

              Proponuje zmienic korpo na swoja korpo, bedziesz decydowal co kupic i zycze powodzenia w kupniec auta bez ESP. Golf GTI ma czesciowo wylaczalne ESP.

              Podaj realny powod w czym ESP ma Ci przeszkadzac, bom bardzo ciekaw. Moze czas zwolnic, zeby system nie musial dzialac.
              W swojej O2 FL próbowałem numeru z wyjęciem bezpiecznika ABS (od razu mówię - nie zamierzałem jeździć autem tak na stałe, chciałem jednorazowo sprawdzić, jak się auto zachowuje na granicy przyczepność bez ESP, którego do końca przyciskiem wyłączyć się nie dało). Auto przy próbie odpalenia podaje komunikat o awarii układu hamulcowego i uniemożliwia dalszą jazdę.

              skodaocp - powiedz tak szczerze, w czym to ESP Ci przeszkadza? Sam przejeździłem bardzo dużo kilometrów po torze w różnych warunkach. Również po szutrach, po śniegu, treningowo, na czas. Uważam, że technicznie jestem kierowcą niezłym (co nie zmienia faktu, że jeszcze masa nauki przede mną w tej materii). I nie potrafię wyobrazić sobie sytuacji na drodze publicznej, kiedy przeszkadza mi ESP podczas normalnej jazdy. OK, zgoda - na pewno są sytuacje, kiedy dobry kierowca mimo wszystko poradzi sobie bez ESP. Ale nie ma takich sytuacji, gdzie ESP pogorszy bezpieczeństwo - że bez niego byś sobie poradził, ale z ESP to już dzwon murowany :lol: Owszem, ESP ingeruje w zachowanie auta, ale jak Ci dupa ucieknie to nie przeszkodzi w zakładaniu kontry. Tak samo w poślizgu podsterownym, nie przeszkodzi Ci w prawidłowej reakcji. I na koniec muszę Cię zmartwić: w Twoim aucie nie da się w ogóle wyłączyć ESP. Po wyłączeniu przez menu wyłącza się tylko ASR i co najwyżej lekko "usypia czujność" ESP, które pozostaje aktywne.
              BMW 130i - klik
              kiedyś: Octavia 1.4 TSI - klik
              BMW E36 '92 na tor

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez pawel934
                Zamieszczone przez Maicroft
                Wyjmij bezpieczniki od ABS to na desce bedzie choinka i wszystkie systemy zgasna. Jak slysze o sportowej jezdzie 1.6TDI to mnie smiech ogarnia.

                Proponuje zmienic korpo na swoja korpo, bedziesz decydowal co kupic i zycze powodzenia w kupniec auta bez ESP. Golf GTI ma czesciowo wylaczalne ESP.

                Podaj realny powod w czym ESP ma Ci przeszkadzac, bom bardzo ciekaw. Moze czas zwolnic, zeby system nie musial dzialac.
                W swojej O2 FL próbowałem numeru z wyjęciem bezpiecznika ABS (od razu mówię - nie zamierzałem jeździć autem tak na stałe, chciałem jednorazowo sprawdzić, jak się auto zachowuje na granicy przyczepność bez ESP, którego do końca przyciskiem wyłączyć się nie dało). Auto przy próbie odpalenia podaje komunikat o awarii układu hamulcowego i uniemożliwia dalszą jazdę.

                skodaocp - powiedz tak szczerze, w czym to ESP Ci przeszkadza? Sam przejeździłem bardzo dużo kilometrów po torze w różnych warunkach. Również po szutrach, po śniegu, treningowo, na czas. Uważam, że technicznie jestem kierowcą niezłym (co nie zmienia faktu, że jeszcze masa nauki przede mną w tej materii). I nie potrafię wyobrazić sobie sytuacji na drodze publicznej, kiedy przeszkadza mi ESP podczas normalnej jazdy. OK, zgoda - na pewno są sytuacje, kiedy dobry kierowca mimo wszystko poradzi sobie bez ESP. Ale nie ma takich sytuacji, gdzie ESP pogorszy bezpieczeństwo - że bez niego byś sobie poradził, ale z ESP to już dzwon murowany :lol: Owszem, ESP ingeruje w zachowanie auta, ale jak Ci dupa ucieknie to nie przeszkodzi w zakładaniu kontry. Tak samo w poślizgu podsterownym, nie przeszkodzi Ci w prawidłowej reakcji. I na koniec muszę Cię zmartwić: w Twoim aucie nie da się w ogóle wyłączyć ESP. Po wyłączeniu przez menu wyłącza się tylko ASR i co najwyżej lekko "usypia czujność" ESP, które pozostaje aktywne.

                - tutaj mnie upolowałeś -> faktycznie octavią po torze jeszcze nie jeździłem, a wogóle skodą na czas to było w zasadzie raz, może jakieś piętnaście lat temu i też nie zupełnie po torze tylko bardziej na OSach zaliczanych do klasyfikacji... i całkiem nieźle to nam poszło - tylko że od tamtego czasu wiele się zmieniło w moim życiu, praca, itd. a jeśli chodzi o jazdę na czas, to od paru lat bawimy się już z kolegami zgodnie tylko w gokarty ale już nigdy samochodem osobowym bez klatki, każdy ma swoje doświadczenia, szkoda kasy i zdrowia.


                Wracając do tematu - biorę nawet częściowe uśpienie ESP i brak ASR, ja tam widzę różnicę, która jest dla mnie ważna -> poradź proszę gdzie/za ile można to zmienić.


                Pozdrawiam.
                Skoda Octavia 1,6 TDI CR DPF 105 KM Kombi Elegance 225/45 R17.

                Komentarz


                • #9
                  Żeby było jasne - też Octavią po torze nie jeździłem. Mam inne auto specjalnie do tego. No, Octavia też jeździłem, ale to tylko raz i przy okazji.

                  Myślę, że o ile jest w ogóle możliwe przeniesienie tego pod fizyczny przycisk (a dlaczego miałoby nie być) to zrobi Ci to w zamian za symboliczne piwko któryś z kolegów z forum bardziej biegły w kodowaniu różnych opcji.
                  BMW 130i - klik
                  kiedyś: Octavia 1.4 TSI - klik
                  BMW E36 '92 na tor

                  Komentarz


                  • #10
                    W O2 tak jezdzilem, bo mialem problem z ASBem W FL-ce nie mam potrzeby kombinowania. Dalej bede sie upieral o dostosowaniu predkosci do warunkow drogowych

                    Ja takie dylematy rozwiazalem inaczej :arrow: 4x4

                    W Scirroco temat rozwiazywal sie czesciowo w ten sposob:

                    XDS - Scirocco Central

                    Compsport w Golfach GTI przerabial cos na tyle magicznie ze nacisnieciu ESP wylaczalo wszystkie systemy.

                    Problemem jest dalej brak sensownej lacznosci z O3/Golf 7 vcdsem. Potrzeba jeszcze troche czasu.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      1. W RS i 4x4 dostępny jest tryb ESP Sport. Pozwalający na większe poślizgi.
                      Trzeba go każdorazowo włączać. Jest do tego fizyczny przycisk.
                      Z tego co wiem nie można ustawić go domyślnie.

                      Teoretycznie można więc to dorobić. W praktyce MQB póki co na zbyt wiele z kodowaniem nie pozwala.
                      Jak rozumiem akceptujesz, że będzie problem z gwarancją jeśli coś się zepsuje później w elektronice.

                      2. ESP/EDS/ASR/XDS itd. jedynie pomagają. W Twoich przykładach również.

                      3. ww. systemy być może warto czasami wyłączyć pod dwoma warunkami: wyścigi/tor i dobry kierowca.

                      i tu dochodzimy do p. kolejnego.
                      2. Nie dziw się, że ludzie próbują zmienić Twoje poglądy. Sami jeździmy a nasze dzieci chodzą po drogach na których pracownicy "korpo" muszą "zapier....ć".
                      Myślisz i działasz "we własnym imieniu podług własnego sumienia" - jednak zważ, że pośród innych ludzi. I o ich bezpieczeństwie też decyduje Twoje ESP.

                      Amen.

                      Komentarz


                      • #12
                        czytając pewne wypowiedzi to nie wiem czy się mam śmiać czy płakać
                        dla mnie abs to najgorsze co może być na śliskim bo nie hamuje tylko jedzie a i skręcić nie pozwoli i tak ( co innego na suchym)
                        w moim mam tylko ASR i odnośnie jego pracy nagrałem kiedyś film z samochodu
                        wszystko było jasne, bez asr samochód "stoi" a nie jedzie/przyśpiesza :lol:

                        natomiast brat u siebie ma esp, opony te same, testowałem no i niestety (co dla niektórych) ale esp wygrywa, wygrywa nawet z najlepszymi kierowcami rajdowymi w pl co było już udowadniane w internecie

                        obecnie żadne cywilne auto nie pozwala na 100% odłączalne esp
                        można się bawić w kodowanie, ale ryzyko co będzie na drodze jest skrajnie niebezpieczne i nie warte świeczki
                        z tych systemów trzeba się nauczyć korzystać i tyle

                        można by podmienić pompę na starszy typ+kodowanie, ale samochód na gwarancji pewno, tak więc...
                        szerokości

                        takie pierwsze z brzegu

                        i bardziej słynne

                        Komentarz


                        • #13
                          Powiem tyle - blokada ESP to Unijna Dyrektywa wprowadziła brak wyłącznika.
                          To nie wymysł to bezpieczeństwo czynne i bierne.
                          Zapoznaj się z tematem "Bezpieczeństwo Produktu" który wprowadzany jest na rynek.
                          A takim "Bezpiecznym Produktem" powinien być też Twój samochód.
                          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez abstinent

                            obecnie żadne cywilne auto nie pozwala na 100% odłączalne esp
                            tylko tak w kwestii formalnej.
                            Megane III rs ma w 100% odłączane esp i asr(tryb sport). Nie włącza się, nawet jak idziesz pełnym ogniem w pejzaż.Testowane;-)
                            Abs działa niezależnie od trybu.
                            Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)

                            Komentarz


                            • #15
                              no tak, ale RS można już podciągnąć pod nie całkiem cywilne

                              Komentarz


                              • #16
                                eeeetam ;-)
                                Cywilne w 100%
                                Na co dzień moja żona wozi tym dwójkę dzieci do szkoły..a już za chwilę będzie woziła trójkę...
                                ale chyba się zlituję i kupię jej jakąś octe albo coś równie normalnego.
                                Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)

                                Komentarz


                                • #17
                                  W OII wynaleziono w końcu jak wyłączać ESP w pełni przez kodowanie (końcowy rok produkcji dopiero mógł mieć to kodowane), w autach na MQB jeszcze za dużo nie rozgryzano, może jak będzie Golf 7 R to wtedy ktoś zauważy co spowodowało możliwość pełnego wyłączenia w kodowaniu sterownika ABS. Nie wiem jak byś chciał mieć to pod guzik TP w radiu, chyba że do niczego więcej już miałby nie służyć.
                                  http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                  Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    1 6 D, możesz rzucić linkiem?
                                    Pozdrawiam,
                                    Grzesiek


                                    Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                    Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                    Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Deo, tylko te 4 sterowniki MK60-EC1 mogą mieć pełne wyłączenie ESP (przez dłuższe przytrzymanie guzika od ESP):
                                      -1K0 907 379 BH
                                      -1K0 907 379 BJ
                                      -1K0 907 379 BK
                                      -1K0 907 379 BL

                                      Kodowanie:
                                      Bajt 6 ma mieć wartość 80
                                      Bajt 14 ma mieć wartość 01

                                      Dla pomp MK100 z aut MQB mam rozpisane bajty i bity ale bez objaśnień, na razie mam tylko 22 kodowania, z czego tylko jedno jest z Golfa GTI.
                                      http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                      Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Mam BJ, idzie zima musze sprawdzic. Mam tez HHC o ile to cos zmienia
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          1 6 D, no to znowu szykuje mi się zmiana pompy ABSu tym razem z BE na BH/BJ/BK/BL :wink:
                                          Pozdrawiam,
                                          Grzesiek


                                          Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                          Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                          Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Co do aut MQB to próbuję gryźć kodowania, póki nie mam kolejnego z Golfa 7 GTI lub Golfa 7 R to nic się nie wymyśli.
                                            http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                            Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ale co to da jak nikt z MQB nie przeszczepi pompy, bo wszystko inne, począwszy od GW.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                1 6 D, kodowanie w MQB masz chyba łącznie z PR- kodami wyposażenia.
                                                TU masz przykład
                                                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  spacewalker, ja nie chcę przeszczepiać pompy z MQB na przykład do Octavii 2 i reszty pochodnych. Chodzi o znalezienie opisów bajtów i bitów jak przy MK60EC1.

                                                  kecaj, to jest tylko metoda kodowania zrobiona przez ludzi tworzących VCP.
                                                  http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                                  Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X