hotrain, subiś brutalniejszy, ale tak zmodzony evo chyba szybszy co? :wink:
Dezaktywacja ESP i ASR
Zwiń
X
-
Dezaktywacja ESP i ASR
.
Uprzejmie proszę was o poradę:
- opcja 1 - najlepiej - jak zmienić domyślne ustawienie ESP+ASR, aby po uruchomieniu zapłonu było to nieaktywne.
- opcja 2 - może być - jak to zapiąć pod fizyczny, nieużywany obecnie w Bolero przycisk TP tę dezaktywację, tak aby się dało po prostu kliknąć raz, fizyczny button nawet bez uruchamiania ekranu menu w Bolero.
Proszę też, nie pytajmy się po co i dlaczego chcę się pozbyć ESP+ASR oraz nie pouczajmy się jak bardzo to komuś pomaga czy jest potrzebne. To moja potrzeba i osobista ocena bezpieczeństwa jazdy, które jest zdecydowanie większe bez tych wynalazków, a jeżdżę grubo ponad 20 lat różnymi markami i to jest pierwszy, w którym dostałem to domyślnie włączone bez fizycznego buttona do natychmiastowej dezaktywacji, bo mój obecny pracodawca chyba chciał przyoszczędzić i załadował jakiś zestaw wmulony przez korpo-ubezpieczyciela floty, co mnie zupełnie nie interesuje, bo to ja jeżdżę tym samochodem, a nie jakiś tam ich liczykrupa z biura bez pojęcia o rzeczywistości.Skoda Octavia 1,6 TDI CR DPF 105 KM Kombi Elegance 225/45 R17.
-
-
Wyjmij bezpieczniki od ABS to na desce bedzie choinka i wszystkie systemy zgasna. Jak slysze o sportowej jezdzie 1.6TDI to mnie smiech ogarnia.
Proponuje zmienic korpo na swoja korpo, bedziesz decydowal co kupic i zycze powodzenia w kupniec auta bez ESP. Golf GTI ma czesciowo wylaczalne ESP.
Podaj realny powod w czym ESP ma Ci przeszkadzac, bom bardzo ciekaw. Moze czas zwolnic, zeby system nie musial dzialac.
Komentarz
-
-
Nie no beka :diabelski_usmiech 1.6 TDI Max SportSkoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Biel Candy + Amazing + Chrom + Dynamic + Canton + Amundsen + Sunset + PA 2.0 + Drive Setup + Pakiet Skórzany (3 ramienna kiera)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=72190
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentnic nie zrobisz
proponuje zmienić swoje myślenie to pomoże :lol: :idea:
no i nie raz temat już był poruszany, opcja "szukaj"
- moje myślenie to mój wybór, prędzej zmienię samochód niż mózg.
[ Dodano: Sro 04 Gru, 13 00:07 ]
Zamieszczone przez MaicroftWyjmij bezpieczniki od ABS to na desce bedzie choinka i wszystkie systemy zgasna. Jak slysze o sportowej jezdzie 1.6TDI to mnie smiech ogarnia.
Proponuje zmienic korpo na swoja korpo, bedziesz decydowal co kupic i zycze powodzenia w kupniec auta bez ESP. Golf GTI ma czesciowo wylaczalne ESP.
Podaj realny powod w czym ESP ma Ci przeszkadzac, bom bardzo ciekaw. Moze czas zwolnic, zeby system nie musial dzialac.
- tam jest tylko słowo bezpieczeństwo - każdy pojmuje to wedle własnych doświadczeń i umiejętności. Ja myślę i działam wyłącznie we własnym imieniu podług swojego sumienia, dlatego też prosiłem na samym początku byście byli wstanie odpisać coś merytorycznie, bez pouczeń osobistych.
- każdy poprzedni samochód miał wyłączalne ESP/ASR w fizycznym przycisku albo w jednym/dwóch klikach a nie w 5/6 debilnych krokach przez wielopoziomowe menu.
- jak musisz dużo jeździć zawodowo albo chociaż trochę lubisz i umiesz (praktyka/trenning/profesjonalne szkolenia/cokolwiek sensownego) to robić odpowiedzialnie, to zważ dwa podstawowe przykłady:
1. śliska/oblodzona jezdnia w mieście na wielojezdniowym skrzyżowaniu - toczysz sie środkiem 40km/h (większość jedzie powiedzmy 30) i widzisz jak kolesia obok na pasie/z boku skrzyżowania/albo nawet i na przeciwko zaczyna ściągać w kierunku potencjalnej kolizji -> normalnie możesz próbować uciekać do przodu, na boki albo hamować, ale z aktywnym ESP+ASR to nic nie możesz poza próbą beznadziejnego hamowania, podczas wystarczyłby sam ABS oraz trochę umiejętności wraz z refleksem i aktywna praca gazem+ręczny w parę sekund a twoje szanse na uniknięcie kolizji wzrastają co najmniej 2-3krotnie, bo możesz wybrać wariant optymalny, którego żadne głupawe urządzenie nawet nie zauważy, no tylko trzeba najpierw jakoś wyłączyć ten debilny tandem ASR+ESP... - ja to już parę razy przeżyłem bez zadrapania, tylko że nie przeszkadzał mnie wtedy żaden
2. jeszcze prościej - słońce, sucho, +12C i sobie weź autostradę prostą jak stół, walisz 150km/h na pełnym relaksie od paru godzin do klienta i coś ekstremalnego dzieje się z przodu (zwierzak, , więc podejmujesz krytyczne hamowanie z omijaniem a na koniec masz 50/60km/h troszkę piachu/kurzu i musisz jednak nagle nieco przyśpieszyć...
W ramach ćwiczenia zrób sobie dwa powtórzenia od prędkości 150km/h:
a) tylko ABS bez ESP+ASR i zobacz jak stabilnie wyjdzie ten manewr z samym ABSem i solidną redukcją (u mnie jak po szynach)
b) z całym aktywnym szmelcem elektronicznym - w Octavia3Combi to jest porażka w porównaniu do samego ABSu i klasycznej możliwości aktywnego operowania torem jazdy/hamowania/przyśpieszenia wtórnego bez tych systemów i ich opóźnień.
Generalnie jeżdżę zgodnie z przepisami, ale nie za bardzo wolniej.
Spokojnie i nawet chętnie mogę jeszcze zwolnić albo nawet i wcale nie wsiadać do samochodu, jeśli zaczniesz mi wypłacać godziwą pensję, bo każda godzina dłużej w podróży to godzina mniej w domu, a dopóki jednak muszę zapier....ć w kółko po klientach żeby wypełnić solidnie swoje obowiązki za które pracodawca przelewa mnie co miesiąc drobne na chlebek z masełkiem, to będę jeździł, bo taka już moja praca, wziąłem to robię co do mnie należy i za biurkiem czy tym bardziej na bezrobotnej du..e siedzieć nie zamierzam.
To co - wiesz coś konkretnego jak się to gówno ESP+ASR dezaktywuje, czy może tak tylko zagadujesz?
[ Dodano: Sro 04 Gru, 13 00:19 ]
Zamieszczone przez FestexxNie no beka :diabelski_usmiech 1.6 TDI Max Sport
Ludzie,
dla mnie samochód to jest jak długopis albo młotek - ot po prostu służy mnie do pracy - umiem się z nim należycie obchodzić, tylko nie lubię, jak ktoś mnie trzonek smalcem nasmaruje, bo się wtedy trudniej pisze wypracowania albo krzywo wbija gwoździe i można się w palec uderzyć...
Skoro nie ma żadnych konkretnych podpowiedzi, to może jest też i moja wina - wyjaśniam, że bynajmniej nie mam ochoty na robienie doktoratu czy habilitacji z okazjonalnej konfiguracji paru opcji komputera pokładowego Octavia3, toteż zapytam was inaczej, bardziej wprost:
- GDZIE I ZA ILE MOŻNA:
a) ZMIENIĆ DOMYŚLNE USTAWIENIA ESP+ASR na NIEAKTYWNE?
b) jeśli nie (a), to PRZYPISAĆ DEZ/AKTYWACJĘ ESP+ASR do przycisku TP w BOLERO.
Uprzejmie proszę o poważne oferty, a nie zabawę w doradców rozwoju osobowości.Skoda Octavia 1,6 TDI CR DPF 105 KM Kombi Elegance 225/45 R17.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftWyjmij bezpieczniki od ABS to na desce bedzie choinka i wszystkie systemy zgasna. Jak slysze o sportowej jezdzie 1.6TDI to mnie smiech ogarnia.
Proponuje zmienic korpo na swoja korpo, bedziesz decydowal co kupic i zycze powodzenia w kupniec auta bez ESP. Golf GTI ma czesciowo wylaczalne ESP.
Podaj realny powod w czym ESP ma Ci przeszkadzac, bom bardzo ciekaw. Moze czas zwolnic, zeby system nie musial dzialac.
skodaocp - powiedz tak szczerze, w czym to ESP Ci przeszkadza? Sam przejeździłem bardzo dużo kilometrów po torze w różnych warunkach. Również po szutrach, po śniegu, treningowo, na czas. Uważam, że technicznie jestem kierowcą niezłym (co nie zmienia faktu, że jeszcze masa nauki przede mną w tej materii). I nie potrafię wyobrazić sobie sytuacji na drodze publicznej, kiedy przeszkadza mi ESP podczas normalnej jazdy. OK, zgoda - na pewno są sytuacje, kiedy dobry kierowca mimo wszystko poradzi sobie bez ESP. Ale nie ma takich sytuacji, gdzie ESP pogorszy bezpieczeństwo - że bez niego byś sobie poradził, ale z ESP to już dzwon murowany :lol: Owszem, ESP ingeruje w zachowanie auta, ale jak Ci dupa ucieknie to nie przeszkodzi w zakładaniu kontry. Tak samo w poślizgu podsterownym, nie przeszkodzi Ci w prawidłowej reakcji. I na koniec muszę Cię zmartwić: w Twoim aucie nie da się w ogóle wyłączyć ESP. Po wyłączeniu przez menu wyłącza się tylko ASR i co najwyżej lekko "usypia czujność" ESP, które pozostaje aktywne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawel934Zamieszczone przez MaicroftWyjmij bezpieczniki od ABS to na desce bedzie choinka i wszystkie systemy zgasna. Jak slysze o sportowej jezdzie 1.6TDI to mnie smiech ogarnia.
Proponuje zmienic korpo na swoja korpo, bedziesz decydowal co kupic i zycze powodzenia w kupniec auta bez ESP. Golf GTI ma czesciowo wylaczalne ESP.
Podaj realny powod w czym ESP ma Ci przeszkadzac, bom bardzo ciekaw. Moze czas zwolnic, zeby system nie musial dzialac.
skodaocp - powiedz tak szczerze, w czym to ESP Ci przeszkadza? Sam przejeździłem bardzo dużo kilometrów po torze w różnych warunkach. Również po szutrach, po śniegu, treningowo, na czas. Uważam, że technicznie jestem kierowcą niezłym (co nie zmienia faktu, że jeszcze masa nauki przede mną w tej materii). I nie potrafię wyobrazić sobie sytuacji na drodze publicznej, kiedy przeszkadza mi ESP podczas normalnej jazdy. OK, zgoda - na pewno są sytuacje, kiedy dobry kierowca mimo wszystko poradzi sobie bez ESP. Ale nie ma takich sytuacji, gdzie ESP pogorszy bezpieczeństwo - że bez niego byś sobie poradził, ale z ESP to już dzwon murowany :lol: Owszem, ESP ingeruje w zachowanie auta, ale jak Ci dupa ucieknie to nie przeszkodzi w zakładaniu kontry. Tak samo w poślizgu podsterownym, nie przeszkodzi Ci w prawidłowej reakcji. I na koniec muszę Cię zmartwić: w Twoim aucie nie da się w ogóle wyłączyć ESP. Po wyłączeniu przez menu wyłącza się tylko ASR i co najwyżej lekko "usypia czujność" ESP, które pozostaje aktywne.
- tutaj mnie upolowałeś -> faktycznie octavią po torze jeszcze nie jeździłem, a wogóle skodą na czas to było w zasadzie raz, może jakieś piętnaście lat temu i też nie zupełnie po torze tylko bardziej na OSach zaliczanych do klasyfikacji... i całkiem nieźle to nam poszło - tylko że od tamtego czasu wiele się zmieniło w moim życiu, praca, itd. a jeśli chodzi o jazdę na czas, to od paru lat bawimy się już z kolegami zgodnie tylko w gokarty ale już nigdy samochodem osobowym bez klatki, każdy ma swoje doświadczenia, szkoda kasy i zdrowia.
Wracając do tematu - biorę nawet częściowe uśpienie ESP i brak ASR, ja tam widzę różnicę, która jest dla mnie ważna -> poradź proszę gdzie/za ile można to zmienić.
Pozdrawiam.Skoda Octavia 1,6 TDI CR DPF 105 KM Kombi Elegance 225/45 R17.
Komentarz
-
-
Żeby było jasne - też Octavią po torze nie jeździłem. Mam inne auto specjalnie do tego. No, Octavia też jeździłem, ale to tylko raz i przy okazji.
Myślę, że o ile jest w ogóle możliwe przeniesienie tego pod fizyczny przycisk (a dlaczego miałoby nie być) to zrobi Ci to w zamian za symboliczne piwko któryś z kolegów z forum bardziej biegły w kodowaniu różnych opcji.
Komentarz
-
-
W O2 tak jezdzilem, bo mialem problem z ASBem W FL-ce nie mam potrzeby kombinowania. Dalej bede sie upieral o dostosowaniu predkosci do warunkow drogowych
Ja takie dylematy rozwiazalem inaczej :arrow: 4x4
W Scirroco temat rozwiazywal sie czesciowo w ten sposob:
Compsport w Golfach GTI przerabial cos na tyle magicznie ze nacisnieciu ESP wylaczalo wszystkie systemy.
Problemem jest dalej brak sensownej lacznosci z O3/Golf 7 vcdsem. Potrzeba jeszcze troche czasu.
Komentarz
-
-
1. W RS i 4x4 dostępny jest tryb ESP Sport. Pozwalający na większe poślizgi.
Trzeba go każdorazowo włączać. Jest do tego fizyczny przycisk.
Z tego co wiem nie można ustawić go domyślnie.
Teoretycznie można więc to dorobić. W praktyce MQB póki co na zbyt wiele z kodowaniem nie pozwala.
Jak rozumiem akceptujesz, że będzie problem z gwarancją jeśli coś się zepsuje później w elektronice.
2. ESP/EDS/ASR/XDS itd. jedynie pomagają. W Twoich przykładach również.
3. ww. systemy być może warto czasami wyłączyć pod dwoma warunkami: wyścigi/tor i dobry kierowca.
i tu dochodzimy do p. kolejnego.
2. Nie dziw się, że ludzie próbują zmienić Twoje poglądy. Sami jeździmy a nasze dzieci chodzą po drogach na których pracownicy "korpo" muszą "zapier....ć".
Myślisz i działasz "we własnym imieniu podług własnego sumienia" - jednak zważ, że pośród innych ludzi. I o ich bezpieczeństwie też decyduje Twoje ESP.
Amen.
Komentarz
-
-
czytając pewne wypowiedzi to nie wiem czy się mam śmiać czy płakać
dla mnie abs to najgorsze co może być na śliskim bo nie hamuje tylko jedzie a i skręcić nie pozwoli i tak ( co innego na suchym)
w moim mam tylko ASR i odnośnie jego pracy nagrałem kiedyś film z samochodu
wszystko było jasne, bez asr samochód "stoi" a nie jedzie/przyśpiesza :lol:
natomiast brat u siebie ma esp, opony te same, testowałem no i niestety (co dla niektórych) ale esp wygrywa, wygrywa nawet z najlepszymi kierowcami rajdowymi w pl co było już udowadniane w internecie
obecnie żadne cywilne auto nie pozwala na 100% odłączalne esp
można się bawić w kodowanie, ale ryzyko co będzie na drodze jest skrajnie niebezpieczne i nie warte świeczki
z tych systemów trzeba się nauczyć korzystać i tyle
można by podmienić pompę na starszy typ+kodowanie, ale samochód na gwarancji pewno, tak więc...
szerokości
takie pierwsze z brzegu
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
i bardziej słynne http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
Komentarz
-
-
Powiem tyle - blokada ESP to Unijna Dyrektywa wprowadziła brak wyłącznika.
To nie wymysł to bezpieczeństwo czynne i bierne.
Zapoznaj się z tematem "Bezpieczeństwo Produktu" który wprowadzany jest na rynek.
A takim "Bezpiecznym Produktem" powinien być też Twój samochód.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinent
obecnie żadne cywilne auto nie pozwala na 100% odłączalne esp
Megane III rs ma w 100% odłączane esp i asr(tryb sport). Nie włącza się, nawet jak idziesz pełnym ogniem w pejzaż.Testowane;-)
Abs działa niezależnie od trybu.Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)
Komentarz
-
-
W OII wynaleziono w końcu jak wyłączać ESP w pełni przez kodowanie (końcowy rok produkcji dopiero mógł mieć to kodowane), w autach na MQB jeszcze za dużo nie rozgryzano, może jak będzie Golf 7 R to wtedy ktoś zauważy co spowodowało możliwość pełnego wyłączenia w kodowaniu sterownika ABS. Nie wiem jak byś chciał mieć to pod guzik TP w radiu, chyba że do niczego więcej już miałby nie służyć.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Deo, tylko te 4 sterowniki MK60-EC1 mogą mieć pełne wyłączenie ESP (przez dłuższe przytrzymanie guzika od ESP):
-1K0 907 379 BH
-1K0 907 379 BJ
-1K0 907 379 BK
-1K0 907 379 BL
Kodowanie:
Bajt 6 ma mieć wartość 80
Bajt 14 ma mieć wartość 01
Dla pomp MK100 z aut MQB mam rozpisane bajty i bity ale bez objaśnień, na razie mam tylko 22 kodowania, z czego tylko jedno jest z Golfa GTI.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Co do aut MQB to próbuję gryźć kodowania, póki nie mam kolejnego z Golfa 7 GTI lub Golfa 7 R to nic się nie wymyśli.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
spacewalker, ja nie chcę przeszczepiać pompy z MQB na przykład do Octavii 2 i reszty pochodnych. Chodzi o znalezienie opisów bajtów i bitów jak przy MK60EC1.
kecaj, to jest tylko metoda kodowania zrobiona przez ludzi tworzących VCP.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
Komentarz