Przy spokojnej jeździe u mnie na 17 gdzieś tak na razie chyba o jakieś 0,3-0,4 l/100 km spalanie większe.
U mnie trochę więcej wychodzi. Przynajmniej na razie. Po zmianie kół przejechałem niecałe 200km, więcej miasta niż normalnie i średnia 6,3l/100km, na 15 było 5,6l/100km z dystansu 3300km.
Przejechałem ok. 3300km na 17, więc podobny dystans, w podobnych warunkach, częściej klimatyzacja i trochę szybciej, i średnia wyszła 5,7l/100km. Więc nie widzę istotnego wpływu szerokości opony na spalanie, przynajmniej u mnie.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Ja zastanawiam się, czy dla takiego małego silnika jak mój opony 225/45R17 to jednak nie za dużo. Auto zakupiłem na takich właśnie letnich, ale po przesiadce z zagazowanej fabii 60KM samochód wg mnie poruszał się sprawnie. Jak pojeździłem na zimowych 205/55R16 i się do nich przyzwyczaiłem, to po założeniu ponownie letnich chyba odczuwam większą ociężałość samochodu. Zobaczę jak będzie dalej. Zastanawiam się czy nie lepiej pozbyć się kompletu felg i opon 17 i zakupić sobie drugi zestaw 16.
tomekb1, jeżeli Ci się dobrze jeździ na 17, to nie zmieniaj, bo auto zdecydowanie lepiej wygląda i jak ktoś nie narzeka na twardość/prace zawieszenia czy coś tam, to nie powinien zmieniać
A poza tym ja też po zimie zakładam większe (niż zimówki) i alu i też mam takie wrażenie, że ciężki jest, ale po kilku dniach się przyzwyczajam (co prawda inne auto, ale odczucia podobne):P
...a do tego masz 105KM, więc nie narzekaj daje rade
tomekb1,
ja obecnie mam podobny dylemat do Twojego, ale o nieco innym podłożu. Bo po zmianie z 15" na 17" nie odczułem drastycznie tych wszystkich niedogodności, o których można na forum przeczytać. Ale niestety zdziwiła mnie jazda w koleinach, która na obecną chwilę nie jest przeze mnie akceptowalna i stąd rozważam zmianę opon na szerokość 205 lub całych kół na właśnie 16". Jak to według twoich odczuć wygląda przy jeździe na 16 o 17, chodzi mi tylko o zachowanie w koleinach, bo masz takie doświadczenie?
tomekb1,
ja obecnie mam podobny dylemat do Twojego, ale o nieco innym podłożu. Bo po zmianie z 15" na 17" nie odczułem drastycznie tych wszystkich niedogodności, o których można na forum przeczytać. Ale niestety zdziwiła mnie jazda w koleinach, która na obecną chwilę nie jest przeze mnie akceptowalna i stąd rozważam zmianę opon na szerokość 205 lub całych kół na właśnie 16". Jak to według twoich odczuć wygląda przy jeździe na 16 o 17, chodzi mi tylko o zachowanie w koleinach, bo masz takie doświadczenie?
Zamówiona (19.12.2013)
Wyprodukowana (25.03.2014)
Odebrana (14.04.2014)
OCTAVIA III Kombi 1.4 TSI Beż Cappuccino +Ambition+Amazing+Pakiet chrom+Sunset+inne dodatki
Jak to według twoich odczuć wygląda przy jeździe na 16 o 17, chodzi mi tylko o zachowanie w koleinach, bo masz takie doświadczenie?
Jeśli chodzi o koleiny to nie odważę się ferować jakiś wyroków, bo droga jaką codziennie pokonuję ich po prostu nie ma. Myślę (na razie bardzo ostrożnie) o zmianie na 16 ze względu na:
1. Bardziej mulasty samochód przy rozpędzaniu od 0-80 (chociaż to może być tylko sugestia, ale tak mi się wydaje)
2. Większe spalanie - na razie testuję, ale jak wyjdzie ok 0,5 l/100 to zacznę poważnie myśleć o zmianie.
[ Dodano: Wto 22 Kwi, 14 20:12 ]
Zamieszczone przez marpol
rozważam zmianę opon na szerokość 205 lub całych kół na właśnie 16".
Ale myślisz o założeniu szerokości 205 na felgi 17""? Nie będzie ta felga wystawać za oponę? Jest szersza niż 16 , a opona dodatkowo węższa.
Ja zamulenie odczułem bezpośrednio po wyjechaniu z wulkanizacji, ale później już to minęło, spalanie wzrośnie, zależy jak jeździsz, ale 0,5 litra na pewno więcej będzie palił. Jednak przy gładkich asfaltach nie odchodziłbym w ogóle od rozmiaru 225, bo frajda z jazdy jest bardzo duża. Niestety koleiny powodują, że zamienię na 205, felga ma 7 cali, więc ładnie powinna się na nich opona ułożyć. Ja odczułem jeszcze skuteczniejsze hamowanie i brak reakcji na boczny wiatr, w ogóle nie czuć na kierownicy podmuchów.
Analizując wybór pomiędzy oponami 225/45R17 i 205/45R17 wśród tych drugich nie ma takiego już wyboru, poza tym są chyba droższe. Najgorsze jest to, że nie znalazłem takich opon o indeksie 91, a najwyżej 88. W świadectwie homologacji dla auta jest 91.
Masz rację, wybór 205 jest mocno zawężony, no i ceny również nieco wyższe, niż 225. Jednak ja jestem właśnie na ten rozmiar zdecydowany i na dniach bym takowe chciał nabyć. Naiwnie liczę, że trafię na jakąś promocję, wszak bum zmiany opon na letnie chyba już minął i jakieś upusty powinny się pojawić
Dzięki Mirku za linki, faktycznie ciekawe oferty, ten Nokian na wyższy współczynnik ładowności, więc ku niemu raczej będę się skłaniał jeszcze zapytam grzecznościowo kolegi Gracz, czy ma jakieś ciekawe oferty
Komentarz