Maridzisz jak baba w ciąży :P :twisted:
K&#$a LATO mamy w końcu więc niech naper%&!a żar z nieba i słońce pali jak ognisko kiełbaskę na kiju :diabelski_usmiech
Takie właśnie jaja. Po to, żeby nikt nie ukradł i nie wsadził kradzionego do swojego auta i tak go nie odpali.
Wszystko ładnie i pięknie, ale jak to się ma do nowego i jeszcze nie zakodowanego radia ?
Kupiłem nowe z kodem i nie kradzione - przyjmie komputer ?
Była - Octavia 1 1.9 TDI 90KM Przebiegła 240KKM. Średnio 20KKM rocznie (12 lat)
Jest - Octavia 3 Elegance 1.4 TSI 103KW(140KM)(6)(szary metal)+ amazing+dynamic(kiera wielofunkc.)+chrom+drive setup+areo+maxi-dot kolor+gsm+life plus+alarm + masę duperelek
Moja szara myszka - Octavia 3 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...303773#1303773
nic nie da się zrobić. radio zamontujesz załączy się będzie niby pracować ale będzie brak dźwięku w głośnikach a na ekranie informacja ze "OCHRONA KOMPONENTU AKTYWNA"
pojedziesz do serwisu i dostaniesz odpowiedz ze firma skoda nie przewiduje zmiany wyposażenia w samochodzie po produkcji.
wiem bo to przechodziłem. columbus aktualnie leży u elektronika który próbuje to rozkodować.
a kodowanie samego radia to nie problem można je przygotować tylko ta ochrona komponentu
Na zagramanicznych forach znalazłem, że aby coś zmienić w autach z MQB trzeba z gatewaya wydobyć jakiś plik TXT i go odpowiednio zmodyfikować i wgrać z powrotem. Wtedy można dodawać komponenty. Można to zrobić narzędziem VAG CAN Pro, ale że go nie posiadam nie jestem w stanie powiedzieć jak to się ma do wymiany radia i w ogóle żadnych rzetelnych szczegółów. Generalnie nie trzeba wtedy przejmować się ochroną komponentów, gdyż ta procedura to omija. Jak to będzie w praktyce, czas pokaże. Myślę, że jak będzie rynek, to znajdą się narzędzia. Nie takie rzeczy ludzie rozkminiali. OT taki Colmbus RNS510 - wydajesz 2000 PLN na pudełeczko i możesz z nim zrobić wszystko, łącznie z nadaniem nowego pinu.
też sądzę ze to kwestia czasu. Enriquez pamiętasz gdzie te informacje czytałeś Mam vag can pro i można by coś potestować. mam też inny getaway czas się pobawić samemu
Czy to zabezpieczenie obejmuje również inne komponenty które często są modzone przez OCPków? Np. tempomat, kierownice multifunkcyjne, spryski, xenony itp?
Witam,
chciałem zapytać czy są jakieś nowe informacje od ostatniego wpisu w temacie zamiany radia Bolero na nawigację Columbus? Ceny używanych Columb. na Allegro: (panel + jednostka ze schowka) są już za 1500 zł! Pytałem w kilku ASO w woj. śląskim o taką zamianę i w trzech powiedzieli że się nie da a w jednym, że próbowali i radio działa, nawigacja prawie również, natomiast nie działa ogólnie funkcja CAR, czyli informacje z komputera, starowanie ustawieniami samochodu i info o statusie auta. Nie wiedzą jak to rozwiązać dlatego nie podejmą się kolejnej próby montażu. Czy komuś udało się taką zamianę zrobić i czy wszystko działa?
Znalazłem taki opis użytkownika dato na superb forum:
"
Podstawowa instrukcja wgrywania softu i map w pigułce:
Na początek warto sprawdzić, czy jest uruchomiona opcja "developer menu" czyli tzw "ukryte menu"
- na włączonym radiu przytrzymujemy "setup" długo... Do 30s czasami...
- jeśli jest to warto pooglądać, są tam dość ciekawe opcje, np. wgrywanie starszych wersji oprogramowania (przydatne do VIM unlock ze źródeł innych niż aktualne made by Kędzior)
- jeśli nie wchodzi to warto włączyć przy najbliższym spotkaniu z kimś dysponującym kablem z VCDS. Włącza się to w adaptacjach Columbusa.
Proszę bardzo bez PW jak to sprawdzić: jeśli nie włącza się menu, w którym jest wiele więcej (np. CANbus) ciekawych opcji niż info o wersji softu, tzn, że nie działa
Przed softem mała ważna uwaga. Polecana przeze mnie wersja 4120 fabryczna KASUJE KODOWANIE RADIA ORAZ WSZYSTKIE DANE Z DYSKU. TAK, RÓWNIEŻ MAPY, NASZE UNIKALNE ULUBIONE PUNKTY I EMPETRÓJKI. Wszystko trzeba wgrywać / ustawiać od nowa. Po jej wgraniu są ustawione parametry i kodowanie fabryczne, więc w większości wypadków należy podłączyć się VCDS i poprawnie zakodować Columbusa. Nowy soft nie jest niezbędny żeby używać nowych map - rozwiązuje problem z lektorem i działa ładnie, stabilnie. Nie działa na starszych (bodaj do B, ale nie wiem dokładnie) navi - nic nie zepsuje, po prostu się nie wgra. Istnieje wersja "obrobiona" przez Kędziora, ale po tą należy... Udać się do Kędziora
Wgrywanie softu na przykładzie polecanego, fabrycznego 4120
- kluczyk wyjęty ze stacyjki (podczas całego procesu). Akumulator naładowany
- włączamy columbusa, wkładamy płytę z softem, olewamy czy coś się dzieje, robimy dalej...
- ... wciskamy setup - eject - różdżkę (skrajny prawy górny przycisk obok EJECT - różne ikonki w różnych wersjach RNS'a). Jest to tzw. "Twardy reset"
- płytka powinna się wysunąć (nie dotykać), urządzenie przestartować i płytkę wciągnąć z powrotem... SAMO !
- nie przejmujemy się, że startuje z informacją, że nie może wystartować i error...
- cierpliwie czekamy na biało - zielony ekran z przyciskiem "OK", że na pewno chcemy wgrać SWL... Chcemy... Paluchem w OK.
- teraz się dzieje... Nic ciekawego się dzieje... Przez jakieś półtorej godziny. Można zamknąć auto, iść na piwo i wrócić za dwie.
- wgrywanie jeśli zakończone pozytywnie kończy się podobnym biało - zielonym komunikatem, że "Succeeded". Znów "OK".
- po "OK" wysunie płytkę, wyciągamy ją i czekamy, aż się włączy.
- (dopiero) teraz można włożyć kluczyk i nawet odpalić auto coby się zagrzać (Kulit, Ty wiesz co
- jeśli Columbus się nie włączy w ciągu 5 min - włączamy sami.
- Urządzenie (przy odrobinie szczęścia wystartuje na nowym sofcie.
- Urządzenie wystartuje (navi) gdzieś w Niemczech i GPS może długo się "odnajdować" - mój rekord to 45 min. Nie należy się tym przejmować - jak wcześniej działał to i teraz znajdzie satelity. Kiedyś. W końcu...
- trzeba zmienić język z niemieckiego na Polski (jest, jest...) no i ma prawo nie grać, w szczególności jak jest SoundSystem - soft resetuje do ustawień fabrycznych i wymaga kodowania.
Ta procedura działa w 99% przypadków. ALE i tak używacie na własną odpowiedzialność - jeśli coś się po drodze wy&ra to telefon do przyjaciela, albo szukać innych możliwości tutaj: Unofficial 272x software and SWL recovery CD, albo ASO
W taki sam sposób wgrywamy KAŻDY soft. Obojętne, czy to VIM Unlock, logo, czy cokolwiek innego. Wgranie MAPY to osobny temat i wymaga napisania instrukcji na 250 ekranów...
... no dobra...
Płytę z mapą wrzucamy do navi i jeżeli jest to mapa inna niż na dysku urządzania / nie ma żadnej (np. po aktualizacji softu) na dysku urządzenia to Columbus po przemieleniu płyty zapyta, czy chcemy nową mapę używać z płyty, czy ma ją skopiować na dysk... Jeśli nie ma żadnej na dysku (np. po aktualizacji softu) to sam wpadnie na to, że pewnie chcemy ją mieć na dysku i o nic nie zapyta (ale navi automagicznie zacznie działać i prowadzić)... Jeśli wybierzemy, że ma kopiować na dysk, to po prostu zacznie ją pracowicie kopiować (zastępując starą - na dysku można mieć jedną mapę - EAST lub WEST). Całkowicie w tle. Nie trzeba robić nic więcej - można jeździć, wyłączać / włączać urządzenie, nie można tylko wyjąć płyty przed zakończeniem kopiowania - jak wciśniemy "EJECT" to powie, że jeszcze nie skończył kopiować, a jak nic nie powie (znaczy nie wyświetli) to znaczy, że...
... Brawo !. Tak, zakończył
Pisane z pamięci więc mogą być drobne nieścisłości. Powyższa aktualizacja posta powstała w celach edukacyjnych oraz dlatego, że skrzynka PW mi się zapycha i jak kasuję stare wiadomości, żeby zwolnić miejsce na nowe to zawsze qlfa mi się kasują "ważne", a przynajmniej bardzo pracowicie pisane instrukcje jak ta... A nienawidzę pisać tego samego 2 razy
Poniżej reszta pierwotnego postu. Ktoś ostatnio sprawdzał linki ? Są aktualne ?
Linki do mapek i softu, proszę o info jak się któryś zdezaktualizuję, będę poprawiał:
:!: Linki ze źródeł różnych, niekoniecznie wiarygodnych, wrzucane "na czas" - jeśli nie jest wyraźnie napisane, że przetestowane to proszę traktować jako nietestowane i pobierać na własną odpowiedzialność :!:
V9 EAST (ver 7894):
Część 1 z 7
Część 2 z 7
Część 3 z 7
Część 4 z 7
Część 5 z 7
Część 6 z 7
Część 7 z 7
Hasło: 2012iridium
Gruntownie przetestowana na forumowych królikach, po wypakowaniu iso ma mieć bajtów: 4 246 339 584 i jeśli tak jest to wypalać i szerokiej drogi
Kolejne linki, gdyby rosyjskie przestały działać (nie testowane).
Mapa V9 East wersja z wgranymi fotoradarami na Europę (ponad 15000 Speedcams/Redlight, baza z 23.09.2012):
Link z netfolder.in
Link z uploaded.net
Link z pastebin.com
Mapa V9 East wersja oryginalna 7894, dodatkowe linki:
Link 1 z linkcrypt.ws
Link 2 z linkcrypt.ws
Mapa Europe V.9 WEST (7918) - jeszcze nietestowana !:
AD,AT,BE,CH,CZ,DE,DK,ES,FI,FR,GB,GI,GR,HU,IE,IT,LI ,LU,MC,NL,NO,PL,PT,SE,SK,SM,VA
Volume: CD_7918
Date: 9.8.2012
db: EU(2012Q1)
Area: West Europe
Subarea: West
Supplier: Navteq
Version: 505.20.214.4.84
Customer Version: V9
Customer: 1627386945
Customer Info: VW
Features: V10
TPD: 2012080000
SVD: EDB_20120802
TMC: 20120706
Phoneme: Navteq
DBAL: V5.30 V6.41 V7.32 V8.200 V9.19
Mapa V9 West nietestowana - pobieram tą w 46 częściach z RapidShare - proszę o info jak ktoś przetestuje ISO z innych linków, będę dopisywał, czy sprawdzone.
Szczegolnie ze mapy do Columbusa do O3 mozna sobie sciagnac samemu ze strony skody, wypalic i wgrac Nie mowiac juz nawet o tym, ze bedzie to mniej bezproblemowe i LEGALNE, jezeli ktos jeszcze do tego przywiazuje wage.
lubek24, nie sprecyzowali ktorego dnia Listopada, ledwo połowa minela, wiec maja szanse sie jeszcze wywiazac z obietnicy
Nie wspomne o tym, ze obsuwa miesiaca to pikus.. U nas w firmie, projekty maja obsuwy po rok-poltora (mowa o dacie startu) Niemiecka precyzja!
lubek24, nie sprecyzowali ktorego dnia Listopada, ledwo połowa minela, wiec maja szanse sie jeszcze wywiazac z obietnicy
Nie wspomne o tym, ze obsuwa miesiaca to pikus.. U nas w firmie, projekty maja obsuwy po rok-poltora (mowa o dacie startu) Niemiecka precyzja!
Wcale mnie nie zaskoczyłeś, też mam takich niemieckich kontrahentów i pytam się ich gdzie podział się "Ordnung muss sein"
zgadza się, też o tym czytałem. Na filmiku który jest podlinkowany fajnie to działa i nie ma żadnych zakłóceń, ale wyraźnie na filmie jest wpis, że radio jest przygotowane pod to auto i nie do końca wiadomo co to znaczy. Ciekawe jak z aktualizacjami do tak odblokowanego sprzętu - czy się da lub czy nie zablokuje znów - nie ma o tym informacji. Ale ogólnie rzecz biorąc to bdb informacja i może coś się ruszy w temacie.
Gdzieś mignęło mi także, że chcą za to 2k$.
Jest też link do rosyjskiej strony, ale ja nie znam RU i nic z niej nie wyczytam.
tak odbiegając trochę od Skody ale obracając się ciągle w temacie protektu, to przerabiałem ostatnio zmianę panelu Climatronica w Audi A6, gdzież było to zablokowane.
Fakt wymiana była na ten sam nr i typ, ale po włożeniu drugiego panelu jest cisza - wiadomo Protekt... Ominęliśmy to wylutowywyjąc pamięć z jednego panelu do drugiego i wszystko grało
A więc pewnie w najbliższej przyszłości znajdą się czytniki pamięci i programy do odczytania i zapisania VINu do zmiany czy to Radia czy to innego komponentu.
Chyba że jakiś nowy VCDS to rozgryzie...
Komentarz