W O3 nie mam doświadczenia. W Oplu Astra H miałem od nowości naklejone listwy na progi - usługa wykonana w ASO przed odbiorem samochodu. Nic złego się nie działo przez 3,5 roku jak jeździłem tym autem. Jeśli listwa jest prawidłowo naklejona nie widzę powodu do obaw ...
W BMW E46 mam seryjnie zamontowane listwy ale nie są one przyklejone a wpięte na klips.
W O3 obawiam się kleju w postaci poziomych pasków, jakby się pomiędzy nimi wilgoć zebrała, to byłby problem z jej odprowadzeniem.
A jak auto stojąc na mrozie narażone jest na wilgoć to coś się dzieje???
Dopóki nie zarysujesz powierzchni aż do gołej blachy to nie ma prawa się nic dziać.
Czy dokładał ktoś z Was listwy progowe do o3? Czy przez nie nie będą progi korodować, po myciu itp?
Dokładałem w O3 progi oryginalne (alu+plastik) - na razie nic się nie dzieje, ale to raptem kilka miesięcy.
Wcześniej miałem progi w BMW (fabryczne) i w Pandzie (dokładane, ale oryginał) - BMW miało naście lat, a w Pandzie jeździły 3 lata - w żadnym z aut nic się nie działo.
Mam dwójkę małych dzieci i widzę, że w e46 syn wsiadając/wysiadając stawia nogę właśnie na progu, więc zaryzykuję i zamontuje w o3 aby choć trochę lakier uchronić.
W golfie IV ojciec ma na progu folię o fakturze chropowatej, tam jest 100% pewne, że podczas mycia woda się pod nią nie dostanie .
Wraz z ojcem założyłem oryginalne, aluminiowe nakładki do Fabii I na początku 2006 a na końcu 2013 sprzedaliśmy auto i wówczas nie było żadnych oznak nieprawidłowości w okolicach progów. Nie ma żadnych powodów do obaw, jeśli lakier pod nakładką nie jest znacznie uszkodzony. Warto przed nałożeniem przesmarować powierzchnię odtłuszczaczem dla pewności :wink:
(Taty) Czarna Octavia III Liftback 1.4 TSI (manual) Ambiente + Amazing + pakiet Chrom + chromowane listwy przód/tył + el. lusterka + podświetlenie nóg + trójramienna, wielofunkcyjna kierownica + inne pierdoły (Mój) Ford Focus CC