Retrofit - osłona/pokrywa silnika 1.4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bob_best
    Classic
    • 2016
    • 0

    Retrofit - osłona/pokrywa silnika 1.4 TSI

    mirek_p11, Gratulację witaj w rodzinie LCLT a jak wrażenia z użytkowania nocą ?
  • bob_best
    Rider
    • 2013
    • 744
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Retrofit - osłona/pokrywa silnika 1.4 TSI

    Zapewne jak wiele innych osób, mnie denerował brak osłony silnika 1.4 TSI w mojej Octavii 3 i z tego powodu szukałem rozwiązania tego problemu. Dodatkowo dopingowało mnie to, że cewki i okablowanie nie są zabezpieczone przed chodzeniem po nich zwierzaków, a miałem kilka takich wizyt pod maską.

    Oryginalny pomysł narodził się w Australii, potem trafił na Briskodę gdzie go znalazłem. Same części pochodzą od Golfa GTE lub od Jetty hybrid.


    Przechodząc do rzeczy: auto które modyfikowałem to Skoda Octavia 3 MY14, 1.4TSI manual, ambition+amazing.

    Potrzebne części:
    Element/Item No. 1:- 04E 103 925F, pokrywa komory silnika - cena 224,83zł (wg cen z 11.03.2015)
    Element/Item No. 2:- 04E 103 932, uchwyt - cena 54,00zł (j.w.)
    Element/Item No. 3:- N 104 514 08, śruba M6x16mm torx - cena 1,06zł (j.w.)

    Tutaj uwaga - u mnie oryginalna śruba miała taką samą długość i zostawiłem tą wkręconą fabrycznie w silnik.

    Montaż osłony:
    1) Odkręcamy jedną ze śrub mocujących osłonę turbo - na zdjęciach oznaczona jako item 3 - oryginalnie u mnie była z łbem sześciokątnym (klucz 10-tka) ale ponoć może być Torx.
    2) Teraz bierzemy uchwyt (item 2) i wkładamy na miejsce tak by pasowało (pokazane na zdjęciach) i przykręcamy śrubą którą kupiliśmy lub oryginalną (jeśli mają tą samą długość).
    3) Teraz zostaje nam założyć osłonę - mamy dwa "bolce" które wkładamy w otwory mocowań na rurach układu dolotowego - okrągłe otwory po obu stronach tych 3 rurek - łatwo znaleźć; trzecim mocowaniem jest uchwyt z gumowym bolcem na sobie który wchodzi w gumę od spodu osłony - radzę posmarować bolec lub chociaż poślinić by łatwiej to założyć.

    Zrobione !

    Warto także zwrócić uwagę na wężyk wychodzący z puszki filtra powietrza - osłona go dotyka - ja owinąłem do taśmą elektryczną niepalną, autor posta który znalazłem użył koszulki termokurczliwej.


    Zdjęcia - nie robiłem swoich bo uznałem, że nie ma sensu (zdjęcie pobrane z: http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=8285)





    Tutaj zdjęcie zamontowanej osłony w moim aucie:



    Pomysł na modyfikację oraz opis do tego posta zrobiłem na postawie: http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=8285[/u][/b]


    Oczywiście wiem, że niektórym może przeszkadzać, że jest znaczek VW a nie Skody - przetrzepałem bardzo dokładnie ETKA i nie ma takiej osłony do Skody - znaczek na osłonie jest tłoczony.
    W razie pytań - zapraszam.
    Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

    Komentarz

    • ukuk
      Rider
      • 2010
      • 699

      #3
      w praktyce... jest ciszej albo cos? Tylko tak szczerze, bez upiekszania prosze

      Komentarz

      • bob_best
        Rider
        • 2013
        • 744
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez ukuk
        w praktyce... jest ciszej albo cos? Tylko tak szczerze, bez upiekszania prosze
        wybacz mi moją odpowiedź, ale nie jestem takim wysublimowanym akustykiem by to ocenić :lol:. W praktyce myślę, że pod względem głośności to kompletnie bez różnicy, mnie chodziło o osłonięcie cewek i kabli, o głośności nie myślałem :wink:
        Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

        Komentarz

        • ukuk
          Rider
          • 2010
          • 699

          #5
          no i oki... o to wlasnie pytam

          Komentarz

          • Trancer
            Ambiente
            • 2014
            • 201

            #6
            Miałem wrzucać tą osłonkę do siebie ale jej cena jak za kawałek plastiku z logo trochę przesadzona ale jak to na VAG'a przystało to norma.

            Komentarz

            • krzysieko3
              Classic
              • 2014
              • 39

              #7
              Super sprawa z tą osłoną. Gdyby tak jeszcze coś ze znaczkiem można było zakombinować (szkoda, że jest wytłaczany a nie doklejany czy wciskany).

              Komentarz

              • yunior81
                RS
                • 2010
                • 1657
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez Trancer
                ale jej cena jak za kawałek plastiku z logo trochę przesadzona ale jak to na VAG'a przystało to norma
                Po wizycie w salonie Mazdy czy Hondy można odnieść wrażenie, że części z salonu np. Skody to prawdziwa okazja cenowa....

                Komentarz

                • ukuk
                  Rider
                  • 2010
                  • 699

                  #9
                  ...zeby daleko nie szukac polecam salon VW :roll:

                  Komentarz

                  • bob_best
                    Rider
                    • 2013
                    • 744
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Trancer
                    Miałem wrzucać tą osłonkę do siebie ale jej cena jak za kawałek plastiku z logo trochę przesadzona ale jak to na VAG'a przystało to norma.
                    Zawsze możesz próbować zakładać osłonę Audi - jest trochę inna i kosztuje ok. 150 zł z tego co pamiętam
                    Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                    Komentarz

                    Pracuję...