Octavia 3 RS - szacowana cena

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Qwerty499
    Classic
    • 2015
    • 11

    Octavia 3 RS - szacowana cena

    Piękne autko, gratuluje zakupu i życzę samych przyjemności w pokonywaniu wielu kilometrów.
  • wozhd
    Ambiente
    • 2013
    • 103

    #2
    Octavia 3 RS - szacowana cena

    Coraz poważniej się zastanawiam nad tym żeby wstrzymać się z zamówieniem 1.8 TSI Eleg. sedan i poczekać na RS. Kluczowym argumentem dla mnie za 1.8 TSI jest niby cena, ale z drugiej strony nie wiadomo przecież ile złotówek będzie kosztował szkodowy GTI.
    Jako że coraz bardziej dręczy mnie to pytanie postanowiłem "zgadnąć" cenę. Jako dane wejściowe wziąłem niemiecki cennik na RS który już jest dostępny. Krótkie szacowanie:

    ........................................DE........ ....................PL
    O3 RS M6....................29 390,00 €............96 642,29 zł
    O3 1.8 Elegance M6....26 260,00 €............86 350,00 zł
    Różnica (kwota)..........3 130,00 €..............10 292,29 zł
    Różnica (%)................11,92%

    Wedle moich szacunków cena będzie w okolicach 97k i na taką cenę jestem gotów poczekać, a tym bardziej że w standardzie jest bi-ksenon.

    p.s. jeżeli macie jakieś informacje o cenie rs'a dzielcie się
    O3 1.8 TSI Blue Race

    Komentarz

    • Bogol
      Drive
      • 2010
      • 99

      #3
      coś za tanio wychodzi....

      O2 FL RS TSI kosztowało 107 400 zł
      Jest- O3 2.0 TDI Elegance- nabity w belke...
      Była- O2 FL 1.6 TDI CR SERIA
      Była- O2 1.9 TDI PD BXE MOD

      Komentarz

      • Przem78
        Rider
        • 2013
        • 561

        #4
        Zamieszczone przez Bogol
        coś za tanio wychodzi....
        Też mnie się tak wydaje bo np: dopłata w elegance do alu 17' jest 200 ojro a w PL są w standardzie podobnie było w konfigu Skoda.cz gdzie trzeba było dopłacać za wypas, który w PL był w standardzie więc w sumie może nie być tak różowo, poza tym kwestia podatków też jest "trochę" inna pomiędzy PL a DE :twisted:
        Pozdr. Przemek

        Komentarz

        • Jark7
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2008
          • 777

          #5
          wozhd, euro po takiej cenie jak przeliczasz to chętnie bym kupił (pewnie nie tylko ja)
          domniemywam, że Ci się kurs z dolarem pomięszał
          Człowiek planuje, Bóg decyduje ...
          Jark7
          było 119/296 jest 143/328 by Aligator

          Komentarz

          • Bogol
            Drive
            • 2010
            • 99

            #6
            Zamieszczone przez Jark7
            wozhd, euro po takiej cenie jak przeliczasz to chętnie bym kupił (pewnie nie tylko ja)
            domniemywam, że Ci się kurs z dolarem pomięszał
            A odpowiedz była taka prosta
            Jest- O3 2.0 TDI Elegance- nabity w belke...
            Była- O2 FL 1.6 TDI CR SERIA
            Była- O2 1.9 TDI PD BXE MOD

            Komentarz

            • Przem78
              Rider
              • 2013
              • 561

              #7
              Zamieszczone przez Bogol
              A odpowiedz była taka prosta
              Przecież zawsze mogą być "prawie oryginalne" ojro
              Pozdr. Przemek

              Komentarz

              • wozhd
                Ambiente
                • 2013
                • 103

                #8
                wozhd, euro po takiej cenie jak przeliczasz to chętnie bym kupił (pewnie nie tylko ja)
                domniemywam, że Ci się kurs z dolarem pomięszał
                Dla czystości szacunku w obliczeniach nie uwzględniałem różnice w euro lecz procentową (już nie mówiąc o tym że euro ostatnio strasznie "wariuje" w porywach do 4.3). A więc żeby otrzymać cenę 96 642,29 zł trzeba do ceny standardowej O3 1.8 Eleg. w Polsce dodać 11.92%( różnica między autami w Niemczech).


                O2 FL RS TSI kosztowało 107 400 zł
                Aktualnie golf GTI 7 startuje od 107 390,00 zł, RS powinien być tańszy.[/quote]
                O3 1.8 TSI Blue Race

                Komentarz

                • Przem78
                  Rider
                  • 2013
                  • 561

                  #9
                  Zamieszczone przez wozhd
                  Dla czystości szacunku w obliczeniach nie uwzględniałem różnice w euro lecz procentową (już nie mówiąc o tym że euro ostatnio strasznie "wariuje" w porywach do 4.3). A więc żeby otrzymać cenę 96 642,29 zł trzeba do ceny standardowej O3 1.8 Eleg. w Polsce dodać 11.92%( różnica między autami w Niemczech).
                  Kolego pisałem w innym poście, że np: wypas jest inny w porównaniu do PL (przykład elegance gdzie trzeba dopłacić do alu 17" tak więc trzeba by przetłumaczyć wypas i opcje na PL to raz, potem sprawdzić podatki/akcyzy itp. i wtedy można coś powróżyć z fusów a i tak cena będzie inna ze względu na importera/widzimisie dealera itp. IMO RS w wersji bieda (z ksenonami w pakiecie) w/g mojej szklanej kuli wyjdzie ok 110 - 120 kpln
                  Pozdr. Przemek

                  Komentarz

                  • wozhd
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 103

                    #10
                    Kolego pisałem w innym poście, że np: wypas jest inny w porównaniu do PL (przykład elegance gdzie trzeba dopłacić do alu 17" tak więc trzeba by przetłumaczyć wypas i opcje na PL to raz, potem sprawdzić podatki/akcyzy itp. i wtedy można coś powróżyć z fusów a i tak cena będzie inna ze względu na importera/widzimisie dealera itp. IMO RS w wersji bieda (z ksenonami w pakiecie) w/g mojej szklanej kuli wyjdzie ok 110 - 120 kpln
                    Liczby są bardziej wiarygodne niż "szklana kula". Jeżeli cena będzie ponad 110k to RS dla mnie będzie poza zasięgiem. Liczę że polski cennik się wkrótce ukaże.

                    Jednocześnie jestem trochę podirytowany faktem że do Polski część opcji dochodzi z opóźnieniem, konkretnie mówię o pakiecie dynamik i systemie zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach. Zależy mi na tym, ale muszę czekać nie wiadomo ile i przez to zwlekam z zamówieniem. Np. w Rosji dopiero od czerwca wystartowała sprzedać O3 a pakiet dynamik można już zamawiać. A ja wciąż czekam i przy czym mój dealer co tydzień zapowiada że od następnego tygodnia na pewno się pojawi i tak od dwóch miesięcy. Jako że ciągle zwlekam zainteresowałem się RS'em.
                    O3 1.8 TSI Blue Race

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      RS będzie oscylował w okolicy 110kzł, tak mi się wydaje
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • Mymlok
                        Classic
                        • 2013
                        • 9

                        #12
                        ...ogólnie to odnoszę wrażenie że skoda za mocno rozkręca się cenowo, być może za jakiś czas przemyślą jeszcze raz sprawę i zejdą cenowo na ziemię, jak bym miał dać 110 tyś za O3 RS to wole G7 gti

                        Komentarz

                        • LUKI
                          RS
                          • 2005
                          • 5776

                          #13
                          Zamieszczone przez Mymlok
                          jak bym miał dać 110 tyś za O3 RS to wole G7 gti
                          a ja nie
                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                          Komentarz

                          • kazik4x4
                            RS
                            • 2008
                            • 2728

                            #14
                            Zamieszczone przez LUKI
                            Zamieszczone przez Mymlok
                            jak bym miał dać 110 tyś za O3 RS to wole G7 gti
                            a ja nie
                            Ja też nie


                            Nieco wątpię w to, że OIIIRS 220PS będzie osiągać deklarowane przez producenta 248km/h.
                            Z jazdy samochodami podobnej mocy wiem, że ok. 230km/h przeważnie było górną granicą ich możliwości. I bywało to licznikowe 230, które w stosunku do GPS-owego jest zawyżone.

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              Zamieszczone przez kazik4x4
                              Zamieszczone przez LUKI
                              Zamieszczone przez Mymlok
                              jak bym miał dać 110 tyś za O3 RS to wole G7 gti
                              a ja nie
                              Ja też nie


                              Nieco wątpię w to, że OIIIRS 220PS będzie osiągać deklarowane przez producenta 248km/h.
                              Z jazdy samochodami podobnej mocy wiem, że ok. 230km/h przeważnie było górną granicą ich możliwości. I bywało to licznikowe 230, które w stosunku do GPS-owego jest zawyżone.
                              Może tak być, moja octa na obecnym setupie ma problem z osiągnięciem takiej prędkości chociażby licznikowej
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • piotrek_gdy
                                RS
                                • 2008
                                • 7723
                                • Volkswagen
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez kazik4x4
                                Z jazdy samochodami podobnej mocy wiem, że ok. 230km/h przeważnie było górną granicą ich możliwości. I bywało to licznikowe 230, które w stosunku do GPS-owego jest zawyżone
                                mój osiaga owe prędkości i nico powyżej ale to odczyt na podstawie gpsa :wink:
                                chociaż tak naprawdę nie wiem czy należy w to wierzyć do końca
                                w Columbusie też jest taka opcja która pokazuje twoją szybkość
                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                Komentarz

                                • Chris11
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1587

                                  #17
                                  Moje 1.8TSI na oponach 225 osiągnęło GPSowe 225km/h i jeszcze był zapas.

                                  Co do ceny RSa to raczej nie nastawiałbym się na kwotę poniżej 100k zł. Biorąc pod uwagę cenę Citigo Sport dochodzę do wniosku, że Skoda lubi windować ceny wersji "specjalnych" wychodząc z założenia, że jak ktoś się uprze to każde pieniądze zapłaci.

                                  O2FL RS startowało od 107 tysi, ale z góry dawali rabat 5 tys zł i podejrzewam, że cena wyjściowa RSa to będą okolice 105 tys zł.

                                  Komentarz

                                  • nikolakis
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 137

                                    #18
                                    Cennik liftback / combi
                                    rs 2,0 tsi/220 km 6m - 104 100 / 108 300
                                    6 dsg 112 100 / 116 300

                                    rs 2,0 tdi/184 km 6m - 105 600 / 109 800
                                    6 dsg 113 600 / 117 800

                                    34 tydzień/2013
                                    Producent poinformował o możliwych opóźnieniach dotyczących dostępności Octavii RS Liftback
                                    W przypadku wersji RS dopłata do nadwozia Combi wynosi 4200 zł. Jest ona wyższa o 200 zł od tej
                                    znanej z wersji Active, Ambition i Elegance ze względu na Pakiet Chrom będący elementem wyposażenia
                                    standardowego wersji RS – ten element jest droższy dla wersji Combi.

                                    [ Dodano: Czw 04 Lip, 13 23:47 ]
                                    A propos V max 2,0 tdi 150 km wg katalogu 215 km/h wg gps 218 km/h (na liczniku jest już wtedy 230)
                                    Maksymalna z górki wg gps 225 km/h.
                                    Średnie spalanie z 10 000 km, jakieś 30% to jazda autostradą ok. 160 km/h wg licznika to 5,9 l/100 km.
                                    Wszystkie pomiary prędkości na niemieckiej autostradzie.
                                    '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                                    '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                                    '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                                    Komentarz

                                    • Bomber
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 226

                                      #19
                                      Mi GPSowo poszedł 222 ale tym autem tyle jechać to samobójstwo :shock: . Przetestowałem na autostradzie na prostej i więcej nie będę bo to auto do tych szybkości się nie nadaje. Nie wiem czy wiatru z tyłu auta nie miałem :szeroki_usmiech Powyżej 190 to rozpędzienie już trwa długo. Licznik pokazywał ponad 230 więc jak zwykle w grupie VW są przekłamania i to duże.

                                      @nikolakis: z dodatkami RS może wyjśc powyżej 150 kPLN
                                      Pozdrawiam,

                                      Bomber
                                      __________________
                                      O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
                                      + "Lodówka" :-)

                                      Komentarz

                                      • wozhd
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 103

                                        #20
                                        Jak zawsze prawda była gdzieś pośrodku, założyłem ~97k, dużo opinii było na 110k, a faktyczna cena 104k. Ja jednak już znając wyposażenie i cenę zdecydowałem się na 1.8 TSI z kilku powodów:
                                        - wyposażenie auta w środku oprócz napisów rs praktycznie niczym się nie różni, z pakietem Dynamic w 1.8 środek praktycznie ten sam, przy czym mi się bardziej podoba zwykle O3 bo można mieć delikatnie czerwoną tapicerkę, a nie rażącą czerwień jak to jest na rzeczywistych zdjęciach rs'a
                                        - 1.8 daje i tak dużo radochy z jazdy, przyśpieszenie poprzedniego RS'a, wielowahacz, większe tarcze hamulcowe
                                        - spalanie 1.8 do 2.0 relatywnie do silników poprzedniej generacji jest mniejsze o co najmniej 1 litr (niezależnie od stylu jazdy wedle autocentrum), co rocznie daje ponad 1000 zł oszczędności (przy jeździe 20k rocznie)
                                        - no i cena, 18k różnicy

                                        Jedynie czego będzie mi brakowało w zwykłej O3 to bardziej agresywnego zderzaka rs'ki, ale w ostateczności to jest do rozwiązania.
                                        O3 1.8 TSI Blue Race

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez wozhd
                                          wyposażenie auta w środku oprócz napisów rs praktycznie niczym się nie różni, z pakietem Dynamic w 1.8 środek praktycznie ten sam, przy czym mi się bardziej podoba zwykle O3 bo można mieć delikatnie czerwoną tapicerkę, a nie rażącą czerwień jak to jest na rzeczywistych zdjęciach rs'a
                                          - 1.8 daje i tak dużo radochy z jazdy, przyśpieszenie poprzedniego RS'a, wielowahacz, większe tarcze hamulcowe
                                          - spalanie 1.8 do 2.0 relatywnie do silników poprzedniej generacji jest mniejsze o co najmniej 1 litr (niezależnie od stylu jazdy wedle autocentrum), co rocznie daje ponad 1000 zł oszczędności (przy jeździe 20k rocznie)
                                          - no i cena, 18k różnicy
                                          kolego napisz po prostu, że cena przeważyła :wink:
                                          RS to RS i każde "prawie" czyni zasadniczą różnicę
                                          ciut inne wnętrze, ciut inne fotele, ciut inne zawieszenie, ciut inny silnik :szeroki_usmiech

                                          przede wszystkim RSa nie kupujesz do "oszczędnej" jazdy tylko po to, żeby był fun 8)
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • wozhd
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 103

                                            #22
                                            Kolego powiedz że bronisz RS bo masz RS i to w TDI, czyżby jednak chodziło o oszczędność

                                            Jeżeli chodzi o fun to nie kupuje się TDI, a TSI. Ten silnik ma o wiele leprze osiągi i daje zdecydowanie większe zadowolenie z jazdy. I to nie jest tylko moja opinia, lecz wszystkich "artykułów" dotyczących porównania rs'a w dieslu i benzynie.

                                            Cena zdecydowanie miała znaczenie, bo nie przywykłem kupować rzeczy dla znaczka, wole widzieć ca co przepłacam. W przypadku RS'a po przeanalizowaniu standardowego wyposażenia, oraz różnic wizualnych na spokojnie stwierdzam że nie warto dopłacać 18k. Zaznaczam że to jest MOJA opinia i nie musicie się z nią zgadzać
                                            O3 1.8 TSI Blue Race

                                            Komentarz

                                            • piotrek_gdy
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 7723
                                              • Volkswagen
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez wozhd
                                              leprze
                                              :roll:

                                              wozhd, przykro mi ale większość RSek w tdi na forum ma lepsze osiągi niż benzyna w serii :wink:

                                              Zamieszczone przez wozhd
                                              powiedz że bronisz RS bo masz RS i to w TDI
                                              tak, mam i to drugiego z rzędu :lol:

                                              Zamieszczone przez wozhd
                                              Jeżeli chodzi o fun to nie kupuje się TDI, a TSI
                                              kolego jesli chodzi o taki "fun" to mam 4,0 litrową benzynę w automacie :lol:

                                              Zamieszczone przez wozhd
                                              nie przywykłem kupować rzeczy dla znaczka
                                              jasne, ale plasterki miodu ala RS to sie później podokłada :wink:
                                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                              Komentarz

                                              • Chris11
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1587

                                                #24
                                                Ja Kolegę całkowicie rozumiem i popieram...
                                                Stałem przed takim samym dylematem... A właściwie nie - po prostu nie miałem tych 18k zł, które trzeba było dopłacić za RS w stosunku do 1.8TSI.

                                                Przyznam, że jeśli chodzi o OIIFL to kusił spojler, perforowana kierownica, zderzaki i półskórzane fotele, ale jednak zdrowy rozsądek zwyciężył. 18k zł za kilka dodatków to lekka przeginka.
                                                1.8TSI, pakiet dynamic, 17. calowe felgi, dorzuciłem webasto (którego jakimś dziwnym trafem do RSa nie można dokupić czego nie rozumiem) i jestem równie zadowolony.

                                                A jeszcze bardziej jak chłostam na skrzyżowaniach różnej maści cfaniaczków w swoich lśniących super hiper stuningowanych beemkach i innych wynalazkach, bo nikt nie się nie spodziewa co potrafi niepozorna octavia.

                                                Komentarz

                                                • wozhd
                                                  Ambiente
                                                  • 2013
                                                  • 103

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                                  Zamieszczone przez wozhd
                                                  leprze
                                                  :roll:

                                                  wozhd, przykro mi ale większość RSek w tdi na forum ma lepsze osiągi niż benzyna w serii :wink:

                                                  Zamieszczone przez wozhd
                                                  powiedz że bronisz RS bo masz RS i to w TDI
                                                  tak, mam i to drugiego z rzędu :lol:

                                                  Zamieszczone przez wozhd
                                                  Jeżeli chodzi o fun to nie kupuje się TDI, a TSI
                                                  kolego jesli chodzi o taki "fun" to mam 4,0 litrową benzynę w automacie :lol:

                                                  Zamieszczone przez wozhd
                                                  nie przywykłem kupować rzeczy dla znaczka
                                                  jasne, ale plasterki miodu ala RS to sie później podokłada :wink:
                                                  Heh, kolego nie porównuje się zmodzonych aut do serii, to nie jest miarodajne i raczej nie ten temat. I dziwi mnie fakt że kupujesz RS'a w dieslu żeby mieć fun z 4-litrowego benzyniaka, czym zresztą potwierdzasz że benzyniak daje więcej radochy

                                                  Podobnie jak kolega Chris11 za tą różnicę wolałem lepiej doposażyć auto. Jeszcze tylko zmiana felg i drobne wizualne dodatki i nabierze charakteru

                                                  p.s. we wrześniu będę miał na sprzedaż komplet nowych standardowych felg Denom od O3, jak ktoś będzie zainteresowany proszę o wiadomość.
                                                  O3 1.8 TSI Blue Race

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...