Piękne autko, gratuluje zakupu i życzę samych przyjemności w pokonywaniu wielu kilometrów.
Octavia 3 RS - szacowana cena
Zwiń
X
-
Octavia 3 RS - szacowana cena
Coraz poważniej się zastanawiam nad tym żeby wstrzymać się z zamówieniem 1.8 TSI Eleg. sedan i poczekać na RS. Kluczowym argumentem dla mnie za 1.8 TSI jest niby cena, ale z drugiej strony nie wiadomo przecież ile złotówek będzie kosztował szkodowy GTI.
Jako że coraz bardziej dręczy mnie to pytanie postanowiłem "zgadnąć" cenę. Jako dane wejściowe wziąłem niemiecki cennik na RS który już jest dostępny. Krótkie szacowanie:
........................................DE........ ....................PL
O3 RS M6....................29 390,00 €............96 642,29 zł
O3 1.8 Elegance M6....26 260,00 €............86 350,00 zł
Różnica (kwota)..........3 130,00 €..............10 292,29 zł
Różnica (%)................11,92%
Wedle moich szacunków cena będzie w okolicach 97k i na taką cenę jestem gotów poczekać, a tym bardziej że w standardzie jest bi-ksenon.
p.s. jeżeli macie jakieś informacje o cenie rs'a dzielcie sięO3 1.8 TSI Blue Race
-
-
Zamieszczone przez Bogolcoś za tanio wychodzi....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jark7wozhd, euro po takiej cenie jak przeliczasz to chętnie bym kupił (pewnie nie tylko ja)
domniemywam, że Ci się kurs z dolarem pomięszał
Jest- O3 2.0 TDI Elegance- nabity w belke...
Była- O2 FL 1.6 TDI CR SERIA
Była- O2 1.9 TDI PD BXE MOD
Komentarz
-
-
wozhd, euro po takiej cenie jak przeliczasz to chętnie bym kupił (pewnie nie tylko ja)
domniemywam, że Ci się kurs z dolarem pomięszał
O2 FL RS TSI kosztowało 107 400 złO3 1.8 TSI Blue Race
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wozhdDla czystości szacunku w obliczeniach nie uwzględniałem różnice w euro lecz procentową (już nie mówiąc o tym że euro ostatnio strasznie "wariuje" w porywach do 4.3). A więc żeby otrzymać cenę 96 642,29 zł trzeba do ceny standardowej O3 1.8 Eleg. w Polsce dodać 11.92%( różnica między autami w Niemczech).
Komentarz
-
-
Kolego pisałem w innym poście, że np: wypas jest inny w porównaniu do PL (przykład elegance gdzie trzeba dopłacić do alu 17" tak więc trzeba by przetłumaczyć wypas i opcje na PL to raz, potem sprawdzić podatki/akcyzy itp. i wtedy można coś powróżyć z fusów a i tak cena będzie inna ze względu na importera/widzimisie dealera itp. IMO RS w wersji bieda (z ksenonami w pakiecie) w/g mojej szklanej kuli wyjdzie ok 110 - 120 kpln
Jednocześnie jestem trochę podirytowany faktem że do Polski część opcji dochodzi z opóźnieniem, konkretnie mówię o pakiecie dynamik i systemie zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach. Zależy mi na tym, ale muszę czekać nie wiadomo ile i przez to zwlekam z zamówieniem. Np. w Rosji dopiero od czerwca wystartowała sprzedać O3 a pakiet dynamik można już zamawiać. A ja wciąż czekam i przy czym mój dealer co tydzień zapowiada że od następnego tygodnia na pewno się pojawi i tak od dwóch miesięcy. Jako że ciągle zwlekam zainteresowałem się RS'em.O3 1.8 TSI Blue Race
Komentarz
-
-
RS będzie oscylował w okolicy 110kzł, tak mi się wydajesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mymlokjak bym miał dać 110 tyś za O3 RS to wole G7 gtikliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKIZamieszczone przez Mymlokjak bym miał dać 110 tyś za O3 RS to wole G7 gti
Nieco wątpię w to, że OIIIRS 220PS będzie osiągać deklarowane przez producenta 248km/h.
Z jazdy samochodami podobnej mocy wiem, że ok. 230km/h przeważnie było górną granicą ich możliwości. I bywało to licznikowe 230, które w stosunku do GPS-owego jest zawyżone.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4Zamieszczone przez LUKIZamieszczone przez Mymlokjak bym miał dać 110 tyś za O3 RS to wole G7 gti
Nieco wątpię w to, że OIIIRS 220PS będzie osiągać deklarowane przez producenta 248km/h.
Z jazdy samochodami podobnej mocy wiem, że ok. 230km/h przeważnie było górną granicą ich możliwości. I bywało to licznikowe 230, które w stosunku do GPS-owego jest zawyżone.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazik4x4Z jazdy samochodami podobnej mocy wiem, że ok. 230km/h przeważnie było górną granicą ich możliwości. I bywało to licznikowe 230, które w stosunku do GPS-owego jest zawyżone
chociaż tak naprawdę nie wiem czy należy w to wierzyć do końca
w Columbusie też jest taka opcja która pokazuje twoją szybkośćprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Moje 1.8TSI na oponach 225 osiągnęło GPSowe 225km/h i jeszcze był zapas.
Co do ceny RSa to raczej nie nastawiałbym się na kwotę poniżej 100k zł. Biorąc pod uwagę cenę Citigo Sport dochodzę do wniosku, że Skoda lubi windować ceny wersji "specjalnych" wychodząc z założenia, że jak ktoś się uprze to każde pieniądze zapłaci.
O2FL RS startowało od 107 tysi, ale z góry dawali rabat 5 tys zł i podejrzewam, że cena wyjściowa RSa to będą okolice 105 tys zł.
Komentarz
-
-
Cennik liftback / combi
rs 2,0 tsi/220 km 6m - 104 100 / 108 300
6 dsg 112 100 / 116 300
rs 2,0 tdi/184 km 6m - 105 600 / 109 800
6 dsg 113 600 / 117 800
34 tydzień/2013
Producent poinformował o możliwych opóźnieniach dotyczących dostępności Octavii RS Liftback
W przypadku wersji RS dopłata do nadwozia Combi wynosi 4200 zł. Jest ona wyższa o 200 zł od tej
znanej z wersji Active, Ambition i Elegance ze względu na Pakiet Chrom będący elementem wyposażenia
standardowego wersji RS – ten element jest droższy dla wersji Combi.
[ Dodano: Czw 04 Lip, 13 23:47 ]
A propos V max 2,0 tdi 150 km wg katalogu 215 km/h wg gps 218 km/h (na liczniku jest już wtedy 230)
Maksymalna z górki wg gps 225 km/h.
Średnie spalanie z 10 000 km, jakieś 30% to jazda autostradą ok. 160 km/h wg licznika to 5,9 l/100 km.
Wszystkie pomiary prędkości na niemieckiej autostradzie.
Komentarz
-
-
Mi GPSowo poszedł 222 ale tym autem tyle jechać to samobójstwo :shock: . Przetestowałem na autostradzie na prostej i więcej nie będę bo to auto do tych szybkości się nie nadaje. Nie wiem czy wiatru z tyłu auta nie miałem :szeroki_usmiech Powyżej 190 to rozpędzienie już trwa długo. Licznik pokazywał ponad 230 więc jak zwykle w grupie VW są przekłamania i to duże.
@nikolakis: z dodatkami RS może wyjśc powyżej 150 kPLNPozdrawiam,
Bomber
__________________
O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
+ "Lodówka" :-)
Komentarz
-
-
Jak zawsze prawda była gdzieś pośrodku, założyłem ~97k, dużo opinii było na 110k, a faktyczna cena 104k. Ja jednak już znając wyposażenie i cenę zdecydowałem się na 1.8 TSI z kilku powodów:
- wyposażenie auta w środku oprócz napisów rs praktycznie niczym się nie różni, z pakietem Dynamic w 1.8 środek praktycznie ten sam, przy czym mi się bardziej podoba zwykle O3 bo można mieć delikatnie czerwoną tapicerkę, a nie rażącą czerwień jak to jest na rzeczywistych zdjęciach rs'a
- 1.8 daje i tak dużo radochy z jazdy, przyśpieszenie poprzedniego RS'a, wielowahacz, większe tarcze hamulcowe
- spalanie 1.8 do 2.0 relatywnie do silników poprzedniej generacji jest mniejsze o co najmniej 1 litr (niezależnie od stylu jazdy wedle autocentrum), co rocznie daje ponad 1000 zł oszczędności (przy jeździe 20k rocznie)
- no i cena, 18k różnicy
Jedynie czego będzie mi brakowało w zwykłej O3 to bardziej agresywnego zderzaka rs'ki, ale w ostateczności to jest do rozwiązania.O3 1.8 TSI Blue Race
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wozhdwyposażenie auta w środku oprócz napisów rs praktycznie niczym się nie różni, z pakietem Dynamic w 1.8 środek praktycznie ten sam, przy czym mi się bardziej podoba zwykle O3 bo można mieć delikatnie czerwoną tapicerkę, a nie rażącą czerwień jak to jest na rzeczywistych zdjęciach rs'a
- 1.8 daje i tak dużo radochy z jazdy, przyśpieszenie poprzedniego RS'a, wielowahacz, większe tarcze hamulcowe
- spalanie 1.8 do 2.0 relatywnie do silników poprzedniej generacji jest mniejsze o co najmniej 1 litr (niezależnie od stylu jazdy wedle autocentrum), co rocznie daje ponad 1000 zł oszczędności (przy jeździe 20k rocznie)
- no i cena, 18k różnicy
RS to RS i każde "prawie" czyni zasadniczą różnicę
ciut inne wnętrze, ciut inne fotele, ciut inne zawieszenie, ciut inny silnik :szeroki_usmiech
przede wszystkim RSa nie kupujesz do "oszczędnej" jazdy tylko po to, żeby był fun 8)przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Kolego powiedz że bronisz RS bo masz RS i to w TDI, czyżby jednak chodziło o oszczędność
Jeżeli chodzi o fun to nie kupuje się TDI, a TSI. Ten silnik ma o wiele leprze osiągi i daje zdecydowanie większe zadowolenie z jazdy. I to nie jest tylko moja opinia, lecz wszystkich "artykułów" dotyczących porównania rs'a w dieslu i benzynie.
Cena zdecydowanie miała znaczenie, bo nie przywykłem kupować rzeczy dla znaczka, wole widzieć ca co przepłacam. W przypadku RS'a po przeanalizowaniu standardowego wyposażenia, oraz różnic wizualnych na spokojnie stwierdzam że nie warto dopłacać 18k. Zaznaczam że to jest MOJA opinia i nie musicie się z nią zgadzaćO3 1.8 TSI Blue Race
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wozhdleprze
wozhd, przykro mi ale większość RSek w tdi na forum ma lepsze osiągi niż benzyna w serii :wink:
Zamieszczone przez wozhdpowiedz że bronisz RS bo masz RS i to w TDI
Zamieszczone przez wozhdJeżeli chodzi o fun to nie kupuje się TDI, a TSI
Zamieszczone przez wozhdnie przywykłem kupować rzeczy dla znaczkaprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Ja Kolegę całkowicie rozumiem i popieram...
Stałem przed takim samym dylematem... A właściwie nie - po prostu nie miałem tych 18k zł, które trzeba było dopłacić za RS w stosunku do 1.8TSI.
Przyznam, że jeśli chodzi o OIIFL to kusił spojler, perforowana kierownica, zderzaki i półskórzane fotele, ale jednak zdrowy rozsądek zwyciężył. 18k zł za kilka dodatków to lekka przeginka.
1.8TSI, pakiet dynamic, 17. calowe felgi, dorzuciłem webasto (którego jakimś dziwnym trafem do RSa nie można dokupić czego nie rozumiem) i jestem równie zadowolony.
A jeszcze bardziej jak chłostam na skrzyżowaniach różnej maści cfaniaczków w swoich lśniących super hiper stuningowanych beemkach i innych wynalazkach, bo nikt nie się nie spodziewa co potrafi niepozorna octavia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyZamieszczone przez wozhdleprze
wozhd, przykro mi ale większość RSek w tdi na forum ma lepsze osiągi niż benzyna w serii :wink:
Zamieszczone przez wozhdpowiedz że bronisz RS bo masz RS i to w TDI
Zamieszczone przez wozhdJeżeli chodzi o fun to nie kupuje się TDI, a TSI
Zamieszczone przez wozhdnie przywykłem kupować rzeczy dla znaczka
Podobnie jak kolega Chris11 za tą różnicę wolałem lepiej doposażyć auto. Jeszcze tylko zmiana felg i drobne wizualne dodatki i nabierze charakteru
p.s. we wrześniu będę miał na sprzedaż komplet nowych standardowych felg Denom od O3, jak ktoś będzie zainteresowany proszę o wiadomość.O3 1.8 TSI Blue Race
Komentarz
-
Komentarz