Zero podatnosci na podmuchy wiatru. Porownane z A6 C5, golfem IV, OI. Wielokrotnie w tygodniu latam powyzej 170km/h, trasy Katowice-Wa-wa, Katowice-KRK i nie wiem czemu ale podmuchow nie odczuwam.
Boczne podmuchy wiatru
Zwiń
X
-
Troszkę odświeżę temat. Ale może te informację się komuś przydadzą. W zeszłym i w tym roku miałem do przejechania trasę gdzie przez 860 km jechałem autostradą (w obie strony). Zeszły rok samochód 4 osoby i pełen bagażnik bagaży (środek również) ciśnienie w oponach 2,1 samochód był bardzo podatny na podmuchy bocznego wiatru co spowodowało, że jechałem 130 km/h i "walczyłem" z kierownicą. W tym roku też pełen bagażnik i 4 osoby tylko zastosowałem się do zaleceń producenta i zwiększyłem ciśnienie w oponach z przodu do 2,5 a z tyłu do 3,2 (zgodnie z tabliczką na wlewie paliwa) i muszę powiedzieć, że całkiem inna jazda samochód stabilny zero reakcji na podmuchy wiatru bardzo fajna jazda można było śmiało jechać 140 km/h i więcej (więcej oczywiście w Niemczech bo w Polsce 140). Jak pompowałem koła to te 3,2 z tyłu wydawały mi się wartością zbyt dużą ale w czasie jazdy w ogóle nie odczuwałem, że mam tak "nabite" koła z tyłu (fakt, że to autostrada ale było jeszcze około 200 km po zwykłej drodze i też bez żadnych problemów).
Komentarz
-
-
Co prawda nie mam porównania z innymi Octaviami, ale w stosunku do fiata Bravo Sport, jakiego miałem, to uważam, że O3 źle sobie radzi w bocznymi podmuchami wiatru... Wręcz tragicznie moim zdaniem. Ostatnio na A1 mój RS tańczył na boki, że strach było przekraczać dozwoloną w Polsce na autostradach prędkość, czyli 200km/h...Pozdrawiam.
ErNOL/Ernest
Skoda Octavia 3 RS TSI Szary Metal + pełno dodatków...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez martini73Zamieszczone przez JacekRSjak ktos chce pojazd ktory nie reaguje na wiatr boczny to niech kupi sobie cos szynowego, Pendolino, albo jakie TGVO III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Komentarz
-
-
Kris86
Zamieszczone przez RalfikPotwierdzam jechałem ostatnio A2 i podróżowanie z prędkością 150km/h było nie lada wyzwaniem oczywiście przy bocznym wietrze.
Komentarz
-
Zamieszczone przez JerzyM73Zamieszczone przez martini73Zamieszczone przez JacekRSjak ktos chce pojazd ktory nie reaguje na wiatr boczny to niech kupi sobie cos szynowego, Pendolino, albo jakie TGV
Komentarz
-
-
Jeździłem Octavia 2 1.9 Super samochodzik ale sie zestarzal więc kolej na nowe auto. Wybór oczywisty. OCTAVIA 3 fl1.4 150km. Do 120 km/h jest super. Małe spalanie ciche i super prowadzenie. Jednak przy 140 km/h czar pryska. Najgorsze to boczne podmuchy, przy wyjeździe za ekranów trzeba naprawdę mocno trzymać kierownicę. W Octavii 2 było zdecydowanie lepiej.
Komentarz
-
-
Octavia II po pierwsze była cięższa , a po drugie miała lepsze zawieszenie , w tym aucie naprawdę trzeba uważać , dziwi mnie to ,że w miarę dobrą opinię o samochodzie jakim niewątpliwie jest O II , można jednym modelem wyżej O III zepsuć opinię o aucie , ja wiem ,że ta octavia jest moją ostatnią Skodą , ma za dużo wad ,aby płacić za nią tak duże pieniądze
Komentarz
-
-
Gość
W końcu się zemściła ta powszechna "strategia automatyki modelowej", czyli , jak już mam jakieś auto, to w ciemno kupuję wszystkie kolejne generacje. Trza było patrzeć z jakim zawieszeniem się kupuje. I wtedy wybrać golfa.
Komentarz
-
czyli patrzeć koniowi w zęby... dokładnie->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rowol Zobacz wpisJeździłem Octavia 2 1.9 Super samochodzik ale sie zestarzal więc kolej na nowe auto. Wybór oczywisty. OCTAVIA 3 fl1.4 150km. Do 120 km/h jest super. Małe spalanie ciche i super prowadzenie. Jednak przy 140 km/h czar pryska. Najgorsze to boczne podmuchy, przy wyjeździe za ekranów trzeba naprawdę mocno trzymać kierownicę. W Octavii 2 było zdecydowanie lepiej.
Ew. jeśli stanowi to dla Ciebie istotny problem, możesz pobawić się w modowanie zawieszenia - ale to już $$$.
Zamieszczone przez zadariusz1 Zobacz wpis(...) można jednym modelem wyżej O III zepsuć opinię o aucie , ja wiem ,że ta octavia jest moją ostatnią Skodą , ma za dużo wad ,aby płacić za nią tak duże pieniądze
Sorry kolego, ale porównywanie O3 do O2 (skądinąd bardzo fajnego autka, o ile nie benzynowe TSI), to jak porównywanie O2 do O1...
Czekam na premierę O4, jak zacznie się lament na nową generację i wychwalanie pod niebiosy O3
Komentarz
-
-
Gość
Pojawienie się o3 to debiut nowego podejścia do badania rynku. To dowód na to, ze nabywca jest naiwny i nieświadomy, czyli zapłaci więcej za gorsze i będzie zadowolony. Holcwagenowi pozazdrościł najpierw bród (focus mk4), a teraz mazda (3 mk4). Bo to działa. Nabywca nowego pojazdu wabiony jest błyskotkami (pierdolety unijne plus kolorowe ekrany w oprawie z pianobleka), a nie prawdziwą wartością merytoryczną/mechaniczną.
A że gówniane zawieszenia są w o3 do 170/180 KM to już wynikało ze specyfikacji - nie trzeba tym jeździć, żeby się przekonać.Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Komentarz
-
Kolego Karel O III jest pięknym autem , jeśli chodzi o wygląd ,ale reszta jest do bani, ciekawe ,gdzie w Polsce znajdziesz dealera ,który pozwoli ci autem wyjechać za miasto ,abyś mógł przetestować ,jak auto zachowuje się w zakrętach , przy troszkę większej prędkości ,jazda próbna ogranicza się do w miarę spokojnego przejazdu przez miasto i tyle , jeśli jesteś w stanie wychwycić wady zawieszenia to gratulacje. Nie wiem jak VW musiał by zjebać O IV , aby zacząć wychwalać O III , moim skromnym zdaniem płacąc za auto ponad 100 tysi, wymaga się jakiegoś komfortu , którego niestety w O III brakuje , (uciekająca dupa w zakrętach , nie zbyt komfortowe wybieranie dziur ,dzięki wspaniałej belce z tyłu , każdy narzeka na podatność O III na podmuchy bocznego wiatru) miałem 2 O II i naprawdę poza walorami estetycznymi OIII nie powala na kolana. Co innego O III RS z normalnym zawieszeniem, o tym aucie nie będę dyskutował ,bo jest po prostu bajeczne. U nas u Polaków panuje dziwny zwyczaj , nikt nie potrafi się przyznać kupując jakiś bubel ,że jest on do bani. Cała Europa , w każdym teście krytykuje silnik 1.0 TSI ,a u nas nie ma lepszego silnika, który zachwyca dynamiką i kulturą pracy, wszystkie testy udowadniają ,że O III ma gówniane zawieszenie, a u nas nie ma lepszego ,fakt ciężko przyznać się do tego ,że wydało się kupę forsy na niezbyt dopracowane auto, zgadzam się w 100% z unicestwiaczem ,że kupuje się O III tylko , dlatego ,że każdy liczył ,że skoro O II było super to O III będzie takie same.
Komentarz
-
-
jak kupowałem Kia to była jazda po miescie, po dziurach, po garbach i po autostradzie (a dokładnie ekspresówce)
Nie było z tym żadnego problemu.
Jakby mi ktoś powiedział w salonie że nie możemy jechać na obwodnicę to bym grzecznie podziękował i poszedł do drugiego.
Fakt raz trafiłem na goscia co mi nie pozwalał przełączyć trybu na cupra w leonie
Grzecznie zawróciłem do salonu o powiedziałem że na następny dzień chcę innego sprzedawcę, przeprosili i umówili drugi termin ...
Powered by R-Performance
Komentarz
-
-
Gość
Z tym testowaniem to czynnik ludzki. jak wziąłem rapida, to pan mi pozwolił pojechać i 160 km/h (nie było jeszcze odcinkowego pomiaru) i po najgorszej drodze w Tarnowie. Ale zawieszeniowo rapid był do bani w porównaniu do siedmioletniego fokusa.
Komentarz
-
Zamieszczone przez zadariusz1 Zobacz wpisKolego Karel (...) gdzie w Polsce znajdziesz dealera ,który pozwoli ci autem wyjechać za miasto ,abyś mógł przetestować ,jak auto zachowuje się w zakrętach , przy troszkę większej prędkości ,jazda próbna ogranicza się do w miarę spokojnego przejazdu przez miasto i tyle (...)
W samej Skodzie byłem na 3 jazdach ((2x Octavia (3 i poleasingowa 2), 1x Rapid) u różnych dealerów) i podczas KAŻDEJ pozwalano (a wręcz zachęcano) do wyjazdu na trasę (ekspresówkę), oczywiście o ile była w pobliżu (np. Carsed, Polmot), jak i poszarpać autem na wąskich uliczkach/parkingach, sprawdzić promień zawracania, manerwowanie, itd. Przejazd po wertepach? Bez problemu, aczkolwiek osoba asystująca jeździe prosiła (i słusznie) żeby zachować umiar . Podobne doświadczenia na przestrzeni ostatnich 5-6 lat miałem w VW, Volvo, Toyocie i AR - bardzo podobny scenariusz z tą różnicą, że u niektórych jest najpierw "demo", podczas którego najpierw auto prowadzi (i opowiada o nim) doradca klienta.
Więc albo masz pecha, albo... możesz mieć pretensje tylko do siebie, sorry
Zamieszczone przez zadariusz1 Zobacz wpis(...) jeśli jesteś w stanie wychwycić wady zawieszenia to gratulacje (...)
Zamieszczone przez zadariusz1 Zobacz wpis(...) U nas u Polaków panuje dziwny zwyczaj , nikt nie potrafi się przyznać kupując jakiś bubel ,że jest on do bani(...)
Ok., koniec dywagacji z mojej strony w zakresie jazd próbnych i świadomego zakupu - jesteśmy dorosłymi ludźmi, możliwości poznania aut są (chyba że ktoś kupuje tzw. preorder, ale to raczej w innej lidze marek), wnioski można wyciągać samemu i na ich podstawie dokonywać optymalnych dla siebie decyzji/zakupów. Jeden kupi RS-kę, bo robi same trasy, drugi będzie potrzebował Scout'a, bo mieszka w głuszy leśnej
A w temacie bujania autem - wczoraj i dzisiaj rano całkiem mocno wieje - idealne warunki na testy Okresowo skontrolowałem ciśnienie w oponach i z 2,2 celowo dobiłem do 2,4 bar - mimo silnego wiatru bocznego auto jechało bardzo stabilnie (DK 80-120 km/h) i nie latało po pasie. Inna sprawa, że na trasie nie było ekranów, które najbardziej oddziałują na auto. Nie chciało już mi się bawić z obniżaniem ciśnienia do nominału (2,2) i porównywaniem.
Ciekawe, czy dystanse zmieniają wrażenia ze stabilności pojazdu - może ktoś z Was montował i ma jakieś odczucia (prócz estetycznych)?Ostatnio edytowany przez Karel; 36228.
Komentarz
-
-
Karel błagam ..... Czy Ty naprawdę chcesz poprawiać odporność Octavii III na boczne podmuchy wiatru (która nie istnieje) podnoszeniem ciśnienia w oponach o 0,2 albo dystansami? Masz jakiekolwiek porównanie z jakimiś innymi autami? Byłeś kiedyś innym samochodem w trasie w czasie wiatru którym przekroczyłeś 120km/h?? Jest dokładnie jak pisze zadariusz i unicestwiacz - zawieszenie w tym samochodzie jest tak zjebane, że już bardziej się nie da! - naprawdę tego nie zauważasz i nie czujesz??
Komentarz
-
-
GrzesWroc, potrafisz czytać ze zrozumieniem? Nie napisałem, że ciśnienie w oponach i/lub dystanse mają wpływ (jak wspomniałem - nie chciało mi się testować) - zadałem pytanie o dystanse, z czystej ciekawości
Tak się składa, że w ostatni weekend zrobiłem 500 km z prędkością 130-150 km/h na tempomacie i auto jechało bardzo dobrze. Bez pasażerów. Oczywiście jak na tej klasy auto. Ale też pogoda była była dosyć dobra - bardzo słaby wiatr w stałym, jednym, kierunku. A - i co może ważniejsze - trasa bez ekranów.
Naprawdę, zastanawiam się, dlaczego jedni tak mocno narzekają na podatność na wiatr, a dla innych jest dobrze/akceptowalnie.
Może to jak z kiedyś poruszanym problemem "wężykowania" niektórych egzemplarzy? W tamtej historii problemem okazały się wadliwe przekładnie kierownicze.
PS. Tak jeździłem Jak dla mnie jest o wiele lepiej niż np. w Toyocie Auris, porównywalnie do Camry (wersja US) - w obu z tyłu jest wielowahacz i mimo to latają na wietrze porównywalnie do Octavii, Auris nawet trochę bardziej. Z drugiej strony zawieszenie w Octavii pracuje zdecydowanie mniej kulturalnie (gorsze wybieranie nierówności, głośniejsze).Ostatnio edytowany przez Karel; 36228.
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez Karel Zobacz wpisPS. Tak jeździłem Jak dla mnie jest o wiele lepiej niż np. w Toyocie Auris, porównywalnie do Camry (wersja US) - w obu z tyłu jest wielowahacz i mimo to latają na wietrze porównywalnie do Octavii, Auris nawet trochę bardziej. .
Komentarz
Komentarz