zużycie paliwa - pytanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • octavia208
    Classic
    • 2016
    • 18

    zużycie paliwa - pytanie

    misza_zabrze, dzisiaj to już chyba tylko pod fabrykami nie kradną :lol:
  • Sweetdream
    Ambiente
    • 2013
    • 108

    #2
    zużycie paliwa - pytanie

    Czy u Was też występuje takie dziwne zjawisko, a mianowicie:

    dojeżdżając do skrzyżowania na luzie i w ostatniej fazie wciskając hamulec aktualne zuzycie paliwa wzrasta do kilku l/100 km. Troche to chyba dziwne aby jadąc na biegu jałowym przy dociskaniu hamulca przed samym zatrzymaniem momentowe spalanie wynosiło nawet 5-7 l...

    Dziwne tez jest ze w momencie ruszania momentowe spalanie potrafi wzrosnąc do ponad 40l/100.

    Komentarz

    • Himenek
      Rider
      • 2014
      • 412

      #3
      auto na luzie pali więcej niż przy hamowaniu silnikiem - normalna fizyka. Przy ruszaniu 40 l/100 km też jest normalne.=, tą masę trzeba ruszyć, jedynka jest krótka. dla pocieszenia napisze Ci że TIRy przy ruszaniu mają wyniki w stylu 200 +

      Komentarz

      • mac_aaron
        Elegance
        • 2012
        • 984
        • Octavia III (5E3)
        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

        #4
        Dojeżdżaj na biegu a luz wrzucaj przed samym zatrzymaniem - spalanie 0 + hamowanie silnikiem, tak się powinno to robić 8)

        Komentarz

        • Prim
          L&K
          • 2013
          • 1040
          • Audi

          #5
          Jasne ze tak. Kolokwialnie wytłumaczenie jest takie ze jak silnik zaczyna być dławiony próbuje zwieksYc obroty i dotryskuje paliwa i dlatego pojawia sie w chwilowym spalaniu wartość. Ale nie ma to wpływu na ogólna średnia bo mała predkosc no i niewielki odcinek
          Paseratti B8 1.8 TSI DSG

          VW Jetta 1.2 TSI

          Komentarz

          • Sweetdream
            Ambiente
            • 2013
            • 108

            #6
            To że hamując silnikiem spala 0 a na luzie troszkę więcej to wiem. Ale to wygląda w ten sposób że wrzucam luz pojawia się spalanie rzędu 0,5-1,2 l a przed samym zatrzymaniem gdy wciskam hamulec zaczyna powoli wzrastac do poziomu ok. 5-7l/100. W poprzednich samochodach czegoś takiego nie zaobserwowałem.

            Komentarz

            • Chris11
              RS
              • 2011
              • 1587

              #7
              Dusząc hamulec uruchamiasz wiele systemów, które potrzebują energii pochodzącą z niczego innego jak paliwo.
              Chociażby pompa wspomagająca hamowanie potrzebuje prądu.

              Komentarz

              • poldolot
                Classic
                • 2013
                • 31

                #8
                Zamieszczone przez Sweetdream
                To że hamując silnikiem spala 0 a na luzie troszkę więcej to wiem. Ale to wygląda w ten sposób że wrzucam luz pojawia się spalanie rzędu 0,5-1,2 l a przed samym zatrzymaniem gdy wciskam hamulec zaczyna powoli wzrastac do poziomu ok. 5-7l/100. W poprzednich samochodach czegoś takiego nie zaobserwowałem.
                To może popatrz dokładnie czy czasem się nie zmienia z l/100km na l/h ;> bo l/h do jakiejś prędkości się wyświetlają i może jak hamujesz to już do tej prędkości schodzisz ;]
                Aktualnie O3 1.4 TSI 103kW (140KM)
                Poprzednia F1 1.4 50kW (68KM)

                Komentarz

                • arekrsl1
                  Drive
                  • 2013
                  • 91
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                  #9
                  też tak mam, raczej stawiam na jakąś dziwną właściwość układu pomiarowego niż na to że tocząc się 5km/h nagle zaczyna spalać 20l/100km :wink:

                  dzieje się to na ułamek sekundy przed przełączeniem z l/km na l/h

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...113714#1113714

                  Komentarz

                  • Przem78
                    Rider
                    • 2013
                    • 561

                    #10
                    Zamieszczone przez arekrsl1
                    też tak mam, raczej stawiam na jakąś dziwną właściwość układu pomiarowego niż na to że tocząc się na luzie 5km/h nagle zaczyna spalać 20l/100km :wink:
                    Dokładnie, tak jest wyskalowany układ i tak działa (hamowanie silnikiem - spalanie 0 L jest do mniej więcej 1000-1200 rpm, później komputer próbuje się ratować przed zgaszeniem silnika i dlatego podaje paliwo - i to dużo paliwa, jadąc na luzie komputer podaje orientacyjne wskazania np; 1.5 L, 10 L itp. - brak danych do wyliczenia czyli obciążenia, położenia pedału gazu) u mojego Taty w E klasie na postoju pokazuje spalanie 40 litrów, w Skodzie pokazuje 0.4-0.8 L/h co marka to inna filozofia komputera.
                    Pozdr. Przemek

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Zamieszczone przez Chris11
                      Chociażby pompa wspomagająca hamowanie potrzebuje prądu.
                      Hamulce mamy na prad ?? A mnie sie wydawalo ze na podcisnienie w silniku benzynowym lub przez pompe vacu ktora generuje podcisnienie.

                      To nie jest elektryczny Citroen Berlingo, ktory ma elektryczny generator podcisnienia.

                      Hamulca recznego elektrycznego tez nie mamy w Octavi
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      Pracuję...