A tak a propo kierownicy, to ktoś ma jakieś zdjęcie, jak ma wyglądać ta nowa spłaszczona??
Idź do salonu VW i usiądź za kierownicą Golfa. Będziesz miał widok Live.
Tak swoją drogą to nie wiem, czy jest faktycznie czym się podniecać. Ot kierownica nie będzie okrągła, tylko trochę spłaszczona na dole.
Ja wolałbym, gdyby w MY2015 lepiej wygłuszyli wnętrze, dodawali matę na pokrywę silnika lub poprawili jakość plastików wewnątrz auta. reszta to kosmetyka.
Idź do salonu VW i usiądź za kierownicą Golfa. Będziesz miał widok Live.
W sumie to siedziałem już kilkukrotnie w Golfie VII i nawet nie zwróciłem uwagi, że jest spłaszczona u dołu. W takim razie, nie zwrócę też uwagi i na tą w Octavii...
Zamieszczone przez trasat23
Ja wolałbym, gdyby w MY2015 lepiej wygłuszyli wnętrze, dodawali matę na pokrywę silnika lub poprawili jakość plastików wewnątrz auta. reszta to kosmetyka.
Na pewno... Niemieccy inżynierowie tylko czekają na to, żeby w tej samej cenie dołożyć wygłuszenia tu i ówdzie albo zainstalować szmatę pod maską, która w zasadzie nie spełnia prawie żadnej funkcji (IMHO, ja nie rozumiem podniety maty pod maską - ona naprawdę nie daje nic a nic, jeśli chodzi o odczucia słuchowe wewnątrz auta).
Co do plastików wewnątrz to też chyba nie ma się co denerwować - nie jest to już to samo, co w OIIFL, ale tragedii też nie ma.
IMHO, ja nie rozumiem podniety maty pod maską - ona naprawdę nie daje nic a nic, jeśli chodzi o odczucia słuchowe wewnątrz auta)
Jeździłem pół roku bez maty i pół roku z matą (kupiona tuż przed okresem zimowym). Moje spostrzeżenia to:
1. Silnik dłużej trzyma ciepło.
2. Szybciej się nagrzewa silnik (nie ma OGROMNEJ różnicy ale jest ona zauważalna).
3. Jak pada deszcz to stojąc w korku nie wkur**a mnie dymiąca maska (parowały spadające krople deszczu) - jest ona teraz zimna.
4. Ładniej to wygląda jak sobie dolewam płynu do spryskiwaczy
5. Komfort psychiczno estetyczny bezcenny :P
Jeździłem pół roku bez maty i pół roku z matą (kupiona tuż przed okresem zimowym). Moje spostrzeżenia to:
1. Silnik dłużej trzyma ciepło.
2. Szybciej się nagrzewa silnik (nie ma OGROMNEJ różnicy ale jest ona zauważalna).
3. Jak pada deszcz to stojąc w korku nie wkur**a mnie dymiąca maska (parowały spadające krople deszczu) - jest ona teraz zimna.
4. Ładniej to wygląda jak sobie dolewam płynu do spryskiwaczy
5. Komfort psychiczno estetyczny bezcenny :P
Pierwsze dwa punkty są podparte jakimiś testami, czy tylko odczuciami, wskazaniami na desce rozdzielczej i efektem placebo?
Trzeciego punktu nie komentuje, bo dla mnie to kuriozum, ale ok... każdy ma inne zboczenie.
Dwa ostatnie punkty... z nimi ciężko się nie zgodzić.
Od tego punktu bym wyszedł.
Co do efektu placeba, przy odczuciach szybszego nagrzewania się silnika, to jednak nie lekceważyłbym roli maty. Jest to dodatkowa osłona, która spełnia w tym względzie pewną rolę.
Zamieszczone przez Chris11
Co do plastików wewnątrz to też chyba nie ma się co denerwować - nie jest to już to samo, co w OIIFL, ale tragedii też nie ma
Jeśli tworzysz nowe auto, to powinieneś zadbać, aby w każdym względzie było lepsze od poprzednika. Bo niby czym uzasadnić wyższą cenę i próbę lokowania Octavii w wyższym segmencie. Ja właśnie oczekiwałem poprawy w jakości plastików.
Ale co w takich plastikach można jeszcze poprawić?
Co było nie tak w OII, żeby ją poprawiać?
Ja uważam, że zarówno w OII, jak i w OIII plastiki są jak najbardziej ok, a osławione już boczki drzwi, mimo, że twardsze, to nadal są dobrej jakości i nawet przyjemne w odbiorze wizualno-dotykowym. Nie jest to jakiś chamski plastik jak w koreańcach z początku lat 90.
Jedyne do czego mógłbym się przyczepić, to wyściełanie boczka przy podłokietniku - w OII to jest przyjemna gąbka obita materiałem, a w OIII to już niestety twardy plastik.
Ale jak to bywa, wszystko co ma swoje minusy, musi też mieć plusy... i tak - przynajmniej łatwiej będzie się to czyściło.
A fundamentalna sprawa to taka, że ja trzymam ręce na kierownicy, a nie drzwiach, więc nic mi to nie robi, czy jest tam bardziej miękko, czy jednak ciut twardo.
Jedyne do czego mógłbym się przyczepić, to wyściełanie boczka przy podłokietniku - w OII to jest przyjemna gąbka obita materiałem, a w OIII to już niestety twardy plastik.
Twardy plastik jest po to, żeby osoby doposażające mogły cieszyć się, że mają skórę w tym miejscu :szeroki_usmiech
Uważam że narzekanie na wykończenie o3 to przesada. Jest wielka różnica na plus względem o2. Oczywiście jesli ktoś spodziewa sie w środku Audi to będzie zawiedziony. Ja wiem ze kupiłem auto zwykłe i takiego tez standardu oczekiwałem. Skoda to nie marka premium i stosunek jakosci do ceny jak dla mnie jest świetny. Nie wspominając dynamiki oraz silnika wzgledem konkurencji w tej cenie
Jedyne do czego mógłbym się przyczepić, to wyściełanie boczka przy podłokietniku - w OII to jest przyjemna gąbka obita materiałem, a w OIII to już niestety twardy plastik.
Twardy plastik jest po to, żeby osoby doposażające mogły cieszyć się, że mają skórę w tym miejscu :szeroki_usmiech
Pytanie tylko, na ile to coś, czym jest obity podłokietnik, jest faktycznie skórą, ponieważ odnoszę wrażenie, że jest to jednak materiał skóropodobny.
Pierwsze dwa punkty są podparte jakimiś testami, czy tylko odczuciami, wskazaniami na desce rozdzielczej i efektem placebo?
Trzeciego punktu nie komentuje, bo dla mnie to kuriozum, ale ok... każdy ma inne zboczenie.
Dwa ostatnie punkty... z nimi ciężko się nie zgodzić.
Efektu placebo można się doszukiwać w wyciszeniu, ale w reszcie już nie bo to są po prostu suche fakty.
Przykładowo do pracy czasami podjadę autem, a że mam blisko (2-3km) to silnik potrafił się nie rozgrzać i wyłączając auto wskazówka była na 1/4 zegaru. Po założeniu maty praktycznie zawsze jest na 1/2.
Pogoda -10 stopni, auto rozgrzane, zostawiam na parkingu na godzinę, wracam, odpalam i wskazówka na 0. Z matą po takim samym czasie silnik trzymał ciepło powyżej 1/4.
A co do parowania, to nie wiem czy ma to jakiś wpływ na lakier na masce ale wcześniej maska przy dotykaniu dłonią po prostu parzyła. Teraz jest zimna. Za matę dałem 120zł wraz z przesyłką i jestem zadowolony z zakupu.
Suche fakty będą wówczas, jak ktoś dokona pomiaru temperatury silnika z założoną matą i bez maty. Oczywiście, oba pomiary w tych samych warunkach temperaturowych, wilgotności, ciśnienia powietrza......
Wskazówka temperatury silnika nie jest absolutnie miarodajnym sprzętem pomiarowym.
Suche fakty będą wówczas, jak ktoś dokona pomiaru temperatury silnika z założoną matą i bez maty. Oczywiście, oba pomiary w tych samych warunkach temperaturowych, wilgotności, ciśnienia powietrza......
Wskazówka temperatury silnika nie jest absolutnie miarodajnym sprzętem pomiarowym.
Już jadę do specjalistycznego laboratorium badać sprawę... Zatem proponuję nie patrzeć na wskaźnik ilości paliwa i wiele innych kontrolek bo one są tylko dodane aby ładnie wyglądały.
Nikt nie zmusza Cię do zakupu maty pod silnik. Ja się cieszę tym, że teraz szybciej zimą leci ciepłe powietrze do kabiny i z pozostałych plusów, które opisałem wcześniej. Masz ku temu wątpliwości? Who cares grunt, że ja oraz pasażerowie widzą różnicę i mi to wystarczy.
Nie jest to jakiś chamski plastik jak w koreańcach z początku lat 90.
.... bo mamy już XXI wiek
Moje odczucia w przypadku O3 są takie, że VAG jeszcze więcej chciał wycisnąć ze swojej budżetowej marki i tak też zrobił.
Nic złego nie widzę w tym, że klient wymaga więcej, skoro Skoda pozycjonuje O3 w segmencie o rozmiar wyższym.
W przypadku FL O3 mogę sobie wyobrazić, jak przedstawiciel Skody, dumnie oznajmia, że m.in. poprawiono jakość plastików......w domyśle osiągając poziom, który prezentowała O2.
Ja też zdaję sobie sprawę z tego, jakie auto kupuję, ale zawsze mogę oczekiwać czegoś więcej w stosunku do poprzednika, którym jeździłem 3,5 roku.
Zatrzaski są zamontowane w macie i stanowi to całość (oczywiście jak będziesz je chciał wyjąć to wyjmiesz ale generalnie są zamontowane w macie jak kupujesz montaż poniżej minuty).
Tu masz mój opis maty http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=73058
Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)
Dzięki. W starej O1 ambiente miałem w standardzie i nie zauważyłem, ze teraz nie ma i to w elegance !!. W O4 trzeba będzie chyba robić dopłatę za powietrze do kół.
Była - Octavia 1 1.9 TDI 90KM Przebiegła 240KKM. Średnio 20KKM rocznie (12 lat)
Jest - Octavia 3 Elegance 1.4 TSI 103KW(140KM)(6)(szary metal)+ amazing+dynamic(kiera wielofunkc.)+chrom+drive setup+areo+maxi-dot kolor+gsm+life plus+alarm + masę duperelek
Moja szara myszka - Octavia 3 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...303773#1303773
Komentarz