Czujnik poziomu płynu sprywkiwaczy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zonku
    Classic
    • 2013
    • 37

    Czujnik poziomu płynu sprywkiwaczy.

    Witam.

    Przed świętami wyskoczył komunikat oraz żółta kontrolka ostrzegawcza, żeby uzupełnić płyn do spryskiwaczy. Jednak jako że miałem urlop i samochód prawie tydzień stał nie ruszany nie dolałem płynu. Przed wczoraj szykowałem się do wyjazdu, uzupełniłem płyn jednak komunikat i kontrolka nadal pozostały. Czy uszkodzeniu w tak krótkim czasie uległ czujnik ? Płyn jaki zalałem był zimowy.
  • Karel
    Rider
    • 2014
    • 370
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Raczej nie uległ, gdzieś na forum był wątek (nie mam cierpliwości do nowej wyszukiwarki), że przy określonym typie płynu (składzie) czujnik wariuje. Była mowa chyba o Orlenowskim. Ja zalewam albo Sonaxa, albo "premium" BP. Z żadnym z nich nie miałem takich problemów, więc przy kolejnej dolewce możesz je wypróbować.

    Komentarz

    • kylo76
      Rider
      • 2013
      • 743
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Owszem było to wałkowane ze 2 lata temu, ale z ta jakością płynu to nie takie proste, jednym przy płynach NoName innym nie. Ja lałem płyn z Juli, Biedry, Lidla, jakieś tańsze z marketów i nigdy nie szalał. Może kwestia gustu Octavii, jak bardziej wybredna to kaprysi może woli na etanolu, a nie na metanolu.
      A tu masz link do tematu:
      Ostatnio edytowany przez kylo76; 29851.
      O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

      Komentarz

      • zonku
        Classic
        • 2013
        • 37

        #4
        No dzięki. Wypsikam to co mam i będę zastanawiał się jak wyczyścić te elektrody. Ewentualnie udam się do ASO bo autko na gwarancji. W instrukcji jak na razie nie znalazłem informacji jaki płyn stosować.

        Komentarz

        • kylo76
          Rider
          • 2013
          • 743
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Wątpię, żeby to podciągnęli pod gwarancję i zrobili za free. Pewnie będzie "boś Pan lał zły płyn" i tu nie będzie miało znaczenia jaki lejesz. Ale próbuj.
          O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

          Komentarz

          • beton99
            Ambiente
            • 2014
            • 145
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Az tak zle z polskimi ASO? W sumie mialem jeden przypadek, ze wykruszyl mi sie plastik na rolce od podglasniania radia (tej na kierownicy). Na przegladzie w PL zglosilem i Pan mowi, ze mozna zeobic zdjecia, zglosic ale to watpi, ze uznaja. Olalem temat. Wrocilem do Danii gdzie mieszkam i auto zostalo zakupione. Zajezdzam do ASO i co? Pan sprawdza po tablicach date pierwszej rejestracji (w celu sprawdzenia czy gwarancja jeszcze istnieje) i mowi, ze wymienia mi to na gwarancji bez problemu. Tak samo piszczala mi jakas rolka pod maska. Pan posluchal wzieli auto na warsztat i po 2h dzwoni, ze wymienia mi kompresor klimy na gwarancji.

            Komentarz

            • Karel
              Rider
              • 2014
              • 370
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              W normalnym/dobrym polskim ASO załatwią sprawy tak samo jak w Danii, Francji, czy gdziekolwiek indziej. Mi ASO sporo rzeczy powymieniało, mimo iż mogliby oficjalnie mocno kręcić nosem.
              A co do czyszczenia elektrod, to nie wiem czy jest to konieczne - może po prostu zmienić płyn i sprawdzić działanie czujnika.

              Komentarz

              • zonku
                Classic
                • 2013
                • 37

                #8
                "boś pan lał zły płyn", jednak nigdzie nie jest zapisane jaki ma być. Zalecany to nie znaczy że wymagany.

                Komentarz

                • ruwado
                  RS
                  • 2009
                  • 14885
                  • Octavia IV (NX3)

                  #9
                  Po 43.000 km nie miałem takiego problemu. Po wyświetleniu komunikatu dolewałem płyn i gasło. Lałem zawsze coś z Shella gdzie tankuję koło domu. Ale jeśli tak twierdzi ASO to jakaś paranoja. Instrukcja do mojego rocznika O III pisze tylko:
                  "Zalecamy stosować czystą wodę z płynem do mycia szyb z oferty oryginalnych akcesoriów ŠKODA (zimą ze środkiem chroniącym przed zamarzaniem), który usunie zastały brud"

                  jeśli zalecenie jest tym samym co stosowanie bezwzględne, to niedługo wady lakieru odwalą za stosowanie innych wosków do pielęgnacji lakieru niż te z oferty Skody.
                  Ostatnio edytowany przez ruwado; 6444.
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz

                  • zonku
                    Classic
                    • 2013
                    • 37

                    #10
                    Dla mnie jest o tyle dziwne, że ASO wymieniało ludziom te plastikowe osłony pasów, a tutaj taka bzdura na którą człowiek nie ma wpływu miała by być odrzucona.

                    Komentarz

                    • kylo76
                      Rider
                      • 2013
                      • 743
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      ASO stosuje metodę "widzimisię" - albo uzna, albo nie, zależy od humoru konsultanta i wytycznych. Ja się z ASO pożegnałem, jak Pan powiedział, że to mój samochód (było po gwarancji) i mogę go sobie serwisować gdzie chcę. Fakt, że zauważyłem iż ponad 60zł/litr oleju z baniaka (5W40, bo 5W30LL ok 76zł/l) i 94 zł za 1 świecę to przesada.
                      O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14885
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        Dzisiaj znowu miałem żółtą kontrolkę o braku płynu do spryskiwaczy. Zaraz dolałem płyn z Shella. bo miałem w bagażniku i kontrolka się nie pali.

                        Może faktycznie problem jest w tym, że jak się długo nie dolewa i jeździ na sucho wtedy coś się na tych drucikach czujnika osadza - jakie g.......no. Ja zawsze dolewam od razu i na razie wszystko gra.
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        • zonku
                          Classic
                          • 2013
                          • 37

                          #13
                          Ja zwykle też dolewam od razu, no ale wyszło jak wyszło.

                          Komentarz

                          • ruwado
                            RS
                            • 2009
                            • 14885
                            • Octavia IV (NX3)

                            #14
                            A może była jakaś wadliwa seria czujników? mam na myśli gó.....ny metal z tych drucików.
                            pozdrawiam - Darek

                            Komentarz

                            • fario1969
                              Drive
                              • 2013
                              • 72
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                              #15
                              Też tak miałem w poprzedniej O3. Sygnał braku płynu i po dolaniu nie gaśnie.
                              W małej ilości czystej wody (np 100 ml), rozpuść kilka (dosłownie kilka) kryształków soli kuchennej, i wlej do zbiornika z płynem pod maską. Pomoże.

                              Komentarz

                              • Tomek Baran
                                Classic
                                • 2017
                                • 14
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #16
                                Witam u mnie też czujnik zaczął dzisiaj szfankować. Wczoraj dolałem płyn do spryskiwaczy mimo że kontrolka się nie paliła. Wychodzę z pracy odpalam auto i za chwilę uzupełnij płyn do spryskiwaczy. No dobra doleje niech będzie wlałem może 0,2l i dalej to samo. Uporaliście się jakoś z tym problemem czy samo przeszło????

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14885
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez fario1969 Zobacz wpis
                                  W małej ilości czystej wody (np 100 ml), rozpuść kilka (dosłownie kilka) kryształków soli kuchennej, i wlej do zbiornika z płynem pod maską. Pomoże.
                                  ale zbiorniczek ma być opróżniony?
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz

                                  • zonku
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 37

                                    #18
                                    Witam.

                                    Ostatnio jak były dodatnie temperatury to czujnik ożył. Teraz od dwóch dni znowu jest mróz i problem wrócił - żeby nie było niedomówień płyn mam w zbiorniku.

                                    Komentarz

                                    • fario1969
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 72
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                                      ale zbiorniczek ma być opróżniony?
                                      Nie, miałem normalnie płyn (chyba 1/2 objętości) dolałem j.w. i zadziałało.

                                      Komentarz

                                      • ruwado
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 14885
                                        • Octavia IV (NX3)

                                        #20
                                        Dzisiaj na wyjeździe w górach kontrolka dala znać. Tym razem dolałem nie shellowski tylko orlenowski. Zgasło.
                                        pozdrawiam - Darek

                                        Komentarz

                                        Pracuję...