Dziwnie niskie napięcie na aku podczas pracy silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Prono
    Classic
    • 2018
    • 3
    • Octavia III combi (5E5)
    • CRKB 1.6 TDI CR 110 KM

    Dziwnie niskie napięcie na aku podczas pracy silnika

    Heja, pierwszy post, mam tremę
    Mam w miarę nową Octavkę III FL 1.6 TDI z listopada zeszłego roku, nalatane niecałe 30 tyś km.
    Od początku dziwnie zachowuje się duet alternator/akumulator.
    Podłączyłem miernik pod aku i niby naładowany, nie ma problemów z odpalaniem nawet przy mrozach ale przy włączonym silniku
    napięcie na aku jest przeważnie 12,5V, czasem 13V z małym hakiem, rzadko kiedy pojawia się ponad 14V.

    Nie wiem czy przez to czasem nie kasuje mi się przebieg "od tankowania", bo często sam mi się wyzeruje, nie wiem dlaczego.

    Tak samo nie mogę podpiąć ładowarki do drona, bo nawet przy włączonym silniku jest za niskie napięcie i po prostu nie ładuje.

    Próbowałem doładować aku ładowarką która pokazuje ile "weszło" mAh do akumulatora, to po dwudniowym postoju weszło ledwie około 1000mAh.
    Czyli powiedzmy, że naładowany.

    Na przeglądzie w ASO posprawdzali i co mieli powiedzieć... tak ma być, te modele tak majo

    Ktoś się spotkał z taką sytuacją?
    Może po prostu alternator ładuje tylko wtedy kiedy potrzeba...
  • endryu
    RS
    • 2006
    • 3773
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Co tu jest dziwnego?
    Jest start-stop?
    Jest akumulator typu AGM lub EFB?
    Poczytaj o tym.
    Tak to działa.
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz

    • Prono
      Classic
      • 2018
      • 3
      • Octavia III combi (5E5)
      • CRKB 1.6 TDI CR 110 KM

      #3
      Tego się obawiałem, że tak to działa.
      No nic, będę musiał kupić przetwornicę, żeby drona ładować.

      Komentarz

      • Pyotrek
        Drive
        • 2015
        • 70

        #4
        A co to za ładowarka? Standardem jest 12V więc nawet bez ładowania powinna pracować.

        Komentarz

        • Prono
          Classic
          • 2018
          • 3
          • Octavia III combi (5E5)
          • CRKB 1.6 TDI CR 110 KM

          #5
          A taka chińszczyzna z zestawu z dronem od DJI, potrzebuje ponad 13V.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            To jest generalnie dosc ciekawa kwestia.

            VW ze start/stopem napiecie na postoju po godzinie od zgaszenia silnika 12,5V
            Mercedes rowniez ze start/stopem napiecie na postoju po godzinie od zgaszenia silnika 14V

            Mierzone tym samym sprzetem, na podstawie wskazan GPSu ktory podaje napiecie zasilania. Skad taka roznica ?? W tym pierwszym zima za to po tygodniu spadnie do 11,5V i webasto juz nie ma ochoty wystartowac. Dziwna ta polityka zasilania w VW od pewnego czasu, bo w Skodzie to samo zaobserwowalem, ze strasznie slabe ma to ladowanie.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            Pracuję...