Problem systemu zarządzania cylindrami ACT

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kokolino
    Classic
    • 2021
    • 2
    • Octavia III combi (5E5)
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    Problem systemu zarządzania cylindrami ACT

    Witam Dobrych ludzi !!!
    Jestem tu Świeżak także ja coś popełnię nie tak to piszcie "dam się naprawić".

    Ale do rzeczy. W mojej skodziawce 1.5 TSI ACT przez ponad rok system odłączania 2 cylindrów działał bez zarzutu a raptem na wyświetlaczu między zegarkami przestał wyświetlać komunikat "eco" i "tryb 2 cyl" . Co może być powodem takiego zachowania ? Zaznaczę, że wyświetlacz pokazuje spalanie chwilowe bo przy wyświetlaniu innych funkcji może nie być tego komunikatu.

    mam dostęp kumpla do VCDS-a który nie generuje żadnych błędów. No chyba że coś zostało poknocone. Jakby ktoś był ode mnie mądrzejszy to też proszę o sugestie gdzie tego szukać w VCDS.

    Czy to cały system uległ awarii czy tylko gdzieś coś poklikałem w ustawieniach radia ?
    Nie wnikam czy ten system jest potrzebny czy nie dla silnika ale jak jest to chciałbym z niego czasem skorzystać a tu kiszka.

    Za każdą podpowiedź z góry dziękuję .

    Pozdrawiam Rafał - Kokolino
  • Pita1111
    Drive
    • 2019
    • 84
    • Octavia III combi (5E5)
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    #2
    W radiu to nie da się tego wyłączyć.
    Może mu zimno, u mnie w zimie nie działa a raczej bardzo sporadycznie. Powyżej 7 stoponi aktywuje się nachalnie.
    I często niestety szarpnie przy włączaniu czy wyłączaniu. Do tego ten dźwięk dwóch cylindrów....
    Masz vcds, nie ma tam opcji aby programowo wysterować aktywatory i zobaczyć czy działają?

    Komentarz

    • paryzanin
      Ambiente
      • 2015
      • 187
      • Octavia III (5E3)
      • DPCA 1.5 TSI 150 KM

      #3
      Zima też działa ale auto musi się rozgrzać czyli tak ze 2-3km trzeba przejechać.

      Komentarz

      • Kokolino
        Classic
        • 2021
        • 2
        • Octavia III combi (5E5)
        • DADA 1.5 TSI 150 KM

        #4
        Dzięki Panowie. Dostęp do vcds-a posiadam, tylko z powodu mojej świeżości w autach VAG-owych nie bardzo wiem gdzie szukać tych aktywatorów. W silniku ? czy centralnej elektryce ? Jak one się nazywają ? Ale żadnych błędów auto nie generuje.
        Może dacie radę jakiś schematyczny "pomocnik"
        podkleić (Coś typu kolejność klikania w Buttony vcds-a). Będę wdzięczny.


        W poprzednią zimę działało bez problemów i tą również. Stało się to jakiś tydzień temu. Sprawdzone na trasie Gdańsk - Warszawa prędkość 100 km/h i 6 bieg . Już bardziej ekonomicznie chyba się nie da. Silnik rozgrzany.

        Z gory dziękuję

        Komentarz

        Pracuję...