Pozdrowienia dla Octavii z rejestracją LZA stojącej 2 dni temu niedaleko Krasnobrodu pod domem (tu miejscowość jak i numer przemilczę jako że to chyba dom właściciela Nocuje w tej miejscowości jeszcze trochę to jakoś wiadomość zostawię
Wczoraj miałem przypadek dość dziwnego (nie)zadziałania SS. Dojechałem do świateł silnik zgasł. Zapaliło się żółte, pedał sprzędła w podłogę, wrzucam pierwszy bieg i.... halo, czy tu pracują??? Silnik milczy... No to jeszcze raz pedał sprzęgła w podłogę... cisza. WTF!!! A że nie było czasu na zastanawianie, staromodną metodą, kluczykiem zmusiłem silnik do pracy.
ja co prawda nie mam tego wynalazku, i mimo to ze nie mialem z nim kontaktu to od początku mi sie nie podobał. taki sam chwyt marketingowy jak dpf który ma ograniczyć zanieczyszczenie środowiska. JareK77, jak sytuacja bedzie sie powtarzac to ja bym pojechał do aso i niech sie z tym bujają. lub podłącz komputer i tam może sie coś pozmieniało. bo czy możliwe jest całkowite wyłaczenie vcds-em tego wynalazku?
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Uważam star stop za dość denerwujący wynalazek, ja osobiście mam tsi ale nie wyobrażam sobie co chwilę odpalania tdi, musi być to jeszcze bardziej wkurzające. Ja nabrałem już przyzwyczajenia - odpalając auto od razu wyłączam start-stop jeśli zapomnę pierwsze czerwone światło mi o tym przypomina, także da się z tym żyć ale trochę wkurza.
Uważam star stop za dość denerwujący wynalazek, ja osobiście mam tsi ale nie wyobrażam sobie co chwilę odpalania tdi, musi być to jeszcze bardziej wkurzające. Ja nabrałem już przyzwyczajenia - odpalając auto od razu wyłączam start-stop jeśli zapomnę pierwsze czerwone światło mi o tym przypomina, także da się z tym żyć ale trochę wkurza.
W Clio mam to samo. Nie wiem jak można wsadzać do auta coś, czego prawie nikt nie chce używać. Ja próbowałem na siłę namówić ASO, żeby mi to wyłączyli zanim odbiorę auto, bo tego nie chcę... Ale "nie da się".
Nie, nie pojawił się żaden komunikat konieczności odpalenia ręcznie. Specjalnie patrzyłem na Maxi-dota, bo zbaraniałem, nie wiedząc co się dzieje. Nie jestem pewien też jak ikonka była, czy S&S działa, czy jest wyłączony. Nie pamiętam. Niestety nie maiłem zbyt dużo czasu na zastanawianie się.
Z tego co kojarze tak sie dzieje, gdy na aktywnym ss (po wylaczeniu silnika) otworzy sie drzwi kierowcy.
Ale rozumie ze nie wysiadales z auta na swiatlach
Prawie 10 kkm z SS i żadnych problemów.
Z klimatyzacją nie wariuje. Jak braknie "prądu" żąda silnika i sobie go odpala, i po sprawie.
BTW. SS można w baaaardzo prosty sposób wyłączyć na stałe, kabelkiem.... :wink:
Miałem na myśli z włączona klimatyzacja i to moim zdaniem .
W jaki sposób? Problemow z gwarancja nie będzie po odłączeniu czy rozłączeniu tego kabelka ?:P
Uważam star stop za dość denerwujący wynalazek, ja osobiście mam tsi ale nie wyobrażam sobie co chwilę odpalania tdi, musi być to jeszcze bardziej wkurzające. Ja nabrałem już przyzwyczajenia - odpalając auto od razu wyłączam start-stop jeśli zapomnę pierwsze czerwone światło mi o tym przypomina, także da się z tym żyć ale trochę wkurza.
Od jakiegoś czasu oprócz Scouta mam Superba 2,0TDi. O ile na początku system testowałem z ciekawością, to potem doprowadzał mnie do białej gorączki. Nie korzystam. To dobre w korku przy bramkach na AmberOne a nie do miasta
Ja rozumiem ekologię i teoretyczną oszczędność paliwa ale nerwy mają tez swoją cenę.
A co do różnic rozruchu TSI vs TDI to przy nowych silnikach nie ma różnicy, i jeden i drugi pali na pół obrotu.
Ja jestem zadowolony - a mam już 11 tys
Zauważyłem 2 ciekawostki
- jak naciśniesz pedał hamulca tak, aby stanąć, alke nie wciśniesz go w podłogę - SS nie zadziała
- jak naciśniesz hamulec, a potem go zwolnisz i znowu wcisniesz - SS nie zadziała przy tym drugim wciśnięciu
Co do samego SS- jak jest nowe auto i coś jest nie tak, to jedziesz do ASO i tyle. - gwarancję masz od czegoś
Wsiadając do auta można poza tym SS wyłaczyć na czas jazdy - więc jest chyba ok...
Co do systemu SS jest taka ciekawostka ze jezeli jest zbyt zimny silnik to się nie włącza. I po drugie jak akumulator jest nie doładowany to równie sie nie włączy. Wiec może tu było coś na rzeczy ???
A nie chodzi o odłączanie kabla, tylko o programowanie przez złącze diagnostyczne VAGiem. :wink:
Panowie z serwisu z entuzjazmem podjęli sprawę wyłączenia SS. Lecz wielkie było zdziwienie kierownika, że po wyłączeniu ciągle wywalało błąd. No niestety pozostaje cały czas pracować nad odruchem wyłączenia SS po uruchomieniu silnika.
Komentarz