Wskazania temperatury oleju na maxidot

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • picolo
    • 2024

    Wskazania temperatury oleju na maxidot

    Zamieszczone przez Pidziek
    Selenia to Petronas.
    Bazy z różnych zakątków świata zdecydowana większość HC III bo wymagają tego jako minimum producenci dodatków.

    Wolę włoski olej ENI ( dawny Agip) jakoś araby mi się niezbyt dobrze kojarzą że mogą coś zrobić dobrze :-))
    A jak za coś nie zapłacą to sami nie zrobią :-)

    Zamieszczone przez tomek evo
    Niestety dla statystycznego Kowalskiego bardziej liczy się rozpoznawalność marki i to co mu mechanik powie a większość mechaników raz, że ma małe pojęcie a dwa, że podpowie to co mu się najbardziej opłaca sprzedać bo ma albo podpisaną umowę albo tanio albo najzwyczajniej w świecie ma to w d.. 4 literach 8)
    Mechanicy zaczynają mysleć i dostrzegają fakt że już nie kazdemu wypada pwiedzieć lej Pan 10W40 i bedzie dobrze i widzą różnice w stosowaniu lepszych-droższych olejów choć nadal przynajmniej u nas jest z tym ciezko...
    Petronas = Malezja. Muslimy, ale nie arabowie!
    Agip to była kiedyś szanowana firma.

    Z innej beczki jaki olej byście polecili 0w20. Który jest najbardziej "syntetyczny"?
  • picolo
    Classic
    • 2015
    • 3

    #2
    Wskazania temperatury oleju na maxidot

    Witajcie,
    czy w O3 wskazania temperatury oleju trzeba jakoś odblokować w ustawieniach?Wyświetlacz pokazuje funkcje jazdy (prędkość, zużycie chwilowe itd) a temperatury nie. silnik 1,8 TSI wersja elagance, MY'15
    Pozdrawiam
    Maciej
    m.

    Komentarz

    • krzysieko3
      Classic
      • 2014
      • 39

      #3
      Trzeba zakliknąć tą funkcję w ustawieniach w "radiu".
      Można tam wybrać co ma się pokazywać podczas przewijania scrol'em na kierownicy (dystans do przejechania, ekoporady, średnie spalanie, prędkość itd...)

      Komentarz

      • Fredy.PW
        Rider
        • 2013
        • 376
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Dokładny namiar
        Pzdr
        Załączone pliki
        Pzdr, Fredy
        Silnik w mojej O3 smaruje olej

        Komentarz

        • Kapitan Snuja
          Ambiente
          • 2015
          • 189

          #5
          Tylko się nie przeraź jak będzie pokazywało miezy 100 a 110 cały czas. Tak 1.8 mają - choć dla mnie to sporo (utwierdziło mnie to w przekonaniu, że olej należy wymieniac co 15 tys).
          Biały działkowóz

          Komentarz

          • hans2
            Classic
            • 2015
            • 22

            #6
            u mnie na dotarciu (nalatane 1200km) w 1.4 dochodzi do 97st po miescie.
            w trasie przy stalej predkosci 140km/h bylo nawet 102st.

            Komentarz

            • antek
              Ambiente
              • 2012
              • 121

              #7
              1.4 TSI nie katowane, na autostradzie dochodzi u mnie do 106/107 C. Nie ma czym się przejmować, oleje syntetyczne jakie mamy dzisiaj w autach powinny wytrzymywać nawet do 150 stopni, mierzonych w misce olejowej. W samym silniku temperatura może być sporo wyższa.

              Komentarz

              • mac_aaron
                Elegance
                • 2012
                • 984
                • Octavia III (5E3)
                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                #8
                Na Grossglocknerstrasse miałem chyba ze 115 i dopiero był strach

                Komentarz

                • picolo
                  Classic
                  • 2015
                  • 3

                  #9
                  Dziękuje koledzy.
                  Idę go garażu ustawiać.
                  Pozdrawiam M.
                  m.

                  Komentarz

                  • Maliniak
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 109
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Kapitan Snuja
                    Tylko się nie przeraź jak będzie pokazywało miezy 100 a 110 cały czas. Tak 1.8 mają - choć dla mnie to sporo (utwierdziło mnie to w przekonaniu, że olej należy wymieniac co 15 tys).
                    Kolejny wskaznik i tym samym kolejna rzecz aktywujaca tryb paniki. To jaka temp. bylaby optymalna?

                    Komentarz

                    • maro rs
                      Elegance
                      • 2014
                      • 948

                      #11
                      Kompoty mówią żeby przy 120 troche odpuścić.
                      "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                      Komentarz

                      • Maliniak
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 109
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #12
                        Albo wrzucic kotlety na silnik i smazyc

                        Komentarz

                        • sebkoch
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 231
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                          #13
                          Z tą temperaturą to nie przesadzajcie...

                          U mnie w byłym golfie 6 1.4 CAXA było kiedyś 134 stopnie jadąc w upale 34 stopni A1 z Ostrawy 160km/h na tempomacie. Tylko wtedy jechałem na dosyć czarnym już Castrolu tuż przed wymianą po przejechanych 28tyś km. Na Motulu nigdy już czegoś takiego nie zobaczyłem.
                          Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                          Komentarz

                          • brodacz
                            Drive
                            • 2014
                            • 52

                            #14
                            Zamieszczone przez Maliniak
                            Zamieszczone przez Kapitan Snuja
                            Tylko się nie przeraź jak będzie pokazywało miezy 100 a 110 cały czas. Tak 1.8 mają - choć dla mnie to sporo (utwierdziło mnie to w przekonaniu, że olej należy wymieniac co 15 tys).
                            Kolejny wskaznik i tym samym kolejna rzecz aktywujaca tryb paniki. To jaka temp. bylaby optymalna?

                            również zalecam spokój,
                            mam takie doświadczenie:
                            często przy normalnej jeździe temp. jest w okolicach 110st.
                            Natomiast nigdy nie zakonotowałem tempertury wyższej niż 111st. zarówno w warunkach normalnych jak i na torze wyścigowym. W tym ostatnim przypadku temperatura jak zaczarowana non-stop = 111 st. przy temp. otoczenia ok. 30 st.
                            Wnioskuję, że układ chłodzący daje radę nawet w ekstremalnych sytuacjach, a okolice 110 st. to normalka.
                            O3 1,8 TSI

                            Komentarz

                            • krzyzakp
                              L&K
                              • 2013
                              • 1016
                              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                              #15
                              brodacz, lrecac 140-160 regularnie mam 105-108stopni.
                              Lecac przedwczoraj do dechy, by przedmuchac RSke, wybilo 122stopnie nawet, po parunastu km z gazem w podlodze na autobahnie gdzies za Norymberga... Fakt, po zwolnieniu do 140 w 2-3minuty spadło do 106stopni jak zwykle, ale jednak podbic temperature to nie problem...

                              Moja O3 RS

                              Komentarz

                              • Gustaw78
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 182
                                • Octavia III (5E3)
                                • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                #16
                                Zaciągnięte z jakiegoś internetowego artykułu:


                                Optymalna temperatura pracy oleju to 95-105 ⁰C. Próby jego sprawności wykonuje się przy równych 100 ⁰ C. Jeśli auto podróżuje przez długi czas z dużymi prędkościami to temperatura rzędu 110-115⁰ C nie jest czymś niepokojącym. Jeśli jednak w mieście temperatura przekracza 105⁰ C może to świadczyć o pewnym problemach.
                                Trzeba pamiętać także, że prawidłowa temperatura oleju silnikowego zależy także od jego rodzaju. Najsłabsze są te mineralne, dla których zabójcze okazują się temperatury powyżej 120⁰C. Oleje w pełni syntetyczne są w stanie wytrzymać nawet 150⁰ C. Pomiar powinien być dokonywany w misce olejowej.
                                Nie każdy samochodów posiada wskaźnik temperatury oleju. Praktycznie tylko nieliczne modele mają taki w wyposażeniu seryjnym (np. Skoda Rapid, Fabia II, Octavia II i III, Ford Focus ST II, Alfa Romeo 159). Większość osób myli wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej z temperaturą oleju. To dwa różne pojęcia. Co więcej czas rozgrzewania obu cieczy jest odmienny. Olej zdecydowanie wolniej nabiera roboczą temperaturę.

                                Jestem przekonany, że nikomu z nas nie udało się wykręcić tych 150⁰ :szeroki_usmiech
                                OCTAVIA 3 ELEGANCE 2,0 TDI (150KM) DSG + AMAZING+ kiera trójramienna +AMUNDSEN.

                                Komentarz

                                • krzyzakp
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1016
                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                  #17
                                  Gustaw78, 130 sadze ze jest do osiagniecia, ale jakos nie mam zamiaru zajezdzac silnika jeszcze
                                  Dzieki za cytat, uspokaja znaczaco W miescie ciezko powyzej 100 wyjsc, ale z drugiej prawie nie jezdze po miescie, wiec to inna bajka...

                                  Co do nagrzewania - zawsze pierwsza chlodnica dojdzie do kolo 60-65 nim olej osiagnie 50.. Jedynie w zeszłym tygodniu, na dłuuugim zjezdzie w gorach udało mi sie najpierw wygrzac olej do 60, nim chlodnica ruszyła, ale nie dziwi mnie to, skoro 90% to bylo hamowanie silnikiem

                                  Moja O3 RS

                                  Komentarz

                                  • JacekRS
                                    Rider
                                    • 2014
                                    • 394
                                    • Superb III (3V3)
                                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                    #18
                                    128stC osiągnąłem w swojej Kurze, ostatnio na A4 wracając z Katowic do Jaworzna, to były te upały 2tyg temu. 230km/h zegar pokazywał.
                                    "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                                    Komentarz

                                    • adaś
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 876
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      128stC osiągnąłem w swojej Kurze
                                      To już grubo. Myślałem, że w RS dali jakiś wydajniejszy układ chłodzenia oleju (IMO powinni), ale z tego wynika, że nie. W tym momencie warto zastanowić się chyba nad zewnętrzną chłodniczką oleju.
                                      No i przy takich temperaturach oleum nasuwa sie pytanie, czy olej, który mamy zalany jest faktycznie pełnym syntetykiem, czy pełnym syntetykiem tylko z nazwy :idea:
                                      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                      Komentarz

                                      • maro rs
                                        Elegance
                                        • 2014
                                        • 948

                                        #20
                                        Raczej nie dali - dla porównania przy identycznej jeździe w scirocco R jest około 10 st. C mniej.

                                        JacekRS, podobno 120 to już jest dużo i powinno się wówczas trochę odpuścić.
                                        "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                        Komentarz

                                        • adaś
                                          Elegance
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 876
                                          • Volkswagen

                                          #21
                                          Sprawdzonym i tańszym rozwiązaniem jest ściągnięcie dolnej osłony na lato.
                                          Suma sumarum temp oleju na maxidot to super sprawa, bo człowiek wie na ile może sobie pozwolić.
                                          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                          Komentarz

                                          • JacekRS
                                            Rider
                                            • 2014
                                            • 394
                                            • Superb III (3V3)
                                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez maro rs
                                            JacekRS, podobno 120 to już jest dużo i powinno się wówczas trochę odpuścić.
                                            Tak wiem, w sumie tego nie śledziłem i tak jakoś po odpuszczeniu nogi z gazu rzuciłem okiem na wyświetlacz i tyle pokazywał. Po kilometrze spokojnej jazdy temperatura spadła bodajże do 112stC
                                            "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                                            Komentarz

                                            • adaś
                                              Elegance
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 876
                                              • Volkswagen

                                              #23
                                              w sumie tego nie śledziłem
                                              Wiadomo, jak się leci 230 to inne rzeczy przykuwają uwagę
                                              Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                              a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                              Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                              O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                              Komentarz

                                              • macq
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 26

                                                #24
                                                Według obrazka z 3 posta jest możliwość włączenie wyświetlania temperatury płynu chłodzącego, czy tylko ja jej nie mam ? Temp. oleju mi wyświetla.

                                                Komentarz

                                                • maro rs
                                                  Elegance
                                                  • 2014
                                                  • 948

                                                  #25
                                                  U mnie nie ma ani ilości zatankowanego paliwa, ani temperatury płynu. Może w starszych egzemplarzach były takie opcje.
                                                  "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...