Selenia to Petronas.
Bazy z różnych zakątków świata zdecydowana większość HC III bo wymagają tego jako minimum producenci dodatków.
Wolę włoski olej ENI ( dawny Agip) jakoś araby mi się niezbyt dobrze kojarzą że mogą coś zrobić dobrze :-))
A jak za coś nie zapłacą to sami nie zrobią :-)
Zamieszczone przez tomek evo
Niestety dla statystycznego Kowalskiego bardziej liczy się rozpoznawalność marki i to co mu mechanik powie a większość mechaników raz, że ma małe pojęcie a dwa, że podpowie to co mu się najbardziej opłaca sprzedać bo ma albo podpisaną umowę albo tanio albo najzwyczajniej w świecie ma to w d.. 4 literach 8)
Mechanicy zaczynają mysleć i dostrzegają fakt że już nie kazdemu wypada pwiedzieć lej Pan 10W40 i bedzie dobrze i widzą różnice w stosowaniu lepszych-droższych olejów choć nadal przynajmniej u nas jest z tym ciezko...
Petronas = Malezja. Muslimy, ale nie arabowie!
Agip to była kiedyś szanowana firma.
Z innej beczki jaki olej byście polecili 0w20. Który jest najbardziej "syntetyczny"?
Witajcie,
czy w O3 wskazania temperatury oleju trzeba jakoś odblokować w ustawieniach?Wyświetlacz pokazuje funkcje jazdy (prędkość, zużycie chwilowe itd) a temperatury nie. silnik 1,8 TSI wersja elagance, MY'15
Pozdrawiam
Maciej
Trzeba zakliknąć tą funkcję w ustawieniach w "radiu".
Można tam wybrać co ma się pokazywać podczas przewijania scrol'em na kierownicy (dystans do przejechania, ekoporady, średnie spalanie, prędkość itd...)
Tylko się nie przeraź jak będzie pokazywało miezy 100 a 110 cały czas. Tak 1.8 mają - choć dla mnie to sporo (utwierdziło mnie to w przekonaniu, że olej należy wymieniac co 15 tys).
1.4 TSI nie katowane, na autostradzie dochodzi u mnie do 106/107 C. Nie ma czym się przejmować, oleje syntetyczne jakie mamy dzisiaj w autach powinny wytrzymywać nawet do 150 stopni, mierzonych w misce olejowej. W samym silniku temperatura może być sporo wyższa.
Tylko się nie przeraź jak będzie pokazywało miezy 100 a 110 cały czas. Tak 1.8 mają - choć dla mnie to sporo (utwierdziło mnie to w przekonaniu, że olej należy wymieniac co 15 tys).
Kolejny wskaznik i tym samym kolejna rzecz aktywujaca tryb paniki. To jaka temp. bylaby optymalna?
U mnie w byłym golfie 6 1.4 CAXA było kiedyś 134 stopnie jadąc w upale 34 stopni A1 z Ostrawy 160km/h na tempomacie. Tylko wtedy jechałem na dosyć czarnym już Castrolu tuż przed wymianą po przejechanych 28tyś km. Na Motulu nigdy już czegoś takiego nie zobaczyłem.
Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Tylko się nie przeraź jak będzie pokazywało miezy 100 a 110 cały czas. Tak 1.8 mają - choć dla mnie to sporo (utwierdziło mnie to w przekonaniu, że olej należy wymieniac co 15 tys).
Kolejny wskaznik i tym samym kolejna rzecz aktywujaca tryb paniki. To jaka temp. bylaby optymalna?
również zalecam spokój,
mam takie doświadczenie:
często przy normalnej jeździe temp. jest w okolicach 110st.
Natomiast nigdy nie zakonotowałem tempertury wyższej niż 111st. zarówno w warunkach normalnych jak i na torze wyścigowym. W tym ostatnim przypadku temperatura jak zaczarowana non-stop = 111 st. przy temp. otoczenia ok. 30 st.
Wnioskuję, że układ chłodzący daje radę nawet w ekstremalnych sytuacjach, a okolice 110 st. to normalka.
brodacz, lrecac 140-160 regularnie mam 105-108stopni.
Lecac przedwczoraj do dechy, by przedmuchac RSke, wybilo 122stopnie nawet, po parunastu km z gazem w podlodze na autobahnie gdzies za Norymberga... Fakt, po zwolnieniu do 140 w 2-3minuty spadło do 106stopni jak zwykle, ale jednak podbic temperature to nie problem...
Optymalna temperatura pracy oleju to 95-105 ⁰C. Próby jego sprawności wykonuje się przy równych 100 ⁰ C. Jeśli auto podróżuje przez długi czas z dużymi prędkościami to temperatura rzędu 110-115⁰ C nie jest czymś niepokojącym. Jeśli jednak w mieście temperatura przekracza 105⁰ C może to świadczyć o pewnym problemach.
Trzeba pamiętać także, że prawidłowa temperatura oleju silnikowego zależy także od jego rodzaju. Najsłabsze są te mineralne, dla których zabójcze okazują się temperatury powyżej 120⁰C. Oleje w pełni syntetyczne są w stanie wytrzymać nawet 150⁰ C. Pomiar powinien być dokonywany w misce olejowej.
Nie każdy samochodów posiada wskaźnik temperatury oleju. Praktycznie tylko nieliczne modele mają taki w wyposażeniu seryjnym (np. Skoda Rapid, Fabia II, Octavia II i III, Ford Focus ST II, Alfa Romeo 159). Większość osób myli wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej z temperaturą oleju. To dwa różne pojęcia. Co więcej czas rozgrzewania obu cieczy jest odmienny. Olej zdecydowanie wolniej nabiera roboczą temperaturę.
Jestem przekonany, że nikomu z nas nie udało się wykręcić tych 150⁰ :szeroki_usmiech
Gustaw78, 130 sadze ze jest do osiagniecia, ale jakos nie mam zamiaru zajezdzac silnika jeszcze
Dzieki za cytat, uspokaja znaczaco W miescie ciezko powyzej 100 wyjsc, ale z drugiej prawie nie jezdze po miescie, wiec to inna bajka...
Co do nagrzewania - zawsze pierwsza chlodnica dojdzie do kolo 60-65 nim olej osiagnie 50.. Jedynie w zeszłym tygodniu, na dłuuugim zjezdzie w gorach udało mi sie najpierw wygrzac olej do 60, nim chlodnica ruszyła, ale nie dziwi mnie to, skoro 90% to bylo hamowanie silnikiem
To już grubo. Myślałem, że w RS dali jakiś wydajniejszy układ chłodzenia oleju (IMO powinni), ale z tego wynika, że nie. W tym momencie warto zastanowić się chyba nad zewnętrzną chłodniczką oleju.
No i przy takich temperaturach oleum nasuwa sie pytanie, czy olej, który mamy zalany jest faktycznie pełnym syntetykiem, czy pełnym syntetykiem tylko z nazwy :idea:
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Sprawdzonym i tańszym rozwiązaniem jest ściągnięcie dolnej osłony na lato.
Suma sumarum temp oleju na maxidot to super sprawa, bo człowiek wie na ile może sobie pozwolić.
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
JacekRS, podobno 120 to już jest dużo i powinno się wówczas trochę odpuścić.
Tak wiem, w sumie tego nie śledziłem i tak jakoś po odpuszczeniu nogi z gazu rzuciłem okiem na wyświetlacz i tyle pokazywał. Po kilometrze spokojnej jazdy temperatura spadła bodajże do 112stC
Komentarz