Cześć,
Octavia 3, 2016 (2015), 11000 km na liczniku, 1.4 TSI, manualna skrzynia.
Auto garażowane (zarówno w domu jak i w pracy), do 10000 km lana benzyna 98, teraz 95 (przeważnie BP lub Statoil). Turbina przed wyłączeniem silnika prawie zawsze odpoczywa (muszę czekać aż brama się otworzy). Ogólnie z auta jestem zadowolony, nie chce tutaj siać hejtu - niestety jestem z tej kategorii osób które lubią ciszę, jeżdżę z wyłączonym radiem.
Do tej pory:
1. Przy 4000 wymieniony wysprzęglik - podczas naciskania sprzęgła skrzypiało z komory silnika.
2. Przy 10000 wymieniony olej i filtr (pomimo że Long Life to i tak postanowiłem wymieniać co 10000 km).
Obecne problemy:
1. Moim zdaniem silnik głośno chodzi. Nie jest ważne czy zaraz po starcie czy na rozgrzanym, zawsze tak samo. Jak podniosę maskę to mam wrażenie że klekoczą zawory. Z wnętrza auta również słychać bzyczenie podczas jazdy, tak jakbym jechał na małym elektrycznym silniczku. Filmik: https://drive.google.com/open?id=0Bw...kt3T3ZYNmJRQ2s
2. Wrzucam 1 bieg, ruszam, mam 2500 obrotów, wciskam sprzęgło... i z przodu słyszę taki metaliczny dźwięk jakby czegoś co się kończyło obracać (coś od sprzęgła albo turbiny)? Dźwięk występuje zazwyczaj tylko po zrzuceniu 1 biegu, kilka razy tylko słyszałem przy zmianie z 2. Występuje średnio w 50% przypadków, nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny.
3. Skrzypienie sprężyn z tyłu. Wyciągam zgrzewki wody z bagażnika i za każdym razem skrzypi jak w starym wozie.
4. Otwieram auto z pilota, otwieram przednie drzwi i słyszę jakby coś się przelewało, pompowało? Słyszycie coś takiego u siebie? To raczej nie problem, pytanie.
Proszę o opinie czy coś z powyższych poznajecie? W ASO już byłem z problemem 2, ale nie dziwię się gościom, akurat przy nich problem nie wystąpił.
Dzięki.
Octavia 3, 2016 (2015), 11000 km na liczniku, 1.4 TSI, manualna skrzynia.
Auto garażowane (zarówno w domu jak i w pracy), do 10000 km lana benzyna 98, teraz 95 (przeważnie BP lub Statoil). Turbina przed wyłączeniem silnika prawie zawsze odpoczywa (muszę czekać aż brama się otworzy). Ogólnie z auta jestem zadowolony, nie chce tutaj siać hejtu - niestety jestem z tej kategorii osób które lubią ciszę, jeżdżę z wyłączonym radiem.
Do tej pory:
1. Przy 4000 wymieniony wysprzęglik - podczas naciskania sprzęgła skrzypiało z komory silnika.
2. Przy 10000 wymieniony olej i filtr (pomimo że Long Life to i tak postanowiłem wymieniać co 10000 km).
Obecne problemy:
1. Moim zdaniem silnik głośno chodzi. Nie jest ważne czy zaraz po starcie czy na rozgrzanym, zawsze tak samo. Jak podniosę maskę to mam wrażenie że klekoczą zawory. Z wnętrza auta również słychać bzyczenie podczas jazdy, tak jakbym jechał na małym elektrycznym silniczku. Filmik: https://drive.google.com/open?id=0Bw...kt3T3ZYNmJRQ2s
2. Wrzucam 1 bieg, ruszam, mam 2500 obrotów, wciskam sprzęgło... i z przodu słyszę taki metaliczny dźwięk jakby czegoś co się kończyło obracać (coś od sprzęgła albo turbiny)? Dźwięk występuje zazwyczaj tylko po zrzuceniu 1 biegu, kilka razy tylko słyszałem przy zmianie z 2. Występuje średnio w 50% przypadków, nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny.
3. Skrzypienie sprężyn z tyłu. Wyciągam zgrzewki wody z bagażnika i za każdym razem skrzypi jak w starym wozie.
4. Otwieram auto z pilota, otwieram przednie drzwi i słyszę jakby coś się przelewało, pompowało? Słyszycie coś takiego u siebie? To raczej nie problem, pytanie.
Proszę o opinie czy coś z powyższych poznajecie? W ASO już byłem z problemem 2, ale nie dziwię się gościom, akurat przy nich problem nie wystąpił.
Dzięki.
Komentarz