Koledzy, pacjent to Octavia iii. Niestety nie mogę otworzyć klapki wlewu paliwa. Przez ostatni czas słychać było głośniejszą pracę mechanizmu ryglowania klapki, tak jakby wartot (drzwi inaczej - krótkie "puk" czyli normalnie dla odgłosy siłownia). Od wczoraj nastała cisza w klapce. Zamknięta. Klapka poddaje się nacisku tak jak do otwarcia, więc nie przymarzła, oblodzenia nie ma, objawy wg mnie wskazują na mechanizm centralnego zamka - siłownik. Podpowie ktoś czy da się otworzyć ją jakoś? Mam już prawie rezerwę...
Awaryjne otwieranie klapki wlewu paliwa
Zwiń
X
-
Może woda dostała się do środka i przymarzło coś?!
Suszarka w dłoń i grzać klapkę.
Od tego bym zaczął.
No, ale jak tam coś umarło w środku, to wiertarka i przewiercanie klapki, bo tankować jakoś trzeba, z tym że sam element lakierowany da się chyba oddzielić od reszty mechanizmu, żeby go nie niszczyć.
No chyba, że auto na gwarancji, to nie ma się co zastanawiać i jechać do ASO, niech walczą.
-
-
Paweł jesteś pewny, że tak brutalnie do tego trzeba podejść, może da się od wewnątrz to odryglować?
Raczej nie stosowałbym takiego klucza asTOOL-OM.jpg
... może to coś podpowie
Ostatnio edytowany przez mrfazi; 11839.
Komentarz
-
-
Pisałem już o tym.
Też mam problem z otwarciem wlewu. Co można z tym zrobić? Czy można całkiem zdemontować mechanizm zamykający i jeździć bez niego? Jeśli tak to jak to zrobić? Gdzie dokładnie znajduje się awaryjne otwieranie wlewu? Dotyczy oczywiście O3.
[ Dodano: Sob 05 Lis, 16 06:53 ]
No to odpowiadam sobie na pytania. W O3 nie ma czegoś takiego jak awaryjne otwieranie wlewu. Mechanizm zamykający można łatwo zdemontować i wymienić na nowy przez wlew (co też uczyniłem-działa bez zarzutu). Nawet po usunięciu rygla ze starego mechanizmu i odłączeniu przewodów zamek nadal się blokował. Jeżeli ktoś chciałby zostawić sam siłownik odpychający to ze środka mechanizmu trzeba naprawdę wszystko dokładnie usunąć.
W moim przypadku silniczek nie miał siły cofnąć rygla po otwarciu kluczykiem centralnego zamka. W nowym słychać konkretne stuknięcie i zablokowanie/odblokowanie klapki.
Cena nowego mechanizmu to 29zl. Za 49zl też widziałem.
Komentarz
-
-
Dzięki bartunjaworski za garść konkretów. Za linkiem od mrfazi trafiłem na forum superba, ale i tam o octaviach z tym problemem wspominają. Smarowanie elementów nic nie daje.
Ja wykluczyłem u siebie zamarzniecie, auto stało ponad pół dnia w ciepłym i nic. Dopiero po 10 - 15 próbach zamykania/otwierania centralnego z dociskaniem klapki raz puściła, z otwartą klapką dojechałem na stację z paliwem tam po tankowaniu zamknąłem i znowu nie mogę otworzyć. Popatrzyłem jak to w środku wyglądało... Cóż wymienić trzeba siłownik.
Kolego bartunjaworski zdradzisz gdzie kupowałeś ten siłownik, bo chętnie i ja kupię. Przy najbliższej okazji jak się skubana otworzy to bym sobie wymienił.
Komentarz
-
-
Jednak proponowałbym Ci kupić nowy mechanizm chyba, że dadzą Ci gwarancję na jakiś czas. Nie wiem ile może kosztować to w serwisie... Może poczekaj i jeszcze pojawi się nowy na allegro.
A jeśli chodzi o usterkę tego mechanizmu to moim zdaniem z czasem psuje się silniczek, który nie ma siły cofnąć rygla i nie ma to znaczenia czy był mróz, czy woda.
Komentarz
-
-
Dzięki wiem już czego szukać, masz rację, zamarznięcie to nie przyczyna. Jutro zapytam w ASO o cenę nowego, w używkę nie będę się pchał. Po aukcjach widzę, że nr siłownika to 7P0810773D. A powiedz mi jeszcze, czy jak wyjmę ten siłownik przez otwór pod klapką to dostęp do kostki elektrycznej też tam będzie?
Komentarz
-
-
Tak. Bez problemu wszystko zdejmiesz i do wszystkiego się dostaniesz. Jak otworzysz klapkę musisz zdjąć gumową podstawę otaczającą korek. Jak ją zdejmiesz będzie widać już cały mechanizm z lewej strony, który jest przymocowany na jedną śrubę (torks albo imbus). Odkręcasz i wszystko wyjmujesz razem z kabelkiem i kostką. Wymieniasz i załatwione
Komentarz
-
-
Nie czekałem na pojawienie się nowej części na allegro, tankować auto trzeba więc zamówiłem nowy w ASO, cena 119,10 pln i nazywa się to "Element ustalający [H] 7P0810773D". Wymiana banalna o ile stary mechanizm łaskawie zechce puścić klapkę.
Krok 1. Odkręcić jeden wkręt torks pod mechanizmem siłownika.
Krok 2. Zdjąć korek wlewu paliwa.
Krok 3. Wyciągnąć gumową część obudowy wnęki okalającą rurę wlewu paliwa maksymalnie na zewnątrz ile się da. Ja użyłem kawałka drutu fi3 by zahaczyć tą gumę, trzeba go włożyć pomięcy element gumowy a rurę wlewu.
Krok 4. Wyciągnąć na zewnątrz całą obudowę wnęki wraz z klapką na zewnątrz. Najlepiej zacząć wyjmować obudowę od strony gdzie był wkręt, gdyż zawias klapki wchodzi głęboko za karoserię auta. I tu uwaga - do obudowy wnęki jest przyczepiona rurka odprowadzająca wodę gdzieś do nadkola, ja jej nie odczepiałem.
Krok 5. Mechanizm jest już dostępny wystarczy go zsunąć z karoserii - siedzi na wcisk. Odpinamy kostkę elektryczną i jest nasz.
Montaż w kolejności odwrotnej.
Rozebrałem stary mechanizm, wszystkie mechanizmy w tym ślimak, który podejrzewałem, że mógł się wytrzeć był cały. Zapewne tak jak pisał kolega bartunjaworski silniczek nie dawał rady.
Nowy jak na razie po testach działa bez zarzutu.
WP_20170223_10_30_48_Pro.jpgWP_20170223_10_04_04_Pro.jpg
Komentarz
-
-
Wasze porady oraz porada serwisanta ze Skody skończyła się dzisiaj wyłamaniem mocowań w pokrywie, a jak już wyciągnąłem siłownik to odkryłem, że jednak jest awaryjne otwieranie od strony bagażnika. Dziękuję za Wasze porady i dla potomnych od wewnątrz na silowniku można dostrzec gumowy element, jest pod nim dźwignia, którą wystarczy przesunąć i zamek się odryglowuje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bartunjaworski Zobacz wpisW O3 nie ma czegoś takiego jak awaryjne otwieranie wlewu.
Zamieszczone przez mariusz123a Zobacz wpis... jest awaryjne otwieranie od strony bagażnika. (...) od wewnątrz na silowniku można dostrzec gumowy element, jest pod nim dźwignia, którą wystarczy przesunąć i zamek się odryglowuje.
Da się dźwignię wyczuć palcem pod gumką, dźwignia ciężko chodzi, ale da się ją przestawiać, gdy tłoczek jest wsunięty w zamek. Na zdjęciach poniżej tłoczek jest wysunięty i w takiej pozycji dźwignia nie da się przesuwać, jest w pozycji odryglowana (w dół odryglowanie, w górę zaryglowanie).
Ostatnio edytowany przez spj; 5971.
Komentarz
-
-
Ale zanim zabierzecie się za rozbieranie i dostawanie się od środka, aby odryglować klapkę proponuję zrobić jak na filmie, u mnie pomogło
"Pukać, stukać, a ktoś w międzyczasie niech otwiera centralny zamek, albo pilotem, albo od środka, a w tą klapkę po prostu pym, pym, pym, pum i ona puści, obiecuję, ne na siłę nie podważać nic, nic nie kombinować".
"(...) oczywiście centralny zamek po iluś tam razach przestanie nam działać, odczekać znowu parę minut aż zacznie działać, bo tam jest taka ochrona przeciw przegrzaniu, coś takiego to się nazywa i po iluś naciśnięciach on po porostu przestanie reagować Wam na pilota i na guzik, także nie martwić się, nic nie zepsujecie, tylko poczekać 10 minut i z powrotem zacznie działać zamek."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez debowymocny Zobacz wpisNie czekałem na pojawienie się nowej części na allegro, tankować auto trzeba więc zamówiłem nowy w ASO, cena 119,10 pln i nazywa się to "Element ustalający [H] 7P0810773D". Wymiana banalna o ile stary mechanizm łaskawie zechce puścić klapkę.
Krok 1. Odkręcić jeden wkręt torks pod mechanizmem siłownika.
Krok 2. Zdjąć korek wlewu paliwa.
Krok 3. Wyciągnąć gumową część obudowy wnęki okalającą rurę wlewu paliwa maksymalnie na zewnątrz ile się da. Ja użyłem kawałka drutu fi3 by zahaczyć tą gumę, trzeba go włożyć pomięcy element gumowy a rurę wlewu.
Krok 4. Wyciągnąć na zewnątrz całą obudowę wnęki wraz z klapką na zewnątrz. Najlepiej zacząć wyjmować obudowę od strony gdzie był wkręt, gdyż zawias klapki wchodzi głęboko za karoserię auta. I tu uwaga - do obudowy wnęki jest przyczepiona rurka odprowadzająca wodę gdzieś do nadkola, ja jej nie odczepiałem.
Krok 5. Mechanizm jest już dostępny wystarczy go zsunąć z karoserii - siedzi na wcisk. Odpinamy kostkę elektryczną i jest nasz.
Montaż w kolejności odwrotnej.
Rozebrałem stary mechanizm, wszystkie mechanizmy w tym ślimak, który podejrzewałem, że mógł się wytrzeć był cały. Zapewne tak jak pisał kolega bartunjaworski silniczek nie dawał rady.
Nowy jak na razie po testach działa bez zarzutu.
WP_20170223_10_30_48_Pro.jpgWP_20170223_10_04_04_Pro.jpg
Komentarz
-
Komentarz